Blitz Tours WOLFSSCHANZE-HITLERIN SUDENPESÄ 2015

Detour22

Helatorstain reissu 2015. En voi suositella kellekkään. Surkea bussi,ei tilaa ja kauhea vessa. Ilmastoinnin kanssakin ongelmia. Busssikuskit suoraan Tommi Mäkisen rallikoulusta. Jäi näkemättä paikkoja, huonon ennalta suunnittelun takia. Kovaääninen känniälämölö, nyrkkitappelut ja matkanjohtajan amatöörimaisuus sekä pelleily, sitä tuli nähtyä. Ruokailunkin kanssa oli ongelmia. Natsisymbolit ovat Puolassa kiellettyjä ja niinpä pari matkaajaa viettivät hetken aikaa kuulusteltavana ja putkassa. Vaatii todellakin seikkailumieltä lähteä lähteä moneksi päiväksi Blitz Toursin reissuun.

44

817

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mäkisenjalat

      Tuskin sitä helatorstain 2015 reissua kannattaa kenellekkään suositella. Kalenteri käteen.

    • Kettinkiä

      "Perkele. Minä vedänkin vaihteen kakkoselle" Tuumasi Mäkisen rallikoulun käynyt busssikuski.

      • Noupadi

        Kyllä Minä olen sitämieltä että vaihteen voisi laittaa kolmoselle..


      • propikez

        ja heti perää neloselle


    • miespikkutakissa

      Matkanjohtajan toiminta aivan asiallista. Aikuisia ihmisiä on vaikea alkaa paimentamaan. Yksi humalainen aiheutti aluksi hankaluuksia. Takapenkkiläisten äänet olivat vain nuorten hauskanpitoa. Lähden BlitzToursin matkalle varmasti toistenkin.

      • mukanakuinpukama

        kuuluu matkan luonteeseen.hieno reissu kaikinpuolin.


      • tukkajaelämätakana

        Minä en kestä tuollaista känniälämölöä, itse otan alkoholia lääkkeeksi pullon tai pari silloin tällöin matkalla.


      • jjeeqq
        tukkajaelämätakana kirjoitti:

        Minä en kestä tuollaista känniälämölöä, itse otan alkoholia lääkkeeksi pullon tai pari silloin tällöin matkalla.

        Matkailu ei sovi kaikille jos ei siedä elämää


      • Pesereikähamina

        Noille juopolle pitäisi olla oma matkatoimisto ettei tulisivat normaalien matkustajien mukana reissulle. Viime kesänä Puolan matkalla Ausvitziin oli takapenkillä noita mölyäviä juoppoja Hamina-Kotka-lappeenranta suunnalta joilla ei ollut muuta mielessä kuin ryyppääminen Täysiä ääliöitä olivat.


    • propikez

      paras reissu ikinä :) vaik tuli vierailtuu polliisilaitoksella.näit matkoi ei kannata ottaa vakavasti.bussit ei oo kyl ollu reissuil parhaimmast pääst

      • Noupadi

        Täysin samaa mieltä kanssasi.. Näkipä jotain muuta jota muut eivät ole nähneet.


    • Imalive

      Nyrkkitappelut tälläisella matkalla tulisi kieltää, itse hävisin 100e kun se Tami voitti tappelun.

      • Noupadi

        =D Ai jumalauta..


    • terotäälläkukasiellä

      "En voi suositella kellekkään. Surkea bussi,ei tilaa ja kauhea vessa."

      Täysin totta, itse en mahtunut sisälle, vähintäänkin v*ttumaista matkustaa matkatavaroiden kanssa bussin tavaratilassa. Kun Körtzyn-Lötzenissä viimein pääsin bussiin sisälle oli bussin vessassa vastassa kauhea yllätys, kuka laittaa tuollaisia verhoja vessaan, siis niin of siison.

    • Taistobussissa

      Ehkäpä tämän tyyppinen bussimatkailu ei sovi viestiketjun aloittajalle. Matkanjärjestäjä ei todellakaan voi tietää että joukossa on humalaisena väkivaltaiseksi muuttuva mieshenkilö. Muutoinhan hänet olisi voitu jättää jo lähtörannalle. Tämäkin herra aiheutti häiriötä niin meille etupenkkiläisille kuin sittemmin takana matkustaville. Tappelunnujakka ei todellakaan sovi linja-autoon mutta onneksemme eräällä pysähdyspaikalla eräs mies otti tilanteen hallintaan kovilla otteilla ja tiukalla käskytyksellä. Tämän jälkeen humalainen häirikkö ei aiheuttanut häiriötä. Kuulin myöhemmin että humalikon taltuttaja on entinen sotilas ja tottunut hoitamaan vaikeitakin tapauksia. Tämän entisen sotilaan toiminta vaikutti suorastaan ammattimaiselta, kertaakaan lyömättä hän otti raivoavan humalikon hallintaansa muutamassa sekunnissa. Kaikki kiitos hänelle
      toiminnastaan.

      Yhtä kertaa lukuunottamatta ruokaa sai tarpeeksi. Silloinkin ruokaa oli tehty aivan liian vähän suurta pääasiassa miehistä koostunutta joukkoa varten.

      Bussikuskit olivat täysin työnsä hallitsevia. Ei ollut heidän vikansa jos ilmastointi ei aina toiminut toivotulla tavalla.

      Eri kohteissa kävimme kuten pitikin , poislukien Viron vapaussotien museo. Sinne emme ehtineet, olimmehan sään vuoksi useita tunteja myöhässä aikataulusta.

      Niin sanotut natsisymbolit, pienet merkit paidassa saivat aikaan odottamattoman kohun. Nämä kaksi nuorta eivät tienneet niitten olevan kiellettyjä Puolassa. Miksei heitä kukaan varoittanut jos nämä tiedettiin kielletyiksi.

      Matka oli kaikkiaan hyvin mielenkiintoinen, erilainen kuin 2013 jolloin olin myös mukana. Saatan lähteä ensi vuonnakin jos kiireiltäni ehdin.

      • huonesataviis

        Minnäi rupattelin tämän sotilaan kansa. Hiljanen ja vuatimaton mies se oli.


    • Richter

      KYLLÄ NE MINUN MIELESTÄ MINUN RAHOJANI OVAT

      • Noupadi

        vai oliko..


      • bailujuomaa

        No siis opashan oli mitä parasta viihdettä tosin asiapuolta ois voinu ehkä pikkusen enemmän kertoo. No ainakin perkele ja helvetti oli sanavarastossa. Ainoa mikä reissulla käytännössä otti päähän oli se että jokainen huolto-asema tauko venyy 10 minuutista puoleen tuntiin. Vaikka opas näennäisesti yrittikin pitää ne säädyllisissä ajoissa.


      • kremi

        Bussissa oli havaittavissa myös romantiikkaa, huomasiko muut...


      • Noupadi

        Tämä kyllä tuli missattua.. :(


    • Nuppo

      Hyvä reissu vähän nujakoivat nuoriso oli takapenkillä ei häirinnyt ainakaan minua. Matkanjohtaja ammatilainen yli 30 matkaa sudenpesään suosittelen lämpimästi Bliz Tourin matkaa. Bussikuskit asiallisia ja ammattilaisia turha nipottaa......

    • sderry

      Ketä lähdössä ens matkalle? Olen saletisti mukana ja takapenkille iso käsi, osasivat luoda kunnon tunnelman! Kiitti!

      • Noupadi

        Minä ainakin.. Terveisiä takapenkiltä..


      • propikez

        mukana ollaa myöskin ensi vuonna.t:takapenkkiläinen


    • bailujuomaa

      tjaah tjaah! Opas osasi ainaki käskyttää rähinöitsijöitä "perkele, istu nyt siinä tai seurava pysäkki on Kaunasin poliisiasema".

      • Kotkanpojat

        Eipä vähän!


    • olinminätuollamyös

      Mahtava reissuhan tuo oli! Suosittelen kaikille. Kyllä maailmaan mielipiteitä mahtuu.

    • Kotkanpojat

      Laitetaan nyt omakin kommenttini kyseisestä reissusta, meitä oli viiden hengen poikaporukka Kotkasta. Olimme ennen matkaa lukeneet tyyliin kaikki kommentit ja arvostelut mitä netistä löytyi koskien Blitz Toursia, joten osasimme varautua hieman erilaiseen reissuun. Kyllähän siellä vähän sattui ja tapahtui, mutta saatinpa ainakin viihdettä. Kokonaisuudessaan ihan hyvä matka, ainakin hintaansa nähden. Menomatkalla yksi museo jäi välistä, mutta sille ei mahtanut kukaan mitään, että "laiva" oli myöhässä sääolosuhteiden takia. Menomatkalla kun kyseinen nyrkkitappelu alkoi, niin mietittiin jo, että tätäkö tämä koko neljä päivää on, mutta seuraavana päivänä kyseiset henkilöt jo näyttivät naureskelevan yhteen ääneen. Eihän tuollaista tietenkään mukava ole vierestä seurata, onneksi me olimme siellä bussin etuosassa. Pitkälti bussissa istumistahan tuo koko matka oli, bussi ei ollut mistään ihan parhaimmasta päästä, ilmastoinnin kanssa oli jotain pieniä ongelmia ja vessa kieltämättä aika epämukava. Kuskeissa ei mitään valittamista, hermot näytti ainakin hyvin pitävän, kaksi kappalettahan heitä oli. Ajotyyli oli ehkä vähän sellainen, että ajettiin melkein edessä ajavan puskurissa kiinni ja vähän väliä oli äkkijarrutuksia. Suurimman miinuksen annan siitä, että aikataulut aina venyy. Siellä oli melkein aina sama porukka myöhässä. 10min tauot kesti sen puoli tuntia, puolen tunnin tauot ehkä tunnin, tunnin tauot lähemmäs kaksi tuntia jne. Harmi niiden puolesta, jotka itse pitivät kiirettä, että päästäisiin ajoissa lähtemään, mutta loppujenlopuksi oma kiirehtiminen oli turhaa, koska aina näitä kyseisiä sankareita joutui odottamaan. Opas huusi välillä, kuin hyyena näille, että jos ette astu bussiin, niin jäätte tänne. Tarpeeksi monta kertaa kun tätä harrastaa, eikä toteuta uhkauksia, niin ei kukaan niistä mitään välitä. Jättäisi pari kertaa kaverit siihen huoltoaseman pihalle polttelemaan tupakkaa, niin ehkä oppisivat. Opas on kieltämättä hieman omalaatuinen tapaus, mutta yllättävän hyvin sai pidettyä homman hallinnassa. Huvittavia lohkaisuja kyllä välillä häneltä tuli, esimerkiksi silloin, kun kaveri istui oppaan vieressä etupenkillä, bussi oli muuten aika täysi, takana oli ns. sikaosastolla tilaa, mutta sinne kaveri ei halunnut mennä. Opas kun halusi käydä nukkumaan, niin hän sanoi kaverille, että "painu helvettiin, minä käyn nyt nukkumaan" ja kaveri istukin jonkun aikaa sitten bussin lattialla. Meitä muitahan se toki nauratti. Ja bunkkereita kun oltiin katsomassa jossain keskellä metsää, niin opas ohjasi muutaman kaverin pidemmälle metsään, siihen eräs mies sanoi, että eihän siellä mitään nähtävää ole, johon opas vain totesi että "mitäs menivät" Hänellä oli vähän erikoinen huumorintaju, mutta ihan mukava silti. Osalla kun oli niitä natsimerkkejä, niin vähän tuli sellainen tunne, että paljon melua tyhjästä. Ymmärrän toki, että saattaa aiheuttaa pahaa mieltä ym. Mutta että tyyliin neljä poliisipartiota on sen jälkeen perässä ja uhkaillaan neljän vuoden linnatuomioilla. Opaskin muistaakseni sanoi, että ne ei pitäisi olla Puolassa kiellettyjä. No hyvinhän kaikki näytti päättyvän, kun kaverit päästettiin taas vapaalle jalalle ja ottivat taksilla meidät kiinni, kun oltiin onneksi jatkettu bussilla matkaa, eikä jääty odottelemaan mihinkään poliisilaitoksen pihalle asiankäsittelyä. Rankkaa tämä matkanteko oli, koska aamulla lähdöt on suhteellisen aikaseen, vaikka puoli kahdeksalta ja illalla saatetaan olla seuraavassa majapaikassa vasta yhdeltätoista. Minusta matka meni ehkä jopa paremmin, mitä osasin odottaa. Ensimmäistä kertaa olin Blitz Toursin matkalla ja minulla oli todella paljon ennakkoluuloja. Mutta hinta kun on 295€ sisältäen laivamatkat, bussimatkat, hotelliyöt aamupaloineen, sisäänpääsyt, niin en valita. Ihan hyvä mieli tästä jäi ja aika kultaa muistot. En sulje pois mahdollisuutta, että lähtisin uudestaan Blitz Toursin järjestämälle matkalle. Mutta tuo neljä päivää oli itselleni aika maksimi suoritus, joku yhdeksän päivän rupeama, mitä niitäkin on, niin olisi ainakin minulle aivan liikaa. Kiireelliset aikataulut ja bussissa istuminen sen tekee. Vähän niiden vanhempien ihmisten puolesta harmitti, jotka luulivat lähteneensä ihan sivistyneelle sotahistoriamatkalle, mutta totuus olikin hieman erilainen. Kyllä siellä joku sanoi, että tämä oli ensimmäinen ja viimeinen kerta. Eli kun asennoituu siihen, että matkalla nautitaan reilusti alkoholia, ei hermostu pienistä aikataulujen venymisistä ja ei vaadi kulkupeliksi mitään pakasta vedettyä bussia, niin mukaan vaan. Jos haluaa enemmän luksusta, niin kannattaa etsiä toinen matkanjärjestäjä, mutta silloin on hinnatkin aivan eri luokkaa. Tässä voi kyllä sanoa että hintalaatusuhde oli ihan pitävä. Kiitos kanssamatkustajille ja ehkä nähdään joskus myöhemmin. :)

    • rouvakorppikotka

      Seurasin tuimana takapenkkiläisten toilailuja. Oli niin viimeinen kerta kun lähden tämän matkanjärjestäjän matkalle.

      • Heimosoturi

        rouvahanhi-korppikotka: Huomasin kyllä tuiman katseenne, matkanjohtajaa siteeraten: "mitäs läksit"

        Kotkanpojat: Tarkka ja akkuraattinen kuvaus Suurrealisitisesta matkasta.

        Väittäisin että: välipenkkiläisten/etu/penkkiläisten nuiva suhtautuminen hauskuuteen oli pilata matkan useilta peltikiinni matkustavilta mutta onneksi näin ei sitten käynytkään sanoisin jos olisin väittävää laji-tyyppiä.

        Parasta matkassa oli Göyring-sedän bunkkeri, eri toten katto teranssi, niin ja sitten tuliaiset: Zubrowkaa ja pirtuva.

        En suosittele matkaa kenellekkään vaikka/koska itse olen aina mukana.


      • miesselkänojantakaa

        Minua ainakin ahdisti kun en saanut rauhassa ottaa aurinkoa bunkkerin kattoterassilla. Opas raahaa sinne ihmisiä kuvaamaan meitä.
        Pidätettyjen poikien kohtalo suretti kovasti. Onneksi joukossa oli Miehiä jotka alkoivat välittämästi suunnitella vapautusoperaatiota. Joko hinaamalla vankilan kalterit irti bussilla tai vapauttaminen käyttäen erikoisosastoa Otto Skorzenyn tapaan.


    • eeliksenaski

      Etupenkin ridanhaastajalle; Selvänä olet symppis.
      Ja ensi kerralla sattuu sitten oikeesti.

    • alevlaT

      Mein Gott mitä sakkia!!?? Sota ja alkoholi potenssiin sotahistoria potenssiin halpaa viinaa potenssiin bussimatka = sekalaista seurakuntaa. Näillä mennään eikä meinata.

    • Göringinveli

      Petrille tiedoksi: Ensi kerran kun tulet takapenkkiläisille uhoamaan niin varmasti sattuu jo ennen minizoota ja kovasti.. Menee muutakin kuin polvet ja kyynärpäät ruvelle.

    • ekajavika

      Normaalit ihmiset älkää menkö halpaan. hintaan.
      Nämä "sotareissut" ovat vakio porukan uho reissuja eikä ulkopuolisista välitetä.
      Oppaan kavereita koko sakki.

    • göringinsisko

      Ota sinäkin muutama snapsi

    • AnttiKääriäinen

      Kyllä minun mielestä Blitz Tours on mahtavaa! Olen nauttinut joka retkestä! :) Aina on jäännyt iloisia muistoja. Kyllähän sen ymärtää että ei matkanjohtaja voi olla lapsenvahtina AIKUISILLE ihmisille. Parasta vaan olisi jos et osaa olla mukana hauskan pidossa niin yritä edes ymmärtää että ei kaikki vietä hauskaa samalla tavalla kuin sinä. Ps. Porkka on paras!

    • pekko-aikamiespoika

      Harmi vain että itse JOHTAJA ei päässyt tälle marssille!!!

    • hantimansi

      Hän on aikuinen imminen

    • Naisnäkökulma

      Minusta loisto reissu , homma toimi kuten piti. Porkka hauska heppu samoin muu seurue oli rentoa porukkaa.

      • retyupå

        Viime vuonna tuli käytyä Puolanmatkalla jolloin bussikuskina oli virolainen kuski joka todella osasi asiansa ja bussi oli myöskin hyvä. Istumista siinä nyt tuli taarpeeksi mutta ei haitannut mitään kun pystyi katselemaan maisemia. Huonona puolena oli se ettei bussissa juopottelu ollut kielletty. Hamina-Kotka-Lappeenranta suunnalta oli 3-4 kännikalaa joitten piti ryypätä joka päivä matkalla. Onneksi nuo juopot kuitenkin sammuivat hyvinkin pian matkan aikana. Ihan mielenkiintoinen matka kaikin puolin. Hinta-laatusuhde 7/10
        Vahdikas matkanjohtaja.
        https://www.youtube.com/watch?v=hpL1Sm54K0E


    • eiikinä

      Niin sanottu opas on jatkuvasti itse humalassa eikä ota ammatillista vastuuta mistään asiasta.

    • Kyllä oli taas hieno reissu 2019 Helatorstaina ei turhia Punavuoren vihervassareita mukana vaan laatu porukkaa ja kaikilla oli niin kivaa

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4815
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3056
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1777
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1591
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1451
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1218
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1189
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1157
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1147
    Aihe