Voiko myyntityöhön olla pääsemättä?

en_halua_tradenomiksi

Voiko amk tradenomi myyntipuolelle olla pääsemättä? Pelkään, että pääsen nyt tuohon kouluun. Olen idiootti, kun tein sen kokeen... mutta aiheeseen. 

Turun amk. Katsoin tilastotietoa 2013. N. 70 pistettä tarvitaan. Sisään päässeet 55/204 (eli 204 ensisijaista hakijaa)

Vaikuttaa tilaston mukaan siltä, että kaikki eivät pääse.... mutta, koe oli aivan älyttömän helppo (yhtään kärjistämättä). Ala-astetason matikkaa kirjaimellisesti. (Ja vielä se, että väh. 2/10(!) tehtävää tarvii mennä oikein, herättää epäilykset) vrt. Olen luonnostaan huono matikassa/ lukio lyhyt ka. 7.. ja sitten se, että luulin, että pieni ja surullisen helppo aineisto on vain n. 80 sivua, mutta jälkeenpäin huomasin, että siitäkin piti lukea vain n. 40 sivua yht. !!! 

Tajusin viikonloppuna,ettei kannata edes lukea siihen kokeeseen, koska se on mulle 2 vaihtoehto. Yliopistoon tulee ensikertalaiskiintiöt. Nyt kuitenkin pelkään, että pääsen vahingossa tuohon kouluun, koska koe oli niin älyttömän helppo... olisi pitänyt vastata tahallaan väärin... (muutamaan jätin vastaamatta, olin selannut koko aineiston muutama päivä sitten läpi tutustumismielessä ja silti osasin)

Saan vielä yo todistuksesta/lukion arvosanoista aika hyvät pisteet... en tiedä paljonko ne vaikuttaa.. 

Hakeeko kukaan tiettävästi tosissaan tradenomikouluun myyntipuolelle??? Olen oikeasti hämmentynyt. Taisin pilata tulevaisuuteni kun hain siihen kouluun? :( 

Olen vielä niin ymmärtänyt, että liiketalouspuoli on suosittu niin siksi jotenkin kuvittelin myyntipuolen jotenkin erilaiseksi.

Melkeen kaikki lähti kokeesta tunnin jälkeen eli heti kun sai lähteä. Hakeeko siihen kouluun vain sellaset, jotka ei millään jaksaisi istua koulun penkillä ym. ? Herää kysymyksiä..

Hakkaan pian päätäni seinään :'(

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 10plus8

      Kuuleppas nyt, AMK ja Yliopistovertailussa ei niinkään ole väliä, jos helpolta tuntuu niin ei ole mitään vaikeutta päästä siitä AMK:sta eteenpäin Yliopistoon suorittamaan maisteritutkinnon. Varsinkin jos opiskelet AMK tutkinnon englanniksi, pääset samantien jos on hyvät arvosanat ja ulkomailla AMK tutkinto luetaan bachelor tutkinnoksi, eli ei väliä onko YO vai AMK. Itsekin halusin Yliopistoon mutta aivan turhaan tässä 5v elämästä pois joka vuosi uhraamaan että Yliopistoon pääsee, en ekalla päässyt mutta pääsin AMK, siitä on todella hyvä jatkaa. Joskus ei vaan ole aika, pitää olla viisas, muita polkujakin on, ei se ainut polku ole.
      Ja vielä lopuksi, kannattaa tosiaan olla kiitollinen mitä eteen tuodaan, ei kaikkialla maailmassa ole kuin Suomessa ole koulutus ilmaista. USA:ssa vastaanva maksaa n. 100k dollaria, Harvard taisi olla 200-400k paikkeilla riippuen mitä opiskelee.
      Sori jos on jotain virheitä, en ole syntyperäinen suomalainen.

      • en_halua_tradenomiksi

        En voi edes kuvitella, että opiskelisin tradenomiksi, koska ei vain kiinnosta... Jollain kakkosvaihtoehto on oikeesti kakkosvaihtoehto... mulla se oli vain sen takia, että siihen oli pakko laittaa joku.


      • 11plus12
        en_halua_tradenomiksi kirjoitti:

        En voi edes kuvitella, että opiskelisin tradenomiksi, koska ei vain kiinnosta... Jollain kakkosvaihtoehto on oikeesti kakkosvaihtoehto... mulla se oli vain sen takia, että siihen oli pakko laittaa joku.

        Eikä kukaan pakota. Jotkut tykkää jotkut ei.


    • en_ymmärrä

      voi idiootti kun ei sun sitä pääsyä kouluun tartte hyväksyä jolloin seuraava jonosta JOKA HALUAA OIKEASTI siihen kouluun pääsee sun tilalle... Ei järki kyllä silti näytä sulla toimivan vaikka koe olis ollu kuin "helppo"

      • en_halua_tradenomiksi

        Niinpä niin. Mutta jos kieltäytyy opiskelupaikasta, ei saa työttömyyskorvausta. :/ Sen takia ne väh. 2 vaihtoehtoa pitää valita.


      • LoisetHaisee
        en_halua_tradenomiksi kirjoitti:

        Niinpä niin. Mutta jos kieltäytyy opiskelupaikasta, ei saa työttömyyskorvausta. :/ Sen takia ne väh. 2 vaihtoehtoa pitää valita.

        Oletkin pelkkä tukipummi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2525
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2203
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1877
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1641
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1606
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1605
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1558
    8. 75
      1459
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      108
      1376
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe