Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Hengenahdistus

Oireilua

Kävin lääkärissä kun lenkkeillessä 100m kävelyn jälkeen hengästyn ja on pakko vähentää vauhtia tai pysähtyä. Lisäksi pohkeissa kipu joka pakottaa pysähtymään, jatkan matkaa kun kipu menee ohi mutta tulee helposti uudelleen jos lisään vauhtia tai on ylämäki vastassa. Lisäksi kipua tuntuu myös vasemmankäden hauislihaksessa, sekin menee alkuvaiheen jälkeen ohi. Kävin lääkärissä hän katseli (joulu ja tammikuu) otettuja sydänfilmejä ja sanoi että ei mitään hätää jatka vaan lenkkeilyä. Olen yli 50-nainen ja suvussani on sydän ja verisuonitauteja, setäni kuoli sydäninfarktiin näitä lääkäri ei noteerannut miksikään. Hän teki riskitestin, kolesteroli lievästi koholla, verensokeri ok, paino ok, ruokavalio ok, en tupakoi ja alkoholia käytän kohtuudella. Onko loppuelämäni nyt tätä hitaasti liikkumista, Olen kyllä ajatellut että tilaan vielä ajan erikoislääkärille. onko muilla vastaavia kokemuksia

10

92

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eräsmies__

      Ainoastaan kardiologi osaa diagnosoida sydänvaivat. Normaali TK-lääkäri ei niistä mitään ymmärrä vaikka yritys on kova. Yleensä tulee buranaa ja ehkä fysioterapiaa suositellaan. Yöllä sitten ihmetellään sydänteholla, että mites ny näin kävi.

      Eli mars kardiologille ja rasituskokeisiin.

    • ploppana

      Minunkin mielipide on että menet oikealle kardiologille ultraan,esim läppävika ei näy mitenkään sydänfilmissä.Minullakin oli aina ihan normaalit sydänfilmit ym.arvot,lähinnä vahingossa löytyi läppävika. Luulin hengenahdistusta ym.että on vain huono kunto.

    • Kidutettu

      Ei nyt kannata hätääntyä eikä pelätä pahimpaa. Pohjekipu liitettynä hengästymiseen , käsivarrenkipuun ja vauhdin,siis yleiskunnon huononeminen viitta enemänkin keuhkosairauteen. En ole lääkäri mutta kokemusta ja tietoa asiasta erittäin paljon. Älä tee mitään mikä ei tunnu hyvältä. Jos pohje on kipeä ,älä liiku väkisin. Mitä verenpaineesi on? Nostaako paineita eritoten alapainetta. Mittasiko lääkäri paineet . Oireesi kuitenkin vaativat lääkärillä käyntiä.
      Pyydä ottamaan dimeerikoe ja jos pohje on arka myös ultradobbler.

      Kerro tilanteestasi täällä lääkärissä käynnin jälkeen.

    • Taitaaolla

      Ateroskleroosin oireet.

    • Oireilua

      Kiitos vastuksista! Tänään sain verikoetuloksia ja Hb oli 101 lisää kokeita, selvää mistä johtuu tuo alhainen Hb. Tämäkin voi olla syy noihin oireisiin. Hb oli helmikuussa 106 eli jo pidempään alhainen, toivon että syy selviää jospa nämä eivät olisikaan sydänperäisiä vaivoja.

      • Edelleenkin

        Onko oireesi jatkunut kuinka kauan? Dimeeri pitäisi otta heti oireiden alettua. Kokeen puoliintumisaika 38 tuntia.


      • oireilua
        Edelleenkin kirjoitti:

        Onko oireesi jatkunut kuinka kauan? Dimeeri pitäisi otta heti oireiden alettua. Kokeen puoliintumisaika 38 tuntia.

        Oireet alkoivat tämän vuoden helmikuussa. Tuo Dimeeri on minulle vieras sana enkä ymmärrä sen tarkoitusta.


    • Kaikkeakanssa

      Tilaa aika parhaalle tietämällesi kardiologille.Itsellä ol vain pientä tunnetta keskirinnassa käveltyäni aina n 70 m reippaasti ,hiljensin,meni vaiva aina ohi.Sydänfilmi ok,pyörärasituskoe ok .En uskonut,tarkkailin1/2 v.,,,menin kardilogille,pääsin angiografiaan siitä n 1.5 kk kuluttua,1 suoni totaalitukossa-pallolaajennus.Siitä vuoden kuluttua lisää pari pallolaajennusta.Se pieni rintatuntemus on häipynyt.samoin leukaperävaiva,joka oli vain rasituksen jälkeen.Nyt lenkkeilen ,välillä juoksen,mutta kroppaani kuunnellen ja nitrot aina mukana.siis kipuja ei ole ollut missään koskaan,suku sepelvaltimotautista.

      • Kaikkeakansa

        Vielä,lisäystä edelliseen,olen hoikka,tupaimaton,liikunnallinen,kolestrolit ollleet n parikymmentä vuotta 4.7-5.7 välillä.hdl aina 2.3 ,,eli tosi hyvä.alkoholia kohtuudella.ei rasvaisia ruokia,ikä nyt 66v,että silleen.Liikkunut olen 43v,siis ei istumatyö,,että sellaista


    • Exembolikko

      Olethan jo käynyt lääkärissä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2485
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2183
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1847
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1621
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1586
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1575
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1528
    8. 63
      1415
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      93
      1336
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe