Vaimo hukassa

JaskaJokunen12

Löytyykö Muoniosta vaimoa?

69

73

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaimoehokas

      Löytyy, löytyy, montaki. Riippuu, mitkä kriteerit.

      • HYVÄVAIMOON

        RIIPPUTISSINEN, LÖYSÄVATSA, ROIKKOPERSEINEN, SEKSIKÄS, HURMAAVA, LÄSKINAINEN IHANARAKASTAJA, SYMPAATTINEN, HYVÄ VAOMOEHDOKAS, RAKASTUNUT....


    • AkkaHukassa

      Multaki vaimo häippäsi, onkhaan joku löytäny?

      • äläjuoksekarkuun

        Miten on niin yksinkertainen vaimo että, noin vain häippäsee? Jutella pitää sovussa ja siten erota ja kiitokset sanoa monista vuosista jotka, olette olleet yhdessä! Tuollainen käytös on röyhkeää jos, olette yhteisen vuoteen jakaneet ja siinä lemmenhetkiä viettäneet. Kauniit jäähyväiset ja toivotukset uudelle suhteelle jos, löytyy uusi mies! Sovussa pitää elää! Olette vaimon uuden miehen kanssa kuin "serkukset" . Hyvät tavat pitää ottaa käytäntöön!


    • kävästämhään

      Mieki halvaisin löytää sieltä naisen , ko tulen kohta sielä käyhmään ,
      ens tai seuraavala viikola ( vk . 31 tai 32 ) .... naiset ilmottautukaa ... :)

      • kärpälänjussi

        Ei sole se alottajan vaimo hukassa soon täälä minun tykönä kylässä, harrastamma kaikenlaisia urheilulajia seiväshyppyjä se vaimosti tykkää enempiki harrastaa ja ratsastusta, mie olen taas niin ko kuulien työntöpuolta enäpi tehny.


      • saapitää
        kärpälänjussi kirjoitti:

        Ei sole se alottajan vaimo hukassa soon täälä minun tykönä kylässä, harrastamma kaikenlaisia urheilulajia seiväshyppyjä se vaimosti tykkää enempiki harrastaa ja ratsastusta, mie olen taas niin ko kuulien työntöpuolta enäpi tehny.

        Älä helvetissä palauta.


      • Puhuvatvainsuuria
        saapitää kirjoitti:

        Älä helvetissä palauta.

        Suuria ovat nimettömien puheet.
        Siitä puhe mistä puute.
        Näkispä nimet, niin taitaisi olla vetelät housuissa, kun joutuisivat omien vaimojensa täyskäsittelyyn.
        Oikeisiin toimiin näistä puhujista ja kerskujista ei olekkaan


      • yksiomistaa
        kärpälänjussi kirjoitti:

        Ei sole se alottajan vaimo hukassa soon täälä minun tykönä kylässä, harrastamma kaikenlaisia urheilulajia seiväshyppyjä se vaimosti tykkää enempiki harrastaa ja ratsastusta, mie olen taas niin ko kuulien työntöpuolta enäpi tehny.

        Tässä just on malliesimerkki "huoraamisesta" Lähteä nyt toisen miehen matkaan jättäen, entinen epätietoisuuteen että, onko vaimolla uusi suhde vai ei? Ja uusi mies kertoo että, mun luona kortteeraa! Jutelkaa ja sopikaa keskenänne ettei tule tällaisia jakamisia. Kuka mies haluaa elämän kumppaniaan jakaa toisen miehen kanssa! Ei kukaan! Ollaan yhden miehen vaimoja ja eletään sovussa tappelematta.


      • palautaihmeessä
        saapitää kirjoitti:

        Älä helvetissä palauta.

        Hyvää kannattaa aina palauttaa! äytössä paranee vain jos, on hyväkyrpäinen ja saanut eloa vaimon elimistöön rakkaudella liekkiin ja hurmioon


    • ItekKihukannu

      Aika toivotonta sitä on sieltä ennää löytää, jos sie tontta olet sen sinne päästäny.

    • Siitäkhänsopiva

      Tuo naapurin vanhapiika on selvästi miestä vailla, kun se joutui perumaan juhannushäänsä sulhasen kadottua sodan aikana rintamalla. Yhä edelleen se käy keväisin rauhattomaksi ja pukeutuu kuulemma juhannuksen alla morsiameksi.

    • hannuksenmikko

      Joko miehesti lähteny töihin ja tuleeko torstaina kotiin,voitas taas tavata mökilläsi jos haluut,ja antaisitko puhelin numeron ei tarttis tänne kirjoittaa,tiedät varmaaaan että et ole hänelle ainut jota paneskelee

    • terpattäältä

      Vaikea ennustaa, kun vaatisi zydeemit niin järkälemäisiä toimia, että parempi kai etsiä muumia vainiosta.

    • avosylinvastaan

      Joo. On täällä vaimoja sinulle senkun, tulet valitsemaan! Olemme oppineet miestä palvomaan ja hellimään. Ruokimme sinut ja saunomme sinun kanssa yhdessä ja vaikka mitä ihanaa voimme tehdä. Olemme sellaisia että, met ymmärrämme miehiä ja olemme yhteydessä mielellämme sinuun takkatulen loisteessa poron taljan päällä ja loput sängyssä! Meiltä saat lohtua ja ymmärrystä arjen huoliisi!

      • kävästämhään

        jo vain se paikhaan passaa , mutta mistä net vaimot sieltä löytää ,
        kotoako , vai pittääkö pistää numero framile .... ?


    • valitsemaan

      löytyy ja paljon !

    • raitisakka

      Se riippuu siitä mistä se roikkuu. Miten tuo sinun viinankäyttö, ku mie itte en juo

    • tyttövapaillamarkkonoi

      löytyy akkoja ja tyttöjä, molempia
      varattuja ja ei varattuja>>>vappaita
      mutta viina met ei suvaita, ja tupakkakkin sais jäädä pois
      kauniissa kesä niityllä olisko .........................ihanaa?

    • akkojariittää

      Met ei haluta viinapullon kanssa kilpailla sinusta mies! Valitse kumman otat?! Ota mieluummin viinapullon sisältö se ymmärtää sinua paremmin ei, tarvitse kakkavaippoja vaihtaa ja kuunnella akan nalkutusta!

    • kävästämhään

      phyit , ei tupakkaa , eikä viinakaan .... syntymähumala mulle riitää ....
      paikka ko paikka passaa ja löytyyki , vaikka luonnonki helmoissa ..:)

    • Eteläänmenossa

      Voi itku noita lapinmiehiä. Viimekesänä Pöntsössä kaks ukkoa astuivat toisiaan ja tänä suvena sama näky toistui angelintien varressa. Sitä se on kun ryypätään vaan ja sitten ei omat naiset anna, jos niitä onkaan.
      Ens viikolla lähen takasin etelään, voisin viedä yhden lapintytön mennessäni. Sellainen mukava, raitis ja miestään arvostava kelpaisi.

      • jnhgffhb

        Turha toivo etelänmies. Meijän naiset haluu jiähä tänne. Tiälä juuvvaan viinaa. Juuvvaa ja naijjaa.


      • Takaseenenontekiöön
        jnhgffhb kirjoitti:

        Turha toivo etelänmies. Meijän naiset haluu jiähä tänne. Tiälä juuvvaan viinaa. Juuvvaa ja naijjaa.

        Tainneet sekkaantua nuo lukutaijottomat enontiöläiset sivujan kirjoittajat vahinkoss Muonion sivuille.
        Ei ees Muoniossa noin pöljiä vanhojapoikia.
        Muoniolaiset vanhattpoijat sentään ossaavat lukea ja on
        käytöstäki.


      • mitenonnistuuko

        Uskallatko ottaa anoppisi matkaan näytille äidillesi lapin tytön kera! Sinä etelän mies!? Anoppisi puhuu vain lapin kieltä!


      • jjhjhjjh

        Puhukhon vaik ukandhaa! Lanthalaisen kukhan ettet lähe!!


      • etelänmiehenluo
        jjhjhjjh kirjoitti:

        Puhukhon vaik ukandhaa! Lanthalaisen kukhan ettet lähe!!

        Parempi lähteä etelän miehen matkaan. Turvallisempi! Täällä te nussitte porukalla vaan. Tavara kuluu ja löysistyy.


    • jatekkeehyvvää

      Tekijöllä naihvat toisijjaan, meihlä Muoniossa poroja !

      • jjhhghh

        Etkä vie mei naisia lohirosvo!!!


      • Painukaatakasi

        Joo väännyit tänne,hyi.


    • Eteläänmenossa

      Anopit ja appiukot ei ole ongelmia etelänmiehelle. Tuleevat sitten jälkitoimituksena perästä kun lumen sataa.
      Kovasti ottaavat lämpösiä nämä poronpurijat. Enhän minä kaikkia lapin naisia aio viedä, yhden vaan. Ja tarjontaahan tässä kysellään, autossa ei vielä istu ketään.

      • leväperäinen

        Taidat olla vanhajuoppo ukko. Haavemaailmassa elävä alkoholisti! Tuskin tunnet etelää ollenkaan saati että, Muoniota kokonaan. Pikkufiattiinkos meinaat ahtaa ittes ja naikkosen.?


      • Eiköhäntuojoriitä

        Hei-hei,mene äläkä jänkkaa monta päivää.


      • Etelänmies

        Huomaanko sävystäsi, hyvä leväperäinen, katkeruutta? Vastaan nyt kysymyksiisi kun asiat tuntuvat mieltäsi askarruttavan. En ole juoppo. Olen työssä jossa tulisi äkkiä lopputili "kuppimiehelle". Tunnen Suomen eteläisen puolen aika hyvin, olenhan siellä asunut 40 vuotta. Muoniota en tunne kokonaan, hyvä jos osittain, koska käyn täällä pohjoisessa varsin harvoin. Tällä hetkellä olen huomattavasti pohjoisemmassa kuin Muonio. En elä haavemaailmassa, elämän realiteetit ovat tulleet selväksi aikoja sitten. Autoni ei ole Pikku-Fiiatti.
        Asenteesi kertoo sinusta paljon. Olen pahoillani että et ole tyytyväinen elämääsi.


      • mitenseksi

        Olet 70-vuotias höperömies. Mitä sinä lapintytöllä teet, ota joku vanhempi 50-60 nainen matkallesi mukaan jolla, on koulutus hyvä. Ettei jää puille paljaille suhteen loputtua kun, alat jälleen hakea uutta! Eikö etelästä löydy sinulle vuoteenlämmittäjää kun, täältä lapista pitää "höynäyttää" tytöntyllerö matkaan. Letkumulkku taidat olla tuskin, kullisi seisoo kunnolla edes minuutin ajan.


      • lapinakkajo
        Etelänmies kirjoitti:

        Huomaanko sävystäsi, hyvä leväperäinen, katkeruutta? Vastaan nyt kysymyksiisi kun asiat tuntuvat mieltäsi askarruttavan. En ole juoppo. Olen työssä jossa tulisi äkkiä lopputili "kuppimiehelle". Tunnen Suomen eteläisen puolen aika hyvin, olenhan siellä asunut 40 vuotta. Muoniota en tunne kokonaan, hyvä jos osittain, koska käyn täällä pohjoisessa varsin harvoin. Tällä hetkellä olen huomattavasti pohjoisemmassa kuin Muonio. En elä haavemaailmassa, elämän realiteetit ovat tulleet selväksi aikoja sitten. Autoni ei ole Pikku-Fiiatti.
        Asenteesi kertoo sinusta paljon. Olen pahoillani että et ole tyytyväinen elämääsi.

        En ole katkera ja tyytymätön elämääni! Aslakit ja Jounit ja Uulat pitää elämääni tyytyväisenä. Poronsarviuute on hyvä lääke ,seisoo kuin sorkkarauta ja hellyyttä ja hyväilyjä saan heiltä kun ovat niin sydämellisiä miehiä. En vaihtaisi lapinmiehiä etelänmieheen. Ovat niin innokkaita rakastelemaan että, peittokin heiluu metrinkorkeudella ja nopeatahtisia ovat. Orgasmi on heidän taholtaan taattua ! Hyvin pitävät naisensa tyydytettynä. Hymyhuulin kuljetaan !


      • onneasinulle
        Etelänmies kirjoitti:

        Huomaanko sävystäsi, hyvä leväperäinen, katkeruutta? Vastaan nyt kysymyksiisi kun asiat tuntuvat mieltäsi askarruttavan. En ole juoppo. Olen työssä jossa tulisi äkkiä lopputili "kuppimiehelle". Tunnen Suomen eteläisen puolen aika hyvin, olenhan siellä asunut 40 vuotta. Muoniota en tunne kokonaan, hyvä jos osittain, koska käyn täällä pohjoisessa varsin harvoin. Tällä hetkellä olen huomattavasti pohjoisemmassa kuin Muonio. En elä haavemaailmassa, elämän realiteetit ovat tulleet selväksi aikoja sitten. Autoni ei ole Pikku-Fiiatti.
        Asenteesi kertoo sinusta paljon. Olen pahoillani että et ole tyytyväinen elämääsi.

        Oletko tietoinen maljasta jonka, joudut ottamaan appivanhempien kanssa ja pieni kuulustelu. Jos näin ei tapahdu seuraa, onnettomuudet elämässänne! Appivanhempia pitää kunnioittaa sen verran että, ottaa heidän kanssaan lähtömaljan! Sitten voi vaimoehdokas olla sinun ja kihlajaisia järjestämään. Onnea oikein paljon jos, löydät mielitiettysi omaksesi.


      • nähtyasia

        Ei nämä lapin loppuunnussitut ämmät kelpaa hienoille etelänherroille. Kunhan vedättää teitä. Etelässä on hienot naiset, ei teitä siellä kaivata.


      • älähänloukkaannu

        Etelän hienot naiset on heittäneet ulos tämän etelän miehen, eli taitaa olla akkansa ulosheittämä mies tämä. Tiedä kuinka monta akkaa on jo kyllästyny siihen. Nyt se höynäyttelee yksinkertaisia naisraukkoja luvaten jopa kuun taivaalta. Oi, jos oisit kultaseni sokerpalanen.... Sitten kun ei onnistu niin ollaan loppuunnussitut. Vittu käytössä vain paranee. Kuljettu polku ei sammaloidu! Pysyy avoinna.


      • eekäkö

        ei se tainna olla tuo etelänherra joka loppuunnussituista puhu. kuka ollut hyvänsä. vai ymmärsinkö väärin nyt. eiköhän mennyt jo menojaan tämä herra.


      • eikiinnostakaan

        Jouti mennäkin ! Huonokyrpäinen herra! Naisten masentaja! Alakuloisuus miehen jäljiltä jää. Herra huomaavainen paskamulkku!


    • ensinanoppi

      Anopin saat ottaa aluksi harjoitusmielessä.

    • konnarikonsta

      ei lähde lapintyttö niinvain etelänmiehen mukhaan. olisiko se elämä muka parempaa etelän maalikylissä. ainaista kiirhettä ja stressiä olen kuullut. kalliit asunnot. paljon saa työtä tehdä. tuli hännän alla saa etelässä juostha. ei hyvä. ei ole lappilaisen paikka.

      • Tietäjä-

        Muutenko vaan se kylä tyhjenee, varsinkin naisista? Vanhat juopot jäävät vain muonioon :D

        Kyllä elämä on parempaa etelässä. On koulut, työt ja kunnon kumppanit.


      • monitoimipiha

        Niin sinne yksiön ikkunasta kurkkimaan milloin mies palaa töistä! Yksin yksiön ikkunasta kattelee ulos!


      • Lähetäänvaan
        Tietäjä- kirjoitti:

        Muutenko vaan se kylä tyhjenee, varsinkin naisista? Vanhat juopot jäävät vain muonioon :D

        Kyllä elämä on parempaa etelässä. On koulut, työt ja kunnon kumppanit.

        Onkoha ,lähetään kokeileen. Ja ohanse tosi eihän sinne jää ketään pöhöttyneet kaljan imijät.


    • Googlaa-

      Pikku-kylän-Misut Kuulitko mehukkaan julkkisjuorun

      Kuulitko-mehukkaan-juorun :

      Lähetä juttuvinkki ja tienaa tonneja!

      Kuulitko mehukkaan julkkisjuorun?

      Nappasitko kohukuvan?

      Soita, lähetä sähköpostia –

      Tai lähetä vinkki alla olevalla lomakkeella.

      Juttuvinkki

      Vinkin kohde *

      Mistä on kyse *

      Liitteet

      Onko aiheesta kuvia tai video?

      Riistakamera ?

      Jos on, liitä ne mukaan juttuvinkkiin:

      Maksamme julkaisukelpoisesta materiaalista

      Kunnon korvauksen!

      Kuulitko mehukkaan julkkisjuorun?

      Huomioithan, että liitetiedostojen

      Maksimikoko on 20 MB.

      Jos tiedostot ovat suurempia, ota yhteys

      Seiska Katso Google :

    • Etelänmies

      Ompas ollut taas osanottoa tällä palstalla.
      Naiset on nyt teljetty kellareihin ja herrat istuuvat puukot terotettuina vahdissa, arvasinko oikein? Taitaavat selvimmät kyläläiset rakentaa etelänmiehelle hirttolavaa.. Olkaa huoleti, enhän minä teidän naisia vie. Nätisti ajan kaamasentietä etelää kohti, enkä tule lähellekkään Muoniota. Mutta vasta keskiviikkona. Joten olkaahan heinäkengät kiltisti siihen asti ettei etelänmies poikkea kylään. Morsiammenryöstö voisi piristääkkin näin keski-ikäistä miestä.

    • Uusihommattava

      Vieläkö olet vaimoa vaila? Multa joutais, ko ei saa ennää hillojakhaan ko ämpärin päivässä. Sunkhaan tuomosta kannata pittää. Soon tällä menola kohta itte lähettävä johonki homhiin ko soon menny niin vetämättömäksi.

      • jokuottaasen

        Pane se kirpputorille kierrätykseen!


