Kukkien kohtalo

ronskila--

Kukat tuovat kauneudellaan, väreillään ja tuoksullaan niin paljon iloa ja eloa päiviimme, etteivät sanani riitä.

Kukilla voidaan tervehtiä koska vain ja tuottaa iloa arjessa ja pyhässä.

Se miksi tämän kirjoitan, on toteamani leikkokukkien inflaatio. Mitähän tuosta ilmaisusta tuomitaan?

Kukkakaupat tekevät merkittävää työtä ihmisten ilahduttamiseksi. Leikkokukat ovat tässä suhteessa lähes ainoita. Kerrotaan tosi tapauksesta, jossa morsian käveli kohti alttaria häissään, pelargonia eli pelakuu kainalossaan.

Huoleni kohdistuu kukkatuontiin. Tiedossamme on, että ruusuja ainakin tuodaan Keniasta, lentokoneella Suomeen ja hinta on muodollisen pieni.

Miten suomalainen kukkien kasvatus ja myynti pystyy kilpailemaan?

Olen joskus ostanut pieniä ruusuja suuresta marketista. On loukkaus ruusuja kohtaan jos kymmenen ruusua saa eurolla ja kimppu on vielä kaunis.

Olen tuollaisella ruusukimpulla muistanut ja kohde ihastui!

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kukkameretär

      Leikkokukkia en juuri harrasta. Suvun ylioppilaille ja muille nuorille juhlijoille olen yleensä vienyt ruusuntaimen, kotimaisen omajuurisen. Niinpä taidan nytkin viikon päästä tehdä. Haudalle en vie leikkokukkia kuin poikkeustapauksissa. Ne pitää viedä melko pian pois ja minulla on puuhaa elävien joukossa.Puutarhassani suosin perennoja ja itse kasvattamiani kesäkukkia. Kerään syksyllä siemeniä. Jalostetut kesäkukat ovat mielestäni liian jäykkiä. Melkein jokaisella on samantyyliset ruukut ja amppelit, haluan erilaista.

    • Minusta tapasi on kyllä kuin sillä vihittäväksi menevällä morsiamella, pelargoni kainalossa.

      Eikö ole vaikeaa jo ojentaa ruusuntainta, tai se on rumakin?

      • kunhanpuhuu

        Oikea huomio ruunella. Mihin nuori sen taimen edes istuttaisi harvalla oma puutarha.mutta tämähän haluaa erilainen olla.


      • Minustapa on hieno ajatus, nuorelle tai lapsellekin lahjaksi. Jos on omakoti- tai rivitalo, kyllä se jonnekin mahtuu, ehkä kasvaa isoksikin pensaaksi. Oma ruusupensas, onhan se toki jotain.
        Muistattehan ajatuksen....vaikka tietäisin kuolevani huomenna, laittaisin vielä omenapuun kasvamaan.


      • kukkameretär
        kunhanpuhuu kirjoitti:

        Oikea huomio ruunella. Mihin nuori sen taimen edes istuttaisi harvalla oma puutarha.mutta tämähän haluaa erilainen olla.

        Voi teidän kanssanne, aina neuvomassa. Kyllä tässä iässä jo tietää, mitä tekee. Tietenkin otan selvää, mikä on tilanne. Paikkoja on, omakotitalossa, mökillä. Suvussamme ristiäiset, rippijuhlat ja lakkiaiset pidetään yleensä kotona. Se siitä ojentamisen vaikeudesta. Liittykää Ruususeuraan tai Dendrologian seuraan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      67
      1706
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1411
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1232
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1204
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1106
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      869
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      835
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      190
      758
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      95
      751
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe