Annoskoon pienentäminen

hevosennälkä

Annoskoon pienentämisen sanotaan auttavan painonhallintaan. Kuinka ihmeessä se onnistuu?

Tänään tein parsakaalikeittoa. Yritin pitää sen vähäkalorisena, mutta ohjeen mukaan lisäsin siihen tuorejuustoa jne. Kun aloin syödä: loppua ei vain näkynyt. Söin hiljalleen keittoa, mutta lopputuloksena söin sitä neljä todella isoa syvää lautasellista ja jäi älytön nälkä.

Siitä tunti eteen päin en enää kestänyt loputonta nälkää. Söin salaattia, johon tuli erilaisia vihreitä juttuja, tomaattia, naudanlihaa, mozzarella-juusto jne. Niitä ahmasin kaksi isoa ja kukkurallista syvää lautasellista. Nyt syömisestä on kulunut 10 min, ja taas on nälkä - tosin en alkujaankaan tullut täyteen. Rehellisesti: en edes usko, että salaatista voi tulla täyteen ilman, että siihen laittaa kanaa vähintään puoli kiloa ja monenlaisia juustoja!

Kertokaas nyt viisaammat: kuinka annoskoon pienentäminen onnistuu? Onko kyse vain siitä, että syödään pahoilla mielillä yksi säälittävä lautanen ruokaa ja sitten kärvistellään nälässä seuraavat kolme tuntia?

2

74

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hevosennälkä

      Lisäys vielä:
      Mietin tätä annoskokoa, koska olen yrittänyt vähentää kaloreita. Jos saan McDonaldsin BigMac-aterian ja pari juustoa päälle, olen täynnä seuraavat 6 h. Sama pätee, jos kiinalaisessa syön pari lautasellista ruokaa. Nyt näitä terveellisempiä ruokia olen vetänyt jo parin tunnin sisään 6 lautasta (ja pienet napostelut päälle, kun on vain niin jumalaton nälkä!) eikä loppua näy - ja nälkä on valtava!

    • normaalista

      Annoskoon pienentäminen toimii niin, että syöt seuraavalla kerralla sen big macin ja yhden juuston päälle. Kiinalaisessa vaikka 1,5 lautasellista. Kuukauden päästä syöt vain big macin tai yhden lautasellisen kiinalaisessa. Eli vähennät normaalista annoksesta, useampaankin kertaan. Esim. kotona pistät ruokaa normaalisti lautaselle. Sitten otat yhden kauhan pois jne. Salaatilla kannattaa täydentää normaalia ruokaa, ei korvata kokonaan. Aterian alussa kannattaa myös juoda lasi, pari vettä, ja vasta sen jälkeen aloittaa syöminen (vatsa täyttyy nopeammin). Se on ihan hyväkin, jos nälkä tulee useammin kuin 6 tunnin välein: päivässä kannattaa syödä 5-6 kertaa (aamupala, lounas, päivällinen 2-3 välipalaa).

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minua odottaa

      Joku todella ihana nainen jossain tulevaisuudessa. Siihen uskon ja luotan. 🤗❤️✨
      Sinkut
      219
      4157
    2. Miten toivoisit

      Teidän välien olevan tällä hetkellä? Tässä tilanteessa?
      Ikävä
      121
      4006
    3. Keksitkö keinon

      Miten voin nähdä ihastusta joka ei myönnä tunteitaan.
      Ikävä
      48
      3622
    4. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      63
      2958
    5. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      200
      2741
    6. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2508
    7. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2508
    8. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2396
    9. T- miehelle....

      Kuka sua rakastaa? Kertoi rakastavansa....
      Suhteet
      41
      2289
    10. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2235
    Aihe