    • vaimokekelasko

      Vaimo on kova paskomaan 2x päivässä ja syö pottukattilan päivässä ja 2 poroa viikossa. Poromiehelle käy kalliiksi sellasen akan pitäminen. Makkara päivässä riittää ja piimää.

      • semmonentouhu

        Olisiko sillä etelän miehellä paksumpi lompsa! Voisi ruokkia tuota ämmää että saa luitten päällä olla lihaakin. Hetekalla narisee muuten. On sillä itelläkin tuloja mutta varmuuden vuoksi. Perse vaan pomppii ämmän päällä kun nussivat kiivaasti.


    • Lukutaijottomatakattomat

      Enontekiöläiset eksynneet Muonion sivuille. Eivät vissiin ossaa lukea. Alapääasiat peräkammarinpojilla vain mielessä ja mielikuvitus. Akkaa ei ole varmasti näistä kirjoittajista kellään.

    • muoniorako

      En mie etehlään lähe, mutta täällä saat kyllä minua käyä nushauttamassa.

      • älyäelämiseen

        Ei kiinnosta pelkkä makuuhuonesuhde! Pitää olla jatkuvaa yhdessäoloa, harrastuksia. Typerät perseenkantajat!


      • Eivoiolla

        Jo on rivoja kirjoituksia,eipä voi muuta sanoa. Toivottavasti samat sivistymättömät kirjoittelee.


      • roikotarauhassa

        Laita kuistille roikkumaan se yksinkertainen vittusi! Pysy vaan siellä kun et muuta halua! Ystävyyttä, miehen turvaa yms arvokkuutta!


    • göörlikilkk

      Muotiblogaajat.Nyt kotisivukoneella saa parasta laatua ilmaiseksi Rekisteröityminen vie 20 sekkaa ja sivut on käyttövalmiit: http://tinyurl.com/ilmasetsivut

    • yksinäisetvaratut

      Toisen akkaa löytyy! Varattuja vain paperilla muuten, kulissiavioliitossa kyhjöttävät! (NAIMISISSA)?

    • Sekuvittuilen

      Kyllä on muoniolaiset sisäsiittosta sakkia ja vielä ahasmielisiäki! Mie en yhtään ihmettele miksikä sieltä naiset lähee poijes kauemmas etehlään.... säikähtävät teitä. Nuoria miehiä on mutta kmikkä käytöstavat näilä osala on! Ei osata kunnioittaa naista pätkääkhään! En yleistä ei kaikki mutta suurin osa! Ja mie myönnän mie olen enontekiöltä ja minua sais kilon kappalheinakhaan muonioon! Mutta eipä se mene kauaa ko ajelen siittä ohi etelään päin oman kunnollisen miehen tykö! Peukkua nostan kaikile niile surullisille rikotuile naisile jotka joskus onnea ettien muoniihoon eksy ja jokka lähti. parempi elämä teilä oottaa etelässäpäin. Eikä muuten haise poron paska vain oikea raha!

      • Huvitutti

        Joooo. Tuota minua huvitutti tämä sinun kirjotus.


    • naimisiinjouluna

      Jokhan se ylimuonion nainen on eronnu,odotanu jo vuoden

      • samphanjaa

        Ei ole.ukko kyttää ja seuraa töihin kuulema


      • kysyttyänaista

        Menny monta kertaa naimisiin ja miehiä riittää!


    • Vaimolaihnaan

      Vieläkö tarttetvaimoa? Multa joutais nyt. Potut on nostettu, hillat kerätty ja muikut kiilattu pakkasheen. Ei sitä vaimoa tartte ennenko potun panossa sahraa vetähmään. Ko nätisti piät niin saat viiä. Soon aika pieniruokanen niin ettei se niin tyyris ole ylläpittää. Jos paksuksi paukahtaa niin sen häävyt kyllä maksaa, muuten mie saatan kyllä lainata.

    • Vaimolaihnaan

      Ei kortto viekhöön kukhaan hakenu. No , lähemä huomena karhujahthiin, kokkeilen syöttinä. Jos soon hyä siinä, niin mie panen vuokrale syötiksi.

    • eiedeslainaan

      Kuka sitä nyt sinun elähtänyttä ja kulahtanutta akanretaletta huolii! Tautinen loppuunnussittu elukka! Pidä itselläsi vaan!

      • Ihmettelensuuresti

        Saakohan tällaista kielenkäyttöä olla?. Näitä selaa lapsetkin.


    • Äläihmetteleåienestikään

      Älä huolehi, lapset nämä on kirjottanukki.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4915
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3106
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1611
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1481
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1223
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1197
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1187
    Aihe