NETTIKAMEROIDEN ELÄMÄÄ, kesäkuu 2015

Nettibroidi

42

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ponkari

      Tilannekatsaus:
      Kaulushaikaran (Hüüp Lätis) poikaset lähteneet uimaan!
      Hiireviu 1-pesän kaksi poikasta uskaltautuneet pesän vierustoille kykkimään.
      Kalakotkas 1:n pikkuiset poikaset sirittelevät topakasti.
      Merikotkan poikanen rengastettu (en ole huomannut aiemmin)
      Hyljerannalla KUOLLUT poikanen?

    • jepjepulis

      Hiirihaukka ykkösen pesässä enää yksi poikanen.

    • katsellut

      Karhu katselee taka-alalla Alutagusessa.

      • millaurjami

        satuin kanssa näkemään karhun ,ja ketunnäkönen oli siinä laverilla syömässä -- ei se ollut supi -- kerkis pötiä pakoon . Karhu suunnistikin takaalalle ,taitaa olla sieläkin ruokapaikka .
        UM


    • katsellut

      Tulipas supikoirille kiire karhun saapuessa paikalle. Karhu poistui ja supikoirat palasivat kunnes toinen karhu saapui. Molemmat karhut erilaisia.

    • katsellut

      Jonkinlaista nokkapokkaa oli ykköspesän hiirihaukan poikasilla. Nokkivat toisiaan.
      Ykköspesän sääksellä oli paljon asiaa puolisolleen. Lieneekö kertonut lapsien kehittymisestä/kasvamisista?

    • katsellut

      Ykköspesän hiirihaukalla vain yksi poikanen pesässä, muita ei näkyvillä.
      Alutgusessa karhu liikuskelee.

    • Kotkanfrendi

      Olen ihmetellyt, eikö tuo merikotkan poikanen jo uskaltautuisi lentoon. Kävin tarkistamassa asiaa Wikipediasta, siellä sanotaan näin:
      Poikasten kasvaessa molemmat vanhemmat ruokkivat niitä. Poikaset oppivat lentämään vasta noin 11 viikon ikäisinä.
      - Jaha, odotellaan siis vielä.

    • Uimaritko

      Lienevät kaulushaikaran poikaset jo maailmalla uimassa?

    • Nettinenpä

      Merikotkan poikanen kuoriutui 20. huhtikuuta. Wikipedian mukaan poikanen lähtee siivilleen vasta 12-viikkoisena. Saadaan vielä ihailla sen pyörimistä pesällään.

      • kat-leija

        Tällä viikolla siis pitäisi poikasen lentää pesästä merelle kalastamaan. Keskiviikkona tulee 12 viikkoa kuluneeksi kuoriutumisesta.


      • Nettinenpä

        Heinäkuun 13. pnä tulee 12 viikkoa täyteen.


      • kat-leija
        Nettinenpä kirjoitti:

        Heinäkuun 13. pnä tulee 12 viikkoa täyteen.

        Niinpä tulleekin. Minä jo katsoin että ihan isolta tuo jo nyt näyttää, mutta ootellaan vielä kärsivällisesti. Luulisi sillä yksinään tuossa tulla aika pitkäksi. nappailee akansa kuluksi kärpäsiä suuhunsa(nokkaansa).


    • katsellut

      Ykköspesän sääksellä vielä yksi muna ehjänä pesässä.

    • epistä

      Olen tänä kesänä ollut mökillä vain parikertaa, huomasin et västäräkki oli tehnyt pesänsä aivan teranssin kohdalle siis teranssin jolla melkein aina liikutaan ja oleillaan, nyt viimeksi (ei juhannuksena) siellä jo pienet poikaset nälissään sirkuttelivat, emot hädissään lentelivät madot suussa eivätkä uskaltaneet mennä pesälle ruokkimaan poikuettaan, yritimme liikkua mahdollisimman vähän ja rauhallisesti jotta uskaltaisivat mennä pesälle, seuraavana päivänä olimme jo saaneet emojen luottamuksen saimme istua rauhassa terassilla kun emot kävi ruokkimassa poikuettaan mut vain kun istuimme paikoillamme uskaltautuivat pesälle, pienikin liike häiritsi heitä, toivottavasti poikaset pian lentävät pesästä jotta voimme vapaasti liikkua.

      • kävelee.puistoissa

        Minnehän lienevät västäräkit jääneet. Vain yhden näin keväällä. Kunhan poikaset tulevat itsenäisesti nurmikoille ruokaa etsimään niin ehkä niitä riukupyrstöjäkin vielä näkee.
        Punavarpunen ei vaivaudu maisemiin ellei ole yli 20 asteen lämpötiloja. Koleus voi olla poikasille elämän kokoinen kysymys.


    • Nettine

      Hiireviu 1-pesäläiset näköjään jo pysyvästi maailmalla, kakkospesässä vielä asutaan.

    • katsellut

      Hiirihaukka kakkosen pesälle poikaset palanneet. Välillä oli pesä tyhjä. Yksi poikasista kiskoi tuohta puun kyljestä joutessaan.

      Mikähän kummallinen heijastus on tuossa ykköspesän sääksen kamerassa?

      • Pikku Kalakotkanpoikaset ampuu sillä takapäällään --tulee muutenkun pyssynsuusta -- olen montakertaanähnyt -- Menee kauas pesästä jos ei satu kameranlinssiin .=)


    • Nettiboi

      Kai tuo mäyräkin joskus pesällä pyörii, kun nyt oli myllättyä maata pesän edessä. Vain kerran olen onnistunut sen tuossa liikkuvan, viime tai toissa kesänä!

    • Nettiboy

      Kovasti nyt kotkanpoikanen treenaa siipiensä voimaa pesällä. Hyppelee siipiensä varassa.

      • Kotkanpoikanen on jo päässyt lähi oksalle istumaan. Tuleeko enää pesälleen, kun on lähtenyt?


      • Wau! Satuin juuri katsomaan ja lintu laskeutui alas pesään, mutta nousi heti uudestaan oksalle. Pesään on kasvanut viherkasveja ja kuka on tuonnot hoita tuoreita havunoksia? Tästä tulikin jännä päivä.


    • millaurjami

      Mikäs kotkanpesä on kysymyksessä --niitä kun on Wep -kamekoissa useita

      Mutta Mustahaikaran poikaset siinä pesällä pn kaksi jo isoa poikasta - Pitivät pitkän konsertin , sillä isommalla on se kaulapussikin jo laajentunut komeeksi -- nokat kun vielä saa kirkkaanpunasen värin ,ovat poikaset valmiita omaanelämään .
      Ne on kanssa siinä linkissä --- Eenet ,kaamerat . joka on keskustelun alussa
      Hyvää kesää ullamirjamilta

      • Minulla on vain yksi Merikotkan pesä ja useita Kalakotkaksen/sääsken pesiä aloituksen sivuilta.


    • katsellut

      3 isoa villisikaa ja 1 pikku possu syömässä Alutagusessa. Maiskutus kuuluu.

    • katsonut

      Merikotkan pesä tyhjänä.

      • Huomasin saman. Tuleekohan enää takaisin? Tuskin.


      • nähnyt
        Kristiina23 kirjoitti:

        Huomasin saman. Tuleekohan enää takaisin? Tuskin.

        Merikotkan poikanen köllötteli pesässään.


    • kat-leija

      Onnea uljaalle merikotkan pojalle joka nyt liitelee korkeuksissa ja tarkoilla silmillään näkee kalat sieltä yläilmoista.

      Minä olen seurannut myös tätä Englannissa ssijaitsevaa kalasääsken pesää, joka on hienolla paikalla ikäänkuin meren yllä.
      http://www.ospreys.org.uk/webcam/

    • katsonut

      Milloinkahan karhut käynevät Alutagusen ruokapaikalla, koska kolon peittona ollut lava on siirretty pois paikaltaan? Tuskin sitä tällä hetkellä syömässä oleva supikoira on saanut siirrettyä sivuun.

      • nii.kyllästyny

        Onhan sekin jotai muuta kuin iänaikainen kreikanongelmien vatvominen viikosta viikkoon.


    • katsonut

      Ykköspesän sääksiemo on antanut poikasilleen kokonaisen kalan nokittavaksi. Ensin poikaset kerjäsivät emoaan syöttämään, mutta emo vaan katsoi. Lopulta alkoivat itse syömään.

      • läheltä.nähnyt

        Emo tietää, että poikasten on opittava pian itse etsimään ruokansa. Ne osaa vältää liiallisen paapomisen. Nälkä opettaa kokeilemaan omin nokin.


      • sattumaa
        läheltä.nähnyt kirjoitti:

        Emo tietää, että poikasten on opittava pian itse etsimään ruokansa. Ne osaa vältää liiallisen paapomisen. Nälkä opettaa kokeilemaan omin nokin.

        Katsoin äsken ykkösssääken pesälle. Emo järjesteli pesärisuja uudelleen ja ikäänkuin "jutteli" poikasilleen. Lieneeköhän lapset riehaantuneet leikkiessään ja sekoittaneet paikkoja ja äitee vähän antoi kurinpalautusta.


    • katsonut

      Jokohan hiirihaukka kakkonen alkaa uudelleen pesimään, koska pesään on ilmestynyt tuoreita havuja?

      • Lo-rena

        Niinpä, suvi on mennyt linnuilla ekana kuherrellessa, pesän laittoa, hautomista 21 vrk ja poikasten ruokkimista, joten touhua ja toimintaa on ollut riittämiin.
        Kunhan pesät tyhjenevät poikasten lähtiessä omille teilleen kaivoin ylös edellisenä? keväänä löytämäni kauniin videon kalakotkaksien kesästä,jossa kuvataan Piret ja Madis kesän tapahtumia:

        http://vimeo.com/47880398


      • Ailavjes

        Kiitos Lo-rena tuosta linkistä!


    • NettiNiina

      Onpa hyljerannalla taas komea ristiaallokko!

    • katsonut

      Merikotkan poikanen pesällään kalaa syömässä.

    • kurkistellut

      Mustahaikaranpoikaset rengastettu.

    • niinpätosiaan

      Taitaa olla äkäistä sorttia tuo ykköspesän sääksirouva. Melkein aina äänessä kun sinne kurkkaan. Onkohan äkäinen miehelleen tai poikasilleen? Munakin yhä kokonaisena pesässä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      2078
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1972
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      156
      1602
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1598
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1334
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1227
    7. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      11
      1194
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1147
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    Aihe