Kiikarissa parisuhde, mutta nyt jänistää mahtaneeko onnistua?
Onnistuuko parisuhde kahden aspergerin välillä?
9
247
Vastaukset
- Eräseno
Aspergerit eivät tule toistensa kanssa toimeen
- Outsiders
Erot näyttää olevan tavallisia Asperger-parisuhteessa, vaikka assi on tunnetusti uskollinen kumppani, kaksi assia takoo jatkuvasti ja tarvitsevat molemmat oman tilansa.
- Orkiedia
On niitäkin, jotka ovat kokeilleet yhteistä eloa useammassakin avioliitossa. Mutta kai on kestäviäkin liittoja?
- 2nkauppa
Tälläkin palstalla vain yksi ilmoittaa onnestaan. Toisen osapuolen käsitys ja suhde onnesta jää hämäräksi http://keskustelu.suomi24.fi/t/13624074
- Vihjeksi
Aspergerpuolisoita ei tällä palstalla tai infossakaan ilmeisesti liiku, mutta katso http://www.vauva.fi/keskustelu/1461388/ketju/asperger_puolisoita/sivu/7#comment31610452 siellä näyttää ajoittain käytäneen vilkastakin keskustelua aiheesta
- yksykkä
hloo oliko singlejä asseja linjoilla
- ASnainen
Kävin katsomassa linkkiäsi. Ei näytä herkulta kahden assin liitto. Nainen taitaa olla tässäkin kärsijänä: "Koen itsekin arkielämän haastavana, vaikka meillä ei ole lapsia. Kotityöt ovat lähinnä minun vastuullani, koska mies on vielä tumpelompi niissä kuin minä. Ongelmana on vain se, että kotityöt vievät minulta suurimman osan päivän energiasta, eikä sitä sitten jää juuri muuhun. Olen ollut pitkään sairaslomalla, ja nyt pitäisi miettiä töihin paluuta. En tiedä miten ihmeessä jaksan tehdä sekä töitä että kotityöt. Olen yrittänyt kehittää tekniikoita joilla arki vähän helpottuu. Pilkoin esim. siivouksen mielessäni pienempiin kokonaisuuksiin: kylpyhuoneen siivous, tavaroiden järjestely paikoilleen, pölyjen pyyhintä, imurointi, keittiön siivous, keittiön kaappien läpikäynti ja ostoslistan tekeminen. Näin siivous ei ole enää mikään iso hahmoton möykky, vaan eri osat voi tehdä vaikka eri päivinä, jos ei jaksa kaikkea kerralla. Olen myös yrittänyt opetella tekemään ruokaa, joka on melko terveellistä, mutta kuitenkin helposti valmistettavaa. Monimutkaisiin resepteihin ei riitä keskittymiskyky eikä voimat. Aspergeriin liittyy ongelmia toiminnanohjauksessa, eli asiat eivät automatisoidu samalla tavalla kuin muilla. Assi joutuu siis opettelemaan samat asiat aina uudestaan ja uudestaan. Minä olen jossain sellaisessa välivaiheessa, jossa opin kyllä asioita, mutta fyysiset askareet ovat silti kuin yrittäisi tarpoa tervassa."
- Käynti
Tervaa jalassa on monella assilla. Siksi käynti on niin hidasta.
- 677372
Ongelmani tasa-arvo
http://keskustelu.suomi24.fi/t/1318942
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1897856
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes954135- 682682
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se751712Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3941629- 641518
Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l201486Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä171151Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3841078Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni791070