Weha ja uudelleenkasteleminen

uudelleenkasteluvani

Ei_tästä
21.5.2015 19:37
suurkiitos kirjoitti:
Kiitos Weha, että poistuit palstalta. Olemme joutuneet häpeämään sinun kirjoituksiasi.

Weha-reppanasta oikeastaan ole suurtakaan harmia. Hänhän hallitsee vain yhden erikoisentuntuisen asiakokonaisuuden: UUDELLEENKASTELEMISEN. Eihän siitä kukaan juuri kärsi, jos hän pyörittelee tätä teemaansa hamaan siihen päivään saakka kunnes on tullut läpikastelluksi.

66

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VaimonaEtelänHetelmä

      Eikös wehalla ole nykyään vaimona se Thaimaan horo.

      • Hänellä_tiettävästi

        on vaimona thaimaalainen tyttö, mutta ei ole mitään syytä nimittää tyttöä horoksi. Thaimaalaiset tytöthän ovat oikein hyviä aviovaimoja. He palvovat ja palvelevat aviomiestään.

        Jos Weha on saanut thaimaalaisen vaimonsa kanssa lapsenkin (tai ehkä useampiakin) niin sehän on Jumalan suuri luomistyö. Eihän ihminen voi maallisessa elämässään nähdä mitään sen täydellisempää kuin vastasyntyneen.

        Thaimaassa on toki erilainen kulttuuri kuin meillä. Myös sukupuolikäyttäytyminen on erilaista.

        Thaimaan tytöillä ei ole sellaista käsitystä iästä kuin länsimaalaisilla. Siksi vanhemmankin länsimaalaisen miehen on mahdollista saada ilokseen ja onnekseen nuori vaimo. MItä sen parempaa me muka voisimme saada?


      • Kulttuurierot eivät aina ole isot. Vaimoni oli neitsyt.


      • Kulttuurierot
        weha kirjoitti:

        Kulttuurierot eivät aina ole isot. Vaimoni oli neitsyt.

        Suomen ja Thaimaan välillä ovat isot. Ei kai kulttuuri ole immenrenkaassa?

        Olen tavannut Thaimaan maaseudulla parikymppisiä neitsyttyttöjä. Kaikki thaimaalaiset eivät ole ainakaan läpeensä turmeltuneita. Siellä on myös inhimillinen uskonto: buddhalaisuus.


      • 6lapsenneitsytäiti
        weha kirjoitti:

        Kulttuurierot eivät aina ole isot. Vaimoni oli neitsyt.

        Hyvä, oletteko miehet myös neitsyitä.


      • Nohuppistakeikkaa
        weha kirjoitti:

        Kulttuurierot eivät aina ole isot. Vaimoni oli neitsyt.

        ##Vaimoni oli neitsyt.##

        :)))))))))


      • Kaikki_tytöthän
        weha kirjoitti:

        Kulttuurierot eivät aina ole isot. Vaimoni oli neitsyt.

        ovat joskus olleet neitssyitä. On tietysti hyvä, että tämä ilmoitetaan palstalla, jotta me tyhmemmätkin oppisimme tietämään tämän.


      • Tämähän_avaa
        Kaikki_tytöthän kirjoitti:

        ovat joskus olleet neitssyitä. On tietysti hyvä, että tämä ilmoitetaan palstalla, jotta me tyhmemmätkin oppisimme tietämään tämän.

        herkullisia näköaloja: Thai-tyttö loikoo haarat levällään. Weha tiiraa sinne herkkureikään ja toteaa:

        - Neitsyt mikä neitsyt.


      • Ei_kai_se

      • Mävaannyt
        Kulttuurierot kirjoitti:

        Suomen ja Thaimaan välillä ovat isot. Ei kai kulttuuri ole immenrenkaassa?

        Olen tavannut Thaimaan maaseudulla parikymppisiä neitsyttyttöjä. Kaikki thaimaalaiset eivät ole ainakaan läpeensä turmeltuneita. Siellä on myös inhimillinen uskonto: buddhalaisuus.

        Näin on. Suomessakin on ilotyttöjä. Siellä on ihan hyviä perhetyttöjä ja bubhalaisuus on ihan mukava uskonto, kun vertaa vaikka uudelleenkastajiin, jotka tulevat lähelle ja eksyttävät ihmisiä.


    • lutherus

      Aivan varmasti helluntailaisilla on vääränlainen kaste, vääränlainen ehtoollinen. Ai miksikö? Koska reformoidussa opissa ei uskota, mitä sana antaa sakramenteissa. Näin niistä onkin tehty symbolisia toimituksia.

      Väärät ihmeet ja se kielilläpuhuminen, on sellaista mitä ei todellisessa, luterilaisuudessa hyväksytä.

      Sitten on se lain ja evankeliumi sekoittaminen, synergismi, joka johtaa myös lapsikasteen kieltämiseen. Eli usein kuulee sanottavan, ettei pieni lapsi osaa uskoa, eikä kykene siihen. Myös perisynti kielletään kokonaan.

      • oikeakaste

        Onko Weha vaihtanut nimimerkkiä?
        Hänelle tuntuu kaikki raamatullinen olevan väärää.

        Oikea kaste löytyy Raamatusta:
        "Kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset."
        Ap 8:12

        Vauvoista ei ole mitään mainintaa.


      • Lutherus
        oikeakaste kirjoitti:

        Onko Weha vaihtanut nimimerkkiä?
        Hänelle tuntuu kaikki raamatullinen olevan väärää.

        Oikea kaste löytyy Raamatusta:
        "Kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset."
        Ap 8:12

        Vauvoista ei ole mitään mainintaa.

        Pätevät perustelut lapsikasteesta on Raamatussa toisaalla.


      • UskovanaKastettu
        Lutherus kirjoitti:

        Pätevät perustelut lapsikasteesta on Raamatussa toisaalla.

        Ja höpö, höpö.

        Raamatusta et löydä perustaa lapsikasteelle, vaan ainoastaan uskovana kasteelle, opin.


      • UskovanaKastettu kirjoitti:

        Ja höpö, höpö.

        Raamatusta et löydä perustaa lapsikasteelle, vaan ainoastaan uskovana kasteelle, opin.

        Perisynti on Raamatussa monin kohdin, sillä synnin palkka on kuolema. Eikö koko Kristuksen sovitustyön idea ole korjata Adamin lankeemuksesta ihmiskunnalle aiheutunut vahinko?

        On tarkattava koko Raamatun opetuksia:

        Lihasta syntyneen, on synnyttävä uudesti ylhäältä, vedestä ja Hengestä, päästäkseen sisälle Jumalan valtakuntaan...

        Joh.3:3. Jeesus vastasi hänelle: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa."

        4. Nikodemos kysyi: "Miten joku voisi vanhana syntyä? Miten joku voisi mennä takaisin äitinsä kohtuun ja syntyä toisen kerran?"

        5. Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.

        6. Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä.

        Mielen ja tahdon uudistus ei ole sama kuin kasteessa tapahtuva uudestisyntyminen.


    • Rauhallisestivaan

      Jätä weha tämä koiralauman räksytys omaan arvoonsa. Näistä kannata välittää.

      Aikanaan tekevät tiliä näistäkin sanoista vanhurskaan tuomarin edessä.

      • wehanvarmistus

        Miten weha varmisti, että hänen thaikkuvaimonsa oli neitsyt?

        Ai niin - varmaankin uskoi, kun nainen sanoi niin. :))


      • semmhoista

        Tämähän_avaa
        22.5.2015 10:49
        Kaikki_tytöthän kirjoitti:
        ovat joskus olleet neitssyitä. On tietysti hyvä, että tämä ilmoitetaan palstalla, jotta me tyhmemmätkin oppisimme tietämään tämän.

        Näytä lisää
        herkullisia näköaloja: Thai-tyttö loikoo haarat levällään. Weha tiiraa sinne herkkureikään ja toteaa:

        - Neitsyt mikä neitsyt.


      • jatkonodottaja
        semmhoista kirjoitti:

        Tämähän_avaa
        22.5.2015 10:49
        Kaikki_tytöthän kirjoitti:
        ovat joskus olleet neitssyitä. On tietysti hyvä, että tämä ilmoitetaan palstalla, jotta me tyhmemmätkin oppisimme tietämään tämän.

        Näytä lisää
        herkullisia näköaloja: Thai-tyttö loikoo haarat levällään. Weha tiiraa sinne herkkureikään ja toteaa:

        - Neitsyt mikä neitsyt.

        ###
        Thai-tyttö loikoo haarat levällään. Weha tiiraa sinne herkkureikään ja toteaa:

        - Neitsyt mikä neitsyt.
        ###
        Wehahan voisi jatkaa, mitä sitten tapahtui...


      • SietääSitäAjatella

        "

        Jätä weha tämä koiralauman räksytys omaan arvoonsa. Näistä kannata välittää.

        Aikanaan tekevät tiliä näistäkin sanoista vanhurskaan tuomarin edessä. "

        - minkähän tilin tekevät he, josta seuraavat "Weha"n harhaista lapsikasteopetusta, joka juoksuttaa sielut helv.ettiin ja synnin uneen.

        Ajattelepa sitä.


      • Ongelma on vain se, kun on eroa vanhurskauttamisopissa ja kaikessa muussakin opissa. Tällöinhän ei huvita omantunnon syistä, mennä toisten tilaisuuksissa, kun ymmärtää toisin.On kyllä kummallista opetusta, kun ei kasteta lapsia. Väitetään (ateistien tavoin), että nämä ei osaa uskoa, tehdä ratkaisua, eikä ymmärrä mitään. Nähdäkseni tuollaiset opit ja suoritukset eivät kuuluu armonevankeliumiin, vaan laki uskoon, joka on aina omavanhurskautta. On siis ero vanhurskauttamisopissa. Matt.24:24 "Sillä vääriä messiaita ja vääriä profeettoja ilmaantuu, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että he johtavat, jos mahdollista, valitutkin harhaan."
        Matt.6:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        uudestikaste on sitä laki uskoa jossa on ihmisen omat teot ja kyvyt mukana. Vaikka asia on näin, että yksin armosta ja yksin uskon kautta: "Niin me siis sen siksi pidämme, että ihminen tulee vanhurskaaksi uskon kautta, ilman lain töitä" (Room.3:28). Hengenluomaan yhteyteen kuuluu Raamatun mukaan yksi kaste.
        Ef.4:3 "Ahkeroitkaat myös pitämään hengen yhteyttä rauhan siteen kautta:
        4 Yksi ruumis ja yksi henki, niinkuin tekin olette teidän kutsumisessanne yhdenkaltaiseen toivoon kutsutut,
        5 Yksi Herra, yksi usko, yksi kaste,
        6 Yksi Jumala ja kaikkein Isä, joka kaikkein päällä on, ja kaikkein kautta, ja teissä kaikissa."

        Eikös Raamatussa sanota, että kun lapsi on alaikäinen, hän on holhoojien alainen täysikäiseksi asti. Vanhemmat voivat päättää asioita lapsen ja vauvan puolesta. Näin on esim. kaksoiskansalaisuuden, , päiväkotien, koulujen ja pukemisen suhteen. Nythän onkin kyse Kristukseen pukemisesta kasteessa (Gal.3:27). Jumala on kasteessa antavana osapuolena, ja ihminen on saavana osapuolena.


      • hylättävää
        weha kirjoitti:

        Ongelma on vain se, kun on eroa vanhurskauttamisopissa ja kaikessa muussakin opissa. Tällöinhän ei huvita omantunnon syistä, mennä toisten tilaisuuksissa, kun ymmärtää toisin.On kyllä kummallista opetusta, kun ei kasteta lapsia. Väitetään (ateistien tavoin), että nämä ei osaa uskoa, tehdä ratkaisua, eikä ymmärrä mitään. Nähdäkseni tuollaiset opit ja suoritukset eivät kuuluu armonevankeliumiin, vaan laki uskoon, joka on aina omavanhurskautta. On siis ero vanhurskauttamisopissa. Matt.24:24 "Sillä vääriä messiaita ja vääriä profeettoja ilmaantuu, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että he johtavat, jos mahdollista, valitutkin harhaan."
        Matt.6:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        uudestikaste on sitä laki uskoa jossa on ihmisen omat teot ja kyvyt mukana. Vaikka asia on näin, että yksin armosta ja yksin uskon kautta: "Niin me siis sen siksi pidämme, että ihminen tulee vanhurskaaksi uskon kautta, ilman lain töitä" (Room.3:28). Hengenluomaan yhteyteen kuuluu Raamatun mukaan yksi kaste.
        Ef.4:3 "Ahkeroitkaat myös pitämään hengen yhteyttä rauhan siteen kautta:
        4 Yksi ruumis ja yksi henki, niinkuin tekin olette teidän kutsumisessanne yhdenkaltaiseen toivoon kutsutut,
        5 Yksi Herra, yksi usko, yksi kaste,
        6 Yksi Jumala ja kaikkein Isä, joka kaikkein päällä on, ja kaikkein kautta, ja teissä kaikissa."

        Eikös Raamatussa sanota, että kun lapsi on alaikäinen, hän on holhoojien alainen täysikäiseksi asti. Vanhemmat voivat päättää asioita lapsen ja vauvan puolesta. Näin on esim. kaksoiskansalaisuuden, , päiväkotien, koulujen ja pukemisen suhteen. Nythän onkin kyse Kristukseen pukemisesta kasteessa (Gal.3:27). Jumala on kasteessa antavana osapuolena, ja ihminen on saavana osapuolena.

        Raamattuhan ei missään kohtaa kehoita kastamaan vauvoja tai lapsia, vaan Paavali kehoittaa: Ef 6
        "4. Ja te isät, älkää kiihoittako lapsianne vihaan, vaan kasvattakaa heitä Herran kurissa ja nuhteessa. "

        Lapset saavat tehdä itse valintansa sitten, kun tulevat siihen ikään, että osaavat eroittaa hyvän ja pahan.
        Raamattu kehoittaa hylkäämään lapsikasteen:
        1. Kor 13
        "11. Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on. "


      • hylättävää kirjoitti:

        Raamattuhan ei missään kohtaa kehoita kastamaan vauvoja tai lapsia, vaan Paavali kehoittaa: Ef 6
        "4. Ja te isät, älkää kiihoittako lapsianne vihaan, vaan kasvattakaa heitä Herran kurissa ja nuhteessa. "

        Lapset saavat tehdä itse valintansa sitten, kun tulevat siihen ikään, että osaavat eroittaa hyvän ja pahan.
        Raamattu kehoittaa hylkäämään lapsikasteen:
        1. Kor 13
        "11. Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on. "

        Raamatussa Jeesus sanoo esim. lähetyskäskyssään, että tulee kastaa myös kaikkia kansoja, joiden seassa myös pieniä lapsia on: "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän "Hengen nimeen"Matt.28:19. Toisessa kohdassa Raamatussa Jeesus vannottaa kastamaan kaikkia ihmisiä, lihasta/naisesta syntyneitä, että pääsisivät sisälle Jumalan valtakuntaan:
        Joh.3:3 Jeesus vastasi hänelle: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa."
        4 Nikodemos kysyi: "Miten joku voisi vanhana syntyä? Miten joku voisi mennä takaisin äitinsä kohtuun ja syntyä toisen kerran?"
        5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. [Ef. 5:26; Tit. 3:5; 1. Piet. 3:21]
        6 Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä. [1. Kor. 15:50; Ef. 2:3]


    • Näinnnn

      Matteus 12
      36 Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, jonka ihmiset puhuvat, pitää heidän luvun tekemän tuomiopäivänä;

      • tilinteko

        Kai tuo koskee myös noita Wehan juttuja?


      • Kuison

        Minusta weha ei halua räävätä eikä rienata. Hän puhuu sillä ymmärryksellä, mikä hänellä on. Ja jokaisella on oikeus tuoda esille omia mielipiteitä, kunhan ne ei oo tahallisen loukkaavia.


      • Eiköloukkaa
        Kuison kirjoitti:

        Minusta weha ei halua räävätä eikä rienata. Hän puhuu sillä ymmärryksellä, mikä hänellä on. Ja jokaisella on oikeus tuoda esille omia mielipiteitä, kunhan ne ei oo tahallisen loukkaavia.

        Kyllä Wehan jutut ovat siitä inhottavimmasta päästä. Niistä paistaa hänen sairaalloinen käsityksensä, että hän tietää kaiken, osaa kaiken ja tuomitsee kaiken, mikä poikkeaa hänen käsityksistään.
        Hän on hengellisesti paisunut, itsekeskeinen fariseus.

        Hän käyttää sanontoja,
        inhoittavat hurmahenget, perkeleen apostolit jne.


      • annetaan_siis
        Eiköloukkaa kirjoitti:

        Kyllä Wehan jutut ovat siitä inhottavimmasta päästä. Niistä paistaa hänen sairaalloinen käsityksensä, että hän tietää kaiken, osaa kaiken ja tuomitsee kaiken, mikä poikkeaa hänen käsityksistään.
        Hän on hengellisesti paisunut, itsekeskeinen fariseus.

        Hän käyttää sanontoja,
        inhoittavat hurmahenget, perkeleen apostolit jne.

        samalla mitalla takaisin: PERKELEEN TYHMÄ WEHA!


      • Lutherus
        Eiköloukkaa kirjoitti:

        Kyllä Wehan jutut ovat siitä inhottavimmasta päästä. Niistä paistaa hänen sairaalloinen käsityksensä, että hän tietää kaiken, osaa kaiken ja tuomitsee kaiken, mikä poikkeaa hänen käsityksistään.
        Hän on hengellisesti paisunut, itsekeskeinen fariseus.

        Hän käyttää sanontoja,
        inhoittavat hurmahenget, perkeleen apostolit jne.

        "Joka ei ole meidän puolellamme, on meitä vastaan", muistellen Raamatusta Jeesuksen sanoja.


    • Ei pdä sanoa, että Luther oli erehtymätön, vaan että hänen Raamatun tulkintansa oli oikea. Jos olet tutustunut Lutherin teologisiin kirjoituksiin, niin kerro jos niissä on jotain mielestäsi erikoista.Olen lukenut tuon Lutherin juutalaiskirjan heidän valheista kokonaan. Siinähän Luther kertoo kuinka hän hebreaa opiskellessa joutui juutalaisen käänntystyön kohteeksi ja kuinka nämä juutalaiset olivat sitten pilkanneet Jeesusta yms. Ne vastustajat, jotka ottavat sieltä jotakin kohtia, eivät ole ymmärtäneet kirjan sanomaa.

      Sehän ei oikeuta tietenkään väkivallan käyttöön ja tästä syystä suomessa ei ollut juutalaisvainoja.

      Totta kai hänkin erehtyili siinä missä kuka tahansa ihminen erehtyilee, mutta olet kai samaa mieltä siinä hänen kanssaan, että juutalaiset, jotka hylkäävät Jeesuksen messiaana, ovat pelastuksesta osattomia. Edelleen: ”Se on: eivät ne, jotka lihan puolesta ovat lapsia, ole Jumalan lapsia, vaan lupauksen lapset, ne luetaan siemeneksi” (Room.9:8). Vielä sanotaan: ”Mutta jos te olette Kristuksen omat, niin te olette Aabrahamin siementä, perillisiä lupauksen mukaan” (Gal.3:29)

      siihenaikaan oli, että kenen maa, sen kanssa. Juutalaiset joutivat hyvin omaan maahansa harjoittamaan seremoniauskoaa, sen ajan katsomuksen ja lain mukaisesti. Tuskimpa minullakaan olisi tuolloin ollut tuota ajatusta vastaan mitään.
      Epäuskoiset juutalaiset olivat siis, käyttäytymisellään saaneet kaiken aikaan. Raamattu kertoo myös lihallista juutalaisista näin:
      Fil.3:2. "Kavahtakaa noita koiria, kavahtakaa noita pahoja työntekijöitä, kavahtakaa noita pilalleleikattuja".
      Luther oli Jumalan käyttämä uskonpuhdistaja. Hän ei ollut vain aikansa lapsi, vaan Jumalan lapsi. Niin se on asia tänäänkin, että juutalaiskysymys on Raamattukysymys, ei ajan kysymys. Juutalaisethan elivät ja elävät itse lakiliitossa, eikä he olleet Jumalan lapsia.

      Juutalaisethan elivät itse lakiliitossa, eikä he olleet Jumalan lapsia. Olen lukenut, että maailmanliiton ja sen nimiluterilaisten herätysliikejohtajien anteeksipyynnöt ovat pelkkää potaskaa ja kuinka kirja on todella väärin ymmärretty. Luther kirjoitti Mooseksen lakia, lain uskoville. Siis heidän omaa lakiaan, joka tuomitsee heidät.

      Pitäydyn täysin tuohon kirjaan, mitä se opettaa lihallisista juutalaisista. Tosin liikkeellä on käännöksiä joita lahkolaiset ovat peukaloineet, mutta, koska Jumalan miehiä ei olisi pilkattu. Jokaisesta turhasta sanasta saa palkan.

      • säälittävää

        Weha osoittaa taas täydellistä ymmärtämättömyyttä Jeesuksen opetukseen ja rakkauteen myös juutalaisia kohtaan. Vaikka Jeesus tuomitseekin fariseusten kovasydämiset asenteet niin Hän rakasti omaa kansaansa ja itki Jerusalminen puolesta.
        Luther taas kehoitti karkoittamaan ja vainoamaan heitä ja Weha tuntuu olevan samalla kannalla.
        Wehalla on taipumus ihailla tuon keski-aikaisen juopon sanomaa.
        Mutta noinhan se on, että jos sydämessä ei ole Kristuksen rakkautta vaan kovasydämistä farisealaisuutta ja kuviteltua oikeassa-olemista, niin toisinajattelijat saa vaikka tappaa, kuten Luther kehoitti tekemään anabaptisteille.
        Jotenkin käy sääliksi Weha armottomuutta.


    • Oma kansa

      Ettekö tuon vertaa ole lukeneet Raamattua? Eihän nyt lihalliset juutalaiset ole mitään, vaan nyt on uusiliitto:
      Mutta te olette "valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, omaisuuskansa, julistaaksenne sen jaloja tekoja", joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa;
      10 te, jotka ennen "ette olleet kansa", mutta nyt olette "Jumalan kansa", jotka ennen "ette olleet armahdetut", mutta nyt "olette armahdetut". (1.Piet.2:9-10)."se on: eivät ne, jotka lihan puolesta ovat lapsia, ole Jumalan lapsia, vaan lupauksen lapset, ne luetaan siemeneksi."(Room.9:8).
      Room.2:28 Oikea juutalainen ei ole se, joka on juutalainen ulkonaisesti, eikä oikea ympärileikkaus ole se, joka on ulkonaisesti näkyvänä ruumiissa.
      29 Oikea juutalainen on se, joka on juutalainen sisimmässään, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus, jota ei saa aikaan laki, vaan Henki. Tällainen juutalainen saa kiitoksen Jumalalta, ei ihmisiltä.

      Saahan sitä siunata kaikkia maita, myös lihallista israelia, mutta mitä on sitten lihallisen juutalaisen kääntymys? Se on aivan sama kuin muidenkin maiden ihmisten kääntymys, elämä kuolleista. Room.11:15 "Sillä jos heidän hylkäämisensä on maailmalle sovitukseksi, mitä heidän armoihin-ottamisensa on muuta kuin elämä kuolleista?"

      Siis, että Jumalan seurakunta on Jumalan omaisuuskansa?(1.Piet.2:9-10). Siis vanhanliiton tilalle on tullut uusiliitto.Vielä sanotaan: ”Mutta jos te olette Kristuksen omat, niin te olette Aabrahamin siementä, perillisiä lupauksen mukaan” (Gal.3:29). Raamattu opettaa, että kun viimeinen pakana kääntyy, yksikään ihminen ei sen jälkeen tule uskoon, vaan tulee loppu: ” Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu”(Mat.24:14). Siis huomaa: ”loppu”. ”Sillä minä en tahdo, veljet –ettette olisi oman viisautenne varassa- pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus – hamaan siihen asti kuin pakanain luku on sisälle tullut (täyteen tullut, ja niin kaikki israel on pelastuva” (Room.11:25-26). On siis kysymys hengellisen israelin pelastumisesta. Sen tähden on käsitettävä sanat ”KAIKKI ISRAEL”, niiden täydessä merkityksessä, nimittäin koko hengellistä Israelia koskeviksi. Vielä kun sanotaan: ”Jumalan valtakunta ei tule nähtävällä tavalla, vaan on sisällisesti teissä” (Luuk.17:20-21).

      ”Ne, jotka opettavat koko lihallisen Israelin kääntymystä, ovat yleensä myös tuhatvuotisopin kannalla. He ajattelevat, että Israelin kääntymyksen jälkeen juutalaiset tekevät lähetystyötä menestyksellisesti pakanain keskuudessa ja silloin vallitsisi erityinen rauhan aikakausi. Tähän he etsivät tukea jostakin Vanhan Testamentin ennustuksista. Erehdys on siinä, että nuo ennustukset eivät puhu maallisesta, vaan hengellisestä rauhasta ja siitä, kun evankeliumi lähti apostolien toimesta kaikkeen maailmaan. Apostolithan olivat juutalaisia. Kysymys ei ole jostain vielä tulevasta ajasta, vaan Uuden Testamentin ajasta, jota apostolit sanoivat "viimeiseksi ajaksi" (esim. 1. Joh. 2:18). Juutalaiset eivät voisi luullun kansallisen kääntymyksensä jälkeen tehdä lähetystyötä menestyksellisesti, koska juutalaisten paatumus kestää siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on tullut sisälle. Lähetystyö olisi sen jälkeen turhaa ja toivotonta, mistä mielestäni näkyy, mihin ristiriitoihin joudutaan, kun ei pysytä selvässä Jumalan sanassa” .

      • peitetty

        Mihin sukukuntaan Weha luulee kuukuvansa:
        Ilm 7
        "7:4 Ja minä kuulin sinetillä merkittyjen luvun, sata neljäkymmentä neljä tuhatta merkittyä kaikista Israelin lasten sukukunnista:
        7:5 Juudan sukukunnasta kaksitoista tuhatta merkittyä, Ruubenin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Gaadin sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
        7:6 Asserin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Naftalin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Manassen sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
        7:7 Simeonin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Leevin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Isaskarin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, >> Jakeen lisätiedot
        7:8 Sebulonin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Joosefin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Benjaminin sukukunnasta kaksitoista tuhatta merkittyä.
        7:9 Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään,"

        Näm juutalaiset eivät kuuluneet siihen kaikista muista kansanheimoista koostuvaan joukkoon, vaan Jumala oli valinnut heidät erikseen!!!
        Kerran kaikki juutalaiset pelastuvat:

        Room 11:25. Sillä minä en tahdo, veljet - ettette olisi oman viisautenne varassa - pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus - hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut,
        26. ja niin KAIKKI Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista.
        27. Ja tämä on oleva minun liittoni heidän kanssaan, kun minä otan pois heidän syntinsä."

        Wehalle nämä Jumalan salaisuudet eivät ole vielä kirkastuneet. Hänellä on vielä peite silmillään.


      • saarnatautiako
        peitetty kirjoitti:

        Mihin sukukuntaan Weha luulee kuukuvansa:
        Ilm 7
        "7:4 Ja minä kuulin sinetillä merkittyjen luvun, sata neljäkymmentä neljä tuhatta merkittyä kaikista Israelin lasten sukukunnista:
        7:5 Juudan sukukunnasta kaksitoista tuhatta merkittyä, Ruubenin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Gaadin sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
        7:6 Asserin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Naftalin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Manassen sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
        7:7 Simeonin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Leevin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Isaskarin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, >> Jakeen lisätiedot
        7:8 Sebulonin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Joosefin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Benjaminin sukukunnasta kaksitoista tuhatta merkittyä.
        7:9 Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään,"

        Näm juutalaiset eivät kuuluneet siihen kaikista muista kansanheimoista koostuvaan joukkoon, vaan Jumala oli valinnut heidät erikseen!!!
        Kerran kaikki juutalaiset pelastuvat:

        Room 11:25. Sillä minä en tahdo, veljet - ettette olisi oman viisautenne varassa - pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus - hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut,
        26. ja niin KAIKKI Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista.
        27. Ja tämä on oleva minun liittoni heidän kanssaan, kun minä otan pois heidän syntinsä."

        Wehalle nämä Jumalan salaisuudet eivät ole vielä kirkastuneet. Hänellä on vielä peite silmillään.

        Miksihän Weha pyrkii esiintymään Raamatuntuntijana, vaikka nämä yksinkertaiset perustotuudetkaan juutalaisten erityisestä kutsumuksesta ole hänelle selvillä?
        "Kutsumistaan Jumala ei kadu"!


      • saarnatautiako kirjoitti:

        Miksihän Weha pyrkii esiintymään Raamatuntuntijana, vaikka nämä yksinkertaiset perustotuudetkaan juutalaisten erityisestä kutsumuksesta ole hänelle selvillä?
        "Kutsumistaan Jumala ei kadu"!

        Kyllä sitä voi luottaa selvään Raamatun sanaan. lihallisilla juutalaisilla, on kautta historian kova kohtalo. Aina sotaa ja sotaa ja jos sinun mukaasi viimeinen sukupolvi viimeisenä aikana pelastuu, on se aikas pientä. Ei se noin ole , vaan näin:
        Mutta te olette "valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, omaisuuskansa, julistaaksenne sen jaloja tekoja", joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa;
        te, jotka ennen "ette olleet kansa", mutta nyt olette "Jumalan kansa", jotka ennen "ette olleet armahdetut", mutta nyt "olette armahdetut". (1.Piet.2:9-10)."se on: eivät ne, jotka lihan puolesta ovat lapsia, ole Jumalan lapsia, vaan lupauksen lapset, ne luetaan siemeneksi."(Room.9:8).


      • eipeitettä
        weha kirjoitti:

        Kyllä sitä voi luottaa selvään Raamatun sanaan. lihallisilla juutalaisilla, on kautta historian kova kohtalo. Aina sotaa ja sotaa ja jos sinun mukaasi viimeinen sukupolvi viimeisenä aikana pelastuu, on se aikas pientä. Ei se noin ole , vaan näin:
        Mutta te olette "valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, omaisuuskansa, julistaaksenne sen jaloja tekoja", joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa;
        te, jotka ennen "ette olleet kansa", mutta nyt olette "Jumalan kansa", jotka ennen "ette olleet armahdetut", mutta nyt "olette armahdetut". (1.Piet.2:9-10)."se on: eivät ne, jotka lihan puolesta ovat lapsia, ole Jumalan lapsia, vaan lupauksen lapset, ne luetaan siemeneksi."(Room.9:8).

        Weha on tyypillinen korvausteologian edustaja, joka mitätöi Jumalan lupaukset:
        Hän omii Jumalan lupaukset Israelille itselleen, mutta jättää vitsaukset juutalaisille.
        Jumala on kuitenkin uskollinen myös heille, kuten meillekin:
        Room 10:1
        " Ei kaiketi Jumala ole hyljännyt kansaansa, sillä olenhan minäkin israelilainen,, Aabrahamin siementä."

        Room 10:29
        "Sillä ei Jumala armolahjojansa ja kutsumistaan kadu."

        Room 10:25
        "Sillä Israelia on osaksi kohdannut paatumus,, siihen asti, kunnes pakanain täysiluku on sisälle tullut, JA NIIN KAIKKI ISRAEL ON PELASTUVA."

        Eiköhän Weha ole parempi, että et yritä sotkea Jumalan Sanaa, kun sinulla on vielä peite silmillä.


    • kkffddrew

      Onkohan weha enää Luther-Säätiössä, koska 8 vuotta itse siellä olleena, wehan ajatukset ja opit eroavat jossain kohdin pahasti virallisesta linjasta. Ettei käy taas samoin kuin vanhoillislestadiolaisten kanssa, kun weha luuli, että voi opastaa ja kouluttaa vanhoillisia oman näkemyksensä mukaan oikeaan oppiin.

    • Kerro ihmeessä missä asiassa? On turha heitellä trolleja todennäköinen uk olet.

    • jjkklopå

      Usko Jeesukseen Kristukseen antaa synnit anteeksi ja pelastaa. Jos kaste pelastaisi, niin melkeinpä kaikki suomalaiset pelastuisivat.

      • Väärä johtopäätös. Usko ei anna syntejä anteeksi ja pelasta, vaan armo, puhumme nyt kasteen armosta, joka omistetaan uskon kautta. Ei ole kasteen vika, jos se ei pelasta, vaan epäuskon vika. Jos saamme palaamisen armon, emme tarvitse koskaan uudelleen kastamista, vaan aina uudelleen uskomista.


      • Raamatunoppi
        weha kirjoitti:

        Väärä johtopäätös. Usko ei anna syntejä anteeksi ja pelasta, vaan armo, puhumme nyt kasteen armosta, joka omistetaan uskon kautta. Ei ole kasteen vika, jos se ei pelasta, vaan epäuskon vika. Jos saamme palaamisen armon, emme tarvitse koskaan uudelleen kastamista, vaan aina uudelleen uskomista.

        Taas väärin
        Ramattu ei tunne mitään kasteen armoa.
        Synnit saadaan anteeksi VAIN USKOMALLA HERRAAN JEESUKSEEN: Ap 10:43
        "Hänestä kaikki profeetat todistavat, ETTÄ JOKAINEN, JOKA USKOON HÄNEEN, saa synnit anteeksi Hänen nimensä kautta."

        Siihen ei tarvita vettä. Joka luottaa veteen, hänelle käy kuten Nooan aikana ihmisille, he hukkuivat

        Weha on harhaanjohtaja!


      • Raamatunoppi kirjoitti:

        Taas väärin
        Ramattu ei tunne mitään kasteen armoa.
        Synnit saadaan anteeksi VAIN USKOMALLA HERRAAN JEESUKSEEN: Ap 10:43
        "Hänestä kaikki profeetat todistavat, ETTÄ JOKAINEN, JOKA USKOON HÄNEEN, saa synnit anteeksi Hänen nimensä kautta."

        Siihen ei tarvita vettä. Joka luottaa veteen, hänelle käy kuten Nooan aikana ihmisille, he hukkuivat

        Weha on harhaanjohtaja!

        Uskoo, mihin? hänen nimensä päälle. Usko ei ketään pelasta, vaan kohde Eli näin:

        EF:8 Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta-se on Jumalan lahja-
        9 ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.
        10 Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.


      • Ef.2. Tuo kohta oli, joka on myös synergismiä vastaan. Uskot tulee ja menee, mutta kasteen armo Jumalan tekona pysyy.


      • harhoissariippujat
        weha kirjoitti:

        Ef.2. Tuo kohta oli, joka on myös synergismiä vastaan. Uskot tulee ja menee, mutta kasteen armo Jumalan tekona pysyy.

        mitään sellaista ei ole ikänä Raamatusta löytynyt kuin jumalantekokaste!

        on umpityperää koko käsite, sellaista EI ole olemassakaan.

        mutt a kun olett e päättäneet yhdessä isienne kanssa riiputtautua elinajaksi lutetrin harhoihin niin riippukaa nyt sitten kaksin käsin niissä.
        Jumalan eteen niillä ei ole asiaa.siellä ei ole kuultukkaan teidän jumalantekokasteistanne.


      • Raamatunoppi kirjoitti:

        Taas väärin
        Ramattu ei tunne mitään kasteen armoa.
        Synnit saadaan anteeksi VAIN USKOMALLA HERRAAN JEESUKSEEN: Ap 10:43
        "Hänestä kaikki profeetat todistavat, ETTÄ JOKAINEN, JOKA USKOON HÄNEEN, saa synnit anteeksi Hänen nimensä kautta."

        Siihen ei tarvita vettä. Joka luottaa veteen, hänelle käy kuten Nooan aikana ihmisille, he hukkuivat

        Weha on harhaanjohtaja!

        Raamattu tuntee toki kasteen armon: Room.6:3 "Tiedättehän, että meidät kaikki Kristukseen Jeesukseen kastetut on kastettu hänen kuolemaansa...5 Jos kerran yhtäläinen kuolema on liittänyt meidät yhteen hänen kanssaan, me myös nousemme kuolleista niin kuin hän."


      • pakko-armoa
        weha kirjoitti:

        Raamattu tuntee toki kasteen armon: Room.6:3 "Tiedättehän, että meidät kaikki Kristukseen Jeesukseen kastetut on kastettu hänen kuolemaansa...5 Jos kerran yhtäläinen kuolema on liittänyt meidät yhteen hänen kanssaan, me myös nousemme kuolleista niin kuin hän."

        Weha runoilee taas omiaan. Tuossahan ei puhuta mitään kasteen armosta eikä armottomuudesta. Pakollinen vauvakastehan on suurta armottomuutta kun vanhemmat päättävät, milloin vauvan pitäisi pelastua. Ihminen määrää Jumalaa!

        Tuossahan puhutaan "yhtäläisestä kuolemasta"...
        Kastettiinko Jeesus vauvana?


    • rtdd

      Weha !!! Tässä on sinulle sekä usko että kohde!!

      Synnit saadaan anteeksi VAIN USKOMALLA HERRAAN JEESUKSEEN: Ap 10:43
      "Hänestä kaikki profeetat todistavat, ETTÄ JOKAINEN, JOKA USKOON HÄNEEN, saa synnit anteeksi Hänen nimensä kautta."

      Älä aina vänkää!!!!

      • uskojo

        Wehalla on vänkäämisen armolahja, koska ei rohkene tunnustaa, että oli väärässä.
        Kaste on hänen jumalansa.

        Jeesukseen uskomalla saamme syntimme anteeksi. Siihen ei tarvita kastetta!


      • Wehahan
        uskojo kirjoitti:

        Wehalla on vänkäämisen armolahja, koska ei rohkene tunnustaa, että oli väärässä.
        Kaste on hänen jumalansa.

        Jeesukseen uskomalla saamme syntimme anteeksi. Siihen ei tarvita kastetta!

        ei oikein osaa argomentoida muilla käsitteillä kuin tällä kasteella. Ei Wehalla mitään vänkäämisen armolahjaa ole, vaan hän on vain umpityhmä. Tyhmillekin olisi tilaa Jumalan valtakunnassa, mutta Weha ei nyt tätä armoetua ole halunnut käyttää hyväkseen.


      • uskojo kirjoitti:

        Wehalla on vänkäämisen armolahja, koska ei rohkene tunnustaa, että oli väärässä.
        Kaste on hänen jumalansa.

        Jeesukseen uskomalla saamme syntimme anteeksi. Siihen ei tarvita kastetta!

        Kaste on nimenomaan Jeesus. (Gal.3:27:Room.6:3; 1.Piet.3:21; Ef.5:26).


      • uskojo kirjoitti:

        Wehalla on vänkäämisen armolahja, koska ei rohkene tunnustaa, että oli väärässä.
        Kaste on hänen jumalansa.

        Jeesukseen uskomalla saamme syntimme anteeksi. Siihen ei tarvita kastetta!

        "Olemme nyt käyneet lävitse yhteisen kristillisen opin kolme pääkohtaa. Niiden lisäksi on vielä puhuttava kahdesta sakramentistamme, jotka Kristus on asettanut ja joiden sisältö on myös opetettava ainakin lyhyesti ja helppotajuisesti kaikille kristityille, koska ilman niitä kukaan ei voi olla kristitty."

        "Lisäksi meille on annettu vakava ja ankara käsky suostua kastettaviksi, sillä muutoin emme voi pelastua." (Iso Katekismus, Neljäs osa, Kaste." http://www.evl.fi/tunnustuskirjat/ik/4osa.html)

        "Kasteesta seurakuntamme opettavat, että se on välttämätön pelastukseen ja että Jumalan armo annetaan kasteen välityksellä." (Augsburgin uskontunnustus, IX Kaste. http://www.evl.fi/tunnustuskirjat/augstunn.html)

        Kaste on ehdottoman välttämätön pelastumiselle luterilaisen opin mukaan. Se käy ilmi vielä seuraavista kohdista, mitkä ovat Tunnustuskirjoissa;

        "Meidän täytyy siis pitää lujasti kiinni siitä, että Jumala ei tahdo olla tekemisissä ihmisten kanssa millään muulla tavalla kuin sanan ja sakramenttien välityksellä. Kaikki se, mitä ilman sanaa ja sakramentteja Henkenä ylistetään, on itse Perkeleestä." (Schmalkaldenin opin kohdat, Rippi. http://www.evl.fi/tunnustuskirjat/s/kolmas.html)

        "... joka hylkää kasteen, hylkää samalla Jumalan sanan ja uskon sekä Kristuksen, joka opastaa meidät sanaan ja sitoo meidät kasteeseen." (Iso Katekismus, osa 4, Kaste. http://www.evl.fi/tunnustuskirjat/ik/4osa.html)


      • jumalanpilkkaa
        weha kirjoitti:

        Kaste on nimenomaan Jeesus. (Gal.3:27:Room.6:3; 1.Piet.3:21; Ef.5:26).

        Weha harrastaa JUMALANPILKKAA!!!

        Hänen mielestään taivaassa on vettä!!!

        Weha on epäjumalanpalvoja!!! Hän jumaloi vettä.Raamattu varoittaa sellaisesta.
        "He palvovat luotua enemmän kuin Luojaa" Room 1:25


    • Kuison

      "Hänestä kaikki profeetat todistavat, ETTÄ JOKAINEN, JOKA USKOON HÄNEEN, saa synnit anteeksi Hänen nimensä kautta."

      Näino'

      Synnit saa uskoa anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä, Jumalan valtakunnan evankeliumin kuulemisen ja uskomisen kautta.

      Ei mitenkään muuten.

    • dwertyu

      "" Synnit saa uskoa anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä, Jumalan valtakunnan evankeliumin kuulemisen ja uskomisen kautta. ""

      Ei siihen tarvitse lisätä "Jumalan valtakunnan evankeliumin kuulemisen ja uskomisen kautta. "( jos sillä tarkoitetaan vain vanhoillislestadiolaista valtakuntaa, koska Raamattu ei puhu siitä mitään).

      • Kuison

        "taivasten valtakunta on teitä lähestynyt. Tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi"


      • dwertyu
        Kuison kirjoitti:

        "taivasten valtakunta on teitä lähestynyt. Tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi"

        Taivasten valtakunta on Raamatussa aina lähestynyt, kun JUMALAN SANA on lähellä. Eikä siten mikään yksittäinen seurakunta tai herätysliike.


    • "Tehkää parannus, ja ottakoon kukin teistä kasteen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te te saatte Pyhän Hengen lahja."

      • parannus

        Huom!
        "kukin teistä..."

        Pietari ei kehoita hakemaan myös vauvoja kasteelle!


      • parannus kirjoitti:

        Huom!
        "kukin teistä..."

        Pietari ei kehoita hakemaan myös vauvoja kasteelle!

        apt.2:38. Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

        39. Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."

        Lapsillekki on kasteen lupauksessa luvattu synnit anteeksi ja Pyhän Hengen lahja.

        Näin kaste on pikemminkin tuossa ja tässä uskoontulevien kaste:

        kol. 2:12. "ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista".

        Kasteessa hengellisesti kuollut herää ja siinä Jumala vaikuttaa uskon.

        On se ihmeellistä, kun kaikenlaiset hurmahenget, väittävät ihan selvää sanaa vastaan.

        Kasteessa siis sana antaa mitä lupaakin.


      • parannus
        weha kirjoitti:

        apt.2:38. Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

        39. Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."

        Lapsillekki on kasteen lupauksessa luvattu synnit anteeksi ja Pyhän Hengen lahja.

        Näin kaste on pikemminkin tuossa ja tässä uskoontulevien kaste:

        kol. 2:12. "ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista".

        Kasteessa hengellisesti kuollut herää ja siinä Jumala vaikuttaa uskon.

        On se ihmeellistä, kun kaikenlaiset hurmahenget, väittävät ihan selvää sanaa vastaan.

        Kasteessa siis sana antaa mitä lupaakin.

        Wehalla on taas vaikeuksia ymmärtää Jumalan Sanaa.

        Kaikkihan lähtee parannuksen teosta. "Tehkää siis parannus..."
        Weha yrittää kiivetä puuhun latvasta hääriessään kasteensa kanssa, jota hän tyrkyttää joka paikkaan.

        On se ihmeellistä, että kaikenlaiset Wehat koettavat sekoittaa Jumalan Sanan järjestystä.


    • vesikinonjojeesus

      nämä jutut ei paljoa häviä sakeimmille taikauskon taruille.

    • yyyjklpå

      Weha on vääräuskoinen, koska hän itse aikoinaan todisti, että vääräuskoiset eivät kokoonnu samassa paikassa kuin uskovaiset (vanhoilliset). On vain yksi ainoa oikea seurakunta.

      • valtakunta

        Totta:
        ". On vain yksi ainoa oikea seurakunta."

        Ja tuo seurakunta eli Jumalan valtakunta on sisäisesti uskovissa ja on näkymätön ja salattu:
        Luuk 17
        "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla,
        21. eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä"

        Wehallakin on mahdollisuus päästä tuohon seurakuntaan, kunhan tekee parannuksen noista ihmisopeistaan ja perinnäisäännöistä.


    • julius64

      "" Totta:

      ". On vain yksi ainoa oikea seurakunta."

      Ja siinä seurakunnassa on seurakunnan päänä yksin Jeesus Kristus: ainoana Välimiehenä ja syntien Anteeksiantajana. Tunnettu suomalainen pastori sanoi: "Kun kyselen eri uskonsuunnilta tätä ja jos myöntävät, että Jeesus Kristus on tätä, niin pidän seurakuntaa Jumalan valtakuntana, jos ei , niin ei ole Jumalan valtakunta." Jeesus Kristus yksin riittää, koska Raamatun mukaan sen ohessa tulee kaikki muu.

    • pysykristuksessa

      Hellarit ei pelastu niinku ei muslimitkaan . Ne ei ikinä suostu siihen että Jeesus on Jumalan Poika joka pelastaa ja Jumala on Isä . Juutalaiset pitää neitsyt Mariaa huorana vaikka itse huoraavat eniten maapalolla eivät edes tiedä mitä neitsyt tarkoittaa . Raiskaajia ja eläimiinsekaantujia koko sodomagomorraarabia. Perhekunnittain kastettiin aina kun joku tuli Jeesukselle koko perhe kastettiin. Hellarit on jäänyt sinne yhteen ja kahteen raamatunkohtaan Niinkuin ne siteeraavat yksittäisiä jakeita mistä saa väärän kuvan mitä tarkoittaa. Älkää eksykö. Kastakaa vauvanne ja thaimaavaimot rippikouluun ja kasteelle niin lapsetkin pelastuu . Vauvat kastetaan pelastajaan sehän on selvä . Jeesus on Jumalan Poika. Ristiä sovitusta ja syntienanteeksisaamista. Ei omilla teoilla pelastuta. Tehkää thaimaanaisista ja lapsista kristittyjä . Budha kun ei kuollut puolestamme eikä sovittanut syntejämme. Kristitty ei uhraa jumalille eikä patsaille eikä uhraa elukoita . Jeesus on sovittanut meidät se riittää . Älkää eksykö demoneihin tai noituuteen.

      • Buddha_ei

        toki kuollut puolestamme. Mutta toiseen asiaan:

        Kerran ulkomailla keskustelin korkeakoulutettujen, maltillisten ja järkevien muslimien kanssa... en nyt tiedä, olivatko ne shiioja vai sunneja vai jotakin muuta... eivät ainakaan semmoista roskajoukkoa kuin esim. Marokossa, niin... Niin he kyselivät ja ihmettelivät, miksi Jeesuksen täytyi kuolla?

        Kristityt tietysti sanovat, että jotta me saisimme elää. Taikka siis meidän syntiemme sovitukseksi.

        Mutta miksi?

        Emme kai me ihmiset voi tietää, miksi Jumala on ajatellut näin.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14826
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      184
      1784
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1046
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      981
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      980
    8. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      976
    9. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      974
    10. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      973
    Aihe