Onko tässä aspergerin vai adhd:n piirteitä?

VaiJotainMuuta

Olen 27 vuotias mies ja kirjoitin äskettäin oman raamatun, joka oli psykologinen elämänkerta nykyisyyteen (vanha testamentti) ja todellisen minän tahto ja neuvoja yhteiskunta ihmiselle kohtaamaan todellisen minänsä sen lauman suggestaation alla (uusi testamentti). Se oli laaja-alainen ja kattoi varsin ikäviäkin teemoja, joihin olin 90 ja 00-luvulla katsonut terpeen samastua, mutta myös itsessään omien teorioiden myötä heränneitä pelkoja. Raamatun kirjoittamisen aikana löysin friedrich nietzschen, joka oli jo aiemmin pohtinut samoja teemoja. Myös hiljattain löytämäni Anton Laveyn "Saatanallinen Raamattu" pukee paljon ajatuksia, joita olin kirjoittanut omiksi "10 käskyksi".
Psykologia kiinnostanut tavattomasti nyt puoli vuotta ja olen mielestäni ratkaisut ihmismielen ja yhteiskunta suggestion kautta oleelliset tekijät kaikesta (Odottaa parissa kustantamossa hylkäystä tai hyväksyntää). Minua kiinnostaa kaikkeuden rakenteellisuudet, jolla haluan toteuttaa tahtoni tietää kaikesta oleellisesta kaiken. (Varmaan jotain tekemistä silläkin että lapsena "meidän poika tietää kaikesta kaiken (mutta miksi sitten huudatte)", tai sekun "olisiko aika katsoa peiliin". Yllätykseksi sain joskus yliöveriksi ammutun fitness kurssin aikana hyväksynnän ja jopa ihastuksen omaan naamaan. (Nyt on selfien aika).

Olen ollut erityiskoulussa, aspergeria epäili ekan luokan opettaja, biologinen faija itsellään (en muista oliko diagnosoitu) ja mulla sekä moni muu on puhunut "vammaisesta"ja autististakin. On puolusteltu että "hän on erillainen" ja "hän ei ole tavallinen". Biologinen äitinini oli jo ennen syntymääni skitsofrenikko, joten ammensin teorian holtittomaksi hulluksi tulemisesta Aku Ankan taskukirjojen Pelle Pelottomasta, jonka vastoin käymisellä ja "masennuksella" kuka tahansa voi todeta hänet hulluksi. Olen räjähtänyt aina sellaisista viittauksista. Nyt kun olen sijaisvanhempien osalta orpo, olin kuolin pesästä syksyllä kyseiset paperit löytäneenä ensin räjähtänyt, viime keväällä vakavasti miettinyt.
Jätän kirjan varaan oleelliset, joissa hyväksyn vain epäilykset ja vahvistan itselleni monien piirteiden olevan sittenkin päivittäisten loppumietelmien jälkeen olevan sittenkin totta nyt ja menneisyydessä. En siis väitä siinä olevani aspergeri omin diagnoosein.
Lisäksi olen saamarin rasavilli tutussa seurassa, pentumainen höpöttäjä joa puhuu teoriaa ja nauraa jopa omalle näkemykselleen tietäen sen sopivuuden "yleiseen keskusteluilmapiiriin", jossa halutaan aina jorista jostain säästä, pääministeristä ja Putinista. Osaan muuten nauraa vain tutussa ympäristössä ja kun siihen sattuu tulemaan ulkopuolinen, niin ajatuksen "NAKS" vaan jollain tahdottomalla automatiokytkimellä pois. Persoona muutuu yhtä nopeasti silmän räpäyksessä kuin hänen poistuessaan. Tämä harmittaakin syvästi koska pelkään usein tämän ulkopuolisen henkilön kokevan jotain selkään puukottamista tai henkilökohtaista huonoutta itsessään.

Kaikki se kumminkin lähti Sigmund Freudin teorioista liikkeelle uuden vuoden saatossa ja aivan muista tarkoituksista. Minulla on lukihäiriökin, mutta se tuskin liittyy itse teemaan. Muita onkin sitten muutaman Dostojevskin kirjan edestä.

2

66

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VaiJotainMuuta

      Lisäksi mainittakoot että olin 2007 itsetuhoisen käytöksen johdosta humalassa joutunut päivystykseen ja sovun kautta käynnyt kerran psykoterapiassa, jossa värittelin ja peittelin asioita tämän "hullun maineen" pelosta. Peruin pian seuraavan ajan vähin äänin..

    • Aspergerpuhdistus

      Kun aspergerit haluttiin tuhota, yhteiskunta hajosi. Onnistuihan elämä Aspergereille muun muassa arabialaisessa Andalusiassa, joka oli vuosisatojen ajan Euroopan tieteen ja taiteen luvattu maa. Siellä muslimit pitivät valtaa, mutta eivät vainonneet kristittyjä eivätkä edes juutalaisia - taisipa olla aspergerien pisin kausi Euroopassa kun he eivät olleet vainottu vähemmistö. Kuten tavallista, eri kulttuurit vaikuttivat hedelmällisesti toisiinsa. Se oli oikeasti melkein tuhatvuotinen valtakunta, mitä viime vuosisadan kuuluisin aspergerien puhdistuskokeilu oli vain Hitlerin haaveissa. Hitlerillä oli adhd ja onnistui muutamassa vuodessa tuhoamaan Saksan aseman johtavana länsimaana ja tekemään siitä mölyävien idioottien temmellyskentän. Yhdysvallat nousi nykyiseen asemaansa pitkälti sen ansiosta, että sinne pakeni melkein koko Euroopan aspergerit. Ja sehän on nyt varsinainen aspergerien sulatusuuni ja juuri siksi täysin ylivoimainen mahti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      0
      7937
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      177
      1755
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1114
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1113
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      62
      1031
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      193
      945
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      920
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      886
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      823
    10. Itkisikö onnesta

      Jos panisin sua kunnolla?
      Ikävä
      86
      707
    Aihe