Oravaongelma

Kuinka karkotetaan kesämökin vintin rakenteissa pesivä orava? Mitkään tömistelyt eivät auta, ja elikko piiloutuu katseelta.
Onneksi ei ole oma ongelma, vaan naapurin.

10

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tukka.sillä.kipee

      Ihan hirmunen pulteri päällä. Se haukkaa väliin rillikatoksessa happea ja voi huonosti. Tääkin vaan naapurin äijällä. Uuden maasturinkin osti.

    • havumetsien_mies__

      Jos sinne ullakonrakenteisiin saa mahtumaan muutaman täyteen puhalletun vappupallon, voisi niitä sijoittaa sinne muutaman.
      Kun orava yrittää puraista tai raapaista ilmapalloa,se paukahtaa. Silloin kyllä orava saa jalat alleen.
      Jos tulee uudelleen, niin on jälleen ilmapalloja odottamassa. Jos jälleen paukahtaa, niin tuskin sillä enää on intoa tunkeutua sinne.

      • Meidän 1½-kerroksisessa talossa jyrsijöiden rapinat loppuivat kun vedin roikkakaapelin yläpohjan kottaraispönttöön.
        Sitten Ylen radiorockasema päälle. Ei sen radion tarvi täysillä pauhata kunhan ääni tulee. Sitä ne eivät kestä, tarkkakuuloiset otukset.


    • Ramoona_

      Orava on suurimman osan vuodesta metsästyskiellossa, joten pyssyllä ei ongelmaa voi ratkaista, ja kuka muutenkaan raaskisi oravaa tappaa ! Minäkin olen kuullut äänikarkoituksesta ja myös vesisuihkulla voi niitä vahingoittamatta karkoittaa pihapiiristä. Meilläkin niitä käy joskus lintujen ruokintapaikalla pähkinäitä hakemassa ja jemmailemassa , mutta eivät ne ole sentään talon rakenteisiin pesineet tai tulleet huvittelemaan repimällä eristeitä. Joidenkin on pitänyt lopettaa lintujen ruokinta oravaongelman takia.

      Kerran minulla oli mustikkkapiirakka jäähtymässä avoimen ikkunan edessä. Orava oli hypännyt keskelle piirakkaa ja tassutellut ympäri keittiötä tehden pieniä sinisiä jälkiä, joitten poisto olikin työläs homma. Kauniitahan ne käpälien jäljet olivat, kuin pieniä orvokinkukkia.

    • mömmöm

      Loukuta ja vapauta jossain kaukana. Muu ei auta.

    • vm---39

      Eräiden mielestä orava on niin liikuttava,mutta luultavasti he eivät ajattele, että se pihapiirissä liikkuva pörröhäntä tuhoaa joukon linnunpesiä lähipiiristä syömällä niistä munat tai viimeistään poikaset.
      Siksipä oravia ei pitäisi ruokkia lainkaan pihoilla. Ruokkikoot kaikki halukkaat pupujusseja. Ne eivät puissa liikuskele.

      • myyrät.enemmänkin

        Orava on kova liikkumaan taajamissakin ellei arvioi väärin lähestyviä kulkuneuvoja ja jää niiden alle.
        Pihasta pihaan ne pomppivat. Eivät ole vielä koskaan meillä taloksi asettuneet. Ei luukkuja oraville.


    • isoäiti0

      Oravat saa muuttamaan pois, kun heittelee hiuksia niiden asuinsijoille.

      Oikein luit, hiuksia siis.

      Isännän kannattaa luopua pitkästä parrastaan ja emännän nutturastaan niin johan tehoaa,

      Jos nyt niin ikävästi on, ettei karvoja löydy omasta huushollista, niin parturin lattialta takuulla löytyy.

      Hiushomma tehoaa muihinkin karvaisiin vierailijoihin.

      Vanha konsti on parempi kuin pussillinen uusia.

    • kysynvaan

      Saakohan ilmaseksi hiukset parturin lattialta?

      • makeasti.oravainen

        Luulisi että perheellisillä oravilla olisi nyt huoltotöitä pesämaastoissaan etteivät joutaisi taajamiin loikkimaan.
        Tähän aikaan niiden poikaset kai ovat lähtemässä maailmaan. Pitäneekö niitäkin neuvoa ravinnon etsimisessä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      71
      3250
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2842
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2658
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2618
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2486
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2335
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1793
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1737
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1610
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1456
    Aihe