Eron jälkeinen parinmuodostus

kiitollinenvastauksista

Te eron kokeneet, jotka olette muita kumppaneita jo löytäneet tai paria etsitte voisitteko kertoa millainen on uskonne ja luottamuksenne mahdollisesti uuteen suhteeseen? Ja tarkoitan nyt yli kolmikymppisiä jo lapsia hankkineita ihmisiä. Uskotteko enää ylipäätään parisuhteeseen ja olisitteko enää valmiita taistelemaan uuden parisuhteen puolesta ja huoltamaan parisuhdetta. Itsellä on vähän sellainen tuntuma muiden jutuista, että uudesta parisuhteesta luovutaan entistä helpommin, parisuhteen eteen ei olla valmiita enä tekemään työtä. Jos asiat ei luonnistu helposti niin vaihdetaan kumppani. Ja tärkeintä lienee vain vakituinen tai satunnainen seksiseura. Onko henkinen yhteys toiseen sukupuoleen enää niin tärkeää? Näiden asioidenhan puolesta puhuvat uusien suhteiden entistä suuremmat eroprosentit?
Entä miten sellainen ihminen, joka kuitenkin parisuhteet ottaa tosissaan niin voisi välttyä näiltä vain helppoja suhteita hakevilta? Eihän suhteen onnistumisesta koskaan tiedä etukäteen, mutta tarkoitan ihmisiä, jotka eivät parisuhteen tiukoissa paikoissa sitten ole valmiita tekemään mitään vaan luovuttavat heti.

29

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ullaliisa

      Olen valmis panostamaan eroni jälkeen uuteen suhteeseen enemmän kuin suhteeseen josta erosin. Opin virheistäni.

      • kiitollinenvastauksista

        Anteeksi uteluni: miksi et panostanut siinä vanhassa suhteessa?
        Ja kaipaisin myös miesten vastauksia aloitukseen.


      • ullaliisa
        kiitollinenvastauksista kirjoitti:

        Anteeksi uteluni: miksi et panostanut siinä vanhassa suhteessa?
        Ja kaipaisin myös miesten vastauksia aloitukseen.

        Sen takia koska olin tyhmä. Kuten sanoin, opin virheistäni.


    • toinenkerta

      Kyllä minä uskon, että uusi parisuhteeni kestää saman kuin ensimmäinenkin eli 23 vuotta, jos hengissä ollaan niin kauan.

    • UskonParisuhteeseen

      Erosin 11 vuotta sitten ja tapasin nykyisen mieheni vajaa vuosi eron jälkeen. Olemme avioituneet ja kummankin lapset ovat omillaan.

      Oikeastaan parisuhdetaidot on paremmat kuin ensimmäisessä liitossa ja yhteyden ylläpitäminen on helpompaa. Toisaalta myös mitä kauemman suhde on jatkunut, sit' enemmän se liimaa yhteen.

      Eron jälkeen en ajatellut mitään uutta suhdetta, mutta sitten se vaan tuli kohdalle. Oli varmasti hyvä, että mieskin oli kokenut eron ja ymmärsi sisäisen prosessini.

    • Ajanvirtaa

      Näin tässä toisen eron kynnyksella olevana naisena sanoisin, että parisuhde on ainakin omalla kohdalla kokenut aikamoisen konkurssin ja arvon aleneman. Ihmiset menevät omia polkujaan, kasvavat ihmisenä. Ehkä arvomaailmakin voi saada uusia tuulia vuosien kuluessa. Jos ihminen aidosti ja aikuisten oikeesti ottaa ensin vastuun itsestään vasta sitten voi rakastaa toista. Elämäntilanteet muokkaavat meitä, ihan jokaista. Opimme asioita ja asioista. Monet jutut menevät kantapään kautta. Itselleen kannattaa olla rehellinen. Ja tietysti sille kumppanille jos kenellä sellainen on. Itse koen tilanteeni tänä päivänä siten, että kaksi miestä olen passannut ja lapset ja kodin hoitanut. Kovin paljon vähemmän olen näissä liitoissa saanut kuin mitä olen antanut. Nyt on tilinpäätöksen aika. Mikään avioero ei tule kenellekään yllätyksenä. Jos joku sellaista väittää valehtelee. Joko on jäänyt kumppanin kanssa hankkimatta puheyhteys, on suoritettu omaa elämää laput silmillä, ei ole kysytty koskaan aidosti "mitä sinulle/meille oikein kuuluu". Kun rakkaus ajansaatossa kuolee toisen/itse aiheutettujen pettämisten tms seurauksena on oikein valita uusi suunta elämälle. Elämme täällä vain kerran. Kukaan ei itsestä pidä paremmin huolta kuin itse. Erota ei tarvitse riitaisena. Sekin on osoitus omasta kypsyydestä, varsinkin jos lapsia on suotu liittoon. Menneisyyttä emme voi muuttaa, mutta ei meidän tarvitse siinä enää elää. Tämä hetki, juuri tässä ja nyt tällä sekunnilla on ainoa oikea hetki joka meillä on. Tulevaisuutta voimme hiukan yrittää muokata oman näköiseksi. Kaikesta huolimatta uskon, että rakkaus elää meissä, sinussa ja minussa.

