VP 2002 18 hv lämmönvaihdin

vanhamikävanhajaahdasta

Mistähän saisi siihen uudet tiivisteet ja voiko sen itse huoltaa ja puhdistaa(etikka?) vai pitäikö vain viedä se huoltoon ,missähän niitä huoltoja on pääkaupunkiseudulla.Vanhat tiivisteet ei varmaan käy uudelleen vaikka se ei vuotanutkaan,starttia ottaessa pois piti lämmönvaihdin poistaa ensin,pitääkö uudet tiivisteet voidella jollain rasvalla.

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • seppomartti

      D1-30 lämmönvaihdinta olen purkanut ja koonnut vuoden aikana kymmenkunta kertaa. En kerkiä katselemaan räjäytyskuvia onko ihan samanlainen. Oletan,,ettei ole merkittäviä eroja. Uusia tarvitsee molemmissa päissä olevat isot O- renkaat. Niillä merivesi ja suljetun kierron jäähdytysneste pidetään erossa toisistaan. Vanhat ovat linttaantuneet eikä kannata käyttää. Pronsipillistöä voit liottaa etikassa. Tuskin on merkitytä. Muut happoliuokset olisivat parempia. Silmämääräisesti näet kalkkeutumisen määrän. Arvaan vähäiseksi.

      • Pellimies_kurusta

        Itse asiassa eivät ole tavanomaisio o-renkaita, vaan profiililtaan teräväreunaisia. Ihan kuin olisi leikattu jostain letkusta siivuja. samanlaisia ei saa varmaan muualta kuin Volvo kaupasta. Muuten lämmönvaihdin on varsin yksinkertainen pönttö. sisällä on vaan putkihässäkkä jossa kulkee makea jäähdytysvesi. Itse en vaihtanut sitä päätytiivistettä ollenkaan, eikä ole vuotanut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2655
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2243
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      88
      1991
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1709
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1681
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1646
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1636
    8. 91
      1573
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      128
      1437
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe