Astianpesukonen luukku aukeaa kesken pesun

AEG

Oletteko törmänneet seuraavaan vikaan:
Astianpesukone AEG Elektrolux Favorit 50875U luukku aukeaa kesken pesun.

Vaikuttaisi olevan mekaaninen vika, osaatko sanoa mitenhän korjataan?

10

7021

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • veikkaus1234527

      saranat tai luukun lukko rikki.

      • AEG

        Osaatko sanoa minkälainen homma on vaihtaa luukun lukko ja mistä sellaisen löytää?


    • aiouäö

      Osia saa tilattua tuotenumeron avulla electroluxin nettikaupasta.

      • AEG

        Homma taisi ratketa. Luukun lukon vastakappale joka on sellanen "rautalankalenkki" ja koneen rungossa kiinni. Se oli saattanut siirtyä vuosien mittaan kun luukkua työnnetään kiinni. Löysäsin ruuvia ja vedin sitä ulospäin ehkä noin 5mm. Nyt on luukku pysynyt kiinni pesun aikana muutaman päivän.


    • Tiskari

      Moi. Sama ongelma ja sama kone. Huomasin, että jos yläkori liikkuu niin se tuöntää luukun auki. Tosi herkkä ovi. Tein saman tempun eli vedin lenkkiä hieman eteenpäin ja tuntuu toimivan. Kiitos vinkistä. Hyvä kone ja on pitkään mietityttänyt miks se välillä aukee ja toisinaan taas ei

    • Samatäällä

      Kiitos vinkistä. Sama ongelma. Täytyy löysätä ruuvia. ;D

    • roybean

      On tää netti ihmeellinen. Löysin vastauksen meidän koneen ongelmaan tästä viisi vuotta vanhasta keskustelusta.

      Sama tilanne kuin aloittajalla, kone AEG Favorit integroitava, vm jotain 2015, luukku aivan yllättäen alkoi aueta kesken pesun. Ei pysynyt millään enää kiinni. Joskus kesti pidempään jopa tunnin, joskus minuutin. Testasin ottamalla ylätason koneen sisältä kokonaan pois. Kyllä, luukku meni kiinni, ja pysyi kiinni, Laitoin tason takaisin, ja luukku taas alkoi kenkkuilla. Tasoa ei kuitenkaan saanut työnnettyä yhtään syvemmälle.

      Kun luin tämä keskustelun, vedin konetta vähän ulospäin kalusteista. Luukun lukitusmekanismiin menevän metallisen lenkin sai vedettyä ihan hivenen ulospäin. Ensin piti poistaa muovinen pyöreän mutoinen suoja sisältäpäin. Alla oli ristipääruuvi. Löysäsin tätä, vedin lenkkiä vähän ulos. Ruuvi taas kireälle. Ja luukku pysyy kiinni, ja kone pelittää!

      • Pieni varoituksen sana vielä tähän. Jos sitä lenkkiä vetää liikaa ulos niin ovi ei olekaan enää täysin tiivis :P Tässä pitää löytää se hiuksenhieno tasapaino, ett luukku pysyy kiinni, mutta on samalla tiivis.


      • Anonyymi
        roybean kirjoitti:

        Pieni varoituksen sana vielä tähän. Jos sitä lenkkiä vetää liikaa ulos niin ovi ei olekaan enää täysin tiivis :P Tässä pitää löytää se hiuksenhieno tasapaino, ett luukku pysyy kiinni, mutta on samalla tiivis.

        Mun koneessa ylätason kiskot ei mene korin mukana tarpeeksi taakse, siis kun korin työntää koneen sisään, vaan ne jää jonkin verran vajaaksi. Pitää erikseen työntää kädellä perille. Voisko nekin aiheuttaa luukun aukeamista 🤔


    • Anonyymi

      Entäs jos sen luukun kiilaa esim. varsiluudalla vastakaisesta seinästä? Ennen tuota varsiluutaa käytettiin maaseudulla ihan vaan merkkinä ettei just silloin olla kotona. Luuta oli ulko-oven eteen pöngaksi laitettu ja ovi ei ollut sen ihmeemmin lukossa. Nykyään luuta saattaisi olla vain houkutin...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2446
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      38
      1399
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      60
      1358
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1146
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1126
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1123
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      10
      1087
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1032
    Aihe