Onko sopiva tila/häkki kolmelle?

1luppa2pystykorvaa

Mulla on nykyään 3 kania. 5v kääpiöluppaherra, kesäkuussa vuoden täyttävä hermeliinitytteli ja kesäkuussa puolivuotta täyttävä hermeliini-leijonaharjasristeytystytteli.

Päivät kanit asuu keittiö-olohuoneessa ja välillä partsilla, sillon kun sinne ei paista suoraan aurinko, eli jostain klo 15 eteenpäin. Yöt ne on ollu pakko pitää 120cm häkissä, koska kissaherra vähän liian innokkaana jahtaa tyttökaneja, lupasta se ei sano mitään, kun on sen verran isokokoisempi kuin tytöt.

Ens viikolla mulle tulee toinen 120cm häkki, niin ajattelin nuo häkit yhdistää, joten sitten olis yksi 240cm pitkä häkki, se lienee sopiva yöhäkiksi? Ja siirrän kanit makkariin, jos vaan eka keksin jonkun esteen, ettei tää pienin tyttökani pääse sängylle, kun sillä on tapana merkkailla sinne papanoilla.. Toisaalta vois pistää sen 240cm häkin kyllä tähän olkkari-keittiötilaankin, mutta stressiä saattaa tulla tv:stä ja tietokoneesta.

Paljonko muuten tolle 5v leikatulle kääpiölupalle olis hyvä määrä antaa rabbit royalia? Nykyään syö n. ruokalusikallisen verran, tytöille annan hiukkasen enempi, mut tytöt ei meinaa millään syyä sitä, mut toi luppispuppis syö sitten tyttöjenkin annoksen pellettiä.

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puputti

      On sopiva häkki vain yöksi! yksi ruoka lusikka ei riitä mielestäni voisit antaa kaksi ainakin. Se että syö huonosti että jotkut kanit haluaa säästellä ruokaa eikä syödä kaikkia heti mutta on vaikeeta jos muita kaneja jotka nälkäisemmpiä niin syövään enemmän.

      • Anonyymi

        Yks rkl riittää hyvin pupuherrallesi, koska pelletit ovat vain lisä, heinähän on kanien pääruoka. Pikkukanineideille voi antaa hieman enemmän (niinkuin teetkin), sillä ne ovat kasvuiässä (tai en ole varma sun pupuista, mutta mun puput kasvoivat jopa 1. ja puolen vuoden iässä) ja tarvitsevat vitamiineja yms. enemmän, kuin täysikasvuinen kani. Ja jos neidit ovat vielä niitä 'kasvuiäisiä', niin kannattaa kuitenkin edes yrittää syöttää niille jotain muutaKIN, kuin heinää. Ja mun mielestä toi häkin koko on ihan hyvä, kunhan puput joutuvat olemaan siellä vain öisin ja jos puput osaavat olla sovussa siellä :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3430
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2912
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2780
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2678
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      22
      2584
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2395
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      233
      1952
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1817
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      42
      1723
    10. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      153
      1582
    Aihe