Takaisinkutsua pukkaa

mlrrr

35

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • m.n.o

      toyotan tapauksessa asiasta tekee ikävän se että voidaan menettää ihmishenkiä,
      jos turvatyyny ei toimi kolarissa.
      mutta vissiin pääasia että perustekniikka toimii ,kuten luotettavat dieselit,
      joista toyota on kuuluisa.

      • seataudiskodaVWsama

        VW konsernin TSI on kestävin ja luotettavin moottori.


      • räkyttäväpiski
        seataudiskodaVWsama kirjoitti:

        VW konsernin TSI on kestävin ja luotettavin moottori.

        ei oma merkki parane sillä että toista haukkuu

        se joka toista haukkuu on itte se


    • tai_sitä_ei_ole

      Toyotan laaduntarkkailussa ei ole kyllä kehumista

    • skeidaa

      Semmoista se on kun käyttää eurooppalaisia alihankkioita. Täyttä sekundaa saa. Volsun koko tuotanto samaa sekundaa.

      • Lueuudestaan

        Semmoista se on kun ei osaa lukea " Japanilaisen Takata-yhtiön valmistamien turvatyynyjen pelätään voivan aiheuttaa onnettomuuksia. "


      • Laatua

        VW osti muutamia vuosia jakoketjuja japanilaisesta firmasta, jonka pääasiakas on Toyota. Ei osta enää. Uudet tulee Borg Warnerilta.


    • Olen_tyytyväinen

      kun edes joku valmistaja ottaa autojensa laadun tosissaan ja korjaa kaiken mahdollisen josta saattaa aiheutua jossain vaiheessa ongelmia. Muut väistelevät vastuitaan parhaansa mukaan ja tuottavat sutta ja sekundaa.

      • jpjpjpjpojopjpj

        Ei näissä turvallisuuteen liittyvissä tapauksissa ole kyseessä autonvalmistajan valinta vaan viranomaisten määräys.
        Pitäisi ymmärtää edes perusasiat.


      • liianhalpoja
        jpjpjpjpojopjpj kirjoitti:

        Ei näissä turvallisuuteen liittyvissä tapauksissa ole kyseessä autonvalmistajan valinta vaan viranomaisten määräys.
        Pitäisi ymmärtää edes perusasiat.

        Pitäisi ymmärtää perusasiat, että autotehdas arvioi ja päättää, mitä laatua autoonsa laittaa. Se on Tojolla sama. Nyt on arvostelukyky pettänyt.


    • Takata_
    • JarekZidergit

      Toyota: Takaisinkutsuu ja korjaa ikääntyneitäkin autoja omaan laskuunsa, kun epäilee, että niissä voi olla vika.

      Klonkswagen: Ei takaisinkutsu ja korjaa uusiakaan autoja, vaikka tietää varmaksi, että niissä on vika.

      • EiIhan

        Ei nyt ihan näinkään. Esim. D4D dieseleille ei ole edelleenkään tehty mitään, vaikka ne tiedetään täysin epäonnistuneiksi. Moottoria vaihdetaan usein samaa tahtia kun kuski paitaa. Myöskään kaasupolikimille ei lopulta tehty mitään, vaikka firma on tuomittu korjaamaan jokainen mahdollisesti jumittuva poljin.
        Epäilen että tämän airbagin kohdalla toimitaan taas samoin. Ollaan niin joo joo miestä ja luvataan korjata kaikki, mutta käytännössä ei korjata juuri mitään. Sanotaan että kampanja on käynnissä, ja korjataan 10 autoa viikossa. Onko tämä toyotan tapa merkittävästi parempi kuin VW:n ? Tulos on suunnilleen samaa luokkaa.


      • eiköyhälleTSIautoa
        EiIhan kirjoitti:

        Ei nyt ihan näinkään. Esim. D4D dieseleille ei ole edelleenkään tehty mitään, vaikka ne tiedetään täysin epäonnistuneiksi. Moottoria vaihdetaan usein samaa tahtia kun kuski paitaa. Myöskään kaasupolikimille ei lopulta tehty mitään, vaikka firma on tuomittu korjaamaan jokainen mahdollisesti jumittuva poljin.
        Epäilen että tämän airbagin kohdalla toimitaan taas samoin. Ollaan niin joo joo miestä ja luvataan korjata kaikki, mutta käytännössä ei korjata juuri mitään. Sanotaan että kampanja on käynnissä, ja korjataan 10 autoa viikossa. Onko tämä toyotan tapa merkittävästi parempi kuin VW:n ? Tulos on suunnilleen samaa luokkaa.

        http://www.kauppalehti.fi/uutiset/ruotsalaislehti-tylyttaa-volkswagenia-jakoketju-helvetista/3ng3yC2u


      • Ake_recall

        Takaisinkutsuja on pilvin pimein, mutta käytännössä ei korjaa mitään, kuten tuosta Trafin listauksesta näkyy. Toyotalla on yli 40 kampanjaa loppuun saattamatta ja koskevat kymmeniätuhansia autoja Suomessa. Vanhimmat aloitettu jo toistakymmentä vuotta sitten.
        http://www.trafi.fi/takaisinkutsukampanjat#vclass=&mark=&model=


      • ToyotaTappaa

        "Toyota: Takaisinkutsuu ja korjaa ikääntyneitäkin autoja omaan laskuunsa, kun epäilee, että niissä voi olla vika."

        Ja paskan marjat. Toyota sai just miljardin sakot kun yritti pimittää 86 ihmistä tappanutta vikaa. Muutenkin Toyotan takaisinkutsut ovat pitkälti turvallisuuteen liittyviä ja siksi viranomaisten valvovan silmän alla.
        Toyota vieläpä erikoisvalvonnassa oikeuden päätöksellä.

        Että sellaista hyväntahtoisuutta.


      • itsepetosta

        "Toyota: Takaisinkutsuu ja korjaa ikääntyneitäkin autoja omaan laskuunsa, kun epäilee, että niissä voi olla vika."
        Ei ole mitään "omaa laskua", mihin Toyota takaisinkutsunsa suorittaa, sikäli kun suorittaa (pilvin pimein on esimekkejä ettei suorita). Kaikki kustannukset siirtyvät tulevien autojen hintaan ja sitä kautta Toyota asiakkaitten maksettaviksi. Mitkään muut tahot Takataa lukuunottamatta eivät osallistu noihin turvatyynytalkoisiin.
        Kaikille edullisinta olisi saattaa laadunvalvonta ja ennakkotestaus paremmalle tolalle. Tässä Toyota on lipsunut viime vuosina pahemman kerran ja keskittynyt vain mainospuheisiin ja laatuilluusion pönkittämiseen.


      • Urpoa_porukkaa_täällä
        Ake_recall kirjoitti:

        Takaisinkutsuja on pilvin pimein, mutta käytännössä ei korjaa mitään, kuten tuosta Trafin listauksesta näkyy. Toyotalla on yli 40 kampanjaa loppuun saattamatta ja koskevat kymmeniätuhansia autoja Suomessa. Vanhimmat aloitettu jo toistakymmentä vuotta sitten.
        http://www.trafi.fi/takaisinkutsukampanjat#vclass=&mark=&model=

        Ettekö te saatanan pässit tajua ,ettei takaisinkutsujen loppuunsuoritus ole maahantuojan tai liikkeen vastuulla vaan autojen omistajien vastuulla! Niin kauan kun on yksikin auto joka ei ole kutsutarkastusta läpikäynyt on kamppania keskeneräinen! Ei sitä autoa kukaan muu kuin omistaja vie tarkastukseen!


      • Urpoa_porukkaa_täällä
        Urpoa_porukkaa_täällä kirjoitti:

        Ettekö te saatanan pässit tajua ,ettei takaisinkutsujen loppuunsuoritus ole maahantuojan tai liikkeen vastuulla vaan autojen omistajien vastuulla! Niin kauan kun on yksikin auto joka ei ole kutsutarkastusta läpikäynyt on kamppania keskeneräinen! Ei sitä autoa kukaan muu kuin omistaja vie tarkastukseen!

        Keskeneräisiä takaisinkutsuja on varmasti joka merkillä eikä se ole merkki mistään muusta kuin joidenkin välinpitämättömyydestä! Ja näitä samoja turvatyynyja on monessa muussakin merkeissä eikä pelkästään Toyotassa ! Mutta ilmeisesti Toimittajia kiinnostaa vaan Toyotan tekemiset!


      • Paska_kinneri

        Ja aivan samaa kaasupoljinta jotka Jenkeissä (Jumittui pohjaan) (Todellinen syy oli lattiamaton liukumien polkimen päälle) Oli käytetty muissakin autoissa! Jenkeissä kun yhdelle sattuu vahinko ja onnistuu oikeudessa voittamaan niin kas kummaa yhtäkkiä on jonossa kymmeniä samantapaisia tapauksia joissa vaaditaan korvauksia dollarinkuvat silmissä! Siellä kun oikeus järjestelmä mahdollistaa mitä kummallisemmat oikeus jutut ja korvaukset! Jos vika olisi oikeasti ollut polkimessa olisi kaikki automerkit joissa kyseisiä polkimia oli käytetty pitänyt järjestää asiasta takaisinkutsut! Toyotan oli pakko tehdä tämä toimenpide painostuksen takia ja asian loppuun viemiseksi vaikka ei polkimissa vikaa olisi ollutkaan! Jenkeissä suuret firmat on rahanlypsykoneita ahneille kuluttajille jenkeissä rahan himossa murhataan omia perheenjäseniäkin enemmän kuin missään muualla!


      • Pölvästille_faktaa
        Urpoa_porukkaa_täällä kirjoitti:

        Ettekö te saatanan pässit tajua ,ettei takaisinkutsujen loppuunsuoritus ole maahantuojan tai liikkeen vastuulla vaan autojen omistajien vastuulla! Niin kauan kun on yksikin auto joka ei ole kutsutarkastusta läpikäynyt on kamppania keskeneräinen! Ei sitä autoa kukaan muu kuin omistaja vie tarkastukseen!

        Ja mistähän tuo mahtaa johtua ettei käytetä ilmaisissa korjauksissa? Minäpä kerron.
        Toyota Finland ei tiedota riittävällä vakavuudella takaisinkutsuista niitä omistajia, jotka käyttävät autojaan huollossa pärnäsen korjaamolla ja katsastajat katsovat Toyotien kohdalla puuttuvat kampanjamerkinnät läpi sormien siinä pelossa, että menettävät varmoja asiakkaitaan kilpailijoille. Mitkään selitykset romutuksista tai ulkomaille myynnistä eivät päde lepsuiluun tässä asiassa, koska yhtään autoa ei poistu liikenteestä Trafin tietämättä tai omistaja maksaa käyttömaksuja olemattomasta autosta maailman tappiin. Eikä niin tyhmää tojouskovaista olekaan, että haluaisi maksujen jatkuvan jo hävitetystä autosta.
        Eli pölvästille pässiksi haukkujalle tiedoksi, että syy on maahantuojan ja katsastusasemien.
        Keskeneräisiä takaisinkutsuja ei ole millään muulla merkillä niin paljon kuin Toyotalla. Toyotalla lähes kaikki liikenneturvallisuutta vaarantavien vikojen takaisinkutsut ovat keskeneräisiä. Useimmilla kilpailijoilla on tässä asiassa puhtaat jauhot pussissa.
        http://www.trafi.fi/takaisinkutsukampanjat#vclass=&mark=&model=
        Ymmärrän harmituksesi ja ala-arvoisen reagointisikin kun jumalointisi kohteena oleva autovalmistaja myyntiorganisaatioineen on osoittautunut monilta osin piittaamattomaksi ja vilpilliseksikin ja siitä uutisoidaan.


      • Terovalehtelee
        Paska_kinneri kirjoitti:

        Ja aivan samaa kaasupoljinta jotka Jenkeissä (Jumittui pohjaan) (Todellinen syy oli lattiamaton liukumien polkimen päälle) Oli käytetty muissakin autoissa! Jenkeissä kun yhdelle sattuu vahinko ja onnistuu oikeudessa voittamaan niin kas kummaa yhtäkkiä on jonossa kymmeniä samantapaisia tapauksia joissa vaaditaan korvauksia dollarinkuvat silmissä! Siellä kun oikeus järjestelmä mahdollistaa mitä kummallisemmat oikeus jutut ja korvaukset! Jos vika olisi oikeasti ollut polkimessa olisi kaikki automerkit joissa kyseisiä polkimia oli käytetty pitänyt järjestää asiasta takaisinkutsut! Toyotan oli pakko tehdä tämä toimenpide painostuksen takia ja asian loppuun viemiseksi vaikka ei polkimissa vikaa olisi ollutkaan! Jenkeissä suuret firmat on rahanlypsykoneita ahneille kuluttajille jenkeissä rahan himossa murhataan omia perheenjäseniäkin enemmän kuin missään muualla!

        "Ja aivan samaa kaasupoljinta jotka Jenkeissä (Jumittui pohjaan) (Todellinen syy oli lattiamaton liukumien polkimen päälle) Oli käytetty muissakin autoissa! "
        Et näytä tietävän mistä puhut. Syy oli virheellusessä ohjelmoinnissa. Kaasun pitäisi vapautua automaattisesti kun jarrua painaa. Toyotasta tämä turvaohjelma puuttui. Siitä onnettomuudet johtuivat.
        Toyota muutti ohjelmaa onnettomuuksien seurauksena.
        http://embeddedgurus.com/barr-code/2013/10/an-update-on-toyota-and-unintended-acceleration/


      • turvaxsullekinvaanjooo
        Pölvästille_faktaa kirjoitti:

        Ja mistähän tuo mahtaa johtua ettei käytetä ilmaisissa korjauksissa? Minäpä kerron.
        Toyota Finland ei tiedota riittävällä vakavuudella takaisinkutsuista niitä omistajia, jotka käyttävät autojaan huollossa pärnäsen korjaamolla ja katsastajat katsovat Toyotien kohdalla puuttuvat kampanjamerkinnät läpi sormien siinä pelossa, että menettävät varmoja asiakkaitaan kilpailijoille. Mitkään selitykset romutuksista tai ulkomaille myynnistä eivät päde lepsuiluun tässä asiassa, koska yhtään autoa ei poistu liikenteestä Trafin tietämättä tai omistaja maksaa käyttömaksuja olemattomasta autosta maailman tappiin. Eikä niin tyhmää tojouskovaista olekaan, että haluaisi maksujen jatkuvan jo hävitetystä autosta.
        Eli pölvästille pässiksi haukkujalle tiedoksi, että syy on maahantuojan ja katsastusasemien.
        Keskeneräisiä takaisinkutsuja ei ole millään muulla merkillä niin paljon kuin Toyotalla. Toyotalla lähes kaikki liikenneturvallisuutta vaarantavien vikojen takaisinkutsut ovat keskeneräisiä. Useimmilla kilpailijoilla on tässä asiassa puhtaat jauhot pussissa.
        http://www.trafi.fi/takaisinkutsukampanjat#vclass=&mark=&model=
        Ymmärrän harmituksesi ja ala-arvoisen reagointisikin kun jumalointisi kohteena oleva autovalmistaja myyntiorganisaatioineen on osoittautunut monilta osin piittaamattomaksi ja vilpilliseksikin ja siitä uutisoidaan.

        Maailman huonoimmat autot tällä logiikalla ovat Cadillac ja Jaguar (ehkä muitakin, pidemmälle en viitsi tuota AKEn listaa tutkia), takaisinkutsuista 100% on tekemättä, luulisi olevan helppo hoitaa kun myyntimäärät ovat pienet.

        Vaan olisikohan kyse kuitenkin siitä, että yhtään ainoaa onnettomuutta ei ole Suomessa raportoitu, ja siitä syystä Trafi ei puutu asiaan.
        Ei puutu edes siihenkään kun turbo/tsi/dsg laukeaa ajossa, auton vauhti hidastuu hetkessä, ja jos on menossa pitkän rekan ohitus.... No joo...en lähde koskaan tekemään pitkää ohitusta tiettyjen merkkien peesissä....


      • tojo_kusettaa_aina
        Paska_kinneri kirjoitti:

        Ja aivan samaa kaasupoljinta jotka Jenkeissä (Jumittui pohjaan) (Todellinen syy oli lattiamaton liukumien polkimen päälle) Oli käytetty muissakin autoissa! Jenkeissä kun yhdelle sattuu vahinko ja onnistuu oikeudessa voittamaan niin kas kummaa yhtäkkiä on jonossa kymmeniä samantapaisia tapauksia joissa vaaditaan korvauksia dollarinkuvat silmissä! Siellä kun oikeus järjestelmä mahdollistaa mitä kummallisemmat oikeus jutut ja korvaukset! Jos vika olisi oikeasti ollut polkimessa olisi kaikki automerkit joissa kyseisiä polkimia oli käytetty pitänyt järjestää asiasta takaisinkutsut! Toyotan oli pakko tehdä tämä toimenpide painostuksen takia ja asian loppuun viemiseksi vaikka ei polkimissa vikaa olisi ollutkaan! Jenkeissä suuret firmat on rahanlypsykoneita ahneille kuluttajille jenkeissä rahan himossa murhataan omia perheenjäseniäkin enemmän kuin missään muualla!

        > Ja aivan samaa kaasupoljinta jotka Jenkeissä (Jumittui pohjaan) (Todellinen syy oli lattiamaton liukumien polkimen päälle)

        Nuo oli molemmat kusetusta. Todellinen syy oli ohjelmistobugi! Moottorinohjaus kaatui ns. ylivuotoon ja sitten enää mennyt perille käsky pistää kaasuläppä kiinni, puhumattakaan siitä, että olisi saanut moottorin sammutettua (painonappikäynnistys ts. eipä auttanut virtalukon käpälöinti) eikä vaihdettakaan saanut vapaalle (automaattivaihteisto, jossa nykytyyliin sähköinen ohjaus).

        Vaparissa jarrutehostin toimii imusarjan alipaineella. Pelti auki sitä alipainetta ei ole .... sopii kokeilla moottorin ollessa sammutettuna, kuinka helppoa on kevytkenkäisen naisen tai vanhuksen painaa jarrua. Tehostimessa voi olla alipainereserviä 1-2 jarrutukseen mutta alipainereservin loputtua poljin on kova kuin kivi.


      • Sellaista

        Uutukaisella vuokra-Golfilla yllätyin suuresti kun 150 km maantieajon jälkeen pysäköin huoltiksen parkkipaikalle loivaan mäkeen. Kävin ryyppäämässä kahveet ja käynnistäessä auto lähti valumaan taaksepäin. Kytkin pohjassa, painoin jarrua kevyesti. Jarrujärjestelmässä ei ollut lainkaan alipainetta (tehostusta) ja auton paikallaan pitämninen vaati todella jämäkän jarrupolkimen painalluksen. Vastaavassa tilanteessa Toyotassa alipaine pysyy. Uutukaisessa Golfissa ei pysynyt. Lievätkö sästäneet takaiskuventtiilin jarrutehostimesta? Golfin puolustukseksi todetaan että auto oli erittäin herkkä rullaamaan, tehokas ja kulutus oli reilusti alhaisempi kuin vastaavassa Toyotassa.


      • monta_vaaraa_onpi_eessä
        Sellaista kirjoitti:

        Uutukaisella vuokra-Golfilla yllätyin suuresti kun 150 km maantieajon jälkeen pysäköin huoltiksen parkkipaikalle loivaan mäkeen. Kävin ryyppäämässä kahveet ja käynnistäessä auto lähti valumaan taaksepäin. Kytkin pohjassa, painoin jarrua kevyesti. Jarrujärjestelmässä ei ollut lainkaan alipainetta (tehostusta) ja auton paikallaan pitämninen vaati todella jämäkän jarrupolkimen painalluksen. Vastaavassa tilanteessa Toyotassa alipaine pysyy. Uutukaisessa Golfissa ei pysynyt. Lievätkö sästäneet takaiskuventtiilin jarrutehostimesta? Golfin puolustukseksi todetaan että auto oli erittäin herkkä rullaamaan, tehokas ja kulutus oli reilusti alhaisempi kuin vastaavassa Toyotassa.

        Siinäkin Golfissa oli vuoto jarrutehostimessa! Hyvä, ettei käynyt pahemmin...

        Nimittäin Tuulilasin koeajossa meinasi käydä hullusti samasta syystä. Volkkari on säästänyt väärässä paikassa. Bensaturboissa on yleensä sama ratkaisu kuin dieseleissä = mekaaninen alipainepumppu tekemässä alipainetta jarrutehostimelle. Sattuneesta syystä bensaturboissakin sitä alipainetta on tarjolla vain kaasuläpän ollessa (lähes) kiinni...

        Volkkari on jättänyt alipainepumpun pois ja luottaa siihen, että tehostimen alipainevarasto ladataan moottorijarrutuksen & tyhjäkäynnin aikana. Tähän päälle toinen käsittämätön tempaus = ei erillistä kytkintä/asentoanturia jarrupolkimessa, vaan jarruvalot sytytetään jarrupiirin paineen perusteella. Samasta saadaan myös liipaisu sille, että tiputetaan moottorilta tehot pois, vakionopeussäädin pois jne.

        Tuulilasin koeajossa päästeltiin pitkän aikaa moottoritiellä, vakionopeussäädin päällä. Sitten piti hidastaa, mutta jarrupoljin oli kivikova eikä nopeus tippunut yhtään????

        No, kyllä se auto sitten hidastui, kun vakionopeussäädin saatiin pois päältä. Jälkikäteen päättelivät tapahtumien kulun olleen tämä
        - tehostimessa pieni vuoto -> alipaineet karkasivat (ööö.... voiko ei-mitää eli tyhjiö päästä karkuun ;)
        - ilman tehostimen apua jarrupoljin oli niin jäykkä, ettei normaali painallus riittänyt nostamaan paineita sen vertaa, että elektroniikka olisi jarrutuksen havainnut ja tiputtanut vakkarin pois päältä
        - kevyt jarrutus ei vauhtia hidastanut, koska vakkari oli päällä ja antoi vain lisää hanaa (luullen, että auto tuli loivaan ylämäkeen)

        Laitetaan rattiin vanhan mummo tms. kevytkenkäinen kuski tilanne, missä vauhtia olisi pitänyt saada äkkiä pois, niin huonosti olisi tämä päättynyt. Eivät vain uskaltaneet/kehdanneet asiaankuuluvan suurta meteliä helvetin vaarallisesta suunnittelun kukkasesta nostaa.

        Sama se on kaikkien näiden karvahattukansan autojen kanssa. Saa olla vaikka mitä vikaa "luottopeleissä" (viimeisimpänä esimerkkinä Datsun kässykän koeajo), mutta pahasti ei sanoa, ettei papat niin mieltään pahoita. VAGniikan maailma toki vielä "parmepi" tässä lajissa, mistään TSI/DSG ongelmista koskaan kuulleetkaan ;-D


      • Tojotkin_korjattu
        monta_vaaraa_onpi_eessä kirjoitti:

        Siinäkin Golfissa oli vuoto jarrutehostimessa! Hyvä, ettei käynyt pahemmin...

        Nimittäin Tuulilasin koeajossa meinasi käydä hullusti samasta syystä. Volkkari on säästänyt väärässä paikassa. Bensaturboissa on yleensä sama ratkaisu kuin dieseleissä = mekaaninen alipainepumppu tekemässä alipainetta jarrutehostimelle. Sattuneesta syystä bensaturboissakin sitä alipainetta on tarjolla vain kaasuläpän ollessa (lähes) kiinni...

        Volkkari on jättänyt alipainepumpun pois ja luottaa siihen, että tehostimen alipainevarasto ladataan moottorijarrutuksen & tyhjäkäynnin aikana. Tähän päälle toinen käsittämätön tempaus = ei erillistä kytkintä/asentoanturia jarrupolkimessa, vaan jarruvalot sytytetään jarrupiirin paineen perusteella. Samasta saadaan myös liipaisu sille, että tiputetaan moottorilta tehot pois, vakionopeussäädin pois jne.

        Tuulilasin koeajossa päästeltiin pitkän aikaa moottoritiellä, vakionopeussäädin päällä. Sitten piti hidastaa, mutta jarrupoljin oli kivikova eikä nopeus tippunut yhtään????

        No, kyllä se auto sitten hidastui, kun vakionopeussäädin saatiin pois päältä. Jälkikäteen päättelivät tapahtumien kulun olleen tämä
        - tehostimessa pieni vuoto -> alipaineet karkasivat (ööö.... voiko ei-mitää eli tyhjiö päästä karkuun ;)
        - ilman tehostimen apua jarrupoljin oli niin jäykkä, ettei normaali painallus riittänyt nostamaan paineita sen vertaa, että elektroniikka olisi jarrutuksen havainnut ja tiputtanut vakkarin pois päältä
        - kevyt jarrutus ei vauhtia hidastanut, koska vakkari oli päällä ja antoi vain lisää hanaa (luullen, että auto tuli loivaan ylämäkeen)

        Laitetaan rattiin vanhan mummo tms. kevytkenkäinen kuski tilanne, missä vauhtia olisi pitänyt saada äkkiä pois, niin huonosti olisi tämä päättynyt. Eivät vain uskaltaneet/kehdanneet asiaankuuluvan suurta meteliä helvetin vaarallisesta suunnittelun kukkasesta nostaa.

        Sama se on kaikkien näiden karvahattukansan autojen kanssa. Saa olla vaikka mitä vikaa "luottopeleissä" (viimeisimpänä esimerkkinä Datsun kässykän koeajo), mutta pahasti ei sanoa, ettei papat niin mieltään pahoita. VAGniikan maailma toki vielä "parmepi" tässä lajissa, mistään TSI/DSG ongelmista koskaan kuulleetkaan ;-D

        "Samasta saadaan myös liipaisu sille, että tiputetaan moottorilta tehot pois, vakionopeussäädin pois jne."
        Jenkeissä surma-Toyotissa ei tuota "liipaisun" käynnistävää toimintoa eli brake-override-toimintoa ollut lainkaan, joten ruumiita syntyi läjäpäin. Siellä mistä tahansa syystä (esim. irtonainen matto) jumittuva kaasupoljin aiheutti sen, että autoa ei saanut hidastumaan normaalilla poljinvoimalla, koska tehostimen alipaine loppui tavanomaiseen jarrutusyritykseen kaasuläpän ollessa auki ja automaattivaihteisto löi pienempää vaihdetta päälle säilyttääksen nopeuden lisääntyneen vastuksen (jarrutusyritys) takia, eikä panikoitunut kuljettaja osannut painaa sammutusnappia vaadittavaa kolmea sekuntia. Täysin idioottimaista välinpitämättömyyttä jättää moottorinohjauksesta pois pieni koodinpätkä jolla brake-override-toiminto toteutetaan. Yhdysvaltain liikenneturvallisuusviranomaisten määräyksestä kyseinen eurooppalaisissa autoissa jo liki parikymmentä vuotta ollut turvatoiminto on lisätty uusiin Toyotiin.
        Tuo Tuulilasin kestotestiauton viallinen jarrutehostin on harvinainen yksittäistapaus joka yhdessä uudentyyppisen jarrutustunnistimen ja vakionopeussäätimen kanssa aiheutti lehdessä kuvatun tilanteen. Normaalijarrutuksessa (kaasupolkimen vapautus ennen jarrun painamista) tuota ongelmaa ei siinä autossa koskaan ollut.
        Hyväksi havaitun, polkimen yhteydessä olevan tunnistimen muuttaminen toisenlaiseen on kyllä käsittämätön juttu, koska vanhanmallisesta oli herkkyytensä takia hyötyä esim. vakkarin pois pudottajana. Vakkarin sai pois päältä pelkällä polkimen hipaisulla.
        En tiedä onko tuosta vielä kampanjaa olemassa, mutta tehostimen tarkastaminen huollossa on pikku juttu. Raja-arvot alipaineen säilymiselle on olemassa.


      • viikonhuoltokäynti
        Tojotkin_korjattu kirjoitti:

        "Samasta saadaan myös liipaisu sille, että tiputetaan moottorilta tehot pois, vakionopeussäädin pois jne."
        Jenkeissä surma-Toyotissa ei tuota "liipaisun" käynnistävää toimintoa eli brake-override-toimintoa ollut lainkaan, joten ruumiita syntyi läjäpäin. Siellä mistä tahansa syystä (esim. irtonainen matto) jumittuva kaasupoljin aiheutti sen, että autoa ei saanut hidastumaan normaalilla poljinvoimalla, koska tehostimen alipaine loppui tavanomaiseen jarrutusyritykseen kaasuläpän ollessa auki ja automaattivaihteisto löi pienempää vaihdetta päälle säilyttääksen nopeuden lisääntyneen vastuksen (jarrutusyritys) takia, eikä panikoitunut kuljettaja osannut painaa sammutusnappia vaadittavaa kolmea sekuntia. Täysin idioottimaista välinpitämättömyyttä jättää moottorinohjauksesta pois pieni koodinpätkä jolla brake-override-toiminto toteutetaan. Yhdysvaltain liikenneturvallisuusviranomaisten määräyksestä kyseinen eurooppalaisissa autoissa jo liki parikymmentä vuotta ollut turvatoiminto on lisätty uusiin Toyotiin.
        Tuo Tuulilasin kestotestiauton viallinen jarrutehostin on harvinainen yksittäistapaus joka yhdessä uudentyyppisen jarrutustunnistimen ja vakionopeussäätimen kanssa aiheutti lehdessä kuvatun tilanteen. Normaalijarrutuksessa (kaasupolkimen vapautus ennen jarrun painamista) tuota ongelmaa ei siinä autossa koskaan ollut.
        Hyväksi havaitun, polkimen yhteydessä olevan tunnistimen muuttaminen toisenlaiseen on kyllä käsittämätön juttu, koska vanhanmallisesta oli herkkyytensä takia hyötyä esim. vakkarin pois pudottajana. Vakkarin sai pois päältä pelkällä polkimen hipaisulla.
        En tiedä onko tuosta vielä kampanjaa olemassa, mutta tehostimen tarkastaminen huollossa on pikku juttu. Raja-arvot alipaineen säilymiselle on olemassa.

        "En tiedä onko tuosta vielä kampanjaa olemassa, mutta tehostimen tarkastaminen huollossa on pikku juttu."

        Se siinä vaan, että kun noita "pikku-juttuja" nykyään piisaa ja piisaa. Mutta sillä mennään, jos pitää ajaa juuri Tojolla.


      • Sellaista
        Tojotkin_korjattu kirjoitti:

        "Samasta saadaan myös liipaisu sille, että tiputetaan moottorilta tehot pois, vakionopeussäädin pois jne."
        Jenkeissä surma-Toyotissa ei tuota "liipaisun" käynnistävää toimintoa eli brake-override-toimintoa ollut lainkaan, joten ruumiita syntyi läjäpäin. Siellä mistä tahansa syystä (esim. irtonainen matto) jumittuva kaasupoljin aiheutti sen, että autoa ei saanut hidastumaan normaalilla poljinvoimalla, koska tehostimen alipaine loppui tavanomaiseen jarrutusyritykseen kaasuläpän ollessa auki ja automaattivaihteisto löi pienempää vaihdetta päälle säilyttääksen nopeuden lisääntyneen vastuksen (jarrutusyritys) takia, eikä panikoitunut kuljettaja osannut painaa sammutusnappia vaadittavaa kolmea sekuntia. Täysin idioottimaista välinpitämättömyyttä jättää moottorinohjauksesta pois pieni koodinpätkä jolla brake-override-toiminto toteutetaan. Yhdysvaltain liikenneturvallisuusviranomaisten määräyksestä kyseinen eurooppalaisissa autoissa jo liki parikymmentä vuotta ollut turvatoiminto on lisätty uusiin Toyotiin.
        Tuo Tuulilasin kestotestiauton viallinen jarrutehostin on harvinainen yksittäistapaus joka yhdessä uudentyyppisen jarrutustunnistimen ja vakionopeussäätimen kanssa aiheutti lehdessä kuvatun tilanteen. Normaalijarrutuksessa (kaasupolkimen vapautus ennen jarrun painamista) tuota ongelmaa ei siinä autossa koskaan ollut.
        Hyväksi havaitun, polkimen yhteydessä olevan tunnistimen muuttaminen toisenlaiseen on kyllä käsittämätön juttu, koska vanhanmallisesta oli herkkyytensä takia hyötyä esim. vakkarin pois pudottajana. Vakkarin sai pois päältä pelkällä polkimen hipaisulla.
        En tiedä onko tuosta vielä kampanjaa olemassa, mutta tehostimen tarkastaminen huollossa on pikku juttu. Raja-arvot alipaineen säilymiselle on olemassa.

        Tiedä häntä niistä yksittäistapauksista. Minun ajamani Golf 1,4 TSI 122 hv oli ajettu jotain 30 tkm ja vuosimalli oli muistaakseni 2012. Vuosi oli 2012 tai 2013. Jarrujärjestelmän suunnittelun lähtökohta ei saisi olla mikään muu kuin että jarrut toimivat auton kaikissa kuviteltavissa käyttöolosuhteissa. ABC-aseman piha ei liene epätavallisin paikka, eikä auton käynnistäminen ole kovin epätavallinen tapahtuma. Tehostin toiminnassa jarrut olivat erinomaisen herkät, kevyet käyttää ja tunnokkaat.


      • monta_vaaraa_onpi_eessä
        Tojotkin_korjattu kirjoitti:

        "Samasta saadaan myös liipaisu sille, että tiputetaan moottorilta tehot pois, vakionopeussäädin pois jne."
        Jenkeissä surma-Toyotissa ei tuota "liipaisun" käynnistävää toimintoa eli brake-override-toimintoa ollut lainkaan, joten ruumiita syntyi läjäpäin. Siellä mistä tahansa syystä (esim. irtonainen matto) jumittuva kaasupoljin aiheutti sen, että autoa ei saanut hidastumaan normaalilla poljinvoimalla, koska tehostimen alipaine loppui tavanomaiseen jarrutusyritykseen kaasuläpän ollessa auki ja automaattivaihteisto löi pienempää vaihdetta päälle säilyttääksen nopeuden lisääntyneen vastuksen (jarrutusyritys) takia, eikä panikoitunut kuljettaja osannut painaa sammutusnappia vaadittavaa kolmea sekuntia. Täysin idioottimaista välinpitämättömyyttä jättää moottorinohjauksesta pois pieni koodinpätkä jolla brake-override-toiminto toteutetaan. Yhdysvaltain liikenneturvallisuusviranomaisten määräyksestä kyseinen eurooppalaisissa autoissa jo liki parikymmentä vuotta ollut turvatoiminto on lisätty uusiin Toyotiin.
        Tuo Tuulilasin kestotestiauton viallinen jarrutehostin on harvinainen yksittäistapaus joka yhdessä uudentyyppisen jarrutustunnistimen ja vakionopeussäätimen kanssa aiheutti lehdessä kuvatun tilanteen. Normaalijarrutuksessa (kaasupolkimen vapautus ennen jarrun painamista) tuota ongelmaa ei siinä autossa koskaan ollut.
        Hyväksi havaitun, polkimen yhteydessä olevan tunnistimen muuttaminen toisenlaiseen on kyllä käsittämätön juttu, koska vanhanmallisesta oli herkkyytensä takia hyötyä esim. vakkarin pois pudottajana. Vakkarin sai pois päältä pelkällä polkimen hipaisulla.
        En tiedä onko tuosta vielä kampanjaa olemassa, mutta tehostimen tarkastaminen huollossa on pikku juttu. Raja-arvot alipaineen säilymiselle on olemassa.

        Tojotalla kyllä kaatui ohjelmisto, joten voi olla, että auto jätti sammutusnapin yms. huomioimatta, vaikka kuski sitä riittävän pitkään painoikin.

        Laittiamatoissa ei ikinä vikaa ollut - kyseessä oli vain nerokas huomion siirto pois todellisesta ongelmasta eli laaduttomasta ohjelmistosta.


      • Sellaista

        Terävää analyysiä. Toki on niin että omissa Toyotoissa alkup. kumatoissa ei ole mitään kiinnitystä, vaikka lattiverhoilussa on reiät kiinnikkeitä varten. Kumimatot liukuvat kyllä, mutta en jaksa uskoa kumimattojen aiheuttavan onnettomuutta jossa kaasu juuttuisi pohjaan. Ohjelmistovikaa olen epäillyt itseki ajattelematta asiaa sen syvällisemmin, mutta yllä esitetty vauriomekanismi on hyvin mahdollinen.


    • 423423

      Tämähän on jo vanha juttu.

    • köfff

      nyt kaikki ostamaan joukolla luotettavia toyotaaa.haaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.hiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.hööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööö.haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.toytöööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööa täysi paska.haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.räjähtikö tyyny h

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1900
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1509
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1288
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1275
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1200
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      1009
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      962
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      925
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      109
      881
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      47
      733
    Aihe