Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Win XP:llä parempi tietoturva?

Win_XP

Mitä olen näitä juttuja lukenut Win 10:stä,niin herää kysymys onko vanha Win XP
kuitenkin turvallisempi kuin Win10. Oikeella palomuurilla ja ajantasaisella virustentorjunnalla se toimii hyvin. Ainakaan siinä ei ole keyloggeria vakiona niinkuin Win10:ssä.

98

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eiolesevaantämä

      Ei todellakaan ole. Windows 10 on turvallisin Windows tällähetkellä.

      • eiseolenäinvaan

        Win7 ja win 8.1 ovat aivan yhtä turvallisia.


      • luuloeioletietoa

        Kymppi vakoilee.


      • foliohattupäähän
        luuloeioletietoa kirjoitti:

        Kymppi vakoilee.

        Koko netti vakoilee.


      • kannyssavettä
        foliohattupäähän kirjoitti:

        Koko netti vakoilee.

        Keksi joskus jotain uutta itsestäänselvää älytöntä sanottavaa.


      • saddfghjkil
        luuloeioletietoa kirjoitti:

        Kymppi vakoilee.

        Linux vakoilee.


    • kymmenenpientäidioottia

      3.11 taitaa voittaa, sille ei vuosiin ole julkaistu haittaohjelmia.

    • Ei ole.

    • w7user

      W10 ongelma kait oli sen käyttöehdoissa, että MS haluaa oikeuden tietää kaiken koneen käyttäjästä. Sit ne muut ongelmat mitä vanhempien käyttisten käyttäjillä on, niin liittyy aukkoihin ja niitäkin varmasti W10 on ja se tietoturva vastuu on kuitenkin myös käyttäjällä.

      • Jos ei tykkää niin voi vaihtaa merkkiä.


      • linuks_pois
        M-Kar kirjoitti:

        Jos ei tykkää niin voi vaihtaa merkkiä.

        Ei ole vaihtoehtoja. Mitään linuks-tubutinta en koneelleni asenna.


      • koekkoe
        linuks_pois kirjoitti:

        Ei ole vaihtoehtoja. Mitään linuks-tubutinta en koneelleni asenna.

        Et vaan osaa.


      • Ubutupuna
        M-Kar kirjoitti:

        Jos ei tykkää niin voi vaihtaa merkkiä.

        Minäkään en tykännyt Ubuntun aovelluspuutteeata joten vaihdoin merkkiä, olen nyt Windowsin onnellinen käyttäjä.


      • linuks_pois kirjoitti:

        Ei ole vaihtoehtoja. Mitään linuks-tubutinta en koneelleni asenna.

        Ei tarvitse asentaa mitään Windows juttuja.

        Voit valita jonkun toisen merkkisen käyttöjärjestelmän. Vaikka Solariksen. Riippuu vähän mitä haluat siltä käyttöjärjestelmältä. Ei ole mikään pakko käyttää Windowsia jos ei tykkää.


      • Ubutupuna kirjoitti:

        Minäkään en tykännyt Ubuntun aovelluspuutteeata joten vaihdoin merkkiä, olen nyt Windowsin onnellinen käyttäjä.

        Mitä nyt Ubuntussa on enemmän sovelluksia kuin Windowsissa, että vaihdoit merkkiä jostain muusta syystä etkä käyttöjärjestelmän takia.


      • Ubutupuna
        M-Kar kirjoitti:

        Mitä nyt Ubuntussa on enemmän sovelluksia kuin Windowsissa, että vaihdoit merkkiä jostain muusta syystä etkä käyttöjärjestelmän takia.

        Ei ole enemmän sovelluksia, enkä puhu niistä pultatuista sovelluksista vaan kaikista windowsilla toimivista sovelluksista, näsäviisastelun olisit voinut taas jättää pois kun taatusti ymmärrät itsekin että Windowsiin on enemmän sovelluksia.
        Vaihdoin juurikin merkkiä sen takia koska siihen ei saa kunnollisia ohjelmia joita minä tarvitsen.


      • Ubutupuna kirjoitti:

        Ei ole enemmän sovelluksia, enkä puhu niistä pultatuista sovelluksista vaan kaikista windowsilla toimivista sovelluksista, näsäviisastelun olisit voinut taas jättää pois kun taatusti ymmärrät itsekin että Windowsiin on enemmän sovelluksia.
        Vaihdoin juurikin merkkiä sen takia koska siihen ei saa kunnollisia ohjelmia joita minä tarvitsen.

        "Vaan kaikista windowsilla toimivista sovelluksista"

        Olisit siis voinut jättää näsäviisastelut pois sillä Ubuntussa ei ollut mitään syytä vaihtoon. Annoit harhaanjohtavaa tietoa, että Ubuntussa muka olisi jotain puutetta.

        "Vaihdoin juurikin merkkiä sen takia koska siihen ei saa kunnollisia ohjelmia joita minä tarvitsen."

        Ubuntuun saa kunnollisia ohjelmia. Tarkoitat varmaan että käytät itse jotain erikoisia marginaaliohjelmia mitä juuri kukaan muu ei tarvitse missään. Kyse on siis sinun omasta ongelmasta eikä liity mitenkään Ubuntuun.


      • Ubutupuna
        M-Kar kirjoitti:

        "Vaan kaikista windowsilla toimivista sovelluksista"

        Olisit siis voinut jättää näsäviisastelut pois sillä Ubuntussa ei ollut mitään syytä vaihtoon. Annoit harhaanjohtavaa tietoa, että Ubuntussa muka olisi jotain puutetta.

        "Vaihdoin juurikin merkkiä sen takia koska siihen ei saa kunnollisia ohjelmia joita minä tarvitsen."

        Ubuntuun saa kunnollisia ohjelmia. Tarkoitat varmaan että käytät itse jotain erikoisia marginaaliohjelmia mitä juuri kukaan muu ei tarvitse missään. Kyse on siis sinun omasta ongelmasta eikä liity mitenkään Ubuntuun.

        Mitä se sinä kätiset siinä, johan sinä sanoit itsekin että jos ei kelpaa niin vaihtaa ,erkkiä, ja Ubuntu ei toden totta minulle kelpaa kun siinä ei toimi ohjelmat joita tarvitsen.

        Ihme väkisijä, mene hiomaan niitä dvd levyjäsi.


      • Haista_vttu

        Minäkö valehtelin kun sanon että vaihdoin parempaan kun Ubuntu ei tarjoa minulle ohjelmia.

        Oot kyllä palstan typerin kirjoittelija.


      • Haista_vttu kirjoitti:

        Minäkö valehtelin kun sanon että vaihdoin parempaan kun Ubuntu ei tarjoa minulle ohjelmia.

        Oot kyllä palstan typerin kirjoittelija.

        Valehtelit sanomalla Ubuntussa olevan jotain sovelluspuutetta, ikään kuin Windowsissa muka olisi enemmän sovelluksia.


      • Ubutupuna
        M-Kar kirjoitti:

        Valehtelit sanomalla Ubuntussa olevan jotain sovelluspuutetta, ikään kuin Windowsissa muka olisi enemmän sovelluksia.

        Pitäisiköhän se sun itse tutkituttaa se pääkoppas?
        Sinun pillin mukaanko pitäisi tanssia, älä luulekaan.


      • p------
        Ubutupuna kirjoitti:

        Pitäisiköhän se sun itse tutkituttaa se pääkoppas?
        Sinun pillin mukaanko pitäisi tanssia, älä luulekaan.

        Mikä pillipiipari sinä olet?


      • Ubutupuna
        p------ kirjoitti:

        Mikä pillipiipari sinä olet?

        Viestisi taisi tulla väärälle henkilölle, minähän sanoin vain että vaihdoin Ubuntusta pois kunnes alkoit tulla sellaista idiootiksi, hulluksi ja ties miksi haukkumista taas kun ei minun tekoni miellyttänytkään.
        Kyllä tässä nyt joku muu on se pillipiipari.


      • Ubutupuna kirjoitti:

        Viestisi taisi tulla väärälle henkilölle, minähän sanoin vain että vaihdoin Ubuntusta pois kunnes alkoit tulla sellaista idiootiksi, hulluksi ja ties miksi haukkumista taas kun ei minun tekoni miellyttänytkään.
        Kyllä tässä nyt joku muu on se pillipiipari.

        Ei sillä ole merkitystä mistä vaihdat ja mihin mutta älä levitä valheita ja väärää tietoa. Ubuntussa kun ei ole mitään sovellusvajausta.


      • Ubutupuna
        M-Kar kirjoitti:

        Ei sillä ole merkitystä mistä vaihdat ja mihin mutta älä levitä valheita ja väärää tietoa. Ubuntussa kun ei ole mitään sovellusvajausta.

        Jos kanssasi on eri mieltä että minulle ei löydy siitä ohjelmistoja joita tarvitsen ja vaihdan parempaan niin se ei ole valhe eikä mitään väärää tietoa.
        Ihan samoin voisin sanoa että sinä valehtelet kun väität että Ubuntuun saisi sovelluksia joita tarvitsen.
        Tuo sun näsäviisastelu menee jo vähän turhan pitkälle.
        Minun ei tarvitse sinua miellyttää, eikä kenenkään muunkaan.


      • Ubutupuna kirjoitti:

        Jos kanssasi on eri mieltä että minulle ei löydy siitä ohjelmistoja joita tarvitsen ja vaihdan parempaan niin se ei ole valhe eikä mitään väärää tietoa.
        Ihan samoin voisin sanoa että sinä valehtelet kun väität että Ubuntuun saisi sovelluksia joita tarvitsen.
        Tuo sun näsäviisastelu menee jo vähän turhan pitkälle.
        Minun ei tarvitse sinua miellyttää, eikä kenenkään muunkaan.

        "Jos kanssasi on eri mieltä että minulle ei löydy siitä ohjelmistoja joita tarvitsen ja vaihdan parempaan niin se ei ole valhe eikä mitään väärää tietoa."

        Väitit vaihtaneesi Windowsiin ja Ubuntussa on enemmän sovelluksia kuin Windowsissa. Sitten väitit Ubuntussa olevan sovellusvajausta, joten se on valhe.

        Se että vaihdoit johtuu ihan jostain muusta, ei mistään "Ubuntun sovellusvajauksesta". Olen noin 100% varma, että käyttämiäsi ohjelmistoja ei löydy Windowsista vaan olet hankkinut niitä jostain muualta. Sehän tarkoittaisi sitä, että Ubuntussa ei ole sovellusvajausta vaan vaihdoit esimerkiksi paskojen yhteensopimattomien ohjelmien takia ja vaihdolla ei ole mitään tekemistä Ubuntun kanssa.


      • Ubutupuna
        M-Kar kirjoitti:

        "Jos kanssasi on eri mieltä että minulle ei löydy siitä ohjelmistoja joita tarvitsen ja vaihdan parempaan niin se ei ole valhe eikä mitään väärää tietoa."

        Väitit vaihtaneesi Windowsiin ja Ubuntussa on enemmän sovelluksia kuin Windowsissa. Sitten väitit Ubuntussa olevan sovellusvajausta, joten se on valhe.

        Se että vaihdoit johtuu ihan jostain muusta, ei mistään "Ubuntun sovellusvajauksesta". Olen noin 100% varma, että käyttämiäsi ohjelmistoja ei löydy Windowsista vaan olet hankkinut niitä jostain muualta. Sehän tarkoittaisi sitä, että Ubuntussa ei ole sovellusvajausta vaan vaihdoit esimerkiksi paskojen yhteensopimattomien ohjelmien takia ja vaihdolla ei ole mitään tekemistä Ubuntun kanssa.

        Lainaus:
        "Olen noin 100% varma, että käyttämiäsi ohjelmistoja ei löydy Windowsista vaan olet hankkinut niitä jostain muualta"

        Kuten sanoin niin lopeta tuo näsäviisastelu ja käytä oikeasti niitä aivojasi.


      • Ubutupuna kirjoitti:

        Lainaus:
        "Olen noin 100% varma, että käyttämiäsi ohjelmistoja ei löydy Windowsista vaan olet hankkinut niitä jostain muualta"

        Kuten sanoin niin lopeta tuo näsäviisastelu ja käytä oikeasti niitä aivojasi.

        Kuten sanoin niin lopeta se valheiden levittäminen ja käytä oikeasti niitä aivojasi.

        Jos jossain on vajausta, sano missä se vajaus oikeasti on äläkä levitä valheita.


      • Ubutupuna
        M-Kar kirjoitti:

        Kuten sanoin niin lopeta se valheiden levittäminen ja käytä oikeasti niitä aivojasi.

        Jos jossain on vajausta, sano missä se vajaus oikeasti on äläkä levitä valheita.

        Kukaan muu ei näsäviisastele ja valehtele kuin SINÄ!
        Pitäisköhän Matin ottaa päikkärit?


      • Ubutupuna kirjoitti:

        Kukaan muu ei näsäviisastele ja valehtele kuin SINÄ!
        Pitäisköhän Matin ottaa päikkärit?

        En valehtele missään.


      • Ubutupuna
        M-Kar kirjoitti:

        En valehtele missään.

        En minäkään.
        Ubuntussa ei ole minulle sopivia ohjelmia joita tarvitsen.


      • rottenpotatoes
        Ubutupuna kirjoitti:

        Ei ole enemmän sovelluksia, enkä puhu niistä pultatuista sovelluksista vaan kaikista windowsilla toimivista sovelluksista, näsäviisastelun olisit voinut taas jättää pois kun taatusti ymmärrät itsekin että Windowsiin on enemmän sovelluksia.
        Vaihdoin juurikin merkkiä sen takia koska siihen ei saa kunnollisia ohjelmia joita minä tarvitsen.

        Oletko sinä se sama molliainen joka kävi Linuxpalstalla jokonen aika sitten kyselemässä "Toimiiko tämä Xxxxxxxx Windows ohjelma Linuxissa"?
        Hänelle tuli kyllä ilmeisesti wetelät koska kaikki kyselemänsä ohjelmat olivat opensource ohjelmia jotka toimivat MYÖS Windowsissa.
        Siis kaikki Windowsissa toimivat ohjelmat eivät ole Windows-ohjelmia.


      • Ubutupuna kirjoitti:

        En minäkään.
        Ubuntussa ei ole minulle sopivia ohjelmia joita tarvitsen.

        Kyllä Ubuntussa on Pasianssi, nettiselain, miinaharava, HTTP palvelin, tekstieditori, varmistus, virtualisointi jne. lähes mitä Windowsissakin, eli tällä perusteella voidaan todeta että valehtelet kun et kykene kertomaan mikä erikoinen ohjelma Windowsissa ei muka ole Ubuntussa.

        Ja vaikka jokin olisikin, totuus on edelleen se että Ubuntussa on enemmän sovelluksia joten Windowsissa on enemmän sovellusvajausta.


      • Ubutupuna
        rottenpotatoes kirjoitti:

        Oletko sinä se sama molliainen joka kävi Linuxpalstalla jokonen aika sitten kyselemässä "Toimiiko tämä Xxxxxxxx Windows ohjelma Linuxissa"?
        Hänelle tuli kyllä ilmeisesti wetelät koska kaikki kyselemänsä ohjelmat olivat opensource ohjelmia jotka toimivat MYÖS Windowsissa.
        Siis kaikki Windowsissa toimivat ohjelmat eivät ole Windows-ohjelmia.

        En ole kysellyt siellä mitään ja on se kunma kun ei saa olla eri mieltä ja väitetään että Ubuntuun saa kaikki windowsin ohjelmat joita tarvitsen.


      • Ubutupuna
        M-Kar kirjoitti:

        Kyllä Ubuntussa on Pasianssi, nettiselain, miinaharava, HTTP palvelin, tekstieditori, varmistus, virtualisointi jne. lähes mitä Windowsissakin, eli tällä perusteella voidaan todeta että valehtelet kun et kykene kertomaan mikä erikoinen ohjelma Windowsissa ei muka ole Ubuntussa.

        Ja vaikka jokin olisikin, totuus on edelleen se että Ubuntussa on enemmän sovelluksia joten Windowsissa on enemmän sovellusvajausta.

        Kuten sanoin niin lopeta se näsäviisastelu vai onko nyt todettava että et osaa ajatella asioita kuten normaali ihmiset?
        Ihme vikisijä, joka ketju pullollaan sun trollauksia ja pskan puhumista.


      • Ubutupuna kirjoitti:

        Kuten sanoin niin lopeta se näsäviisastelu vai onko nyt todettava että et osaa ajatella asioita kuten normaali ihmiset?
        Ihme vikisijä, joka ketju pullollaan sun trollauksia ja pskan puhumista.

        Ajattelen asiat kuten järkevät ihmiset ajattelevat, eli faktoina.

        Sitten on tyhmät ihmiset jotka syyttelevät omista hölmöilyistään muita tai puhuvat paskaa laadukkaiksi tunnetuista tuotteista.


      • Ubutupuna
        M-Kar kirjoitti:

        Ajattelen asiat kuten järkevät ihmiset ajattelevat, eli faktoina.

        Sitten on tyhmät ihmiset jotka syyttelevät omista hölmöilyistään muita tai puhuvat paskaa laadukkaiksi tunnetuista tuotteista.

        Joo, se on huomattu, kaikki on huomannut, arvaa edistääkö tuo näsäviisastelu ja sekoilu että sinut joku ottaisi enää vakavasti?
        Keskutella et osaa asiallisesti, puhut mitä sattuu, vääristelet asioita, haukut kanssakeskustelijoita, väität muota valehtelijoiksi, näsäviisastelet yms.


      • Ubutupuna kirjoitti:

        En ole kysellyt siellä mitään ja on se kunma kun ei saa olla eri mieltä ja väitetään että Ubuntuun saa kaikki windowsin ohjelmat joita tarvitsen.

        Sekoilet. Maailmassa on eri sovelluksia eri käyttötarkoituksiin ja eri tyyppisiä sovelluksia on eri valmistajilta ja eri nimisiltä.

        Esim. Windowsin selain on Edge. Se ei tarkoita sitä että Ubuntussa tarvitsisi olla Edge. Ubuntussa on Firefox ja se on myös selain.

        Ubuntussa on varmaan 1000x enemmän sovelluksia kuin Windowsissa ja yli 99%:sti Ubuntussa on täysin samoihin asioihin tehdyt sovellukset kuin Windowsin vajaammassa sovellusmäärässä ja lisäksi valtavasti enemmän.

        Ohelmien ei tietenkään tarvitse olla saman merkkinen kun Windowsissa oleva korvike on kuitenkin vastaava kuin Ubuntussa ja näillä tekee samat asiat.


      • Ubutupuna kirjoitti:

        Joo, se on huomattu, kaikki on huomannut, arvaa edistääkö tuo näsäviisastelu ja sekoilu että sinut joku ottaisi enää vakavasti?
        Keskutella et osaa asiallisesti, puhut mitä sattuu, vääristelet asioita, haukut kanssakeskustelijoita, väität muota valehtelijoiksi, näsäviisastelet yms.

        Ehkä kannattaisi lopettaa se paskanpuhuminen Ubuntun sovellusvajauksista kun sellaista ei ole.


      • Ubutupuna
        M-Kar kirjoitti:

        Ehkä kannattaisi lopettaa se paskanpuhuminen Ubuntun sovellusvajauksista kun sellaista ei ole.

        no eipä tuohon saa niitä sovelluksia joita minä tarvitsen.
        Sinun kannattaa lopettaa tuo näsäviisastelu ja opetella käyttämään sitä pääkoppaa vähän fiksummin.


      • Ubutupuna kirjoitti:

        no eipä tuohon saa niitä sovelluksia joita minä tarvitsen.
        Sinun kannattaa lopettaa tuo näsäviisastelu ja opetella käyttämään sitä pääkoppaa vähän fiksummin.

        Onko ne sinun "saatavat sovellukset" sitten muka Windowsissa niin että samat toiminnot eivät ole Ubuntussa? Ja mikä sovellus mahtaa olla kyseessä? Onko se MS Paint vai onko shakkipeli vai..?

        Eli onko kyse Ubuntun sovellusvajauksesta vai onko se vajaus jossain muualla?


      • rottenpotatoes
        Ubutupuna kirjoitti:

        En ole kysellyt siellä mitään ja on se kunma kun ei saa olla eri mieltä ja väitetään että Ubuntuun saa kaikki windowsin ohjelmat joita tarvitsen.

        Onko ongelma siinä että sinä kuuntelet n. 7 miljardin ihmisen mielipiteitä valiten sieltä sopivimman mussutettavaksi?
        Tuskin kukaan on sanonut että Ubuntusta löytyy kaikki ne ohjelmat mitä sinä tarvitset, vaihtoehtoisia kyllä löytynee.
        En minäkään rutise siitä ettei Windowsista löydy kaikkia minulle sopivia ohjelmia vaikka siitä kuulemma löytyy "ihan kaikki" mikäli uskoisin kaikkia idiootteja jotka tälläkin palstalla huseeraavat.

        Yksi motto: Elämää ja tietokoneita oli jo ennen Microsoftia.


      • Ubutupuna
        rottenpotatoes kirjoitti:

        Onko ongelma siinä että sinä kuuntelet n. 7 miljardin ihmisen mielipiteitä valiten sieltä sopivimman mussutettavaksi?
        Tuskin kukaan on sanonut että Ubuntusta löytyy kaikki ne ohjelmat mitä sinä tarvitset, vaihtoehtoisia kyllä löytynee.
        En minäkään rutise siitä ettei Windowsista löydy kaikkia minulle sopivia ohjelmia vaikka siitä kuulemma löytyy "ihan kaikki" mikäli uskoisin kaikkia idiootteja jotka tälläkin palstalla huseeraavat.

        Yksi motto: Elämää ja tietokoneita oli jo ennen Microsoftia.

        Juuri näin, kukaan ei ole sanonut että siitä Ubuntusta löytyisi ne ohjelmat joita tarvitsen, näin sanoin ja siitä alkoi M-akar mussuttamaan ja sinä hyppäsit jostakin sivusta mussuttamaan kanssa.
        On se joillekin hankalaa toisten mielipiteiden hyväksyminen ja toisten ohjelmistotarpeet, mitä se sinulle kuuluu yleensäkin mitä ohjelmia minä tarvitsen.


      • rottenpotatoes
        Ubutupuna kirjoitti:

        Juuri näin, kukaan ei ole sanonut että siitä Ubuntusta löytyisi ne ohjelmat joita tarvitsen, näin sanoin ja siitä alkoi M-akar mussuttamaan ja sinä hyppäsit jostakin sivusta mussuttamaan kanssa.
        On se joillekin hankalaa toisten mielipiteiden hyväksyminen ja toisten ohjelmistotarpeet, mitä se sinulle kuuluu yleensäkin mitä ohjelmia minä tarvitsen.

        Daa daa, tämä on julkinen palsta joten, mietipä sitä miksi "vaikkapa mussutan".
        En muistaakseni ole edes kysynyt sinun käyttämiäsi ohjelmia.
        Matin kanssa en tästä asiasta viitsi/jaksa edes kinata koska
        olen jostain ollut huomaavinani ettei siitä tule loppua.


      • Ubutupuna
        rottenpotatoes kirjoitti:

        Daa daa, tämä on julkinen palsta joten, mietipä sitä miksi "vaikkapa mussutan".
        En muistaakseni ole edes kysynyt sinun käyttämiäsi ohjelmia.
        Matin kanssa en tästä asiasta viitsi/jaksa edes kinata koska
        olen jostain ollut huomaavinani ettei siitä tule loppua.

        Niin, mietippä sinä miksi minä en saisi olla eri mieltä kuin sinä ja M-Kar.
        Minähän en tässä tosiaan ole rutissut siitä että Ubuntusta ei löydy sopivia sovelluksia, M-Kar siitä rutisee.


      • rottenpotatoes
        Ubutupuna kirjoitti:

        Niin, mietippä sinä miksi minä en saisi olla eri mieltä kuin sinä ja M-Kar.
        Minähän en tässä tosiaan ole rutissut siitä että Ubuntusta ei löydy sopivia sovelluksia, M-Kar siitä rutisee.

        "Vaihdoin juurikin merkkiä sen takia koska siihen ei saa kunnollisia ohjelmia joita minä tarvitsen." Arvaa kenen tekstiä lainattu?

        Case is closed.


      • Ubutupuna
        rottenpotatoes kirjoitti:

        "Vaihdoin juurikin merkkiä sen takia koska siihen ei saa kunnollisia ohjelmia joita minä tarvitsen." Arvaa kenen tekstiä lainattu?

        Case is closed.

        Niin, hyvä että osasit lukea, mitä tuo nyt tarkottaa että arvaa kenen tekstistä lainattu?
        Juuri näin sanoin ja ei pitäisi olla mitään ongelmaa kenellekään, minulle ei ollut saatavana ohjelmia joita tarvitsen, Windowsiin niitä oli saatavana.
        Case Closed.


      • Ubutupuna

        Niin, puutuit tosiaan valehtelemalla itse ja haukkumalla muita valehtelijoiksi, puhu joskus asiaa.
        Windowsiin on saatavana tuhansia sovelluksia joita et tule iki päivänä näkemään Ubuntussa, siksi vaihdoin windowsiin, ei sen pitäisi sinulle olla niin kova pala että pitää ketjua täyttää trollailullasi.
        Voisit jatkaa sitä näsäviisastelua jossakin muualla, vaikka peilin edessä, jutuissasi ei ole järjen häiventäkään ja minun ei sinulle tarvi eritellä käyttämiäni sovelluksia, Ubuntussa on sovelluspuute koska siihen ei saa ohjelmia joita minä tarvitsen.


      • rottenpotatoes
        Ubutupuna kirjoitti:

        Niin, hyvä että osasit lukea, mitä tuo nyt tarkottaa että arvaa kenen tekstistä lainattu?
        Juuri näin sanoin ja ei pitäisi olla mitään ongelmaa kenellekään, minulle ei ollut saatavana ohjelmia joita tarvitsen, Windowsiin niitä oli saatavana.
        Case Closed.

        Pakko palata kun et muista löpinöitäsi.
        "Minähän en tässä tosiaan ole rutissut siitä että Ubuntusta ei löydy sopivia sovelluksia"
        "Vaihdoin juurikin merkkiä sen takia koska siihen ei saa kunnollisia ohjelmia joita minä tarvitsen."


      • Ubutubutukset

        Tuo on valhe, elelleenkin siinä aubuntussa on sovelluspuutteita,


      • Ihku_trollit
        rottenpotatoes kirjoitti:

        Pakko palata kun et muista löpinöitäsi.
        "Minähän en tässä tosiaan ole rutissut siitä että Ubuntusta ei löydy sopivia sovelluksia"
        "Vaihdoin juurikin merkkiä sen takia koska siihen ei saa kunnollisia ohjelmia joita minä tarvitsen."

        Aivan yhden ainoan kerran sanoin ja siitä sinä ja Karvahattu alkoi rutisemaan.


      • Ubutubutukset kirjoitti:

        Tuo on valhe, elelleenkin siinä aubuntussa on sovelluspuutteita,

        Verrattuna mihin? Todista!

        Ubuntussa on enemmän sovelluksia verrattuna melkeinpä mihin tahansa käyttöjärjestelmään: http://packages.ubuntu.com/fi/trusty/

        Lähinnä joku Debian on samaa tasoa.

        Siitä nyt vaan osoitat ne harvat puuttuvat ohjelmat mitä jossain toisessa käyttöjärjestelmässä on. Ja siinä toisessa käyttöjärjestelmässä pitää tietysti olla vähemmän sovellusvajausta Ubuntuun nähden.


      • Ubutubutukset kirjoitti:

        Tuo on valhe, elelleenkin siinä aubuntussa on sovelluspuutteita,

        Ja jos todisteita ei löydy, se osoittaa sinut valehtelijaksi.


      • Ubutupuna
        M-Kar kirjoitti:

        Ja jos todisteita ei löydy, se osoittaa sinut valehtelijaksi.

        Voit vaan kuvitella pienessä päässäsi miksi sinut on kaikki täällä jo todenneet.
        Mene hyvä mies jo nukkumaan niin jaksat aamulla taas näsäviisastella, jutuissasi ei ole mitään järkeä ja en jaksa kanssasi enää edes pelleillä.


      • rottenpotatoes
        Ihku_trollit kirjoitti:

        Aivan yhden ainoan kerran sanoin ja siitä sinä ja Karvahattu alkoi rutisemaan.

        Mikäs pellenikki tämä on?


      • Ubutupuna
        M-Kar kirjoitti:

        Ja jos todisteita ei löydy, se osoittaa sinut valehtelijaksi.

        Ainiin ja todista että Ubuntuun saa vaikkapa Cakewalk SONAR 2015 esimerkiksi, jos ei saa niin se todistaa sinut taas valehtelijaksi.


      • Ubutupuna kirjoitti:

        Ainiin ja todista että Ubuntuun saa vaikkapa Cakewalk SONAR 2015 esimerkiksi, jos ei saa niin se todistaa sinut taas valehtelijaksi.

        Missä käyttöjärjestelmässä on muka Cakewalk Sonar 2015? Ei ainakaan Windowsissa, se on ihan varma!

        Sillä ei ole merkitystä käyttöjärjestelmään mihin sitä ohjelmaa tällä hetkellä on saatavissa. Se on kyseisen ohjelman vajavaisuutta ja huonoutta jos ei jossain toimi.


      • Ubutupuna
        M-Kar kirjoitti:

        Missä käyttöjärjestelmässä on muka Cakewalk Sonar 2015? Ei ainakaan Windowsissa, se on ihan varma!

        Sillä ei ole merkitystä käyttöjärjestelmään mihin sitä ohjelmaa tällä hetkellä on saatavissa. Se on kyseisen ohjelman vajavaisuutta ja huonoutta jos ei jossain toimi.

        Kuten on jo ketjussa todistettu niin et osaa muuta kuin näsäviisastella tai sitten etä ylsinkertaisesti tajua mistään mitään.
        Windowsiin saatavista ohjelmista on kyse, ei pultatuista.
        Koita nyt jo takoa siihen päähäs tämä asia.

        Eli siis valehtelit, ei Ubuntuun saa tuota minun tarvitsemaa ohjelmistoa.


      • räkäposkella

        Pihtiputaan mummo haluaisi Maciinsa Cakewalk SONAR 2015:n
        voisitteko auttaa?


      • Ubutupuna kirjoitti:

        Kuten on jo ketjussa todistettu niin et osaa muuta kuin näsäviisastella tai sitten etä ylsinkertaisesti tajua mistään mitään.
        Windowsiin saatavista ohjelmista on kyse, ei pultatuista.
        Koita nyt jo takoa siihen päähäs tämä asia.

        Eli siis valehtelit, ei Ubuntuun saa tuota minun tarvitsemaa ohjelmistoa.

        "Windowsiin saatavista ohjelmista on kyse, ei pultatuista."

        Ja sinä puhuit puhuit Ubuntussa olevan sovellusvajaus (eli pultatuista ohjelmista), eli valehtelit.

        Sitten paljastui, että Cakewalk Sonarissa on vajaus, eikä Ubuntussa. Katsos kun se ei liity mitenkään käyttöjärjestelmään miten paskoja ohjelmia jotkut tekevät.


      • Ubutuputus
        M-Kar kirjoitti:

        "Windowsiin saatavista ohjelmista on kyse, ei pultatuista."

        Ja sinä puhuit puhuit Ubuntussa olevan sovellusvajaus (eli pultatuista ohjelmista), eli valehtelit.

        Sitten paljastui, että Cakewalk Sonarissa on vajaus, eikä Ubuntussa. Katsos kun se ei liity mitenkään käyttöjärjestelmään miten paskoja ohjelmia jotkut tekevät.

        Ei Cakewalk Sonaria saa siihen Ubuntuun, eli valehtelet.
        Ei siihen Ubuntuun saa MsOfficeakaan eikä Fl Studiota eikä paljon muitakaan ohjelmia joita minä, huom. MINÄ TARVITSEN.
        Eli Ubuntuun ei saa tarvitsemiani sovelluksia.

        Sitten paljastui että M-Kar näsäviisastelee eikä tajua mistään mitään, katsos kun M-Kar on sellainen.
        Hinkkaa niitä dvd levyjä.


      • M-Hiomapaperi
        M-Kar kirjoitti:

        Missä käyttöjärjestelmässä on muka Cakewalk Sonar 2015? Ei ainakaan Windowsissa, se on ihan varma!

        Sillä ei ole merkitystä käyttöjärjestelmään mihin sitä ohjelmaa tällä hetkellä on saatavissa. Se on kyseisen ohjelman vajavaisuutta ja huonoutta jos ei jossain toimi.

        Ei sitä tarvitse olla käyttöjärjestelmässä. Mitä et nyt tajunnut?


      • Ubutuputus kirjoitti:

        Ei Cakewalk Sonaria saa siihen Ubuntuun, eli valehtelet.
        Ei siihen Ubuntuun saa MsOfficeakaan eikä Fl Studiota eikä paljon muitakaan ohjelmia joita minä, huom. MINÄ TARVITSEN.
        Eli Ubuntuun ei saa tarvitsemiani sovelluksia.

        Sitten paljastui että M-Kar näsäviisastelee eikä tajua mistään mitään, katsos kun M-Kar on sellainen.
        Hinkkaa niitä dvd levyjä.

        "Ei Cakewalk Sonaria saa siihen Ubuntuun, eli valehtelet."

        En ole tuollaista väittänyt missään.

        "Ei siihen Ubuntuun saa MsOfficeakaan eikä Fl Studiota eikä paljon muitakaan ohjelmia joita minä, huom. MINÄ TARVITSEN."

        MS Officen saa, kokeile vaikka https://home.office.com

        Mutta edelleenkin, käytät jotain paskoja ohjelmia jos niitä ei saa Ubuntuun. Käyttämäsi paskat ohjelmat ovat heikosti yhteensopivia.

        Ubuntussa sitä vajavaisuutta ei ole, nuo eivät kuulu Ubuntuun ja Ubuntussa on valtavasti ohjelmia, ja Ubuntussa ei myöskään ole mitään rajoitteita ohjelmille joten kyse on noiden paskojen ohjelmien vajavaisuuksista eikä Ubuntun.


      • Ubutubutus
        M-Kar kirjoitti:

        "Ei Cakewalk Sonaria saa siihen Ubuntuun, eli valehtelet."

        En ole tuollaista väittänyt missään.

        "Ei siihen Ubuntuun saa MsOfficeakaan eikä Fl Studiota eikä paljon muitakaan ohjelmia joita minä, huom. MINÄ TARVITSEN."

        MS Officen saa, kokeile vaikka https://home.office.com

        Mutta edelleenkin, käytät jotain paskoja ohjelmia jos niitä ei saa Ubuntuun. Käyttämäsi paskat ohjelmat ovat heikosti yhteensopivia.

        Ubuntussa sitä vajavaisuutta ei ole, nuo eivät kuulu Ubuntuun ja Ubuntussa on valtavasti ohjelmia, ja Ubuntussa ei myöskään ole mitään rajoitteita ohjelmille joten kyse on noiden paskojen ohjelmien vajavaisuuksista eikä Ubuntun.

        No todista että sen saa, muuten valehtelet.


      • M-Hiomapaperi kirjoitti:

        Ei sitä tarvitse olla käyttöjärjestelmässä. Mitä et nyt tajunnut?

        Puhe oli käyttöjärjestelmästä.

        Jos ei ole käyttöjärjestelmässä niin vajavaisuus on siinä paskassa kakkukävely kaikuluotaimessa.

        Eli kuten tuli todistettua, Ubuntussa ei ole mitään sovellusvajausta. Sen sijaan Cakewalk Sonarissa on ilmeisesti jotain vajavaisuuksia ja tätä nyt käytettiin tekosyynä valehdella Ubuntusta.


      • M-Hiomapaperi
        M-Kar kirjoitti:

        Puhe oli käyttöjärjestelmästä.

        Jos ei ole käyttöjärjestelmässä niin vajavaisuus on siinä paskassa kakkukävely kaikuluotaimessa.

        Eli kuten tuli todistettua, Ubuntussa ei ole mitään sovellusvajausta. Sen sijaan Cakewalk Sonarissa on ilmeisesti jotain vajavaisuuksia ja tätä nyt käytettiin tekosyynä valehdella Ubuntusta.

        Jos ohjelmistoyhtiötä ei kiinnosta tehdä ohjelmia jollekkin linuksille, niin se on linuksin vika. Tekisivät linuksin niin, että ihmiset haluaisivat käyttää sitä.


      • Ubutubutus kirjoitti:

        No todista että sen saa, muuten valehtelet.

        Jokainen voi vapaasti kirjautua Microsoft tili tunnuksilla Ubuntussa sivulla https://home.office.com

        Hyvin toimii.


      • M-Hiomapaperi kirjoitti:

        Jos ohjelmistoyhtiötä ei kiinnosta tehdä ohjelmia jollekkin linuksille, niin se on linuksin vika. Tekisivät linuksin niin, että ihmiset haluaisivat käyttää sitä.

        Windowsin käyttäjien linuksilla ei ole mitään tekemistä ihmisten rakastaman Ubuntun ja Cakewalk Sonarin vajavaisuuksien kanssa.


      • M-Hiomapaperi
        M-Kar kirjoitti:

        Windowsin käyttäjien linuksilla ei ole mitään tekemistä ihmisten rakastaman Ubuntun ja Cakewalk Sonarin vajavaisuuksien kanssa.

        Etkö muuta keksinyt?


      • M-Hiomapaperi kirjoitti:

        Etkö muuta keksinyt?

        Jos nyt puhuttaisiin faktoista, eli Cakewalk Sonarin puutteista ja siitä, että Ubuntussa ei ole mitään sovellusvajausta.

        Se ei edelleenkään ole mikään vajaus Ubuntussa jos sinä käytät paskoja ohjelmia. Se on vain sinun ongelmasi.


      • M-Hiomapaperi
        M-Kar kirjoitti:

        Jos nyt puhuttaisiin faktoista, eli Cakewalk Sonarin puutteista ja siitä, että Ubuntussa ei ole mitään sovellusvajausta.

        Se ei edelleenkään ole mikään vajaus Ubuntussa jos sinä käytät paskoja ohjelmia. Se on vain sinun ongelmasi.

        Jos yksi tunnetuimmista musiikkiohjelmistoista ei toimi linuksissa, niin se on paska? Ei myöskään Pro Tools toimi linuksissa.


      • M-Hiomapaperi kirjoitti:

        Jos yksi tunnetuimmista musiikkiohjelmistoista ei toimi linuksissa, niin se on paska? Ei myöskään Pro Tools toimi linuksissa.

        Nyt oli kyse Ubuntusta, eikä mistään Windowsin käyttäjien linuksista. Windowsin käyttäjillä on tunnetusti kaikkia ongelmia.

        Jos se Cakewalk Sonar on muka hyvä niin ei sinun sitten tarvitse käydä selittämään satuja Ubuntusta. Ubuntussa on hyvät rajapinnat, että minkään sovelluksen toiminta ei ole Ubuntusta kiinni.


      • M-Hiomapaperi
        M-Kar kirjoitti:

        Nyt oli kyse Ubuntusta, eikä mistään Windowsin käyttäjien linuksista. Windowsin käyttäjillä on tunnetusti kaikkia ongelmia.

        Jos se Cakewalk Sonar on muka hyvä niin ei sinun sitten tarvitse käydä selittämään satuja Ubuntusta. Ubuntussa on hyvät rajapinnat, että minkään sovelluksen toiminta ei ole Ubuntusta kiinni.

        Windows ei ole linuks. Jos Ubuntussa olisi hyvät "rajapinnat" silloin Cakewalkia ja FL-Studiota tehtäisiin linuksuille. Mutta kun ei tehdä, niin Ubuntussa on huonot rajapinnat.


      • linuks_on_tubutin
        M-Kar kirjoitti:

        Nyt oli kyse Ubuntusta, eikä mistään Windowsin käyttäjien linuksista. Windowsin käyttäjillä on tunnetusti kaikkia ongelmia.

        Jos se Cakewalk Sonar on muka hyvä niin ei sinun sitten tarvitse käydä selittämään satuja Ubuntusta. Ubuntussa on hyvät rajapinnat, että minkään sovelluksen toiminta ei ole Ubuntusta kiinni.

        Sinulla on kyllä vaikeuksia ymmärtää itsestäänselvyyksiä. Jos puhutaan linuksista, niin kaikki muut kyllä ymmärtävät että mistä on kyse.


      • M-Hiomapaperi kirjoitti:

        Windows ei ole linuks. Jos Ubuntussa olisi hyvät "rajapinnat" silloin Cakewalkia ja FL-Studiota tehtäisiin linuksuille. Mutta kun ei tehdä, niin Ubuntussa on huonot rajapinnat.

        "Windows ei ole linuks."

        Ei oikein kiinnosta mikä on mutta Windowsin käyttäjillä on linuks ongelmia ja Ubuntu ei liity mitenkään Windowsin käyttäjien linuksiin.

        "Jos Ubuntussa olisi hyvät "rajapinnat" silloin Cakewalkia ja FL-Studiota tehtäisiin linuksuille."

        Windowsin käyttäjien linuks ongelmat ei liity mitenkään Ubuntuun. Ubuntussa on hyvät rajapinnat: https://developer.ubuntu.com/api/apps/qml/sdk-15.04/

        Olen itse kirjoittanut koodia Ubuntun rajapinnoille ja toimii loistavasti.


      • linuks_on_tubutin kirjoitti:

        Sinulla on kyllä vaikeuksia ymmärtää itsestäänselvyyksiä. Jos puhutaan linuksista, niin kaikki muut kyllä ymmärtävät että mistä on kyse.

        Linuks on joku sellainen mitä on vain Windowsin käyttäjillä.

        Se tiedetään faktana, että Ubuntulla ei ole mitään tekemistä linuksin kanssa. Se on helposti tarkistettavissa tältä sivulta: http://packages.ubuntu.com/fi/trusty/allpackages


      • M-Hiomapaperi
        M-Kar kirjoitti:

        "Windows ei ole linuks."

        Ei oikein kiinnosta mikä on mutta Windowsin käyttäjillä on linuks ongelmia ja Ubuntu ei liity mitenkään Windowsin käyttäjien linuksiin.

        "Jos Ubuntussa olisi hyvät "rajapinnat" silloin Cakewalkia ja FL-Studiota tehtäisiin linuksuille."

        Windowsin käyttäjien linuks ongelmat ei liity mitenkään Ubuntuun. Ubuntussa on hyvät rajapinnat: https://developer.ubuntu.com/api/apps/qml/sdk-15.04/

        Olen itse kirjoittanut koodia Ubuntun rajapinnoille ja toimii loistavasti.

        Oletko ajatellut koskaan, että miten typeriltä kommenttisi muista vaikuttavat? Ubuntun "rajapinnoille" voi kuka tahansa kirjoittaa koodia. Toinen asia on että tuleeko sinun "koodi" julkaistavaksi.


      • M-Hiomapaperi kirjoitti:

        Oletko ajatellut koskaan, että miten typeriltä kommenttisi muista vaikuttavat? Ubuntun "rajapinnoille" voi kuka tahansa kirjoittaa koodia. Toinen asia on että tuleeko sinun "koodi" julkaistavaksi.

        "Ubuntun "rajapinnoille" voi kuka tahansa kirjoittaa koodia."

        Eli Cakewalk Sonar on vajavainen, ei Ubuntu.


      • M-Hiomapaperi
        M-Kar kirjoitti:

        "Ubuntun "rajapinnoille" voi kuka tahansa kirjoittaa koodia."

        Eli Cakewalk Sonar on vajavainen, ei Ubuntu.

        Cakewalk Sonar ei ole vajavainen, vaan linuks on. Ohjelmistoyhtiöitä ei kiinnosta tehdä ohjelmia linuksille, kun juuri kukaan ei käytä sitä. Käyn nukkumaan.


      • M-Hiomapaperi kirjoitti:

        Cakewalk Sonar ei ole vajavainen, vaan linuks on. Ohjelmistoyhtiöitä ei kiinnosta tehdä ohjelmia linuksille, kun juuri kukaan ei käytä sitä. Käyn nukkumaan.

        Cakewalk Sonar on selkeästi vajavainen, ja Windows käyttäjien linuks voi olla myös.

        Ubuntu sen sijaan ei ole, siinä ei ole mitään rajoitteita ohjelmille eikä siinä ole mitään sovellusvajavaisuutta. Ubuntu on miljoonien käyttämä tunnettu käyttöjärjestelmä ja Cakewalk Sonar on paska mikäli siinä on ongelmia.


      • Olen tullut siihen tulokseen, että monilla Ubuntu-vihaajilla on tili Sampo-pankissa, vai mikä sen Java-pankin nimi nykyään onkaan? Syy on niin yksinkertainen, että nämä ihmiset eivät osanneet asentaa Ubuntuun kuin OpenJDK:n, ja tämä Java-pankki hyväksyi vain ja ainoastaan Sunin-javan. Siitä sitten tietysti syyteltiin Ubuntua, vaikka vika oli Ubuntun käyttäjissä, ja pankin Java-sovelmassa. Yllättävän pitkään meni ko. pankilla ennen kuin ymmärsi luopua reikäisestä javastaan.


      • edge-ie kirjoitti:

        Olen tullut siihen tulokseen, että monilla Ubuntu-vihaajilla on tili Sampo-pankissa, vai mikä sen Java-pankin nimi nykyään onkaan? Syy on niin yksinkertainen, että nämä ihmiset eivät osanneet asentaa Ubuntuun kuin OpenJDK:n, ja tämä Java-pankki hyväksyi vain ja ainoastaan Sunin-javan. Siitä sitten tietysti syyteltiin Ubuntua, vaikka vika oli Ubuntun käyttäjissä, ja pankin Java-sovelmassa. Yllättävän pitkään meni ko. pankilla ennen kuin ymmärsi luopua reikäisestä javastaan.

        Vika oli tuossa lähinnä Sampo pankissa koska:

        1. OpenJDK on Oraclen virallinen Java. Oracle kun osti Sun Microsystemsin ja oikein tehdyt Java JRE ohjelmat toimivat sillä.

        2. Se yleensäkin käytti Javaa johokin appletteihin mikä on standardinvastainen ratkaisu. Viralliset web standardit löytyy täällä: http://www.w3.org/

        Tosiaankin se Sampopankin hölmöily oli kierrettävissä silloin joskus kauan sitten käyttämällä vanhempaa versiota Java ajoympäristöstä. Sitten se muistaakseni päivitettiin niin että toimi uudemmalla Java versiolla (saatan olla väärässä) mutta lopulta saivat päivitettyä sen palvelun kuntoon.


      • bbnn
        M-Kar kirjoitti:

        Jos nyt puhuttaisiin faktoista, eli Cakewalk Sonarin puutteista ja siitä, että Ubuntussa ei ole mitään sovellusvajausta.

        Se ei edelleenkään ole mikään vajaus Ubuntussa jos sinä käytät paskoja ohjelmia. Se on vain sinun ongelmasi.

        Kuka sitä on juuri sinun ongelmaksesi väittänytkään?


      • bbnn kirjoitti:

        Kuka sitä on juuri sinun ongelmaksesi väittänytkään?

        Ei olekkaan. Cakewalk Sonarin vajavaisuuksia ja paskuutta on kuitenkin valheellisesti väitetty Ubuntun viaksi.


      • 4kk41

        Aistin erittäin laadukasta keskustelua..


    • xp_käytössä

      Xp käy ja kukkuu edelleen kakkoskoneessa. Netissäkin käyn sillä joskus. Hyvin toimii, eikä oo viruksia tullu.

      • Muuten sama, mutta XP ei ole yhteydessä nettiin (koska ei ole langatonta verkkokorttia XP:tä ajavassa pöytäkoneessa eikä muutenkaan ole syytä pitää sitä internet-yhteydessä)


      • XP_vakoilee

        XP:ssä on jo CEIP, ja se kerää telemetriatietoja ja vakoilee samalla tavalla kuin uudemmatkin windowsit.
        XP:n julkaisun aikaan siinä vain oli paljon pahempiakin ongelmia (bluescreenejä ja laitteet/ohjelmat eivät toimineet) joten vakoilusta ei tarvinnut valittaa kun oli paljon muutakin valitettavaa.

        Kymppi toimii liiankin hyvin, joten kaikki valittavat vapaaehtoisesta tiedonkeruusta jonka pystyy ottamaan kokonaan pois käytöstä. Kun mitään muutakaan valituksen aihetta ei ole. Pessimistinen asenne on mennyt jo silkaksi tyhmyydeksi.


      • xp_käytössä
        XP_vakoilee kirjoitti:

        XP:ssä on jo CEIP, ja se kerää telemetriatietoja ja vakoilee samalla tavalla kuin uudemmatkin windowsit.
        XP:n julkaisun aikaan siinä vain oli paljon pahempiakin ongelmia (bluescreenejä ja laitteet/ohjelmat eivät toimineet) joten vakoilusta ei tarvinnut valittaa kun oli paljon muutakin valitettavaa.

        Kymppi toimii liiankin hyvin, joten kaikki valittavat vapaaehtoisesta tiedonkeruusta jonka pystyy ottamaan kokonaan pois käytöstä. Kun mitään muutakaan valituksen aihetta ei ole. Pessimistinen asenne on mennyt jo silkaksi tyhmyydeksi.

        No en mä sanonukkaan etteikö xp:ssä olis tietturva-aukkoja. ja kymppi on varmaan ihan hyvä käyttis. Totesin vain että omassa kakkoskoneessa xp toimii ilman nettiä, ja netissäkin ihan normaalisti. Iltalehdet, säätiedot, juutuubit yms.. näkee ihan yhtä hyvin kuin seiskallakin.


    • dsopdasopdas

      XP on kankea reikäjuusto, mihin ei tule enää päivityksiä. Se on rakennettu huonommalle perustalle kuin uudemmat Windowsit. Ei voi suositella.

      W10 tietoturvakohkaus liittyy siihen, että se oletusasetuksilla kerää käyttötietoja. Sen voi kuitenkin ottaa pois päältä asetuksista. Ja tietysti XP:hen verrattuna erona on myös se, että kympissä tiedot menevät Microsoftille eikä millekään rikollisjengille.

      • Bamtidos

        "Microsoftille eikä millekään rikollisjengille."


      • z8xCrcKM
        Bamtidos kirjoitti:

        "Microsoftille eikä millekään rikollisjengille."

        Joo.
        (Huutonaurua - pitkään)


      • fhwlaydg

        >XP on kankea reikäjuusto, mihin ei tule enää päivityksiä. Se on rakennettu huonommalle perustalle kuin uudemmat Windowsit. Ei voi suositella.<

        Koneita joissa on win XP on maailmalla käytössä vielä miljoonia. Päivityksiä tulee vielä pitkään.


    • Ennätystämäkin

      Käytän silloin tällöin XP konettani. Hyvin on toiminut vaikka hitaasti aukeaakin. Latasin koneeseen Malware Pytesin. Uhka scan löysi peräti 871 epäilyttävää kohdetta, jotka se sitten poisti.

      • räkäposkelle

        Olet vielä häviöllä 76 kpl. 1k on vielä rikkoutumatta.


    • ElisanTietoTurvalla

      "Käytän silloin tällöin XP konettani. Hyvin on toiminut vaikka hitaasti aukeaakin. Latasin koneeseen Malware Pytesin. Uhka scan löysi peräti 871 epäilyttävää kohdetta, jotka se sitten poisti."

      • eipakkohankkia

        Uutta ei ole pakko ostella:) On näitä ilmaisiakin virusvapaita käyttöjärjestelmiä olemassa:)


    • hyvin-menee

      Kyllä on. Juuri kuten kirjoitit. Palomuuri ja sopiva siivous koneeseen. Sitten klooni kovalevystä hyllylle varmuudeksi. Win 7 on hyvä. Mitään ongelmia ei ole ollut eikä tullut. Perusmuuri ja siivoilu vakoiluohjelmista. Muuta en ole tarvinut. Mooonta vuotta kaikki ok. En ota 10 enkä 8 järjestelmiä. Peruin jo päivitystarjonnankin.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      80
      2387
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2133
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      80
      1764
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1567
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1556
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1505
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1468
    8. 54
      1330
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      85
      1289
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1219
    Aihe