Arviot Eurovision 2015 kappaleista.

EurovisionGod

1. SF

Moldova: Tylsää kymmenen vuotta vanhaa renkutusta.
Armenia: Hieno kappale, mutta ehkä ei euroviisutyyliä.
Belgia: Erikoinen ja hieno kappale, voi ehkä menestyäkin.
Alankomaat: Mitäänsanomaton kappale, mutta tarttuva kertosäe.
Suomi: Ei pääse finaaliin. Semifinaalin viimeinen. Sori kaverit.
Kreikka: Finaalissa jopa TOP10:ssa. Ei jää päähän soimaan.
Viro: Yksi voittajasuosikeista. Tarttuva kappale.
Makedonia: Kuulosti aidommalta makedoniaksi. Huono englanti pilaa hyvän kappaleen.
Serbia: Hyvä melodia, mutta muuten jotenkin tylsä.
Unkari: Hyvää yötä. Ei muuta.
Valko-Venäjä: Aluksi tämä oli suosikkejani, mutta tässä ei ole oikein mitään muuta kuin kertosäkeistö.
Venäjä: Kappale kuultu jo monta kertaa. Pisteitä vähentää poliittinen tilanne.
Tanska: 60-lukuista kamaa, mutta ei mitenkään huono kappale.
Albania: En ymmärrä, miten Albania saa vuodesta toiseen huonoja kappaleita ja miksi niitä aina kehutaan.
Romania: Mahtava, vähän käytetty sanoma kappaleessa. Melodia tarttuu myös.
Georgia: Miksi pitää olla niin vihainen?

Jatkoon: Viro, Romania, Belgia, Kreikka, Valko-Venäjä, Armenia, Albania, Venäjä, Serbia, Alankomaat

2. SF

Liettua: Pusipusimeininki sekä iloinen ja menevä kappale. Ei voi tulla pahalle tuulelle.
Irlanti: Laulaja laulaa välillä nenäänsä. Muutenkin vähän tylsä kappale.
San Marino: Melodisesti kisojen huonoin kappale. Nuoret ja kokemattomat laulajat. Semifinaalin viimeinen.
Montenegro: Joksimovic tekee hyviä kappaleita. Tämäkin on, voi päästä hyvinkin finaaliin.
Malta: Parempi Warrior tänä vuonna. Menee finaaliin.
Norja: Voi hoitaa koko homman kotiin. Tunteikas balladi.
Portugali: Hohhoijaa. Sama juttu kuin Albanian kanssa mutta ilman sitä kehumisjuttua, sillä ei kukaan tällaista voi kehua. Vähän vaihtelua, Portugali pliis.
Tshekki: Václavin karhea ääni on hyvä. Menee finaaliin, yllätyssaumoja.
Israel: Tuleva kesähitti. Piristystä balladien keskellä.
Latvia: Loreenia matkiva laulaja huutaa. Voi päästä kuitenkin finaaliin.
Azerbaidzhan: Vaihteeksi hyvä balladi. Voi pärjätä.
Islanti: Vähän pirteämpi kappale taas. Ihan hyvä.
Ruotsi: Kappale on hyvä. Ruotsi vie varmaan koko homman taas, ehkä ihan syystäkin.
Sveitsi: Tarttuva kertosäe. Muuta en muista.
Kypros: Toinen unilaulu tänä vuonna. Kuitenkin parempi kuin Unkari.
Slovenia: Mustaakin mustempi hevonen. Laulajalla on jännä ääni. Voi vaikka voittaa, jos hyvä päivä sattuu.
Puola: Tällaisiakin on kuultu. Rankasta elämäntarinasta ei tule plussaa ainakaan minulta.

Jatkoon: Ruotsi, Norja, Tshekki, Israel, Azerbaidzhan, Slovenia, Montenegro, Latvia, Islanti, Liettua

Big 5, isäntä ja erikoisvieras
Australia: Menevä kappale, hyvä laulaja. Tervetuloa joukkoon Australia!
Espanja: En ymmärrä, miksi tätä kehutaan. Tässä ei ole mitään ihmeellistä. Laulaja on muuten David de Gean tyttöystävä.
Iso-Britannia: Hauska kappale, mutta ei valitettavasti pärjää.
Italia: Mielestäni olisi suuri vääryys, jos tämä ei voittaisi. Ehdottomasti paras melodia ja tunnelma. Suurin suosikkini.
Itävalta: Mies rääkyy, mutta kappale ei ole huono. Eikä se mies huonosti rääy.
Ranska: Ranskalla on vähän sillä tavalla, että joka toinen vuosi hyvä ja joka toinen huono. Nyt on se huono.
Saksa: Wannabe-Lena huutaa (!) itsensä finaalissa sijan 20 huonommalle puolelle.

VOITTAJASUOSIKIT: Ruotsi, Norja, Italia, Azerbaidzhan, Viro
OMAT SUOSIKIT: ITALIA, Iso-Britannia, Ruotsi, Australia

Tämä on siis vain oma mielipiteeni. Vuosi 2015 on nyt toinen kerta, kun teen tällaiset arvostelut. Viime vuoden arvostelut näette http://keskustelu.suomi24.fi/t/12220200 tuosta ja voitte verrata, menivätkö ne yhtään sinne päinkään. Tästä voisi tehdä perinteen.

8

61

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Italiafanittaja

      Mulla voittaja suosikkina on Italiaaaaaaaaaaaa,tokana Slovenia,Kreikka Georgia.....ei ole kovin montaa hyvää tänä vuonna.Mutta Italia on aivan mahtava!!!!laulajapojut myös syötävän söpöjä!!!!ihana Mulle tulee kylmätväreet tästä kappaleesta,se on aina hyvä merkki...mun pisteet menee Italialle!!!!

    • mimmo

      Belgia on nousemassa ylös. Italiakin hyvä toki ja hyvä voittaja. Australia myös suosikkini. Isäntäväki vei Saltzburghiin surffaamaan ja lämpimiin vesiin tottunut Guy sai flunssan. Toivottavasti Guy saa äänensä kuntoon ennen lauantaita. Norjaa pidän vahvimpana. Ruotsi on vetänyt pellen viitan ylleen. Porukka virnuilee Månsille. Vähän aikaa sitten se ei hyväksynyt homoseksuaalisuutta. Nyt se on jo bi itse. Seuraavaksi kertoi auttavansa Afrikan kärsiviä. Lähteeköhän seuraavaksi istuttamaan Brasilian sademetsiin puita?

    • taavwtti2015

      Belgian biisin tekijä on kuunnellut David Essexin Rock on biisin. YouTubesta löytyy ko. biisi. Paljon on kipaleilla yhteistä.

    • kolmen.kärki

      Suomen veto on tietysti objektiivisesti paras, mutta muiden parhaimmistoa mielestäni ovat Georgia, Viro ja Venäjä. Georgian esitys on myös ihan omaperäinen Ja yllättävä.

      • valitsenimimierkki

        Ojektiivisesti kaikkein surkein.
        Subjektiivisesti voi tietenkin olla mitä mieltä tahansa.


    • lähteeviroonkatsomaan

      Viro voittaa

    • Eurovisionlover

      Aikalailla samaa mieltä olen! Omana vahvana suosikkina on Romania, Viro, Ruotsi, Saksa ja UK.
      Ihmettelen Australiaa mukana, mutta mikäs siinä toisaalta.
      Harmittaa kun Tanska ja Valko-Venäjä ovat ulkona finaalista, olis ollu niin hienoo nähdä vähän pirteempää musiikkia kaikkien näiden lässynläälove-balladien joukossa.
      Pettymys oli lopputulos eilen, mutta äänestys on äänestys.
      Toivottavasti edes Ruotsi tai Norja pärjäis niin ei me pohjoismaat jäätäis ihan tappiolle.

    • BLOODisLIFE

      Harmi kun Suomi ja Portugali ei o finaalissa! Portugalia oon usein äänestäny, kiva kun maa laulaa omalla kielellään! Mun suosikkeja on Georgia, Romania, Montenegro (jota myös viimeksi äänestin sillon niillä oli myös parempi biisi), Espanja ja myös ihan hyviä on Azerbaidzan, Ranska, Slovenia, Britannia, Aussit, Saksa, Italia, Puola, Venäjä... Makedonia oli hyvä. Monena vuonna äänestän usein samoja maita: Slaavimaita, maita joissa oon käyny: Andorra, Bulgaria, Espanja, Kypros ja joitakin maita jos ne on hyviä ja Romaniaa äänestän yleensä joka vuosi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2525
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2203
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1877
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1641
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1606
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1605
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1558
    8. 75
      1459
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      108
      1376
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe