Tietokone aika 14v

1613

Vituttaa ku oon nyt siis 14v 9lk oleva poika ja minulla on tietokone aika päivässä 2h. Ymmärrän jos jollain 9 vuotiaalla pojalla on tietokone aika mutta itse käyn jo 9 luokkaa. Ostan varmaan rahoilla uuden koneen niin ettei vanhemmat voi laittaa mitään -.-. Ja sellanen lisäys että harrastus on jossa käyn noin 4 kertaa viikossa.

33

575

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neuvokasta

      Kyllä 2 h tietokoneaika on ihan riittävä. Vanhempasi ovat vastuuntuntoisia kunnon ihmisiä, kun ovat ymmärtäneet rajoittaa sinua oikealla tavalla.

    • jfirlgkfjdggkid

      Kiität vielä vanhempiasi sitte kun oot vähä vanhempi

      • m8pls

        "Kiitos rakkaat vanhemmat, että teidän ansiosta en koskaan ole oppinut käyttämään tietokonetta kunnolla"


    • Hei
      Kuulun itsekin niihin vanhempiin, jotka ovat rakastaneet lapsiaan niin paljon, että uskaltavat asettaa heille myös rajoja. Nuoren tehtävänä on sitten kapinoida niitä vastaan, jos rajat tuntuvat liian ankarilta.
      Nykyään tietokone on iso osa elämää ja varsinkin nuorilla. Kuitenkin Sinulla on myös muuta elämää kun kerroit harrastavasi neljäkin kertaa viikossa.

      Mitä jos ottaisit puheeksi tietokoneajan uudelleen vanhustesi kanssa. Omasta mielestäni tuo aika on hiukan niukan kuuloinen. Jos pelaat kaksi tuntia päivässä, on se minunkin mielestäni ilman muuta riittävä aika. Mutta kun tiedämme, että koneella asutaan muistakin syistä.
      Monista pulmista ja iloisemmistakin asioista voi järjestää perheneuvottelun, jossa asiat nostetaan pöydälle, perustellaan ja tehdään yhdessä päätöksiä. Ota siis rohkeasti puheeksi tämä asia heidän kanssaan. Olet heille tärkeä ja rakas!

      Pappi Elisabet

      • Rynnäkköanaali

        Ei tietokonella voi asua. Talossa asutaan.


    • 12346diceee

      osta oma kone tuskin sä saat muutettuu niit rajotuksii

    • Jsksvsksljsjs

      Oon pari vuot nuorempi ja aika puol tuntii eikä se varmaa tuu koskaan muuttumaan Että älä sinä valita.. =.=

      • Vitunhomohaha

        No siinähä kerkii hyvi :DDDDDD


      • Eiköhä siihee aikaa menee tietokoneen päälle ja pois laittamine


      • Ostassd
        Hesast kirjoitti:

        Eiköhä siihee aikaa menee tietokoneen päälle ja pois laittamine

        Ootko harkinnu ssd levyyn vaihto ja päivittää se vista 7 tai 10?


    • 130055223

      Mä oon 11, ja oma tietokoneaikani on 1,5 tuntia joka toinen päivä.

    • gamerforreal

      Oon 13v eikä oo kone aikaa välil saattaaa mennä helposti 13h mutta eipä ne siihe mittää sano jos teen läksyt ja syön siin välis...

      • Muskelivuori

        Haha sama


    • UnlimitedPossibilties

      Kyllä sulla pitää rajaton aika olla, netissä on todella paljon tekemistä jos niin haluaa.

    • mistänäitäriittää

      ensinnäkin.. kannattais varmaan opetella yhteenlasku. 14 v ja 9 lk eli olet mennyt kouluun 5 vuotiaana??? :-)

      • Slkdosp

        Tai sit sil on synttärit vasta jouluna idiootti


      • auttajakooh

        kannattais vaan itte opetella laskeen


      • lsldbdb

        -00 syntyneet meni 9 luokalle vuonna 2015. eli samana vuonna kun täytti 15. jos on syksyllä synttärit niin on vielä 14 vuotta kun menee ysille. 13 vuotta kun menee kasille. 12 vuotta kun menee seiskalle. 11 vuotta kun menee kutoselle. 10 vuotta kun menee vitoselle. 9 vuotta neloselle. 8 vuotta kolmoselle. 7 vuotta kakkoselle. ja 6 vuotta ykköselle, ja sitten sinä vuonba myöhemmin syksyllä täyttää 7.


      • stypido

        ajattelit varmaan et alottaja ei tiiä omaa ikäänsä eikä että millä luokalla on:)


    • Pojke

      14v ei oo ysillä

      • VitunIdiootti

        Kyllä voi olla, jos on syntynyt loppuvuodesta.


      • Tai jos on jäänny kaks kertaa luokalle


      • Muskelivuori

        jos on syntyny syksyllä, on 15, jos keväällä niin 16. ei vaan voi olla ysillä ja 14 v


      • mitähävittua

        Jollakin on matematiikka hukassa ja pahasti..


      • ootväärässä
        Muskelivuori kirjoitti:

        jos on syntyny syksyllä, on 15, jos keväällä niin 16. ei vaan voi olla ysillä ja 14 v

        ei. ysille mennään sinä vuonna kun täytetään 15, ei 16, joten ysille menijä ei mitenkään voi olla 16 vuotias.


      • vitunidiootti
        Muskelivuori kirjoitti:

        jos on syntyny syksyllä, on 15, jos keväällä niin 16. ei vaan voi olla ysillä ja 14 v

        ööö mä oon -01 eli meen ysille ja täytän vasta marraskuussa 15 eli oon nyt 14 onks joku ongelma???


    • Jkfldödpdu

      Mä ainaki tunnen itseni todella onnekkaaksi ku ei oo mitää rajotuksia tietokoneel pelaamisessa ja muus käyttämisessä. Varmaa sen takia et mun isä oli 90 luvul hirvee tietokone nörtti ja pelas melkee koko aja ja mun äiti on sen takii tottunu siihe. Et kunhan meen harrastuksiin ja koulu jutut kunnolla ei tuu riitaa

    • vitun paska

      • Brooooo

        Älä :DDD ei paskempaa ookkaa


    • Rajat

      Sopiva aika Sinun ikäiselle voisi olla, max 4 tuntii ! Edellyttäen, että koulu menee hyvin. Viikonloput, ja loma-ajat voist olla koneella pitempäänkin. Ålä jää kiinni peleihin :)

    • Mä saan käyttää nii kaua ku haluun klo 8aamulla - 9illalla ja oon jopa nuorisokodissa mut se edellyttää et tekee läksyt, siivoo siivouspäivänä ja ei tee mitään tyhmää

    • Mulla oli viä 8-9v joku ruutuaika mutku en kerjenny runkata ja saatana se tuli sanoo et pois koneelta ja olin sillee kyrpä pystys se lähti ja sen jälkeen ei enään tullu kyselemään. Anteeksi olen taass hieman humalassa

    • 13vee

      Mulla on vaan 10 minuuttia päivässä tietsikka aika, tähän meni sitten jo minuutti :(

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1935
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1868
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1568
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1413
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1174
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1152
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe