Skodani öljytikku nousee ajon aikana ylös

ylösnousemus

Mitä tuolle kannattaisi tehdä? Vetäiskö jeesusteipillä kiinni? Malli on fabia RS vm 2014 jos siitä on jotain apua

62

1490

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jormallejesaria

      Ilman muuta teipillä kiinni. Se ei eroa muista kiinnityksiä näin ollen ja kestää varmasti sen pari vuotta mitä skodat yleensä

    • piksi.nirkka

      Voi kihveli. Pitääköhän siihen yläpuolelle konepeltiin porata reikä, että näkee sen nousemisen ajon aikana?
      Sitten pysäyttää ja menee painamaan sen alas aina, ennenkun tippuu kokonaan.
      Öljytikku on kallis skodavaraosakaapin hoitajalla. Ei niitä taida montaa edes olla.
      Suosittelen konepellin läpiporaamista, että pystyt seuraamaan sen nousua.

    • asiantuntija..olen

      Joudut ostaa skeidaan ns.uuden kierrätys moottorin.

    • tulppoo

      Laitappa siihen kuiva puutulppa tikun paikalle

      • turha_mittailla

        paras kaataa vain koneeseen litran öljyä kerran viikossa.


    • missäseon

      Missä vika kun autosta puuttuu öljytikku kokonaan?
      Uskallanko ajaa enen kuin löydän sen?

      • piksi.nirkka

        Yleensä voi käyttää mato-ongen kohoa ja siihen sukkapuikko kiinni.


    • skodassa_se_menee

      Varma konsti on laittaa kunnon liimaa reilusti öljytikun reikään. Painaa tikku pohjaan ja ei nouse enää.

      • meneemenee

        Hyviä ideoita täällä on. Onneksi on skodapalsta jossa voi löytää käyttökelpoiset viimehetken niksit.


    • ontäällätyhmiä

      Olipa typeriä vastauksia kysymykseen. Miksi öljytilaan muodostuu painetta?

      • jännä-laitos

        Skodapalstalla ei sellaisia ihmetellä. Skodapalstalla etsitään kuumeisesti ratkaisuja yhä enemmin ilmestyviin kummallisuuksiin.
        Yksi skodisti sanoi että sen auto suutelee ja käy epätasaisesti.
        Katsoin konepellin alle ja kuuluihan sieltä smak smak smak ja kävi pätkien. Huomasin heti että popkornkoneesta puuttui yksi sytytystulppa.
        Siinä oli jengat lähteneet ja roikkui siinä reunalla. Pytystä kuului aina smak smak smak.


    • pikkumurheita

      Itselläni tuo on ollut uudesta asti meidän fabiassa ja ratkaisin ongelman ihan vaan laittamalla sen pikaliimalla kiinni varoen, ettei öljyn sekaan pääse yhtään sitä liimaa. On pitänyt. Öljyä lisään n. puoli litraa viikossa, minulla on siitä viikottainen kalenterimuistutus, eikä ole vielä kertaakaan syttynyt öljyvaroitusvalo palamaan. Hyvin kulkee fabia, ja öljyä on monesti tokmannilla ja tarjoustalossa tarjouksessa.

      • liimaa.lisää

        Loistava ratkaisu!


    • Kohan_kyselen

      Olisko, jos ensin ostais sen Skodan?

      • kuka_ostaa

        Miksi kukaan ottaa sellaisen riskin, Skodathan on leasingkäytöön.


    • seessä

      Onneksi olkoon oisko tikkuper`seessä

    • op5pToyota

      Minulla alkaa aina jöpöttää kun ajan Toyotallani.

    • Kaappoo

      Ei s'oo ölöjytikku. S'oon konespellin tukitikku.

    • kuluttajansuojaasiamies

      toi on paras neuvo, minkä piksinirkka sanoi: "

      Voi kihveli. Pitääköhän siihen yläpuolelle konepeltiin porata reikä, että näkee sen nousemisen ajon aikana?

      Sitten pysäyttää ja menee painamaan sen alas aina, ennenkun tippuu kokonaan.

      Öljytikku on kallis skodavaraosakaapin hoitajalla. Ei niitä taida montaa edes olla.

      Suosittelen konepellin läpiporaamista, että pystyt seuraamaan sen nousua.
      Ilmia"

      • muuan.mullah

        Heh, kyllä niitä ideoita keksitään, kun vaan pääsee ongelmista selville.


    • hupi.auto

      Skoda on melkoisen ihmeellinen laitos.
      Mahtaa skodatehtaalla naurua riittää.

    • Vaikkasulloismikävaan

      Riippuu täysin suhteestasi Jeesukseen.

    • yksi-idea

      Tuli mieleeni, että voisikohan siihen laittaa kuminauhan?
      Aina kun se ponnahtaa ylös ja sihahtaa, niin kumilenkki painaa sen alas, plop.
      Sih-plop, sih-plop...

    • VipuJaVipstaaki

      Öljytikku? Ehhehe! Skoodassa sitä piisaa viime sotien aikaisia ratkaisuja.

      • mikämissämilloin

        Luettele ne automerkit ja mallit joissa ei ole öljytikkua?
        Yhden tiedän itse kun omistan sellaisen.
        Mielummin kuitenkin ottasin sellaisen jossa olisi tikku.
        En luota täysin noihin etektronisiin vehkeisiin.


      • vakava-ongelma
        mikämissämilloin kirjoitti:

        Luettele ne automerkit ja mallit joissa ei ole öljytikkua?
        Yhden tiedän itse kun omistan sellaisen.
        Mielummin kuitenkin ottasin sellaisen jossa olisi tikku.
        En luota täysin noihin etektronisiin vehkeisiin.

        No skoda taitaa kohta olla sellainen, kun tikku yrittää karata kaiken aikaa.


      • Edellisessä
        mikämissämilloin kirjoitti:

        Luettele ne automerkit ja mallit joissa ei ole öljytikkua?
        Yhden tiedän itse kun omistan sellaisen.
        Mielummin kuitenkin ottasin sellaisen jossa olisi tikku.
        En luota täysin noihin etektronisiin vehkeisiin.

        autossani, joka oli vuosimallin 2012 BMW (F30) samoin kuin nykyisessä 2 kuukautta vanhassa Audi A4:ssa moottoriöljyn määrä tarkistetaan "tikuttomasti" kojelaudan näytöltä.


      • autamme.skodisteja
        Edellisessä kirjoitti:

        autossani, joka oli vuosimallin 2012 BMW (F30) samoin kuin nykyisessä 2 kuukautta vanhassa Audi A4:ssa moottoriöljyn määrä tarkistetaan "tikuttomasti" kojelaudan näytöltä.

        Juu, on niitä hienouksia. Katselin yhtä moottoripyörää jossa samanlainen. Taisi olla bmw.
        Tämä on kuitenkin skodapalsta ja keksimme skodiin ratkaisuita, joita tehtaalla ei ole keksitty.


    • aloittaja.kyyk

      kyllä edelleen toi konepelliin reijän poraaminen on paras idea. täytyy toteuttaa

      • aloittaja.kyyk

        Kyllä edelleen tuo aivokoppaan reiän poraaminen on paras idea. täytyy toteuttaa


      • poraaminen.kivaa

        On se totta. Hyvä idea se on.
        Sieltä se nousee ja ilmestyy näkyviin aina tunnollisesti.
        Sillai varma auto, kun öljytikku nousee varmasti.


      • naurankuollakseni
        poraaminen.kivaa kirjoitti:

        On se totta. Hyvä idea se on.
        Sieltä se nousee ja ilmestyy näkyviin aina tunnollisesti.
        Sillai varma auto, kun öljytikku nousee varmasti.

        Hyvä auto, varmatoiminen...öljytikku!


    • jäte-ja-ylijäämäosat

      Kun skodan konepeltiin poraa sen reijän, öljytikun liikkeitä voi paremmin valvoa. Slobodan pelti on niin ohutta, että ei tarvi mitään iskuporakonetta, heikkotehoisella ruuvinvääntimelläkin meneekin ihan helposti. Sloboda-skodan pelti on kuin paperia.

      • ItäRomuTojo

        Tojossa pelti on ohutta ruostehaperoa. Skodassa on paksu sinkitty pelti.


      • skotteroskottarainen
        ItäRomuTojo kirjoitti:

        Tojossa pelti on ohutta ruostehaperoa. Skodassa on paksu sinkitty pelti.

        Skodan ongelma. Toki skeidakuskit puhuisivat mielellään jostain muusta, kun poskia punottaa.
        Skoda on itäblokin irvistys.


      • TojoItäRomu
        skotteroskottarainen kirjoitti:

        Skodan ongelma. Toki skeidakuskit puhuisivat mielellään jostain muusta, kun poskia punottaa.
        Skoda on itäblokin irvistys.

        Ei Tojon ohut ruostehaperopelti ole Skodan ongelma. Tojo on vinosilmien tekemä auton irvikuva. Omanikin hakkasin lekalla romuksi, tai romuhan se oli jo ennen sitä. Skodaa ei minulla ole.


      • tojoIhanHyvä
        TojoItäRomu kirjoitti:

        Ei Tojon ohut ruostehaperopelti ole Skodan ongelma. Tojo on vinosilmien tekemä auton irvikuva. Omanikin hakkasin lekalla romuksi, tai romuhan se oli jo ennen sitä. Skodaa ei minulla ole.

        Kyllä ne toyotat taitaa olla kestäviä autoja. Tietenkin siihen vaikuttaa auton huoltaminen. Isoja kilometrejä niillä ajetaan ja jälleenmyynti arvot ovat kohtalaisia vielä. Toyotaa minulla ei ole.


      • Romu.paskaa
        tojoIhanHyvä kirjoitti:

        Kyllä ne toyotat taitaa olla kestäviä autoja. Tietenkin siihen vaikuttaa auton huoltaminen. Isoja kilometrejä niillä ajetaan ja jälleenmyynti arvot ovat kohtalaisia vielä. Toyotaa minulla ei ole.

        Ja paskat niillä Tojon romuilla ajeta juuri mitään. Sekin vähäinen hiljaa ja varoen. Mun Tojot levisi kun Jokisen eväät jos niillä yritti ajaa kuin oikeilla autoilla. Äläkä hommaa sellaista mielenharmia ittelles jos et aja kuin mummot.


      • tojollameneehyvin
        Romu.paskaa kirjoitti:

        Ja paskat niillä Tojon romuilla ajeta juuri mitään. Sekin vähäinen hiljaa ja varoen. Mun Tojot levisi kun Jokisen eväät jos niillä yritti ajaa kuin oikeilla autoilla. Äläkä hommaa sellaista mielenharmia ittelles jos et aja kuin mummot.

        Taidan ostaa Toyotan!
        Se mene skodastakin ohitse. Skoda on kuitenkin vain skoda eikä mitään muuta. Romupaskoo ja jäykkää taka-akselia.


      • Läjä_paskaa_se_on

        Niin se täällä menee että kun ei keksitä enää muuta niin vedetään muut merkit mukaan. Skodasta se ei parempaa tee. Itsetunto skodatahvolla pakkasen puolella. JA REILUSTI EH HE HE HEE


    • nukkuumatti

      Onse hyvä etes chatin aloitajalla joku nousee etes öljytikku,kun mulk`ku vain nukkuu

    • moottoriparkuuarmoa

      öljytikun nouseminen tarkoittaa yleensä alakerran liian korkeata öljynpainetta joka aiheutuu huohottimen tukoksesta tai pahimmillaan männänrenkaiden läpipuhalluksesta, kannattaisi mittauttaa alakerran paineet ja tarkistaa tai korjata ongelma, moottori ei kovin pitkäikäiseksi elä...

    • korjaamopo

      Kampikammion tuuletus on tukossa. Puhdista suodatin tai koko tuuletusletkusto.

      • popparikone

        Paineet kattilassa voi aiheuttaa tuota kyllä. Painekattila.


      • karmeatuoksu

        Ei nykyää tuuletella kampikammioita, kaikki paska höyryt palaa koneenkäydessä!


    • purukumilla_paikkaamme

      Kokeile laittaa purukumia väliin tiivisteeksi

    • voi_kun_harmi

      Skeida fabu on rikki

      • Luottamushuipussaan

        Onko männänrenkaat jo niin huonot, että ilma palotilasta kulkee öljypohjaan ja kehittää paineen.


    • mäntätappi

      ONKO EMÄNTÄ VÄLIJÄ?! ostappa kuule VOLVO? eikä huolta huomisesta? elä vahingossakaan voorttia......

      • fordinosatvolvossa

        ikävä puottaa maan pinnalle, Volvo oli fordi ennen vuotta 2014...


    • talteen-tikku

      Ottaa tikun pois ja heittää takapoksiin, niin ei huku!

      • PoisTikkuKokonaan

        Hyvä ajatus, ei sitä tarvi sitä tikkua. Kunnon vanhanliiton skodisti pistää Hubba-bubba purukumia siihen öljytikun reikään tilkkeeksi.


      • samaa.paskaa.kaikki
        PoisTikkuKokonaan kirjoitti:

        Hyvä ajatus, ei sitä tarvi sitä tikkua. Kunnon vanhanliiton skodisti pistää Hubba-bubba purukumia siihen öljytikun reikään tilkkeeksi.

        Niin tai kyllä joku bostik sinitarrakin käy tai jeesusteippi, koko skodahan on halpoja ratkaisuja täynnä muutenkin. Vanha kommunistikaartihan ne kokoaakin tsekeissä,venäjällä ja intiassa.


    • huippuhauska

      Hahhahhaa, anteeksi että nauran. Jotekin huvittava tilanne. Skodassa on ilmeisesti kaikki päin persuksia. Kai siinä mielikuvitusta tarvittaisiin, että saa osat pysymään paikoillaan. Rautalankaviritykset lienee myös kokeiltu?

      • Kunnon vanhanliiton skeidaaja laittaa öljytikun hubbabubba -purkalla kiinni paikallee ja jemmaa öljytikun takakonttiin ettei huku. Sloboda-skodassa muutenkaan mitää öljytikkuu tarvii, ku lisää vaa litran öljyä aina 500 km välein :) XD


    • mistä.voi.tietää

      Onkohan se kaikkien skodien uusi keksintö? Seuratkaa hei öljytikkujanne! Skodatehtaan idea se saattaa olla ja uusi keksintö.

    • Helppokuinheinänteko

      Aloittajalle, nimimerkille Ylösnousemus: helpointa on tosiaan vetäistä sillä jeesusteipillä tikku kiinni. Ei siitä muutenkaan kannata öljyjen tasoa seurata, masentuu pian kun sitä menee niin paljon. Ostat tukusta öljyä, ja täydennät sen enempää seuraamatta litran / 1000 km. Hyvin menee ja öljyä vaan pyttyyn ja skeidasella menoks, niin että pomputtaa vaan ja vaappuu. Mukavia skodailuhetkiä!

      • Ratkaisun_avaimet

        Minä olen ratkaissut tuon öljynkulutuksen pulman siten, että olen laittanut Skodani viereen irtoastiaan litran öljyä yön ajaksi. Skodahan ei sitä öljyä kuluta, mutta naapurin Tojotisti on käynyt sitä varastamassa öljypropun kautta. Nyt me kumpikin olemme tyytyväisiä ratkaisuuni. Naapurin ei tarvitse avata Skodan öljyproppua saadakseen Corollaansa lisäysöljyä ja minä voin lähteä aamuisin rahallisin mielin töihin. Olen osanut siihen astiaan Bernoilin teräketjuöljyä, mutta ei se näytä naapuriani haittaavan. Samanlaiset savut se Corolla pukkaa olipa teräketjuöljyä tai Longlifeä.


    • ÖljytikkuTanassa

      Näin kävi ekaa kertaa 15 vuoteen. "Öljytikku" toji 45 asteen kulmassa. Ohi ajoi GranCoupe Bemari. Siitäkö se aiheutui?

    • Kerääpainetta

      Huohottaa, se on sitä vag laatua.

    • kala-neuvo

      Jospa sieltä on kala tulossa. Kohokin pomppii onkiessa. Laitat matoja siitä reijästä ja kuuntelet että kuuluuko mässytys. Jos kuuluu, niin siellä on kala. Jos kuuluu kiroilu, siellä on politrukki. Jos ei kuulu mitään, kone on tyytyväinen madoista, joten lisää matoja päivittäin.

      • matokone

        heh, kesäloman kunniaksi tuo on asiaa!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      3291
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2151
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2061
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1925
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe