Vasaravarvas leikkaus?

utelias

Hei, olen sairastanut nivelreumaa jo pienestä pitäen ja minulle on tullut jalkaan vasaravarpaita. Välillä päkiä kipeytyy ja siihen on kehittynyt ikävä ja paksu kovettuma. Olisiko kellään tietoa niiden leikkauksesta? auttaako leikkaus? olen kuullut, että piikkejä, jotka oikaisevat varpaat pidetään todella pitkään.

2

4931

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nivelpsori

vasaravarpaista aiheutuvaan kipuun. Se on toipumisen jälkeen niin mukavaa kun pystyy taas kävelemään kunnolla ja kivutta. Piikit ovat tosissaan muutaman viikon, luutumisajasta riippuen. Minun leikkaukseni on tehty Heinolan Reumasairaalassa, josta on saanut kotiinlähtiessä ''kipsikengän'' piikkien suojaksi, niin ettei tarvitse pelätä piikkien tarttumista joka paikkaan.

• nainen

minulla ei leikattu vasaravarpaita, mutta luudutettiin isovarvas (jossa piikit jäivät nivelen sisään)ja korjattiin päkiän nivelet. Sen vuoksi jaloissani oli varpaista ulostulevat ns. kircher-piikit 12 viikkoa. Sen ajan kävelin kantakengillä, aluksi apuna olivat myös kyynärsauvat.
      Piikit olivat ehkä hieman hankalat, mutta kaikkeen tottuu. Vrpaat olivat suojassa lastan sisällä, joten ei niitä voinut teloa mihinkään.
      Leikkaustulos oli hyvä, parasta on, kun pystyy jälleen kävelemään ja liikkumaan normaalisti, ilman kipua. Siihen nähden 12 viikkoa piikkien kanssa on mitätön juttu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi arkuuteni

Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän
      Ikävä
      48
      930
    2. Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?

Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll
      Iisalmi
      15
      798
    3. Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.

https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl
      Maailman menoa
      497
      769
    4. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      46
      687
    5. Mikä on ollut

Söpöintä välillämme?
      Ikävä
      41
      624
    6. Tykkäätköhän vielä minusta?

Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin
      Ikävä
      30
      586
    7. Hyvännäköinen pakkaus

Olet hyvännäköinen pakkaus nainen.
      Ikävä
      35
      563
    8. Vihervasemmistofeministinaisasianaiset

Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE
      Sinkut
      170
      528
    9. Olet ihana

Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩‍❤️‍👩❤️😼😘
      Ikävä
      37
      520
    10. Mitä haluaisit kysyä tänään

Kaivatultasi? Anna jokin tunniste itsestäni tai hänestä.
      Ikävä
      44
      470
    Aihe