Hyviä kananmunia

yykaa479

Mistä saisi hyvä laatuisia kananmunia? Kertatoisensa jälkeen kennoissa on haljenneita munia siis hiushaljenneita tai kanamunat hajoaa jo keitinvedessä. Yhden paketin munista kolme hajosi keitettäessä. Syötetäänkö kanoille huonoa ruokaa, kun kuori on niin helposti hajoavaa. Minulla ei ole autoa, joten en pääse ostoksille suoraan tiloille. Olen ostanut useita eri tuotantoja. Mistä tietää mitä niille syötetään.
Halusisin kannattaa laadukkaita tuotteita, joissa myös kanat voivat hyvin. Olen ostanut pääasiallisesti lattiakanaloiden munia tai nimikkeellä vapaa.

11

54

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • munmummoni

      Osta ruskeita munia, jostain syystä niissä on vahvempi kuori.

    • noista.kaupoista

      K-Citymarket, S-Market, Prisma, Lidl.

      Sieltä saa hyviä munia, jotka eivät ole koskaan halki.

    • Maurinmunat

      M Salon munat oli tuollaisia heti keittäessä halkeavia ainakin aikanaan, ohuet kuoret. "Rainbown" munat olleet ihan ok, harvoin paukkuu halki.

      • mmnalla_töistä

      • Reikäseinässä

        Normimunat kestää keittää ilman reikiä, maurinpaukkumunat ei.
        Ja mitään munienkeittimiä en hommaa, jos 10 rasiallinen kestää käyttää pari kuukautta perheessä, ei ole mitään protskuilijoita.


      • mikro_munalla_töissä

      • MuniaTukuittain

        Protskun tankkaajien versio
        https://www.youtube.com/watch?v=BXKIahzdiPo


      • Munakasnainen
        Reikäseinässä kirjoitti:

        Normimunat kestää keittää ilman reikiä, maurinpaukkumunat ei.
        Ja mitään munienkeittimiä en hommaa, jos 10 rasiallinen kestää käyttää pari kuukautta perheessä, ei ole mitään protskuilijoita.

        Ostan kennon joka sisältää 30 erittäin isoa ruskeata paksukuorista munaa. Ostan aina torilta. Kenno maksaa 45 kruunua täällä Ruotsissa. Sehän tekee vähän alle 5 euroa. Elelen yksin ja olen pienikokoinen (53 kg) ja syön munia joka päivä vähintään kolme tai jopa viisi kpl joskus. Korvaan lihan, makkaran, leikkeleet, maksapasteijan ym. moskan munilla (liha ei siis kuitenkaan ole moskaa vaan melko kallista, ainakin hyvälaatuinen liha). Kolesterolini ovat kohdallaan ja olen terve 50 . Munissa on runsaasti kaikkia muita ravintoaineita paitsi C-vitamiinia, joten aikamoinen tehopakkaus ovat.


    • heleppoa.ku.heinän.teko

      Ei mitään reikiä. Munat veteen. Levy täysille, ennen kuin alkaa kiehua, niin levy pienimmälle ja sitten vain odotellaan.

      • nxmznzlzlzlzzl

        toihan on se jenkkiläinen muna keittotapa. ja kyllä niistä sillä tavalla parempia vaan tulee!


    • mistä..maukkaita

      Entä mistä saa kananmunia, jotka oikeasti maistuvat joltain, paitsi käymällä jollain luomutilalla. Kaupan valikoimista olen kokeillut vähän jokaista ja aina pettynyt maun laimeuteen.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2833
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2400
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2170
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      1982
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1826
    6. 166
      1820
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1777
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1726
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      132
      1513
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe