Viimeinkin ilmaisia puita.

ilmaiseksilämmittävä

Minulla on ilmaisia puita. Arvatkaa miten?

15

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ilamaasetjokauan

      Nyt vasta.. minulla on ollut jo pian 10v ilmaiset puut. Nyt ajattelin myydä hiukan metsää, saan ilmaiset puut pihaan ja vielä rahaakin n. 15K€..

      • Metsäneläimethoitaa

        Juu joku kaataa ja pilkkoo sekä tuo ne liiteriin ilmaisilla koneilla ja polttoaineilla sekä työkustannuksilla, eikä vapaa-aikaakaan kulu niiden kanssa pelaamiseen ja pesään kantamisessa. Joku siivoaa tuhkatkin pesästä itsekseen.
        Vai laitatko kustannukset maatalousyhtymän piikkiin ja verovähennyksiin ja kunnan lomittajin kantaa klapit pesään?


      • kallistaaikaa

        Je jep.. se kuntosalilla ravaaminen vasta kalliiksi tulee. Ja se kun mönkijällä ajetaan vapaaa-ajalla huviajelua. Nuo kun yhdistää ja tuo kuorman puuta samalla kotiin niin on kyllä ilmaista sivutuotetta ja kunto senkun nousee ja saa päristellä vielä mönkijälläkin hyväällä omallatunnolla.. Vapaa-aika se on ihmisen kalleinta aikaa.. sitä ei kannata käyttää mihinkään turhaan.


      • Hakemyllykö
        kallistaaikaa kirjoitti:

        Je jep.. se kuntosalilla ravaaminen vasta kalliiksi tulee. Ja se kun mönkijällä ajetaan vapaaa-ajalla huviajelua. Nuo kun yhdistää ja tuo kuorman puuta samalla kotiin niin on kyllä ilmaista sivutuotetta ja kunto senkun nousee ja saa päristellä vielä mönkijälläkin hyväällä omallatunnolla.. Vapaa-aika se on ihmisen kalleinta aikaa.. sitä ei kannata käyttää mihinkään turhaan.

        Vähän yksipuoleista kuntoilua ja selälle käyvää.
        Ei ole mönkkäreitä tai muitakaan moottorikäyttöisiä vapaa-ajan vempeleitä huushollissa. Työnnettävällä ruohonleikkurilla puunpilkkominen hieman hidasta.


    • HalpaaJoo

      Paikallisessa puutavaraliikkeessä oli iso kuorma-auton jätelava käsittelemättömälle jätepuulle (eri lavat sitten kyllästetylle jne.) ja siinä kyltti jotenkin seuraavasti "Tähän vain käsittelemätön jätepuu. Saa ottaa polttopuuksi". Lava oli lähes puolillaan.

    • MiltonFriedman

      Aina kun puhutaan ilmaisesta, niin tulisi vähintään se vaihtoehtokustannus ottaa huomioon. Kuten joku jo mainitsikin, niin vaikka puut olisivat ilmaisia siten, että joku muu tekee työn, niin aina ne voisi silti myydä markkinahintaan jollekin kolmannelle osapuolelle.

      Ilmaiset puut maksavat siis aina vähintään sen verran mitä niistä saisi, jos myisi ne markkinoilla.

      • IlmaistaTuottoa

        Toki, tälläisestä olen kuullut kauan sitten...
        "Asiakas" valitti sossulle että ei ole varaa lämmittää, sossu toimitti halkoja, sitten ei ollut millä pilkkoa ja sahata niitä klapeiksi, no sossu toimitti työkalut. Lopputulemana asiakas myi ne halot sekä kirveen ja sahan.


      • eiyhtänmitään
        IlmaistaTuottoa kirjoitti:

        Toki, tälläisestä olen kuullut kauan sitten...
        "Asiakas" valitti sossulle että ei ole varaa lämmittää, sossu toimitti halkoja, sitten ei ollut millä pilkkoa ja sahata niitä klapeiksi, no sossu toimitti työkalut. Lopputulemana asiakas myi ne halot sekä kirveen ja sahan.

        Tästä voidaankin päätellä, että se sossun täti oli puulämmittäjä.


      • omametsä
        IlmaistaTuottoa kirjoitti:

        Toki, tälläisestä olen kuullut kauan sitten...
        "Asiakas" valitti sossulle että ei ole varaa lämmittää, sossu toimitti halkoja, sitten ei ollut millä pilkkoa ja sahata niitä klapeiksi, no sossu toimitti työkalut. Lopputulemana asiakas myi ne halot sekä kirveen ja sahan.

        Nykypäivänä kunnan alueelta kaadetut puut viedään virkamiesten pihoihin pölkkyinä. Työkalut pilkkomiseen lainataan varikolta. Töistä otetaan palkallista vapaata, jotta puut tulevat pilkotuiksi hyvissä voimin. Jaksaa sitten viikonloppuna pitää vapaata. Eli turha on sossun elätin kerjätä puita ja työkaluja.


      • Viratonhenkilö
        omametsä kirjoitti:

        Nykypäivänä kunnan alueelta kaadetut puut viedään virkamiesten pihoihin pölkkyinä. Työkalut pilkkomiseen lainataan varikolta. Töistä otetaan palkallista vapaata, jotta puut tulevat pilkotuiksi hyvissä voimin. Jaksaa sitten viikonloppuna pitää vapaata. Eli turha on sossun elätin kerjätä puita ja työkaluja.

        Ajat on huonontuneet siis, ennen vanhaan laitettiin duunari pilkkomaan ne puut työajalla ja kuljettamaan johtajan liiteriin.


    • nukkuminenkin-maksaa

      Jos kävelee jonkun välin sen sijaan että käyttäisi autoaan, pitää sille laskea hinta oman auton virallisen verottajan vahvistaman kilometrihinnan mukaan 45 eurosenttiä kilometriä kohti. Kaikki maksaa vaikka ei maksaisikaan.

    • realistine

      Niin ja markkinoilla myymiseen on myös laskettava kuljetuskustannus markkinoille. Parin kuution erä ei mahdu peräkärryyn. On tehtävä kaksi matkaa. Ja kun ne siihen toripöydälle asettelee, on siinäkin hommaa. Toripaikka ei ole ilmainen ja huonosti kaupan käydessä on tuotava suuri osa takaisin. Eli kyllä puilla on kova hinta monen edestakaisen matkan takia. Autokin kuluu siinä. Missä ilmaiset puut?

    • kaukolämpömies

      En arvaa, mutta hyvä että perseaukisille on jotain ilmaista. Itse lopetin puupalikoilla leikkimisen joskus 3-vuotiaana.
      Jos haluat ilmaista leipää, käy leipäjonossa.

    • Kyllä_on_ajattelutapa

      Pikkuisen hakuteillä.
      Vai että puun hinta pitää määritellä sen mukaan mitä myydessä saisi.
      Laajennetaan ajatusta siihen että maalämpö on sitten pieun kallis energia kun lämpöenergialla on tietty hinta ja siihen päälle investointikustannukset.
      Niin ja se lämpöenergian hinta pitää määritellä kalleimman energian mukaan kun joku kuitenkin maksaa sen kalleimman hinnan jossain päin suomea.

      Omalle työllekkin pitää laskea täysi korvaus ja päälle vielätyönantajamaksut alv.
      On se niin kallista ettei työttömän kannata tehdä mitään, maksaa niin pirusti.

      Nuoretkin ovat omaksuneet tuon ajatustavan jo ihan kiitettävästi, ei kannata tehdä mitään kun se on niin kallista.
      Autoa ei kannata korjata, eikä remonttihommia kannata tehdä sillä nehän ovat niin pirun kalliita töitä.

      Itse olen ilmeisesti niin rikas että on kannattanut rakentaa itse oma talo sekä piharakennukset ja puutarhat.
      Lisäksi lämmitän hakkeella ja korjaan itse autoni.
      Mutta rikas kun olen niin minähän voin maksaa itselleni palkan tekemästäni työstä.
      Köyhä ei voi tehdä kuten minä kun hän ei voi maksaa itselle palkkaa, on se niin pirun kallista tuo oma työ.

      Mihin tämä maa on menossa?
      Kitistään kun kaikki on kallista mutta itse ei olla valmiita tekemään mitään.
      Lisäksi ollaan kateellisia niille jotka tekevät jatkuvasti jotain.
      Kotona löhöämisellä ja liikunnasta maksamisellahan se talous nousee.
      Jatkakaa vain samaan malliin.

    • remppaaaa

      Missähän puutavaraliikkeessä on toi lava?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2102
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      171
      1630
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1557
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1358
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1312
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      287
      1172
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      134
      1058
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1032
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1013
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      54
      882
    Aihe