MILLOIN SEURUSTELU MUUTTUU PARISUHTEEKSI?

Minä olen sitä mieltä, että sitten, kun rakastuu. Mikä on teidän mielepiteenne?

16

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 454546

      Milloin sitten ihastuminen muuttuu rakastumiseksi?

    • avoliitossa

      Minusta siinä vaiheessa, kun muutetaan yhteen. Vaikka itselläni kestikin jonkin aikaa oppia käyttämään sanaa "avoliitto" tästä yhdessä asumisestamme.

      • 205

        Entä jos ei koskaan ole edes tavoitteenaa muuttaa yhteen vaan vain elää sitoutuneessa parisuhteessa? Yhden avo- ja yhden avioliiton kokeneena en enää halua sellaista ja lapsetkin on jo tehty.


      • avoliitossa
        205 kirjoitti:

        Entä jos ei koskaan ole edes tavoitteenaa muuttaa yhteen vaan vain elää sitoutuneessa parisuhteessa? Yhden avo- ja yhden avioliiton kokeneena en enää halua sellaista ja lapsetkin on jo tehty.

        Niin no lähinnä siis _minulle, minun elämässäni_ se yhteenmuutto on se ratkaiseva tekijä. Mutta ihan hyvä pointti 205, en tullut ajatelleeksi!


    • 383

      Eiköhän se ole silloin, kun ei enää treffailla muita. Toivottavasti siis jo ennen avo-/avioliittoa. Kyllä seurustelukin on jo parisuhde.

    • koij

      Taitaa aika monella on sekaisin pää siitä, missä tilanteessa elää. Kyllä se on ihastumista aika pitkään, sillä rakastumiseen tarvitaan paljon enemmän, ei se ole se alapää, vaan täytyy todella tuntea ihminen tarkemmin. Tietää hänen nimensä, taustansa, perheensä, koulutuksensa, yleensä läpikotaisin.
      Ihastuneena seurustellaan ja opetellaan tuntemaan toista erilaisten asioiden kautta ja yhteydessä. Mitä pitempään mukaan ei tule seksisuhdetta, sen paremmin on mahdollisuus oppia toinen tuntemaan, kun seksi astuu kuvaan sie se järjellisen toiminnan ja ajattelukyvyn kokonaan pois. Jos tässä tilanteessa sitten mennään yhteiseen kotiin, kovin on huonot eväät pysyvään, kun alkaa tulla niitä velvotteita mukaan, niin seksikin haalenee ja tilanne ainaista kahnausta vastuun kantamisesta.

    • seurustelustasuhteeksi

      Pohdintaa aiheesta;

      jollain lailla mielsin oman suhteeni niin, että ensin tapailtiin ja mietittiin, ollako suhteessa vaiko ei. Kun sitten päätettiin, että joo me seurustellaan, se oli juurikin sitä seurustelua - asuttiin erillään mutta oltiin päätetty olla yhdessä. Ei vielä juuri tapailtu kummankaan sukulaisia (tosin hän oli tavannut minun vanhempani jo aiemmin, ennen suhdettamme), eikä oltu "sukujuhlissa". Seurusteluvaiheessa kun ei käydä niissä toisen perheelle kuuluvissa tilaisuuksissa - olishan se aika tyhmää, kun seurustelusuhteita saattaa tulla ja mennä, ja sitten joka juhlissa olisi eri heila mukana.

      Sitten kun oltiin jonkin aikaa seurusteltu ja oltiin ihan vakavasti yhdessä, yhteenmuuttoa suunniteltiin ja tuli ne ekat kutsut suvun keskeisiin juhliinkin, alkoi tuntua parisuhteelta. Aikuisten ihmisten oikealta suhteelta. En tykännyt käyttää sanaa "seurustelu", koska se kuulostaa lapselliselta ja varhaisaikuisille paremmin sopivalta "leikkisuhteelta". Yhteenmuuton jälkeen suhteesta tuli paitsi avoliitto, myös parisuhde. Yhteistä matkaakin oli takana jo reilu vuosi. Myös sukulaiset hyväksyivät "samaksi vereksi" ja ottivat porukkaan.

      Kokemukseni mukaan seurustelu muuttuu parisuhteeksi siinä vaiheessa, kun muut eivät enää (eikä itsekään) suhtaudu "tuo on sen-ja-sen tyttö-/poikaystävä" vaan "nuo ovat pariskunta". Kun alkaa esitellä itsensä etunimellä eikä "tyttö-/poikaystävänä". Kun kaikille on selvää, että nämä kaksi ovat yksikkö.

      Asiastahan voi olla montaa mieltä, jollain muulla voi olla erilaiset näkemykset. Tämä vain oma kokemukseni. Kyseessä on myös ensimmäinen suhteeni.

      • lhjkjhkgh

        " Seurusteluvaiheessa kun ei käydä niissä toisen perheelle kuuluvissa tilaisuuksissa"
        Siis mitä? Kyllähän käydään, todellakin käydään. Ehkei sentään parin viikon seurustelun jälkeen, vaikka tämä kuten kaikki muukin on täysin tapauskohtaista. Riippuu parin taustoista.

        Itse olen parisuhteessa, vaikka emme asu yhdessä miesystäväni kanssa. Tuskin koskaan muutammekaan. Puhun kaikille miehestä hänen etunimellään, en "miesystäväni" ... Näin tekee hänkin. Mies tapaa lapsiani, jotka tämän tästä poikkeavat vaihtamassa kuulumisia, vaikka asuvat jokainen omillaan. Olen käynyt miehen aikuisten lasten synttäreillä, valmistujaisissa, tavannut miehen vanhempia. Ja toisinpäin. Silti tiedän, ettei kaikki avioliitossa olevatkaan pidä mitään yhteyksiä vanhempiinsa. Eli siis ei myöskään lapsiinsa. Joidenkin välit koko sukuunsa on joko riitaisia, väkinäisiä, tai yhteyttä ei vain pidetä.


    • niinyksinkertaistaseon

      Seurustelu = parisuhde. Seurustelen miesystäväni kanssa joten JOS esimerkiksi nettideittailisin niin statukseni olisi "parisuhteessa".

    • nonäinon

      Teinit "seurustelee". Aikuiset "parisuhteilee". x]

    • kijn

      Kyllä ne aikuiset on uusioteinejä ja seurustelee. Katso eronnutta ihmistä, kyllä liian usein heistä uusioteinejä tulee, ovat vielä paljon pirullisempia ja ankyröitä. Arvostelukyky pettää kaikessa, vaatetus naisilla vesirajassa ja miehet yrittää ahtautua poikien vaatteisiin, ikävä vain että olemus noiden vaatteiden sisällä kertoo iästä ja elosta ja kasvoista voi lukea vielä enemmän.

      Kun vain olisitte oma itsenne eli pukeutuminen aikuisesti ja siististi, mielenne tekee teille näitä kepposia, uskotte että saatte takaisin teinin hilpeän ajan, mutta se ei palaa.
      On naurettavaa suorastaan nähdä tätä touhua.
      Oman ikäisenä ja asiallisesti puettuina olette parhaimmillanne ja kauneimmillanne.

    • petturisinkku

      Mä tapasin entisen heilan, oltiin sängyssä pari kertaa ja puheltiin oisko kiva olla taas pari. No en sitä sen vakavammin ajatellut vaan tapailin toista naista. Ex-heila sai sen tietää ja veti kunnon pultit että olen häntä pettänyt ja minuun ei voi luottaa. En kokenut ollenkaan että oltaisiin pari ja sitouduttu olemaan uskollisia.
      Mistä sen voi tietää milloin kukin odottaa uskollisuutta jos ei suoraan sano?

    • hjiu

      Ja yksi juttu, salaisuutenne tulevat aina jostain kanavasta ulos, siksi on aivan turhaa puhua lööperiä tai suhteilla salaisesti. Ero ensin entisestä ja sitten vasta uusia, jää paljon pahaa pois.

    • Tuulikki2

      Mielestäni olen vapaa nainen niin kauan kunnes toisin suhteessa sovitaan ihan face to face. Ei se että hillutaan ympäriinsä yhdessä, käydään ulkona, harrastetaan seksiä harvakseltaan yms tee meistä vielä seurustelevia ihmisiä saati sitten parisuhdetta välillemme.

    • lhjkjhkgh

      Kumma kysymys, ja vielä kummempia vastauksia :).

      Rakkaus ei tosiaankaan voi ratkaista tuota, kuten tuumailit. Rakastaa voi aina, ilman että olisi parisuhteessa. Sama toisinpäin, parisuhteessa voi olla, vaikkei rakastaisikaan. Seurustelu on parisuhde. Ja pari seurustelee silloin, kun niin on yhdessä päätetty.

      • opipikoik

        Totta turiset! Aloittaja kirjoittaan, että "kun rakastuu" - aivan kuin olisi itsestään selvää, että molemmilla osapuolilla se tapahtuu "skädäm" samalla sekunnilla?! Ja miten sitten määritellään rakastuminen? Sekin vaihtelee sen mukaan, keneltä kysyt.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2152
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      174
      1691
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1567
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1368
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1352
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      290
      1207
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      135
      1079
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1043
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1042
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      54
      902
    Aihe