Naapurit häiritsee

Niina81

Olen niiiiiin kyllästynyt tähän. Asun rivitalossa, jossa on käytännössä pahviseinät. Kun muutin tänne niin naapurista kuului toki tavallisia elämänääniä, mutta ei näin haittaavasti. Pikkuhiljaa ovat suomalaiset naapurit vaihtuneet työttömiin maahanmuuttajiin - en edes ymmärrä miten he maksavat nämä Saton ylikalliit vuokrat.

Kuuntelen joka ikinen ilta kun naapurin muslimiperhe pienine lapsineen aloittaa möykän n. klo 22, jolloin pitäisi alkaa hiljaisuus. Lapset, joita on ainakin 5 kiljuvat ja hyppivät niin että seinätkin tömisee. Toiselle puolelle muutti jokin aika sitten kenties Etelä-Amerikasta tms. kova äänisestä kulttuurista asuva kristitty perhe, joka järjestää isolle joukolle jatkuvasti hartauksiaan. Laulua, hyppimistä ja huutoa. Heidän ihan normaaleihinkin tapoihinsa, kun ovat ahden, kuuluu jatkuva huutaminen ja etenkin nainen huutaa puhuessaan puhelimessakin. Heilläkin pieni lapsi, joka juoksee ja kolistaa.

Olen käynyt ovilla, olen ilmoittanut isännöitsijälle, olen soittanut poliisitkin. Silti mitään ei näytä tapahtuvan, vaan saavat jatkaa samaa rataa. Taas tällä hetkellä, klo 0.38, jolloin muuten nukkuisin kuuntelen kuinka muslimiperheessä elämöidään suunnilleen koko suvun kesken. Mitä tässä voisi enää tehdä? Pitäiskö vaan itse muuttaa pois, vaikka muuten pidän asunnosta ja asuinalueesta?

31

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihanturhaanilmoittelet

      Kakara perhe saa möykätä niin paljon kun keuhkoista lähtee eikä sille voi kukaan mitään.

    • 1132123213213

      Soittele vaan poliisille. Kyllä jossain vaiheessa jotain alkaa tapahtumaan. Tosin niille muslimeille ei välttämättä tehdä mitään koska he ovat muslimeita ja Suomi on "suvaitsevainen" maa. Omia saa nöyryyttää ja kiusata mutta muita kohdellaan silkkihansikkain, varsinkin niitä muslimeita.

      Suomi on paska maa nykyään.

      • puhpahpoh

        no muuta pois sit


    • eroon_ongelmista

      Rotanmyrkky on taitavissa käsissä yllättävän tehokas keino...

      Kyse on siitä mitä kautta se kohteelle syötetään eikä kukaan tajua mitään :)

      • rivarilainen

        Kai taloyhtiöstä loytyy järjestyssäännöt? Isännöitsijän ainakin pitäisi toimia, jos järjestyssääntöjä rikotaan. Hiljaisuus alkaa yleensä kello 22 ja silloin pitäisi kaikenlainen kovaääninen toiminta hiljentyä, suihkussa saa käydä, vessassa myös, normaalilla puheäänellä saa puhua (mikä on normaalia?), mutta volyymit musiikin kuuntelussa ym. pitäisi laittaa pienelle. Kyllä lapsetkin täytyy valmistella nukkumaan ja kaiken toiminnan rauhoittua.

        Täyttä hiljaisuutta kukaan ei voi vaatia. On sitten eri asia, että onko kulttuuriset erot niin suuret, että isännöitsijäkään ei vaivaudu sekaantumaan asiaan. Jos sinua edeltäneet asukkaat ovat valittaneet melusta ja muuttaneet siitä syystä, niin asiaan ei halutakaan puuttua.

        Todennäköisesti sinun kannattaa etsiä uutta kotia. Etsi sellaisesta taloyhtiöstä, jossa ei ole maahanmuuttajia, jos mahdollista. Helpommin sanottu, kuin tehty. Osaavat suomalaisetkin olla hankalia naapureita - kokemusta on.


      • Niina81

        Pari ekaa kertaa kun isännöitsijälle valitin niin kuulemma lähettivät järjestyssäännöt näille naapureille. Tämän jälkeen hain valitukseen allekirjoituksen toiselta samassa taloyhtiössä asuvalta, jonka yhdessä toimitimme Satolle. Mitään ei tapahtunut. Sen jälkeen poliisit käyneet useampia kertoja toteamassa metelin ja omasta puolestani olen ilmoittanut käynneistä isännöintiin.

        Jostain syystä tuntuu, että Sato saa näistä mamuista sievoisen summan rahaa valtiolta tms., jonka vuoksi heitä on lähes mahdotonta häätää. Suomalainen jos olisi kyseessä niin olisi jo potkittu pellolle. No mutta, sitä uutta kämppää sitten vaan...

        Ps. Tänään ajattelin leikata nurmikkoni ja kun aloin kelata johtoa huomasin noiden muslimien vetäneen leikkurini johdon omalle puolelleen aidan välistä. En tiedä mikä lie laite siinä oli kiinni. Toivottavasti osaavat edes hävetä toisen sähkön varastamisesta. Kauniisti kysymällä olisivat jopa saaneet johtoani lainaksi.


      • rivarilainen

        Säästät omia hermojasi, kun alat etsiä uutta asuntoa. Vaikuttaa siltä, että nämä mamut saavat tosiaan elellä aivan omilla ehdoillaan ja aivan ilmeisesti saavat asua "ilmaiseksi", eli yhteiskunnan tuella. Jossakin heidänkin on asuttava ja saavatko vuokranantajat jotakin lisäkorvausta, kun suostuvat vuokraamaan mamuille asunnon? Oman maan kansalaiset saavat etsiä asuntonsa muualta, huolestuttavaa.

        Minun naapurini (ihan kotimainen!) teki samanlaisen tempun, eli autokatoksessa käytti jatkuvasti omaansa ja minun autolämmitykseen tarkoitettua pistoketta. Ei kysynyt minulta, vaan muitta mutkitta piti itsestään selvänä juttuna molempia pistokepaikkoja käytössään. Onneksi muutti pois!


    • tietoa_on

      Juu siis Saton asuntoihin ei pidä muuttaa IKINÄ, juuri tällaisia ongelmia on paljon näissä asuntosijoitusyhtiöiden paikoissa, joissa on firman tuottavuuden nimissä pakko ottaa asukkaiksi aivan ketä hyvänsä ilman mitään kummempaa syyniä. Niissä on myös usein se tilanne, että maahanmuuttajille lähtöpassien antamisen kynnys on aivan valtaisasti suurempi kuin suomalaiselle, koska pelätään (osin ehkä aiheellisestikin) että yhtiön maine menee jos mamut saavat lähtöpassit ja sitten ikävät puheet alkavat levitä..

    • ööömmööö

      Osta sorkkarauta sekä moottorisaha. Toisella saa oven kuin oven auki, ja toisella...

    • iidakoira

      Mua on taas vaivanut 4 vuotta koiranvarjolla tirkistelevä naapurin ÄMMÄ. Saako mun partsin alla räksytyttää koiraansa ja tirkistellä mua koiran kusetuksen varjolla. Mielestäni ei. Nyt meni pinna otin videolle ja menin pihalle kuvaamaan ämmä senkun vittuilee, oon ystävällisesti huomauttanut asiasta, että täällä on muitakin paikkoja ulkoiluttamiseen mutta kun ei uskota. https://youtu.be/qnetChXXtxk . Ohessa linkki. En usko että muutkaan naapurustosta tykkäävät kun aina sama koira sama kellonaika ja räksytys kuuluu. Ottakaa kantaa.

      • Ninnu81

        Heh, tää pelasti mun päivän :D Jessus, mahtavaa iidakoira!


      • Yleistyväilmiö

        Kaikki rakin kusettajat kyttää. Rakki kun paskantaa kusee tai haistelee jotain kökkärettä niin sen varjolla voi pysähtyä vahtaamaan tarkemmin ympäristöönsä. Muutenhan sitä ei kukaan kehtaa kytätä ilman rakkia.

        En ymmärrä miksi sen koiran kanssa ei lähdetä lenkille vaan pitää lojua jonkun asumuksen lähittyvillä. Ei näyttänyt ämmä olevan liikuntarajoitteinen. Räykyttää luonnevikaista koiraa joka hermostuu hermostuneesta taluttajastaan entisestäänkin. Kumpikin ihan hermokimppuja joilla räjähtää. Ei syytön ihminen tuolla tavalla heti hermojaan menetä.

        Häiriintynyt eläin ja mielenterveys ongelmainen ei liene ihan harvinainen näky nykyään.


      • huhheijaa

        Akka mouhottaa hävyttömyydestä kun joku kouho kuvaa tätä koiran ulkoiluttamisesta koirilta kielletyllä ulkoilutiellä. Uskomatonta!

        Mikä noita akkoja vaivaa?


      • vieras1

        Päivä päivältä häiriköt tulevat yhä julkeimmiksi, ymmärtäen oman "koskemattomuutensa". Sen lisäksi monikulttuurisuus lisääntyy. Tällaisessa tilanteessa asunnon vaihto ei aina auta. Eli vain muutos laissa voi auttaa tilannetta. Tehdään se yhdessä! Allekirjoittakaa adressi. http://www.adressit.com/naapureiden_hairintaa_vastaan


    • suvaitsevainen1

      Kamalaa vihapuhetta! Niinan lähettäisin heti suvaitsevaisuuskoulutukseen ja sakot vihapuheesta! Kyllä suomalaiset juopponaapurit on paljon pahempia.

      • Joopajooooo

        Kakaroista lähtee karmeampi möly kuin juopoista.


    • JekaterinaK

      Kuinka ihmeessä te suomalaiset olette niin suvaitsemattomia ja ahdasmielisiä? Eläkää ja antakaa toisten elää! Rivi- ja kerrostaloissa sun muissa kommuuneissa naapureista lähtee ääntä ja se pitää vain hyväksyä. Muuta pois jos niin kovasti häiritsee.

      • melovittuun

        Haistappa paska. Ei ole pakko hyväksyä yömyöhään metelöintiä, se ei ole Suomessa laillista. Jos se jossain mahmutin emiraatissa luoteis-Somaliassa on sallittua, niin se ei saatana tarkoita että sitä tarvii meillä sulattaa!!!


      • JekaterinaK
        melovittuun kirjoitti:

        Haistappa paska. Ei ole pakko hyväksyä yömyöhään metelöintiä, se ei ole Suomessa laillista. Jos se jossain mahmutin emiraatissa luoteis-Somaliassa on sallittua, niin se ei saatana tarkoita että sitä tarvii meillä sulattaa!!!

        Haistappa itse, nynnerö. Onko sulla lääkitys kunnossa?


      • sairasko

        Siihenkö tarvii oikein lääkityksen että vaatii Suomessa Suomen lakien noudattamista? Pitää minunkin sitten lähteä puhumaan lääkärin kanssa näistä vakavista oireista.


      • george_w_bush
        JekaterinaK kirjoitti:

        Haistappa itse, nynnerö. Onko sulla lääkitys kunnossa?

        Mikä on pointtisi, JekaterinaK? Eikö nyt kuitenkin ole kohtuullista vaatia, että yöllä saa nukkua rauhassa?


    • Sukeltajakorvatulpat

      Voit olla lähempänä voittoa kuin kuvitteletkaan. Minulla oli samanlainen tapaus ja se lähti lopuksi. Jaksa vielä vähän aikaa :-). Virkavalta auttoi minua. Isännöitsijä ei, mutta nakki voi napsahtaa kenellä vaan.

    • ugklk

      Tai sitten uima-allas pihalle ja vanhemmat pistävät adhd-kakaransa sinne lillumaan aamusta iltaan. Voitte vain kuvitella mikä meteli niistä lähtee.

    • kdmcmc

      Kosta niille vitun paskaählämeille kaikki.

    • Pällirepeää

      Mulla samantapainen ongelma. Tässä asuminen on yhtä kärsimystä, töistä kotiin tullessa vituttaa jo tulla tuohon pihalle kun tietää että nukkuminen ennen seuraavaa vuoroa on tuurista kiinni. Mutta mitään ei voi tehdä, mikään ei vaikuta, olen yrittänyt katsella uutta kämppää mutta paikkakunnalla on huutava pula asunnoista. Poislähtö on ainoa vaihtoehto ja sekin meni vaikeaksi.

    • kodfskfdslk

      Sun kannattaa antaa periksi ja muuttaa pois. Niin isännöitsijät kuin poliisit pelkäävät rasistin leimaa kuin ruttoa, samat lait ei päde muualta tulleisiin.

    • Länsiuusmaalainen

      Me koulutimme yhtä häirikkönaapuria niin, että joka kerta, kun siellä oli möykätty pitkin yötä, meille tuli seuraavana aamuna seitsemältä pakonomainen tarve siirtää jotakin taulua tai hyllyä sentti ylös- tai alaspäin. Ja niin alkoi iskuporakone laulaa heidän puoleisessaan seinässä. Muiden naapureiden kanssa puhuessa ilmeni, että he olivat hengessä mukana, olivat itsekin saaneet tarpeekseen. Emme tuhonneet kämppämme seiniä, koska tuollaiset on helppo paklata siisteiksi. Toki olimme ennen tähän koulutusrupeamaan ryhtymistämme valittaneet mölystä lukemattomat kerrat sekä kyseisille häiriköille että isännöitsijälle ja poliisit olivat käyneet välillä meidän, välillä jonkun muun naapurin kutsumina. Kaikista toimenpiteistä ainoastaan iskuporakone tuotti tulosta - he lähtivät.

    • Jdbbdbjd

      Kuulostaa vielä pahemmalta kuin minun elämä. Tällä hetkellä minulla on yläkerrassa asuva työtön 18 vuotias juoppo nuori joka kuuntelee teinien suosittua amispoppi musaa bassot täysillä päivällä ja aamuyöllä. Sitten aamulla nukkuvat pitkään.

    • nxnndndkdldfllf

      ei maksa paljoa rakentaa kunnolla äänieristetty väliseinä siihen olemassa olevan seinän eteen.
      itse rivarissa sellaisen kerran päivässä pykäsin. naapuri ei häiriköinyt vaan ihan normaaleja elämisen ääniä sieltä kuului. itse vaan satuin tekemään yötöitä.
      kysyin isännöitsijältä asiaan lupaa, se vastasi että ei käy. mutta niin se vastasi joka asiaan joten tein siitä huolimatta. lopputarkastuksessa se ei sitten edes huomannut sitä, mutta periaatteesta piti olla vastahankaan:)

    • pahviseinäruusu

      Olet juuri siinä tilanteessa, jossa pelkään itseni olevan muutaman vuoden päästä. "Pahviseinätalossa asun, joten elämän äänet kuuluu puolin ja toisin. Seinieni takana asuu ikäihmisiä, joten lasten äänistä ei juuri ole haittaa. Edellisestä asunnosta pois muutettuani seinänaapurini oli ihan hädissään, että millaiset naapurit saa. Minulta kun ei ole kuulunut hiiskaustakaan. No, nyt olen sitten tämän pahviseinäkauden jälkeen kuullut "mutinaa" äänistä. Itsekin voisin kyllä huomautella öisistä vessan vetämisistä ja uutisten huudattamisista. Eipä taida olla vaivan väärti. Yksi asia on itseä tosiaan häirinnyt on nämä yölliset vessareissut. Ehkä sen pissin vois yöllä jättää vetämättä. Olisi todella hienoa, jos ihmiset kunnioittaisivat hiljaisuusaikaa, joka käsittääkseni on yleensä klo 22:00-7:00. Vaikka kolmivuorotyöläisenä on joskus pahviseinäasukkinakin pestävä hampaat silloin klo 22:30, kun olen tullut töistä kotiin.

    • kolinatkylläkuuluu

      WC:n vetämistä öisin ei ole kielletty missään järjestyssäännöissä. Jopa suihkussa saa käydä yöllä ja tämän ymmärrän vuorotyöläisten kohdalla, mutta itse ehdin käydä päivälläkin, enkä häiritse tahallani. Tosin koskaan asunnossani en ole edes kuullut WC:n vetämisen ääntä, ja suihkujen kohina kuuluu ainoastaan omaan kylppäriini. Ehkä äänieristys on siltä osin parempi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2072
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      167
      1599
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1547
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1348
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1290
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      286
      1158
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      133
      1044
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1022
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1003
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      54
      872
    Aihe