keski-iässä naiseen rakastuminen, kokemuksia

xxxxLLLLL

Olemma viisikymppinen naispari ja aivan ihanaa on olla me... mutta kiinnostaisi kuulla miten muut ´seniorit´ olette edenneet suhteessanne, saman kokeneet. Tarkoitan että elämää takana ja muita ihmissuhteita.., ehkä lapsia.... Oletteko kertoneet läheisille, menneet pian kimppaan asumaan ... kertokaapa vertaiskokemuksia. Toinen on aina mielessä...

16

155

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lasisiipi

      Hei! Olemme pian viisikymppinen naispari, muutaman vuoden yhdessä olleet. Rakastuimme molemmilla lapsia ja entinen taaksejäänyt elämä. Olemme onnellisia ja rakastamme hurjan paljon toisiamme.
      Mutta helppoa ei ole ollut ympäristön ja läheisten suhteen ja kaikki on vieläkin vaiheessa, hermoja raastavia tilanteita on ollut ja tulee vielä olemaan. Kimppaan emme asumaan emme ole vielä menneet, mutta suunnitelmia siihen suuntaan on . Tällä hetkellä elämme ns. "kaapista pikkuhiljaa ulos elämää" toivottavasti se sujuu tuskitta.
      Toivon teille ihanaa elämää.

    • Elämääkatkeroituneena

      Omat ennakkoluulot, pelot ja estot ne eniten ovat esteenä omalle onnelle. Sitä ei oikein haluta uskoa omaan onneen vaan pelätään pessimistisesti kaikkea vähääkään hyvää ja uutta. Tuloksena on sitten katkeroituminen, eläminen pelossa ja pumpulissa onnettomana ja joskus sitten vanhempana suree kuinka ei uskaltanut tarttua mahdollisuuksiin ja elää onnellista elämää. Tuskin kenenkään äidin lapsi haluaisi, että oma äiti on onneton kaapissa ilman todellista rakkautta ja mitä sitä nyt kaikille tarvitsee julistaa olevansa mitä on. Uskon, että jokainen lapsi haluaa vanhempiensa olevan onnellisia tavalla tai toisella. Lähipiiri vaan kärsii kun on onneton eikä uskalla todellista rakkautta kokea. Typerää on myös heti sännätä asumaan yhteen, viettää 24h yhdessä ilman omaa aikaa ja suunnitella omaisuuden jakamista ja mennä saman tien avioon.

      Typerintä on päästää elämänsä rakkaus valumaan käsistä pois kuin olisi voittanut lotossa mijoonia, mutta ei uskalla lunastaa voittoansa vaan heittää kupongin roskiin.

      • niinoonimelläväliä

        Sano muuta. Rakastin elämäni naista, elin vuosia hänen kanssaan, mutta tuhannen turhan ja typerän syyn vuoksi halusin erota. Ja aloin elää "heteroelämää". Nyt olen menettänyt hänet ja tuominnut itseni ikuiseen ikävään. En lakkaa rakastamasta häntä, enkä pysty rakastamaan muita.


    • Diminuendo

      Ihanaa lukea tarinanne. Onnea ja rakkaudentäyteisiä vuosia teille :)
      Itse en ole vielä minnekään ehtinyt. Sallinette että kuitenkin avaan tätäkin keskeneräistä tarinaa?

      Elän nyt outoa aikaa tuon sama asian tiimoilta. Olen 38-vuotias. Olen vielä kiinni tässä ,noh, sanoisinko puolikkaassa elämässä. En ole kyennyt olemaan täysin oma itseni. Jostain sieltä teini-iästä lähtien huomasin asioita itsessäni mutta en ole uskaltanut alkaa elämään kaikissa väreissäni, vaikka tilaisuuksiakin olisi voinut olla.
      Ihana törmätä täällä sitten teidän tarinaanne.

      Tämä tyyppisiä "myöhäisen kukoistuksen" elokuvia olen tietenkin ahminut urakalla :D

      • onhansekinjotain

        No, onhan se puolikas elämäkin elämä.

        Itselläni taas, vaikka olen varhaismurkkuiästä ollut sinut seksuaalisuuteni kanssa, tunnen silti eläväni puolikasta elämää. En siis seksuaalisella tavalla muuta kuin, että naisen kosketusta en ole kokenut vuosiin, mutta eniten lähinnä muun elämän takia, kiireet, työ, stressi, aikataulut, paineet jne. Että voi sitä puolikasta elämää näinkin elää, päivästä päivään.


      • Diminuendo

        Tuttua juttua kerrot. Sama täälläkin, työn ja kiireen kanssa.
        Totta tuokin että elämää se on puolikaskin. Ehkä en enää siihen kuitenkaan jaksa tyytyä. Se tarkoittanee sitä että annan itselleni tilaisuuden tutustua tähänkin alueeseen. Aina on muut asiat menneet edelle. Heh.., Kun tätä tekstiä näpyttelen, niin aika hassulta tuo minun suoltamani teksti kyllä näyttää, mutta tällaista se minulle on.

        Omalla kohdallani ei ole niinkään kyse seksuaalisesta kaipuusta erityisesti. Olen ihastunut matkan varrella naispuolisiin, ja sitä kautta ovat muutkin tuntemukset tulleet kuvioihin. Ihan outo maailma tämä minulle on kokemattomuuteni myötä. Pientä nuoruuden hiprakkaleikkiä ystävättäreni kanssa en laske vielä kokemukseksi. .....Ai mutta nythän muistinkin että olihan minullakin ensimmäinen yhteys joskus murkkuiässä! Silloin ystäväni kyllä jossain vaiheessa tunnusti minulle tunteensa mutta minä en heti ymmärtänyt omia tunteitani. Kun ymmärsin niin en kehdannut enää kertoa. Voih :)

        Se henkinen yhteys, sen haluaisin kärkenä kokea avoimesti ja vastavuoroisesti. Kun sydän hakkaa ja perhoset lepattaa.. Muu tulee jos on tullakseen.


    • lasikaappi

      Kun tulin ulos kaapista aikuisena naisena kohtasin minulle hyvin läheisten ja tärkeiden ihmisten taholta niin kipeäätekeviä kommentteja että luulin vajoavani johonkin pimeään. Jos kaapissaolokin on ollut turhanaikainen, ahdistusta aiheuttava elämäntapa niin sellaiseksi uhkaa tämäkin tilanne koitua. Olen tyrmistynyt ja hädissäni. Minun on vain otettava itseäni lujalla otteella takaisin tähän elämänsyrjään jollaista haluan elää. Haluan olla onnellinen rakastamani ihmisen kanssa. Mielestäni olen parhaani yrittänyt tässä elämässä jotta lähimmäisilläni olisi hyvä olla. Tiedän että olen tehnyt virheitä , oppinut niistä ja jatkanut eteenpäin. Nytkin haluan jatkaa eteenpäin vaikka sielu rikkirevittynä. Olen surullinen siitä, että tässä väkivaltaisessa, kauhujen täyttämässä maailmassa en saisi joidenkin ihmisten mielestä rakastaa ja olla onnellinen. En kertakaikkiaan ymmärrä sitä. Mutta sinä Rakkaani, olen sinun vierelläsi. Kiitos että saan olla siinä.

    • Hearthache

      Läheiset , omaiset, ystävät ja työtoverit . Heissä on aina joukossa näitä valopäitä jotka luulevat tietävänsä miten tulee olla ja elää. Ja varsinkin jos oma lapsi on "erilainen". Kukaan ei ole erilainen, on vain ihmisiä. On vanhoja ja nuoria, köyhiä ja rikkaita, kauniita ja vähemmän kauniita. On luutuneita asenteita ja eteenpäin katsovia persoonia. Jokainen ulostulo on voitto yhä paremmalle maailmalle. Vaikka teemme virheitä. Vaikka emme osaa siitä puhua asiallisesti. Vaikka tappelemme siitä. Jokainen ulostulo tekee ihmisenkokoisen aukon maailmaa peittävään ahdistuksen paksuun peittoon. Lasikaappisi on pirstaleina. Kulje eteenpäin vaikka sirpaleet repivätikin sinut verille.

    • lasisiipi

      Näin viimeyönä unta että pitelin lasia kädessäni ja se meni palasiksi lasinpalasia oli myös suussani ja koitin saada niitä epätoisoisesti pois . Unikirja kertoo että lasin rikkoutuminen kertoo murskautuvista haaveista ja toiveista.
      Rakkaani nukkui viereilläni hän on luvannut olla rinnallani. Toiveeni on että meidät hyväksytään tälläisinä kuin olemme , emme voi vain lakata rakastamasta toisiamme, että omaisemme olisivat tyytyväisiä, kait onnellisia kun me olisimme onnettomia. En voisi tehdä omille lapsilleni niin.
      Lasikaappi ihana kun saat olla rakkaasi vierellä.
      Toivottavasti me kaikki saamme rakastaa eikä kukaan tule sitä estämään tai pahoilla sanoilla turmelemaan.

      • Parka-asu

        Mistähän unikirjasta lukasit?

        Lasista uneksitaan sen särkyvän ominaisuuden tähden. Lasi symboloi jotain, mikä on särkyvää unennäkijän elämässä. Se voi olla jokin ihanne, luottamus tai usko.
        Lasin rikkoutuminen unessa kuvastaa unennäkijän sisäistä tasapainottomuutta.
        Rikkoutuneella lasilla on myös vanha rituaalinen merkitys. Laseja ja astioita rikottiin ennen häitä, jotta näin manattaisiin pois aviosuhteen rikkoutumisen mahdollisuus.

        Itelle tuli mieleen, että oot laskenut sammakoita suustas...
        Ja että oot valmis sitoutumaan syvemmin..


    • avvi

      niin, rakkaus ja tunteet ovat arvokkainta ja luulen että moni arvostelija on pohjimmiltaan epävarma ja ehkä kateellinen siitä että joku uskaltaa olla erilainen, elää omanlaista elämää... olla onnelllinen ( seksuaalinen ero mutta yhtä hyvin jokin muukin ero voi tähän vaikuttaa... ja Suomessa on nyt taas tulossa valtaan tällainen epäsolidaarisuus ). Itse en muille selittele tekojani ja rakkauttani, sen kyllä muut tulevat huomaamaan kun aika on... lupaa en kysele muilta =)

    • lepakkopsykologi

      Kun lukee tuota homojen palstan ketjua jossa kysellään "koska tiesit olevasi homo" niin 99% vastaajista kertoi tunnistaneensa suuntautumisensa jo murrosiässä. Nekin jotka olivat epävarmoja myönsivät itselleen jo 18 vuotiaaana olevansa homoja. Ensimmäiset seurustelu kokemukset ja seksikokemukset ovat yleensä myös jo teini-iässä. Toki niin homoilla kuin lesboillakin voi olla hetero kokeiluita nuorena.

      Minun on vaikea uskoa mihinkään myöhäisherännäisiin lesboihin vaan kyse on bi-seksuaaleista ja keski-iän kriisiä potevista muutenkin henkisesti epävakaista naisista. Näille naisille on tunnusomaista parisuhteen mystifiointi aivan kuin se olisi jotain uutta ja ihmeellista keski-ikäiselle. Usein takana on myös epäonnistunut parisuhde miehen kanssa ja kuten sanotaan vikaa on aina kummassakin. En muuten usko että oikea lesbo menisi koskaan naimisiin miehen kanssa edes saadakseen lapsia.

      • OtaEnsinSelvää

        Sinä saat uskoa ihan mihin haluat. En tykkää lokeroida itseäni mihinkään, enkä tee sitä nytkään. Tiesin jo murrosikäisenä pitäväni naisista. Nuorena ja asioista tietämättömänä lähdin miehen matkaan. Se suhde paljastui aika äkkiä kaikella lailla väkivaltaiseksi. Liitosta syntyi pari lasta, vaikka tekotapa ei miellytä. Lapsiani en silti kadu.
        Erosta on vuosia. En koe olevani myöhäisherännäinen, mutta jos joku niin minusta haluaa sanoa, niin siitä vaan. En vihaa miehiä, vaikka suhde oli väkivaltainen. Väkivaltaan tarvitaan aina yksi ihminen. Ehkä on parempi, ettet puhu väkivaltaisista suhteista mitään, kun et näytä niistä tietävän mitään. Nyt sitten ihmettelet varmaan, että miksi suostua sellaiseen? Se lähteminen on joskus siitä kiinni, että siinä on oma ja lasten henki kyseessä. Sitä joutuu miettimään tarkkaan, koska sen lähdön tekee. Onneksi se päivä itselle ja lapsille koitti.
        Kaiken kokemani jälkeen en kuitenkaan vihaa miehiä. En voi yleistää sitä kaikkiin miehiin, jos yksi oli sellainen. Nyt kuitenkin saan elää sitä elämää, jota sydämessäni tunnen, olen aina tuntenut ja se on naisen kanssa.


      • Foxxy-

        Ihmisiä on monenlaisia. Se milloin keskimäärin lepakot ovat tulleet ulos luolastaan, ei tarkoita että jokainen tulisi juuri 18v. Toiset uskaltavat myöntää tai tajuavat myöhemmällä iällä.
        Et voi sanoa, mikä toisen seksuaalisuus. Sen määrittely ei ole sinun käsissä.


      • jälsik

        Vau mikä kommentti, oikein täytyy ihailla sen (tynnyri) asiasisältöä . Se on vaan jonkun vähän elämää tietävän kirjoitus, paras kun jättää omaan arvoonsa.

        Iänikuinen vänkääminen bi lesboko, on jo kuultu niin moneenkertaan ettei viitti enää kuulla koko asiasta, ihan sama mitä oomme.. ooomme vain ihmisiä.. kaikki muuselviää kyllä aikanaan jokaiselle.


      • jälsik

        oli siis lepakkops..tarkotettu


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      31
      6029
    2. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      311
      3890
    3. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      54
      3340
    4. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      37
      3086
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      164
      2444
    6. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2086
    7. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      126
      1980
    8. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1640
    9. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1609
    10. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1607
    Aihe