Edullinen Android-tabletti purjehdukseen

Tabletti666

Vanha karttaplotteri hajosi viime kesänä, ja mielessä on käynyt sen korvaaminen Android-tabletilla. Löytyyköhän kohtuuhintaisia malleja, joita arvaisi käyttää avotilassa sateellakin?

19

107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pussi_tai_kotelo

      Sadetta kestäviä ei ihan kohtuuhinnalla löydy mutta normi tablettikin toimii hyvin suojapussissa tai kotelossa, kosketusnäyttö toimii muovikalvon läpi ihan normaalisti (siis kalvon, ei levyn) kunhan se kalvo on kiinni levyssä. Noita löytyy valmiina aika edullisesti eli ei kannata alkaa itse tekemään.

    • Bossu

      Mulla on veden- ja iskunkestävä tabletti, mutta se maksoi yli 400 euroa. Tuskin saa paljon halvemmalla. Sonylla on myös sellaisia, mutta taitaa nekin olla yli 400.

    • Better_Than_Life

      Jep, Sony Xperia Tablet on vedenkestävä, mutta maksaa jo jonkin verran. Itselläni on tuo ja siinä Loisto Mobiili. Lisäksi Navionics Europe joka jäänyt tosin käyttämättä tuon Loiston hankkimisen jälkeen.

    • hommasin

      Samsung GalaxyTab3 Lite maksoi 79 e

    • Suojakalvoko

      Millä saadaan näytöstä näkymään kuvaa kirkkaalla ilmalla? Ajatuksia? Viime viikolla kokeilin. Tabletti navinics aurinko= ei näy mitään!

      Joku suojakalvo tms?

      • kjnibuyc

        Yritä saada tabletti esim sprayhoodin alle, jotta näkyy. Ota tarpeeksi iso, ei mitään 5-tuumaista.


      • Toinenjoku

        Mattakalvo auttaa ainakin mun käytössä. Ostin viimekesänä Expertiltä.


    • JKL4

      Meillä ipad toista kesää menossa ja hyvin pärjää kun muistaa pitää pädin suojassa auringolta. Kuumenee ja lakkaa toimimista kunnes jäähtyy.

      Näkyy aisit, juutubet, iltalehdet sun muut vaikka purjehduksen aikana. Paljon monipuolisempi kuin perinteinen karttaplotteri ja kartat hyviä nykypäivänä.

    • Kalvoauttaa
    • VaihtoehtoAndroidille
      • Bossu

        Tuohon vielä kartat päälle 300 euroa.


    • 7tuumainen

      Onko jotain sopivaa ladattavaa sovellusta parantamaan näytön valoisuutta?

    • Ipad2

      Oma Ipad näkyy kohtalaisen hyvin auringossa ilman kalvoja yms. Nyt akku rupee vetelee viimeisiä ja ajattelin ostaa androidin, mutta tän viestiketjun luettuani alkoi epäilyttämään, että riittääkö niissä tehot. Ipadin ongelma on hinta.

      • Teho_riittää

        Hyvin riittää Android-tableteissakin tehot. Kannattaa huomioida että iPadit ovat Applen tuotteita, kaikki keskenään suunnilleen samaa tasoa (toki uudemmassa aina parannuksia ja tehoa lisää). Android-tabletteja taas on kymmenillä eri valmistajilla, eri tasoisia ja laatuisia. Kun pysyy erossa halvimmista kiinalaisista epämääräisen merkkisistä Android-tableteista ja vähän katsoo laitteen tietoja ennen ostoa niin saa edullisesti tehokkaan ja laadukkaan laitteen. Android-tablettien kohdalla joku 150€ on alaraja eli sitä halvempiin kannattaa suhtautua isolla varauksella (mutta edes 250€ hintalapussa ei takaa että laite olisi hyvä), Androidin kohdalla ostajan pitää siis katsoa mitä ostaa.


      • Navigointi ei vaadi tehoja. Satasen tabletti riittää mainiosti, kunhan sen saa johonkin pussiin. Kiinan tabletit on huonoja, kun ne eivät päivity


    • GarminjaSony

      Kokeiltu Garmin 70s ja Sony Xperia 10" ja taskuloisto. Garmin Suomenlahden kartat = 990 199 Eur. Sony kartat = 400 Eur.
      Käytettävyys on noin samaa luokkaa. Kestävyydestä ei tietoa.

    • Toinenjoku

      Lenovo ideatab a3000 = 150€ Loistomobiili = n.40€ 0 190 €.
      Toiminut 2 vuotta.

    • ibadjasurface

      Miten onnistutte käyttämään noita tabletteja veneen navigoinnissa kovemmassa kelissä, kun on vaikeaa välillä osua plotterin isoihin nappuloihin sormin, saati tabletin kosketus näyttöön, kun tahtoo temppuilla välillä ihan paikallan istuenkin, kun hieman koskee väärin?

      • Toinenjoku

        Ei sitä tarvitse tökkiä kokoajan. Siitä näkee missä mennään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3660
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2992
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2890
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2768
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      23
      2683
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2455
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      251
      2159
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1907
    9. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      209
      1888
    10. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      44
      1847
    Aihe