Mitä tehdä elämällä kun ei saa töitä?

työtönpummi

Kun ei ole rahaa tehdä mitään kun ei voi ansaita rahaa niin mitä tässä nyt sitten tekee. Makaa kotona ja odottaa kuolemaa vai?
Juhannus meni 4 päivää sisällä ja se oli yhtä tuskaa.

35

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • irtisanoletkuruokinta
    • Äläteetöitäturhaan

      Työttömän arvo on olla orjana. jos saat töitä niin et saa palkkkaa vaan joudut tekemään ilmaiseksi töitä jopa vuosia etkä siltinkään saisi palkkatöitä vaikka kuink aosaava ja ahkera olisit.

    • Tri.Sorbusnappo

      Kysy Kalewilta. Se on ammattiloinen.

      • turha_jätkä

        Kaalepin pohjoiskorealaisilla stalinistivisioilla ei tee hevon v*ttua.


    • kovalinja

      jospa laittaisit rikkaat vastuuseen liiasta ahenudesta ....

    • Sossupummi-

      Käy kalassa. Olin just veneilemässä ja arska paistaa ja elämä on hienoa kesällä.

      • mataseipaskot

        Naiset tuskin kiinnostuu työttömästä kalastajasta, tyhjäntoimittaja. Hanki elämä.


      • NaineniaN

        Mielelläni veneilisin ja kalastelisin positiivisesti ajattelevan työttömän miehen kanssa.


    • liikuttunut

      Mehän olemme Euroopan unionissa jossa on työvoiman vapaa liikkuvuus joten eikun vaan liikkumaan!

    • kuppi.nurri

      Happanet kotona kunnes ratkeat juomaan.

    • ohjeitasinullekuules

      Osta pyörä, rinkka, teltta ja makuupussi. Sitten irtisanot vuokra-asuntosi, lahjoitat irtaimen krääsäsi kavereille ja alat kiertämään suomea. Syksyllä kun ilmat kylmenee niin siirryt keskieurooppaan ja ilmoitat suomen te-toimistolle hakevasi aktiivisesti töitä ja ilmoittaudut vastaantulevien kaupunkien te-toimistojen kirjoille sitä mukaa kun etenet matkallasi.

      tai sitten haet kaupasta olutta ja kyselet täällä, mitä tehdä elämälläsi seuraavat 30 vuotta

    • Kalerwo

      Työttömyys itsessään on PALKKA !!

      • lomasuomessa

        Mitä jos se onkin lomailupalkinto siitä, että on valmiudessa kotona, siltä varalta jos vaikka Suomalaisia tuotteita alettaisiin joskus taas valmistaa, niissä tehtaissa ja firmoissa jotka on ajettu ensin konkurssiin järjettömän verotaakan ja viiden pennin rojua valmistavien maiden maailmanmarkkinakilpailun takia


      • ykshaileeeee

        Meidän nuorten ei anneta olla rauhassa vaan työkkäri ahdistelee. Samoin ei saa olla kuntouttavallakaan rauhassa vaan aina on joku ahdistelemassa. Miksei yhteiskunta vaan voi jättää rauhaan...kaikkia ei kuitenkaan tarvita työelämässä.


      • jkhjkhjkh
        ykshaileeeee kirjoitti:

        Meidän nuorten ei anneta olla rauhassa vaan työkkäri ahdistelee. Samoin ei saa olla kuntouttavallakaan rauhassa vaan aina on joku ahdistelemassa. Miksei yhteiskunta vaan voi jättää rauhaan...kaikkia ei kuitenkaan tarvita työelämässä.

        Ite etin kyllä aktiivisesti töitä, mutta silti ottaa pataan tämä jatkuva ahdistelu. Vitullista tenttausta, ei vissiin uskota että itse etin töitä, uhavat mutteivat osaa mitään töitä tarjota.

        Käyn myös nettilukiota, joka on ollut työkkärille joku ongelma. Vajaan vuoden sisään on tehty KOLME selvitystä, että onko ne opinnot sivutoimiseksi laskettavia vai kokopäiväistä opiskelua. Joka kerta todettu, että sivutoimista, niinkun se kaiken järjen mukaan on, mutta silti "Joo, no pitää se nyt selvittää, ei me tätä kiusallaan tehdä".


    • tasapeli

      tarjoa kyrjuutta rikkaille myös....

    • Työvalmentajat_rules

      Pyydä työkkäristä työvalmentajapalveluita, niin kohta pääset tekemään Mölkky-pölkkyjä pajoille 9 eurolla päivä.

    • tee_näin

      Minä totesin tilanteeni, että en tule palkkatöihin valituksi, joten käytän aikani itse valitsemiini vapaaehtoishommiin hyvässä järjestössä, eli Suomen Punaisessa Ristissä. Onpahan tekemistä ja sisältöä elämässä.

      • ikävätotuus

        punanen risti riistää ahneesti työttömiä mm. kontti-keskuksissa.. ja saamaan aikaan punaisen ristin johto itse nostaa ministeripalkkoja, elää leveästi. ja tekee bisnestä kaverien kanssa... on korruptoitunut...
        Punainen risti on kuin feodaaliajan riistojärjestelmä !!!!!
        Työttömän ja köyhien ei knnata tukea ahnetta korruptiota !!! huom!!!


      • olet_väärässä

        Olet väärässä. Näen Punaisen Ristin toiminnan käytännössä joka päivä tehdessäni ensiapupäivystäjän ja vapepalaisen hommia. Punainen Risti tekee valtavasti hyvää kotimaassa ja maailmalla.

        Esimerkiksi jossain yleisötapahtumissa kun sinä satut saamaan sydänkohtauksen niin me Punaiselta Ristiltä elvytämme ja defibrilloimme sinut takaisin elävien kirjoihin. Ja jos saat haavan niin me annamme ensiavun sinulle etkä maksa siitä mitään.

        https://www.punainenristi.fi/


    • ukhjhk

      Paskaahan tämä on. Töitä ei saa ilman työkokemusta ja työkokemusta ei saa ilman työtä. Rahaa jää pakollisten menojen jälkeen sen verran, ettei sillä pysty tekemään juuri yhtään mitään mitään muuta kun käymään kaljat lähikaupasta.

      Joku ehdotteli, että rinkka selkään ja kiertelemään paikkoja. No, kun ei ole massia niin ei tässä pääse naapurikuntaa pidemmälle, siellä tuppukylässä jonotellaan sitten leipäjonossa, jes.

      • rinkkaselkäänhei

        rinkka selkään ehdottelija itse tässä hei!

        Oletko kuulut sellaisesta kuin polkupyörä ?
        Ei kaikkialle tarvitse matkustaa lentokoneella tai bussilla, ei aina tarvitse asua hotelleissa jne. tuppukylästä jatketaan seuraavaan kaupunkiin, ja seuraavaan, ja seuraavaan...
        Jos ainoa mieleen tuleva on paikallaanolo ja leipäjono, niin koen myötäsääliä siihen, millaiseksi mahdollisuutesi näet.
        toivottavasti et vastaa seuraavaksi että crescentin 7 vaiihteinen maksaa 420 euroa ja minulla ei ole siihen rahaa. Jos kuitenkin vastaat, niin erittelisitkö ystävällisesti samalla ne pakolliset menosi niin jutellaan lisää.


      • ljkjlkjkl
        rinkkaselkäänhei kirjoitti:

        rinkka selkään ehdottelija itse tässä hei!

        Oletko kuulut sellaisesta kuin polkupyörä ?
        Ei kaikkialle tarvitse matkustaa lentokoneella tai bussilla, ei aina tarvitse asua hotelleissa jne. tuppukylästä jatketaan seuraavaan kaupunkiin, ja seuraavaan, ja seuraavaan...
        Jos ainoa mieleen tuleva on paikallaanolo ja leipäjono, niin koen myötäsääliä siihen, millaiseksi mahdollisuutesi näet.
        toivottavasti et vastaa seuraavaksi että crescentin 7 vaiihteinen maksaa 420 euroa ja minulla ei ole siihen rahaa. Jos kuitenkin vastaat, niin erittelisitkö ystävällisesti samalla ne pakolliset menosi niin jutellaan lisää.

        Tuo rinkka selkään-vaihtoehto toimisi loistavasti ja olisin jo sellaiselle aikaa sitten lähtenyt, jos olisi jotain säästössä. Tällöin ei olisi aivan tyhjän päällä. Jos mulla olisi sen verran ylimääräistä, että voisin esim. palata hyvillä mielin reissulta kotiin jos siltä tuntuu, niin olisihan se aivan loistavaa heilua joko Suomessa tai mieluiten jossain muualla, tehdä vaikka jotain satunnaista duuniakin ihan vain kokemuksen maksimoinnin vuoksi.

        Se minkä itse tuossa näen rahattoman kantilta katsottuna aika ikäväksi on se, että siinä vaiheessa kun se persaukisena pyöräily alkaa tympimään ja haluat palata takaisin kotiin, niin mitäs sitten? Aikaa on kulunut, olet edelleen vailla töitä, mikä pidemmän päälle vaikeuttaa edelleen sitä työn saantia. Toki sitä työtä voi etsiä aktiivisesti rinkka selässäkin, mutta ainakin ajatuksen tasolla idea lässähtää mun kohdalla siihen. Ja rahattoman tosiaan myös pitää sitä työtä aktiivisesti etsiä, ellei halua loppuelämää polkea persaukisena ympäri kyliä. Joillekkin varmasti toimii, itse näen vähän liikaa riskejä uskaltaakseni kokeilla onneani asian suhteen.

        Pakolliset menot meinaa vuokraa, laskuja, ruoat, juomat ja muut välttämättömät itselleni lemmikilleni, hygieniatuotteet yms.


      • rinkkaselkäänhei kirjoitti:

        rinkka selkään ehdottelija itse tässä hei!

        Oletko kuulut sellaisesta kuin polkupyörä ?
        Ei kaikkialle tarvitse matkustaa lentokoneella tai bussilla, ei aina tarvitse asua hotelleissa jne. tuppukylästä jatketaan seuraavaan kaupunkiin, ja seuraavaan, ja seuraavaan...
        Jos ainoa mieleen tuleva on paikallaanolo ja leipäjono, niin koen myötäsääliä siihen, millaiseksi mahdollisuutesi näet.
        toivottavasti et vastaa seuraavaksi että crescentin 7 vaiihteinen maksaa 420 euroa ja minulla ei ole siihen rahaa. Jos kuitenkin vastaat, niin erittelisitkö ystävällisesti samalla ne pakolliset menosi niin jutellaan lisää.

        Mitä näkemistä suomalaisissa tuppukylissä on? Samaa metsää ja peltoa sitä on kaikkialla. Tietokonepelaaminen on kiinnostavampaa ja ennen kaikkea mukavampaa. Eipä silti, voisin tehdä lyhyen vaelluksen ja nukkua vaikkapa yhden yön teltassa, mutta elämäntapakiertely on ihan peffasta vedetty ajatus.


      • rinkkaselkäänhei
        ljkjlkjkl kirjoitti:

        Tuo rinkka selkään-vaihtoehto toimisi loistavasti ja olisin jo sellaiselle aikaa sitten lähtenyt, jos olisi jotain säästössä. Tällöin ei olisi aivan tyhjän päällä. Jos mulla olisi sen verran ylimääräistä, että voisin esim. palata hyvillä mielin reissulta kotiin jos siltä tuntuu, niin olisihan se aivan loistavaa heilua joko Suomessa tai mieluiten jossain muualla, tehdä vaikka jotain satunnaista duuniakin ihan vain kokemuksen maksimoinnin vuoksi.

        Se minkä itse tuossa näen rahattoman kantilta katsottuna aika ikäväksi on se, että siinä vaiheessa kun se persaukisena pyöräily alkaa tympimään ja haluat palata takaisin kotiin, niin mitäs sitten? Aikaa on kulunut, olet edelleen vailla töitä, mikä pidemmän päälle vaikeuttaa edelleen sitä työn saantia. Toki sitä työtä voi etsiä aktiivisesti rinkka selässäkin, mutta ainakin ajatuksen tasolla idea lässähtää mun kohdalla siihen. Ja rahattoman tosiaan myös pitää sitä työtä aktiivisesti etsiä, ellei halua loppuelämää polkea persaukisena ympäri kyliä. Joillekkin varmasti toimii, itse näen vähän liikaa riskejä uskaltaakseni kokeilla onneani asian suhteen.

        Pakolliset menot meinaa vuokraa, laskuja, ruoat, juomat ja muut välttämättömät itselleni lemmikilleni, hygieniatuotteet yms.

        "Tuo rinkka selkään-vaihtoehto toimisi loistavasti ja olisin jo sellaiselle aikaa sitten lähtenyt, jos olisi jotain säästössä."

        Tässä on selvä yksilöero sikäli, että minä näen tuon juuri toisinpäin. Eli kun ei ole enää mitään menetettävää, väliä, rahat muutenkin loppu, niin silloin vasta lähdetäänkin. En tiedä minkä ikäinen olet, mutta on selvä että lähteminen vaikeutuu kun 50 vuotisrajapyykki lähestyy, ja 60 vuotis rajapyykki on jo eläkkeen alkamisen odottelua. 20-40 vuotiaan ei kannattaisi tänne suomeen jäädä pilaamaan elämää, suomi on menetetty toivo monessa mielessä. Täällä ei saa töitä edes koulutettu, raivokkaalla hakemisella.

        " itse näen vähän liikaa riskejä uskaltaakseni kokeilla onneani"

        tämän kaltaiset päätökset vaatii päättäväisyyttä, ja ensimmäinen asia joka nousee on pelko ja epävarmuus, normaaleja inhimillisiä reaktioita.
        Eräs elämäntapavalmentaja paasasi tästä aiheesta paljon, mutta tiivistettynä ohje oli "tunne pelko ja tee se silti, ja tunne kuinka hyvälle rajan ylitys tuntui jälkeenpäin"

        ainoa joka menoissasi tuntui järkevälle jarrulle, oli lemmikki. Kulkurielämä ei koiran kanssa suju, ainakaan ulkomaille asti. Suomessa, ehkä. jos lemmikki on joku muu niin menee vielä hankalammaksi..

        mut joo, on täällä suomessa nyt suht ok toimeentulo syrjäytyneillä, nyt, vielä. Katsokaa tuota kreikan menoa, suomi on 5 vuoden sisällä samassa jamassa...


      • rinkkaselkäänhei kirjoitti:

        "Tuo rinkka selkään-vaihtoehto toimisi loistavasti ja olisin jo sellaiselle aikaa sitten lähtenyt, jos olisi jotain säästössä."

        Tässä on selvä yksilöero sikäli, että minä näen tuon juuri toisinpäin. Eli kun ei ole enää mitään menetettävää, väliä, rahat muutenkin loppu, niin silloin vasta lähdetäänkin. En tiedä minkä ikäinen olet, mutta on selvä että lähteminen vaikeutuu kun 50 vuotisrajapyykki lähestyy, ja 60 vuotis rajapyykki on jo eläkkeen alkamisen odottelua. 20-40 vuotiaan ei kannattaisi tänne suomeen jäädä pilaamaan elämää, suomi on menetetty toivo monessa mielessä. Täällä ei saa töitä edes koulutettu, raivokkaalla hakemisella.

        " itse näen vähän liikaa riskejä uskaltaakseni kokeilla onneani"

        tämän kaltaiset päätökset vaatii päättäväisyyttä, ja ensimmäinen asia joka nousee on pelko ja epävarmuus, normaaleja inhimillisiä reaktioita.
        Eräs elämäntapavalmentaja paasasi tästä aiheesta paljon, mutta tiivistettynä ohje oli "tunne pelko ja tee se silti, ja tunne kuinka hyvälle rajan ylitys tuntui jälkeenpäin"

        ainoa joka menoissasi tuntui järkevälle jarrulle, oli lemmikki. Kulkurielämä ei koiran kanssa suju, ainakaan ulkomaille asti. Suomessa, ehkä. jos lemmikki on joku muu niin menee vielä hankalammaksi..

        mut joo, on täällä suomessa nyt suht ok toimeentulo syrjäytyneillä, nyt, vielä. Katsokaa tuota kreikan menoa, suomi on 5 vuoden sisällä samassa jamassa...

        Mitä ihmeen hienoa tuollaisessa kulkurielämässä on? Valtaosa ihmisistä kaipaa jotain enemmän kuin taivaltamista tuulessa ja tuiskussa, viihdettä, ystäviä yms.


      • jhjkhkhj

        " En tiedä minkä ikäinen olet, mutta on selvä että lähteminen vaikeutuu kun 50 vuotisrajapyykki lähestyy, ja 60 vuotis rajapyykki on jo eläkkeen alkamisen odottelua. 20-40 vuotiaan ei kannattaisi tänne suomeen jäädä pilaamaan elämää, suomi on menetetty toivo monessa mielessä."

        Tätä olen ajatellut, kunhan saan koulutukset alle. Olen siis 22, ammattikoulu käytynä, nettilukio kirjoitukset menossa nyt.

        "ainoa joka menoissasi tuntui järkevälle jarrulle, oli lemmikki. Kulkurielämä ei koiran kanssa suju, ainakaan ulkomaille asti. Suomessa, ehkä. jos lemmikki on joku muu niin menee vielä hankalammaksi.."

        Mulla on kissa. Olen aina ollut eläinrakas ihminen ja tuo katti on ollut mulla 10-vuotiaasta asti, niin siihen on kiintynyt niin paljon, etten mä sitä jätä. Ja kissat harvemmin yltää mihinkään 20 ikävuoteen, niin ei mun elämä totaalisen hukkaan valu, jos vietän näissä maisemissa sen ajan mitä kissalla on jäljellä.

        "Mitä ihmeen hienoa tuollaisessa kulkurielämässä on?"

        Kokemukset ja uudet ystävät, jonkinsortin vapaus. Mutta kuten tuolla ylempänä sanoinkin, niin ei mulla ole niin paljoa pokkaa tai kiinnostusta tuohon hommaan, jos mulla ei ole jonkinsortin takuita sille, että mahdollisesti takaisin palatessani olisin täysin kusessa. Ei rahaa, ei töitä.

        Mutta kun sen korkeamman koulutuksen saa ja jos sitä rahaakin olisi paluun jälkeen säästössä sen verran, ettei tarvitsisi miettiä sossua ja leipäjonoja, niin ehdottomasti näkisin tuon "kulkurielämän" toteuttamisen arvoisena kokemuksena.


    • lämminlappari

      Minä ajattelin alkaa juomaan. Samalla ratkaisi pari ongelmaan: nalkuttava akka ja lapset jotka eivät arvosta luuseri-isäänsä.

      Voisin minä mennä töihinkin muttei kukaan tarvitse.

    • Kysyvaanminulta

      Jos olet mies, lähde rauhanturvaajaksi. Jos olet nainen, tee lapsi. Elämäsi muuttuu taatusti. Etkä ehdi netissä enää valittamaan.

      • ydinpommiaperään

        Ählämimaat eivät ansaitse rauhanturvaajia. Itse aiheuttavat ongelmansa, ja siinä sivussa saattaa jopa joku syytön rauhanturvaaja menettää henkensäkin. Parempi olisi vain kun pommitettaisi äärifanaatikot ydinpommilla pois maankamaralta. Minä en ainakaan henkeäni minkään Isiksen vuoksi lähtisi uhraamaan vaikka kuinka olisin työtön, mielummin menisin vaikka kalaan.


      • einiinkauasjaxa
        ydinpommiaperään kirjoitti:

        Ählämimaat eivät ansaitse rauhanturvaajia. Itse aiheuttavat ongelmansa, ja siinä sivussa saattaa jopa joku syytön rauhanturvaaja menettää henkensäkin. Parempi olisi vain kun pommitettaisi äärifanaatikot ydinpommilla pois maankamaralta. Minä en ainakaan henkeäni minkään Isiksen vuoksi lähtisi uhraamaan vaikka kuinka olisin työtön, mielummin menisin vaikka kalaan.

        Samaa mieltä. Ei edes villeimmät maailman pelastamisfantasiatkaan auta kansakunnissa jossa jokainen vastaantulija pyöräyttää 10 lasta ja tarttuu rynnäkkökivääriin heti kun joku eri murreheimo on eri mieltä jossain kylällä


    • teejotainmuuta

      No keksi joku harrastus, joka ei maksa liikaa. Omistaudu sille, tai keksi useampi ja tee niitä vähemmän omistautuneesti. Eipä tuo nyt niin vaikeaa ole. Liikuntaa, kalastusta, sienestystä, musisointia, jotain tämmöistä?

    • aravaventtiili

      Siittiönä vaiko munasoluna ylös kirjattua:
      Eräänä iltana kauan sitten tulevat vanhenpani keskustelivat keskenään:

      Rakkaani ottakaamme ja tehkäämme lapsi!
      Mutta miksi oi puolisoni ja intohimojeni kohde?
      No kun minua niin huolestuttaa että riittääkö tuonne Oy Firma Ab:n sahalle työvoimaa joskus 20-25 vuoden kuluttua. Meidän on kannettava vastuumme ja tehtävä ainakin yksi lapsi. Ehkäpä se lapsi sitten pelastaa sahakapitalistin tulevaisuuden työvoimapulasta.

      P.S. Se saha suljettiin jo yli 10 vuotta sitten. Elämälläni ei nykyään olisi mitään tarkoitusta, mutta onneksi lähikirjastosta löytyy Hilja Valtosen kootut.

    • työtönmies

      No mitäpä sitä muuta tekee kun netissä pyörii, käy salilla ja nukkuu.

    • tämä_toimii_oikeasti

      Paras ehdotus on tietenkin että kasvata pilveä sekä sieniä ja myy niitä, saat vähintään 4 tonnia kuussa. Jossain maissa kuten Hollannissa ja Espanjassa jopa laillista lääkärin määräyksellä sekä saa harjoittaa laillisena myyntityönä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minua odottaa

      Joku todella ihana nainen jossain tulevaisuudessa. Siihen uskon ja luotan. 🤗❤️✨
      Sinkut
      219
      4197
    2. Miten toivoisit

      Teidän välien olevan tällä hetkellä? Tässä tilanteessa?
      Ikävä
      121
      4046
    3. Keksitkö keinon

      Miten voin nähdä ihastusta joka ei myönnä tunteitaan.
      Ikävä
      48
      3642
    4. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      67
      3059
    5. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      200
      2751
    6. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2548
    7. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2538
    8. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2416
    9. T- miehelle....

      Kuka sua rakastaa? Kertoi rakastavansa....
      Suhteet
      41
      2309
    10. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2255
    Aihe