      • ahdfh

        " "mitä sinulle/meille oikein kuuluu". "
        Lisäisin tuohon vielä "mitä minulle kuuluu?"... sillä sehän monelta jää kysymättä, ja juuri siitä seuraa suurimmat vaikeudet. Kun kysyy itseltään tuon kysymyksen, ja vastaa siihen, niin sen jatkoksi tulee usein aivan luonnostaan "mitä sinulle/meille kuuluu?".


      • Syvällä

        Riita erossa johtuu siitä, että jotenkin sen osapuolen, joka ei ymmärrä eron syytä, täytyy kammeta itsensä irti suhteesta. Jos toinen on tehnyt sen uuden rakkauden avulla, hän voi olla riitelemättä tai sitten hän saattaa haastaa riitaa provosoidakseen toisen osapuolen näennäisesti eron aihauttajaksi.


      • niinvainiin

        Erossa molemmat tekee aina virheitä. Mulla on kyllä todisteita et säkään et oo mikään "rakkaudella" eronnu tyyppi. Mut mitäpä väliä miten eroo, sä et voi mitään.


      • kukamitätahansa
        Syvällä kirjoitti:

        Riita erossa johtuu siitä, että jotenkin sen osapuolen, joka ei ymmärrä eron syytä, täytyy kammeta itsensä irti suhteesta. Jos toinen on tehnyt sen uuden rakkauden avulla, hän voi olla riitelemättä tai sitten hän saattaa haastaa riitaa provosoidakseen toisen osapuolen näennäisesti eron aihauttajaksi.

        Erossa on lähes aina jonkun verran riitaa. Eron jälkeen ei tarvitse enää mennä riitaan mukaan, jos toinen sitä haastaa. Tuosta eron syyn ymmärtämisestä sen verran, ettei tarvitse muuta ymmärtää kuin se, että toinen haluaa erota. Ei kai se voi vaikeaa olla?


      • kukamitätahansa kirjoitti:

        Erossa on lähes aina jonkun verran riitaa. Eron jälkeen ei tarvitse enää mennä riitaan mukaan, jos toinen sitä haastaa. Tuosta eron syyn ymmärtämisestä sen verran, ettei tarvitse muuta ymmärtää kuin se, että toinen haluaa erota. Ei kai se voi vaikeaa olla?

        No yksi juttu siinä onkin, että, naisille riita parisuhteess on jopa toivottavaa, kunhan se on oikeaa.

        Halutaan tunteiden myrskyä, suuria tunteita, ja tasainen möllötys on aihe eroon. Sen takia miehille monesti naisten ottamat erot tulevat yllätyksenä, "kun ei ole ollut riitaakaan".


      • Feederbach
        BEM kirjoitti:

        No yksi juttu siinä onkin, että, naisille riita parisuhteess on jopa toivottavaa, kunhan se on oikeaa.

        Halutaan tunteiden myrskyä, suuria tunteita, ja tasainen möllötys on aihe eroon. Sen takia miehille monesti naisten ottamat erot tulevat yllätyksenä, "kun ei ole ollut riitaakaan".

        Bem latoi hyvän kommentin. Nainen myrskyä tahtoo. Miksi? Ei ole tietoa. Nainen eroa tahtoo. Nainen on tyytymätön. Jos nainen ei ole "aikuinen" mitä hänestä koskaan tulee niin kauan kuin on vapaat markkinat, pettää voi milloin haluaa, eikä valtiolaki tue avioliittoa, niin tuskin mikään ole pysyvää muuten muuttuvassa maailmassa. Mitä totuuksia nainen hakee? Mitä vastauksia? Nainen kävelee sen vanavedessä missä on mukavampaa. Naiselta puuttuu moraali ja järki. Jos nainen on materialisti nautiskelija, niin turha on puhua onnesta ja kaikki naisten lehdet pitää lopettaa.


      • 9876543210
        BEM kirjoitti:

        No yksi juttu siinä onkin, että, naisille riita parisuhteess on jopa toivottavaa, kunhan se on oikeaa.

        Halutaan tunteiden myrskyä, suuria tunteita, ja tasainen möllötys on aihe eroon. Sen takia miehille monesti naisten ottamat erot tulevat yllätyksenä, "kun ei ole ollut riitaakaan".

        Ainakin minun ex-miehelleni ero tuli täytenä yllätyksenä.
        Minä olin kyllä jo vuoden verran tehnyt selväksi etten ollut tyytyväinen suhteeseemme. Mies olisi voinut pienellä korjausliikkeellä saada suhdettamme häiritsevät asiat korjaantumaan, mutta hänen mielestään liitossamme ei ollut mitään vialla. Hän oli oikein tyytyväinen suhteeseemme eikä häntä kiinnostanut se etten minä ollut.

        Eron jälkeen mies lupaili vaikka mitä, mutta itse olin jo eroprosessissa pitkällä. Koska mies ei ottanut aiemmin kuuleviin korviinsa suhteemme ongelmia niin jotenkin vaan en jaksanut enää uskoa.

        Eron jälkeen mies toimitti kaikille, että olin vaan yhtäkkiä nostanut kytkintä, vaikka meillä oli kaikki hyvin ja 2 pientä lastakin.
        Hän oli jätetty ja hylätty, joten sympatiat olivat monen mielestä hänen puolellaan. Unohtui kertoa ne kaikki eron syyt...

        Yksikään ihminen ei lähde hyvästä liitosta. Minä en ainakaan.


      • p.madame
        Feederbach kirjoitti:

        Bem latoi hyvän kommentin. Nainen myrskyä tahtoo. Miksi? Ei ole tietoa. Nainen eroa tahtoo. Nainen on tyytymätön. Jos nainen ei ole "aikuinen" mitä hänestä koskaan tulee niin kauan kuin on vapaat markkinat, pettää voi milloin haluaa, eikä valtiolaki tue avioliittoa, niin tuskin mikään ole pysyvää muuten muuttuvassa maailmassa. Mitä totuuksia nainen hakee? Mitä vastauksia? Nainen kävelee sen vanavedessä missä on mukavampaa. Naiselta puuttuu moraali ja järki. Jos nainen on materialisti nautiskelija, niin turha on puhua onnesta ja kaikki naisten lehdet pitää lopettaa.

        Nainenkin oppii vuosien saatossa, usko pois. Vanhana ladyna kapakan baaritiskillä a) vanha liitto tuntuu paratiisilta b) nuoret miehet juoksevat kiireesti ohi huomatessaaan kiinnnostuneen katseesi c) alkoholisoidut yksin omassa kerrostalokämpässäsi. Joten ei kannata erota. Terv. nimimerkki kaiken kokenut


      • kiitollinenvastauksista

        Vähän vierastan tuota p.madamen ajatusta ladystä kapakan baaritiskillä. Rinnastat kaikki eronneet huomiotahakeviksi, kapakoissa istuviksi luusereiksi. Ei kovin moni siellä jatkuvasti viihtyisi, eikä kaikki hae mitään pintaliitoihmisiä. Edelleen kyse hieman arvoista.
        Samoin korvaan särähti, jotkut aiemmat kommentit naisten draamanhausta. Voisiko mies itse aiheuttaa tätä? Tuleeko nainen muutoin huomatuksi ja sama tietysti myös toisinpäin? Ja voiko ylipäätään kaikki miehet niputtaa tiettyyn kategoriaan ja kaikki naiset tiettyyn kategoriaan.
        Minusta hyvä esimerkki tuossa ylhäällä oli tapaus, jossa nainen oli kertonut tyytymättömyydestään, mutta miehen mielestä kaikki oli ok, joten mitäpä sitä mitään muuttamaan. Kumma juttu, että nainen sitten lähtee ja hakee eroa.
        Kiitos vastauksistanne.


    • ahdfh

      Miksi oletat ihmisten hakevan "helppoja" suhteita? Omasta mielestäni näin ei ole. Ihmiset yrittävät kaikkensa, yleensä vielä vähän päälle, jotta suhde onnistuisi, ei tarvitsisi erota.

      • ahdfh

        Niin ja uuden suhteen kanssa näin on myös. Tosin uutta suhdetta ei aloiteta kovin herkästi, mutta siitä ollaan valmiimpia eroamaan, mikäli eteen tulee liian kiemuroita juttuja. Parisuhteen eteen ei tarvitse, tai oikeastaan saakaan tehdä työtä. Ei suhde ole työ. Kumppanin huomiointi, arvostus, ystävällisyys, keskustelu kuuluu, tai pitäisi kuulua normaaliin parisuhteeseen. Mikäli se ei luonnistu "automaattisesti", suhde ei onnistu.


