Valintakokeen pakollinen osio hylätty

Systeemiihmetys

Ihan en ymmärrä, että mikä osio. Pääsykokeessa oli yksi osio 100 monivalintakysymystä, joissa piti saada 40p. jotta koe katsotaan hyväksytyksi.

Nyt kuitenkin tuossa kirjeessä, jossa pisteet on eritelty, niin olen saanut yhteispisteet 63,6/68,9 = alin hyväksytty
ja koepisteet 47,6/46,2 = alin hyväksytty pistemäärä.

Mikä ihme tästä tekee hylätyn, nyt kun pisteetkin on laskettu ja kokeessa oli vain yksi osio

10

2216

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mahoto.tiätää

      Eihän tuosta ihan ulkopuolinen pysty sanomaan mitään. Pääsykokeita, pisteityksiä ja valintakriteereitä on ainakin sata erilaista.

      Selvitä asia koulun kanssa. Varmaan sulla on ohjeet, miten toimitaan, kun haluat kysyä kokeesta ja sen arvostelusta ym.

    • hljöokäkk

      Kuulostaa oudolta, kannattaa ottaa yhteyttä hakijapalveluihin joka yleisiin tai oman hakukohteen valintatoimistoon. Yliopistolla ainakin järjestetään myös niitä valintakokeen palautteenantopäiviä. Itse laittaisin myös oikaisupyynnön, josta ohjeet tuli kirjeen mukana

    • systeemiihmetys

      Niin, hakutoimistohan sen setvii kun sinne huomenna soitan. Ihmettelen vain, että miten monimutkaiseksi on matkan varrella pisteytys muuttunut, kun kuvittelin sen vielä viime viikolla koetilanteesta saamani infon perusteella olevan maksimi 100p, joka tulee niistä 100 kysymyksestä, joista jokaisesta sai 1p. eikä sen kummempia. Kun ei lähtöpisteitä kuitenkaan ollut edes matkassa hakuprosessissa, kun kyseessä on kokeen perusteella valitseminen.

      • ihmettemminäki

        Nyt ihmetyttää, miten olet saanut 47,6 pistettä, jos pisteitä annettiin kokonaisina eli 1 piste yhdestä vastauksesta ja max. 100 pistettä. Ja siis alin hyväksytty pistemäärä oli 46,2 pistettä. Jokin tässä ei täsmää.


    • kerrohan

      Mitä hait opiskelemaan? Joissakin haussa pitää esim jokaisesta osioista saada puolet pisteistä. Tai vaikka kaikki pisteet on tuloksissa samassa laarissa, niin pitää saada vaikka kemista ja fysiikasta jotkut minimi pisteet.
      Samoin jos sulla on ollut soveltuvuuskoe, vois sen hylky aiheuttaa koko kokeen hylkäämisen.

      • systeemiihmetys

        Kätilötyön pääsykoe, jossa ei ollut jakoa kyllä erikseen osioihin. Ei fysiikkaa, etiikkaa, kemiaa tms. Putkeen 100 monivalintaa, ei edes väliotsikoita. Ei mitään muuta koko pääsykokeissa. Ei haastatteluita mitään. Pelkkä kyseinen minuvalintakoe


    • mitenkä.käy

      Ilmeisesti sinulta puuttuu kokonaan haastattelu tai soveltuvuuskoe. Ne on (melkein) aina hoitotyön opiskeluun valinnan osana.

    • systeemiihmetys

      Minun täytyy olla kyl umpitampio jos sen olen missannut. Kyseessä oli monimuotohaku. Etukäteen tarkistin, että millainen pääsykoe. Ja oli jaeteltu ryhmään klö.monimuoto.tku, jossa ei haastattelua. Pelkkä kirjallinen koe. Sain lapun koetilanteessa, jossa oli ohjeet miten toimitaan pääsykokeissa. Ei mainintaa haastatteluista. 5min kokeen valvoja kertasi koekäytäntöä ennen aloitusta, ei mainintaa haastatteluista.

      Silti nyt tuli epävarmuus, että kuullun ja luetun ymmärtäminen ei nyt oo mulla pelannu ja jos näin on, nii parempi olla pääsemättäki.

    • systeemiihmetys

      No sinnehän oli Turkuun soittanut koko hakijakunta ilmeisesti kun en tunnin jonotuksesta huolimatta päässyt läpi, joten ihmettelyni jatkuu. Rassaa kun haluaisin tietää, että mitä olen siellä töpeksinyt, kun kerta hylätty. Itse kirjallisen kokeen vai jotain muuta.

      Onko täällä ketään, joka olisi hakenut Turkuun kätilön monimuotokoulutukseen? Oliko se jaoteltu nyt erikseen osioihin se koe, vai pätkiikö muisti pahasti, jos sanon että se oli kyllä vain 1 osio 100 kysymyksen kera? Ja oliko siellä siis kirjallisen kokeen lisäksi jokin muu?

      Kun 18 valitaan kyseiseen koulutukseen ja opetushallituksen kirjeessä oli eritelty, että
      11 oli valittu yhteispisteiden perusteella. ja 7 koemenestyksen perusteella. Ja minulla ylittäisi tuo koemenetyspisteet 1,4 pisteellä yli alimman hyväksytyn.

      https://opintopolku.fi/app/#!/korkeakoulu/1.2.246.562.17.95338354228.

      Tuolla nuo on hakuperusteet, joissa myös viitataan yhteispisteisiin, joissa on siis koulumenestys valitakoe 60% ja pelkkä valintakoe 40%.

      Lisäksi näin kirjoitettu hakukelpoisuudesta ja pääsykokeesta.
      "Hakukelpoisuusvaatimukset

      sairaanhoitaja (AMK)

      Pääsy- ja soveltuvuuskoe

      Valintakoe

      Kirjallisuuteen pohjautuva koe. Valintakoekirjallisuus julkaistaan ammattikorkeakoulun nettisivuilla 1.3.2015, http://www.turkuamk.fi/fi/tutkinnot-ja-opiskelu/tutkinnot/katilo_monimuoto/"

    • 917

      Yhteispistemääräsi on 63.6 kun alin hyväksytty pistemäärä on 68.9. Toisin sanoen sinut on "hylätty" haussa kun pistemäärä ei riitä edes varasijalle. Ihmettelin itse tätä samaa asiaa viime syksynä kun valintakokeesta tuli "hylätty" merkintä, joten soitin hakupalveluun kysyäkseni asiaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      259
      2860
    2. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      21
      2101
    3. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      126
      1725
    4. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      19
      1618
    5. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      98
      1444
    6. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1270
    7. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      23
      1040
    8. Väliämme on noin 6 km

      Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä
      Ikävä
      9
      1033
    9. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      2
      1003
    10. Odotatko vielä

      Häntä?????
      Ikävä
      61
      988
    Aihe