Haluan lapsen tyttöystäväni kanssa

Surullinenlesbo

Olen miettinyt, onko missäänpäin maailmaa mitenkään mahdollista saada lapsi lesbosuhteessa siten, että lapsella olisi kummankin vanhemman geenejä? Miehen siittiöitä siinä tietenkin käytettäisiin, mutta että voisiko missään laboratoriossa tms. siirtää toisen vanhemman geenejä syntyvään lapseen alkuvaiheessa, jotta lapsi todella olisi heistä kahdesta (ja tietenkin spermanluovuttajasta)?

Olemme kauan puhuneet lapsenhankinnasta, mutta kumpaakin turhauttaa ajatus että lapsessa olisi vain toisen vanhemman geenit.

9

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vauvakuumeilua

      Se tuskin on mahdollista, mutta se on, että käytetään toisen munasolua ja toinen synnyttää.

      • Tieteiskirjajuttuja

        Suomessa tuota synnytyshommaa tuskin suostuu kukaan tekemään ilman lääketieteellistä syytä (toiselta poistetty kohtu ja toisella ei toimivia munasoluja). Silloinkin homma tyssää heti, jos munasolun luovuttaja haaveilee äitiydestä.

        Suomen lain mukaan lapsen äiti on yksiselitteisesti se, joka lapsen synnyttää. Munasolun luovuttajalla ei ole mitään oikeuksia lapseen. Näin on myös silloin, jos joku ulkomailla suostuu siirtämään toiselle pariskunnasta toisen alkion. Asia on lääketieteellisesti tietysti täysin mahdollinen, mutta taas lain mukaan lapsella ei koskaan ole syntyessään kahta laillista äitiä.

        Ihmisalkioiden geenien kanssa touhuaminen on yleensä sallittua vain tilanteessa, jossa syntyvällä lapsella olisi muuten jokin erittäin vakava sairaus. Silloinkin yleensä vain valikoidaan terveet alkiot geenitestillä.

        Joissain harvoissa maissa koeputkihedelmöityksessä siirrettävän alkion voi valita sukupuolen perusteella ihan vain siksi, että haluaa tytön tai pojan, mikä on hyvin kiistelty asia. Mutta geenien vaihtelu toisiin huvin vuoksi ei toivottavasti ole sallittua missään.

        Britanniassa on ensimmäisenä maailmassa hyväksytty hoito, jossa munasolun mitokondrio vaihdetaan toisen naisen mitokondrioon vakavan perinnöllisen sairauden takia. Tämä on ensimmäinen tapaus, jolloin lapsella on geneettisesti kaksi eri äitiä. Toiselta hänellä on periytyvä mitokondrio, toiselta kaikki muu.

        http://www.hs.fi/tiede/a1379664447388

        Aloittajalle ehdottaisin tutustumista lapsiin ja esimerkiksi adoptioperheisiin, jotta unelmointi laskeutuisi hieman maanläheisemmälle tasolle. Huomaat, että lapsi on paljon muuta kuin geeninsiirrin.


    • OnkoTämäTotta

      Tuo on yks tyhmimmistä viesteistä mitä olen lukenut täällä suomi24 sivuilla!!!!
      Taitaa se jatkuva nuoleminen tehnyt tehtävänsä aivosolujen kans!!!
      Onkos sunlaisia ihan oikeesti vai oletkos joku trolli???

    • kuumeilua

      Olenkin miettinyt mitä jos lesbo parista toinen haluaa vain yhden lapsen ja synnyttää sen itse. Tuleeko lapsettomalle katkeruus?

      • kuumeeton

        Ei todellakaan tule. Toinen osapuoli voi rakastaa ja kasvattaa sitä yhteistä lasta yhtä lailla omanaan ja tietysti nykyään myös adoptoida sen.


    • puhdastabiologiaa

      Käytännössä ei ole tuollaista mahdollisuutta, mutta periaatteessahan kaksi X-kromosomia riittää, eli siittiö olisi tarpeeton.

    • 201325334

      Saksassa oli tuon tapaisia labroja joskus. Kysele sieltä olisko vielä toiminnassa.

    • Colbert

      Toivottavasti tuollainen alkionmuokkaus ei tule lailliseksi tai edes ole mahdollista. Siitä on lyhyt matka rodunjalostukseen.

      Oletko ajatellut, että biologiahan tuo lapselle vain ulkonäön ja joitakin perinnöllisiä ominaisuuksia? Persoonallisuus, arvot ja identiteetti eli se, mitä lapsi on, rakentuvat kasvatuksessa ja saaduissa kokemuksissa.

      • Darlink

        Tästä oon ihan samaa mieltä, vaikka lapsia haluan vaimon kanssa. Liikaa ei saa kikkailla, rakkaus tekee perheeksi <3


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1782
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1449
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1252
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      121
      1226
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1140
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      74
      915
    7. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      240
      891
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      105
      862
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      99
      795
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      674
    Aihe