      • kiitollinenvastauksista

        Olen hieman eri mieltä ahdfh. Ymmärrän kantasi ja vastasit juuri niinkuin aloituksessani aavistelin monen ajattelevan, että myöhempiin suhteisiin ei enää niin panosteta kuin siihen suhteeseen, jossa lapset on hankittu. Tämän vuoksi on erityisen suuri harmi, jos epäonnistuu siinä suhteessa, missä lapset on hankittu. Huomaa, että on tehnyt väärän valinnan ja että parisuhdetta ei saa itse jatkumaan ja toimimaan, on katsos toisestakin osapuolesta kiinni.
        Mutta siis eri mieltä olen siinä, että jokaisessa suhteessa tulee myös alamäkiä ennenpitkää, eikä niistä pääse automaattisesti ylös vaan kyllä siihen jonkin verran vaivaa täytyy nähdä. Tämä riippumatta siitä onko suhteessa kunnioitusta, keskusteluja ym. En tarkoita, että työtä täytyisi tehdä armottomasti ja väliin suhteet vaan päättyvät eroon. Mutta ymmärsin pointtisi ja lisäksi oletan sinun olevan mies.


      • rakkauspuuttuu

        Jos liittoon pitää tehdä töitä ja vetää,et voi puolisoa rakastaa. Myös sinulla pitää olla keskustelutaito,arki töineen on muutenkin rankkaa.


    • kukamitätahansa

      Tottakai uskon parisuhteeseen, sellainen minulla on. Itse olen yllättänyt siitä miten helposti ero 27 vuotta kestäneestä liitosta sujui, vaikkei se tietysti mutkaton ollut. Ne mutkat oli ennen eroa. Käytännön syistä kitkuttelin niin pitkään huonossa liitossa, etten missään tapauksessa tuhlaa enää elämääni tekemällä yksin työtä parisuhteen eteen. Ei onnistu! Yleensäkin ajattelen, ettei parisuhteen pitäisi tuntua työltä enää ollenkaan.

      • kysynpä

        Olenkohan mies?


      • tottahantoki

        Miltä sinusta tuntuu kysynpä, siitä selviää vastaus?


    • "Uskotteko enää ylipäätään parisuhteeseen ja olisitteko enää valmiita taistelemaan uuden parisuhteen puolesta ja huoltamaan parisuhdetta."

      Olen aina ollut skeptinen naimisiin menosta, mutta parisuhde sinänsä on minusta vieläkin ihan hyvä juttu, niille joille se sopii. Mitä vanhemmaksi tulen sitä enemmän uskon sellaiseen -taistellaan yhdessä pahaa maailmaa vastaan-suhteeseen. Ikävä kyllä samaan aikaan etenkin naisten odotukset parisuhteesta ovat menneet yhä höttöisenpään suuntaan. Näiden ajatusten yhteensovittaminen tuntuu vaikeammalta.

      Uskon, että nykyään minulla on keinoja, taitoa ja halua pitää uutta parisuhdetta yllä, mutta kuten sanoin, että samaan aikaan vaatimustaso on myös noussut.

      "Itsellä on vähän sellainen tuntuma muiden jutuista, että uudesta parisuhteesta luovutaan entistä helpommin, parisuhteen eteen ei olla valmiita enä tekemään työtä"

      Uskon sinun olevan oikeassa ainakin osittain. On huomattu, että siihen eroon ei kuolekaan ja uudessa suhteessa on ehkä raha- ja omaisuusasiat järjestetty jo alun perin niin, että eroaminen on helpompaa. Tämä ei välttämättä ole huono asia.

      "Ja tärkeintä lienee vain vakituinen tai satunnainen seksiseura." En usko, että tämä pitää paikkansa. Seksiseuraa saakyllä helpommin kuin koskaan. Kiitos naisten tasa-arvoistumisen.

      "Onko henkinen yhteys toiseen sukupuoleen enää niin tärkeää? " Henkinen yhteys on kokoajan tullut tärkeämmäksi ja tärkeämmäksi. Ennen syyt olivat paljon enemmän käytänöllisiä. Nainen tarvitsi elättäjän ja mies kodin ja ruokaa.

      "Entä miten sellainen ihminen, joka kuitenkin parisuhteet ottaa tosissaan niin voisi välttyä näiltä vain helppoja suhteita hakevilta?"

      Uskon, että seurustelu on avain. Anakin kaksi asiaa olisi hyvä tietää ennen kuin ryhtyy ainakaan yhteen muuttamaan.

      1. Millainen on ihmisen käytös alkoholin vaikutuksen alaisena. Tietysti riidanhaastajat ovat itsestäänselvä nou nou, mutta jos ihminen muuttuu kovin huiokentelevaiseksi hiprakassa, on iso vaara, että poikien- tai tyttöjenreissuilla pettämisiä tapahtuu.

      2. Miten ihminen käsittelee stressiä ja konfliktitilanteita. Jos riidan tulllessa ratkaisukeino on paikalta lähteminen tai vetäytyminen, voi odottaa, että jatkossakaan ei vältämättä yritystä niiden tilanteiden selvittämiseen löydy.

      • kiitollinenvastauksista

        Nuo sinun viimeiset kaksi kohtaasi olivat todella hyviä BEM. Voi, kun nuo tietäisi jo nuorempana. Vähän minua harmittaa tuo, että jatkossa ihmiset eivät ole enää niin valmiita panostamaan suhteeseen, jos tulee ongelmia vaan mielummin sitten lähdetään ja etsitään uusi. Kiitos sinulle vastauksestasi.


    • minahanme

      Vierastan täysin ajatusta siitä, että parisuhde on työtä. Samoin on vieras ajatus siitä, ettei suhteen pitäisi olla "helppo"? Nimenomaan etsin sellaista suhdetta, joka tuntuu helpolta ja hyvältä heti alusta saakka eli toinen hyväksyy ja itse hyväksyn toisen sellaisena kuin hän on. Totta kai tulee yllätyksiä, mutta sellaista luontaista yhteensopivuutta (helppoutta) pitää olla. Moni nuoruudensuhde on solmittu sellaisen kanssa, joka ei alun perinkään tuntunut helpolta, vaan suhde alkoi alusta alkaen väärin perustein.

      Toisen kunnioittaminen, hellyys ja rehellisyys vaikeissakin asioissa ovat kaikkein tärkeimpiä asioita. Yhteiset kiinnostuksen kohteet ovat myös tärkeitä niin että toisen tavoitteet ja ajatusmaailman todella tuntee ja on kiinnostunut niistä. Taito riidellä satuttamatta toista liikaa on tärkeä myös niin kuin ed. kirjoitti. Sopiminen ja asioiden selvittäminen kuuluvat myös siihen pakettiin.

      • Mies.M

        En voisi olla enempää kanssasi samaa mieltä. Parsuhteessa kumppani pitäisi ottaa itsestäänselvyytenä. Tällöin on mahdollista täysin luottaa toiseen.

        Kun tuo ylläoleva on kunnossa, kunnioittaminen, hellyys, ja rehellisyys kulkee mukana aivan itsestään.


    • Naikkonenminäkin

      En usko enää parisuhteeseen enkä rakkauteen. En luota keneenkään ja miehet lähinnä etoo. Olen kyyninen ja katkera. Yksi ja ainoa avioero takana, toista ei tule koskaan. Onneksi tajusin romanttisen rakkauden harhan näin nelikymppisenä, niin en sentään haaskaa koko elämääni moisen sonnan perässä juoksemiseen.

      • Kommentoija69

        Romanttinen rakkaus todella on harhaa. Luonto huijaa ihmiset pariutumaan ja hankkimaan lapsia vastoin omaa parastaan.


    • rokkenrollmama

      Olen eronnut, ja uudessa parisuhteessa. Emme asu yhdessä, koska minä olen viikot joko menossa tai tulossa, emme juurikaan näkisi toisiamme. Taloudellisesti on myös kannattavampaa asua erikseen, kun toisella (molemmilla) on epäsäännölliset/pienet tulot.

      Ex liitossani taistelin, tein kaikkeni ja vähän enemmän suhteen puolesta. En enää edes usko, että suhde paranee taistelemalla, tai puhumalla. Jos todellista vuorovaikutusta ei ole, eikä sitä ole saanut vuosikausiin toimimaan, niin mikään ei auta, yksinkertaisesti. Tätä vaan ei uskalla itselleen myöntää, itsepäisesti vain yrittää loputtomiin parantaa suhdetta. Ihan sama kuin hakkaisi päätään seinään kuvitellen sen parantavan kaiken. Sitten luulee, että vika on itsessä. Pari läheisempää miespuolista ystävää saivat vasta silmäni aukeamaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14836
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3049
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3045
    4. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3044
    5. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3040
    6. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3035
    7. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3035
    8. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3034
    9. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      3029
    10. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3026
    Aihe