Samsung A3 vai A5?

987578765546

Olen ostamassa elämäni ensimmäistä älypuhelintani, tai en ihan just vaan syksymmällä. Olen valinnut puhelimen merkiksi Samsungin, mutta en ole aivan varma tyypistä, ovatko A3 ja A5 vaikeita käyttää tälläisen tekniikasta vähemmän tietävän, ts. sopiiko puhelimet ensimmäiseksi älypuhelimeksi?

Haluaisin lisäksi, että puhelimessa olisi kunnon kamera ja sillä olisi jouhevaa käyttää nettiä.
Onko A5:ttä mukava käyttää yhdellä kädellä (minulla on pieni käsi)
Käytän läppärillä paljon G :ssaa ja YouTubia, miten puhelimella niiden käyttö onnistuu?
Olen kuullut, että älypuhelimia tulee aika ajoin päivittää. Miten se tapahtuu? Ilmoittaako puhelin kun uusi päivitys on saatavilla.
Haluaisin lisäksi vihjeitä mitä appseja voisin puhelimeeni hankkia (ilmaisia kiitos).
No nämä nyt tuli mieleen alkajaiseksi.
Ja sitten asiallisia vastauksia.

20

292

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • enostaisiSamsungia

      Ei kumpaakaan. Perusteluina se että Samsungin luureissa on paljon turhaa roinaa mukana ja ne hidastavat niiden käyttöä varsin paljon ja vievät akkua. Ja näitä ei voi poistaa normaaleilla keinoilla.

      Odottaisin One Plus 2 julkaisua joka tapahtuu 27 tätäkuuta. Tämä olisi paras vaihtoehto ensimmäiseksi Android älypuhelimeksi..

      One Plus mallissa on puhdas Android ja nopeat päivitykset. Siinä ei ole turhia sovelluksia tai hidastavia käyttöliittymiä. Lisäksi muokattavuus on paljon parempi kuin vakio Androidissa eli pienempiäkin asioita voi säätää. Lisäksi hinta on todella edullinen ominaisuuksiinsa nähden..

      https://oneplus.net/fi

      • buzz1

        Älä nyt hyvä ihminen usko ainakaan tuota kannymanin postausta. Sillä on todellisuus karannut kokonaan ja yrittää tyrkyttää joka paikkaan tuota one plussaa, mutta ei kannata koska tilaaminen ja takuuasiat on tehty TODELLA vaikeaksi. Sinuna panostaisin kunnolla ja ostaisin vaikka uuden LG G4 taikka HTC ONE.

        Nyt sitten lieneekin ubuntun paikka.


      • Just_only_me

        Siitä puuttuu vieläkin korttipaikka. Muuten voisi harkita. Siinä on
        CyanogenMod käyttiksenä.


      • Jfjfjjfjf

        Ilmiantoa vain tästä palstan sotkijasta


      • moosesss
        Jfjfjjfjf kirjoitti:

        Ilmiantoa vain tästä palstan sotkijasta

        näin on. Minnasmile on mukava tapaus tähän sekohäirikköön verrattuna.


    • pelihullu1

      Huomaa taas tuon kännymanin luetun ymmärtämisen tason. Aloittaja mainitsi että hänellä on pieni käsi ja kannyman ehdottelee oneplussaa 5.5 tuuman näytöllä. Pakko kai se on joka paikkaan tuota tyrkyttää tuolla pakkomielteellä.

      Aloittaja kummatkaan nuista a- sarjalaista ei edusta parhaan hinta laatu suhteen huippua. Siksi niitä ei kannata ostaa kun niitä myydään suurella katteella. Kannattaa katsoa esimerkiksi viime vuoden lippulaivoja jotka on tällä hetkellä reilusti nuita parempia ja paljon tehokkaampia.

      Parhaat pikku luurit tekee sony. Ainut valmistaja joka pistää hyvää rautaa tuonne alle 5 tuuman näyttöjen kategoriaan. Kyllä nuita 5 tuumankin luureja pystyy vielä hyvin käyttään yhdellä kädellä mutta tuo 5.2 tuumaa on ainakin itselläni raja lg g2:sen kanssa. (Minulla on myös pieni käsi)

      Tässä olis muutamia hyviä vaihtoehtoja.

      http://www.verkkokauppa.com/fi/product/32979/dxftm/Sony-Xperia-Z3-Compact-Android-puhelin-musta

      http://www.verkkokauppa.com/fi/product/28446/drqxk/Samsung-Galaxy-S5-kulta

      http://www.verkkokauppa.com/fi/product/10678/dqxkb/Sony-Xperia-Z1-Compact-Android-alypuhelin-musta

      Nuitten väliltä tekisin valinnan. Sony saattaa olla helpompi käyttöisempi kuin samsung ja itse ottaisin joko z3 compactin tai s5:sen. Jos budjetti on tiukka niin sitten sony z1 compact. Kaikisa nuista on hyvät kamerat ja ovat nopeampia kuin nuo a-sarjalaiset.

      • 987578765546

        Sony on kännykkä merkkinä minulle oudompi, mainitsit, että A -sarjan Samsugeilla olisi huono hinta laatusuhde?
        Yksi asia jota arvostan on toimintavarmuus. Toki kaikissa kännyköissä on vikoja mutta onko Sony muita kestävämpi? Entä se helppokäyttöisyys?


      • Puhelinasiantuntija
        987578765546 kirjoitti:

        Sony on kännykkä merkkinä minulle oudompi, mainitsit, että A -sarjan Samsugeilla olisi huono hinta laatusuhde?
        Yksi asia jota arvostan on toimintavarmuus. Toki kaikissa kännyköissä on vikoja mutta onko Sony muita kestävämpi? Entä se helppokäyttöisyys?

        Sony on kuule se juttu! ERINOMAINEN kamera ja mukavan sulava. Android käyttiksenä, mutta vähän muunneltuna omasta mielestä parempaan päin. Sony xperia z3 compact, joka sopii hyvin käteen erinomaisella näytöllä. Suosittelen.


      • pelihullu1
        987578765546 kirjoitti:

        Sony on kännykkä merkkinä minulle oudompi, mainitsit, että A -sarjan Samsugeilla olisi huono hinta laatusuhde?
        Yksi asia jota arvostan on toimintavarmuus. Toki kaikissa kännyköissä on vikoja mutta onko Sony muita kestävämpi? Entä se helppokäyttöisyys?

        Sony on helppokäyttöisempi luuri ja varmasti hyvin ymmärrettävä käytössä. Sony ei lastaa luurinsa niin paljon ominaisuuksia kuten samsung.

        Sony on tehty prenium materiaaleista kuten lasi ja alumiini. Tiedät varmaan että tällaset luurit on hyvä suojata joten kannattaa ottaa flip kotelo ainaskin mukaan jos sonyyn päädyt. Hyvänä puolena sonyssa on myös vedenkestävyys joten suomen sateisessa ilmastossa puhelinta ei tarvitse piilottaa taskun uumeniin. Galaxy s5:ssa on käsittääkseni ainoastaan roiskeen kestävyys mutta sonyn voi laittaa vaikka veden alle. Galaxy s5 saattaa olla kestävempi kun on kokonaan muovia mutta muovinen luuri ei taas kovin arvokkaalta tunnu. Se on sinusta kiinni mitä enempi arvostat :)

        Jos haluaa parasta hinta laatu suhdetta niin android puolella kannattaa pitää mielessä ettei sekaannu keskitason malleihin. Kannattaa katsoa edellisten lippulaivojen hintoja koska ne ovat aina paljon parempia verrattuna näihin rahastus malleihin kuten galaxy a- sarja.


      • Pelihullu1
        pelihullu1 kirjoitti:

        Sony on helppokäyttöisempi luuri ja varmasti hyvin ymmärrettävä käytössä. Sony ei lastaa luurinsa niin paljon ominaisuuksia kuten samsung.

        Sony on tehty prenium materiaaleista kuten lasi ja alumiini. Tiedät varmaan että tällaset luurit on hyvä suojata joten kannattaa ottaa flip kotelo ainaskin mukaan jos sonyyn päädyt. Hyvänä puolena sonyssa on myös vedenkestävyys joten suomen sateisessa ilmastossa puhelinta ei tarvitse piilottaa taskun uumeniin. Galaxy s5:ssa on käsittääkseni ainoastaan roiskeen kestävyys mutta sonyn voi laittaa vaikka veden alle. Galaxy s5 saattaa olla kestävempi kun on kokonaan muovia mutta muovinen luuri ei taas kovin arvokkaalta tunnu. Se on sinusta kiinni mitä enempi arvostat :)

        Jos haluaa parasta hinta laatu suhdetta niin android puolella kannattaa pitää mielessä ettei sekaannu keskitason malleihin. Kannattaa katsoa edellisten lippulaivojen hintoja koska ne ovat aina paljon parempia verrattuna näihin rahastus malleihin kuten galaxy a- sarja.

        Tuosta voit vielä kattoa vertailua ja koko eroa galaxy s5:sen ja sony z3 compactin välillä.

        https://www.youtube.com/watch?v=VcmHwr7aNiY


    • Laatupuhelin

      Samsung Galaxy A3 Tekniikan Maailman testivoittaja.

    • Suosittelen käymään liikkeessä kokeilemassa mikä olisi helppokäyttöinen ja hyvä kokoinen ja sinulle sopiva :)

      • huonoidea

        Liikkeessä myyjät kussee silmään..


      • huonoidea kirjoitti:

        Liikkeessä myyjät kussee silmään..

        Tarkotinkin mennä itse kokeilemaan.. En kysymään


      • 678888
        huonoidea kirjoitti:

        Liikkeessä myyjät kussee silmään..

        Miten sitä one plussaa kokeillaan ennen ostopäätöstä? Ei mitenkään vaan pitää tilata sika säkissä ja rukoilla että toimii. Takuutahan niillä ei ole käytännössä ollenkaan. Vai että huono idea mennä kokeilemaan ennen ostopäätöstä, jaksat hämmästyttää joka päivä omalla typeryydelläsi.


    • 987578765546
    • jfjsdfjjghj

      ehdotomasti A5

    • viimonensamsunki

      Mieti kaksi kertaa kun ostat puhelimen, kysy myyjältä että saako uuden akunkin hyvinkin helposti puhelimeen, ite en ole löytänyt uutta akkua S 3:seen 150 000 asukkaan kaupungin liikkeistä.... nettiin piti turvautua, muutenkin Samsungin romppeisiin on huonosti tarvikkeita verrattuna Omppopuhelimeen, ja tabletteihin, minulla ainakin tulee merkin vaihto. Kiitos

    • A3suosittelen

      Minulla on A3 ja suosittelen! Akku on hyvä, suorityskyky on hyvä. En nyt äkkiseltään keksi mitään huonoa tästä puhelimesta. Mahtuu käteenkin juuri mainiosti! Suosittelen A3. A3 ja A5 erot eivät ole suuret, ainoat erot jotka melkeimpä on, että A5:ssa on parempi takakamera ja isompi näyttö.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1890
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1499
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      89
      1279
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1265
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1190
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      999
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      952
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      915
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      106
      872
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      47
      713
    Aihe