Miksi ulkomailla asuva saa veroilmoituksen?

Kat3103

Muutin Suomesta ulkomaille 20 vuotta sitten. Mieheni on Iso-Britannian kansalainen, joka ei ole koskaan asunut Suomessa. Ainoa yhteytemme Suomeen on runsas 10 vuotta sitten ostamamme kesämökki, josta luonnollisesti saamme kiinteistöverolipun, ja maksamme kiinteistöveron. Miksi meille molemmille lähetetään joka vuosi esitäytetty veroilmoitus, jossa ei muita tietoja ole kuin henkilötiedot? Tuntuu turhalta, ja tuhlaukselta, koska meillä ei ole koskaan siihen mitään lisättävää. Voiko nuo veroilmoituksen lähettämiset lopettaa, ja jos voi, kehen otan yhteyttä?

5

249

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OleOnnellinen

      Itse työttömänä sain juuri 2500 euron mätkyt, sinun ongelmasi ei ole niin kauhean iso. Suosittelen olla turhaan ottamatta yhteyttä verottajaan, saat vain lisäongelmia jos viestiäsi lukevalla virkailijalla on huono aamu. Kokemusta on.

      • Jappetus

        Vanha juttu mutta muillekin tiedoksi, jos saat tuloa varmista että maksat tarpeeksi veroa siitä tulosta. Silloin ei tule mätkyjä. Verotoimisto auttaa jos ei osaa laskea itse.


    • fin_vero

      "Voiko nuo veroilmoituksen lähettämiset lopettaa, ja jos voi, kehen otan yhteyttä?"

      Kokemukseni veroviraston _ulkomaanyksiköstä_ ovat vain positiiviset, ovat ammattitaitoisia ja he varmasti osaavat antaa selkeän vastauksen.

      Itse ulkosuomalaisena en saanut Suomesta verolilmoitusta vuosiin ja sitten jossakin vaiheessa sellaisen alkoivat lähettää, joskaan sille ei ole ollut käyttöä. Jostakin luin syyn muutokseen, mutta en jaksa sitä enää muistaa.

    • Expatriate

      Vanha kysymys, mutta vastaanpa, kun asia on ajankohtainen: kiinteistön omistaminen on syynä veroilmoituksen saamiseen.

    • ttöööööt

      Kysytäänpä samantien myös sitäkin, että mikäli työskentelee ulkomailla, niin miksi noita veroilmoituksia pitää edes täyttää, jos kerran verosopimuksen mukaan verottaja saa tiedot tuloista myös kohdemaasta suoraan?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      90
      4666
    2. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      29
      3354
    3. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      3172
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      51
      3017
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      24
      2945
    6. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      321
      2786
    7. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      44
      2697
    8. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      235
      2458
    9. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      25
      2256
    10. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      49
      2217
    Aihe