Ajakaa nyt hemmetissä se huippukallis ratikka Hervantajärveen ja alkakaa tajuta millä vuosikymmenellä maailma elää! Valtio ei tue ratikkaa nyt eikä koskaan, se on tasavarmaa. Muu maailma on siirtynyt ja kauan sitten äänettömien sähköbussien aikakauteen.
Pölhökustaat kaupungin päättäjät tekevät tuosta valtion poisjäämisestä yhtä tyhmän päätöksen kuin jo Paavolan aikaan monta kertaa tehtiin: maksatetaan koko roska kaupunkilaisten rahoilla.
Valtio ei tue järjetöntä ratikkahanketta
7
<50
Vastaukset
- ettävalittepuoles
Kaupungille vinkkiä siitä, miten saadaan hankkeen tueksi äänestäjistä kovaäänisimmät, mutta valitettavasti sellaiset, jotka eivät kartuta veroillaaan kaupungin kassaa. Vaan mieluumminkin rikastuttavat sossun odotushuonetta.
Eli keskustorille pahvinen ratikka. Ja lapsille ilmaisia värejä ja lehdistö paikalle kun kaikenlaiset Jotta-Junnat ja Lotta-Kerttulit pilaavat hyvää pahvia. Lähikuvia itseään toteuttavista lapsista. Että millainen sen ratikan pitäisin lapsen mielestä olla. Ja sen jälkeen oletkin jo niin kuollut niin kuollut, jos menet ratikkaa enää vastustamaan. Jos Lotta-Kerttulilta edes meinaa päästä itku se takia, että ei laitetakaan satoja miljoonia tarpeettomaan ratikkaan, niin vähintään se on rasismia. Voi olla natsismiakin. Ainakin se on vihamielisyyttä sukupuolineutraalia kehitystä vastaan! - Ratikan-rakastaja
Tutustutaanpa kivaan ja informatiiviseen listaan Euroopan raitioteistä. Kuinka ollakaan, niitähän on tehty kymmeniä aivan viime vuosina ja kymmeniä on tulossa lisää. Fiksu juttu, hoitaa homma raiteilla. Tehokkaasti ja mukavasti. Minäkin käytän aina ratikkaa kun olen edistyksellisessä Euroopassa.
https://en.wikipedia.org/wiki/Trams_in_Europe- ratikatkettuun
Ei pidä alistua siihen, että päättäjät tuhlaavat yhteisiä varoja kaikenlaisiin ratikoihin.
- TyömatkaasiKiemuraa
Kun tutkii noita ratikkasuunnitelmia, niin onneksi olkoon vaan: sinä, joka aiemmin pääsit töihisi yhdellä bussiyhteydellä, sinä joudut melko todennäköisesti joko kävelemään ison matkan ratikalle. Tai kulkemaan ensin bussilla ratikalle, sitten ratikan odottelua ja vaihto ratikkaan. Kunhan saapuu. Ja vasta sitten pääset jonnekin. Huonoimmalla onnella voi olla, että ratikasta joudut vielä kulkemaan pitkähkösti jalan tai sitten bussilla jatkoyhteydellä. Kun ratikkahan kulkee vain niitä kiskoja. Ja reitit ovat harvat.
- tkutstav
Jos ratikkaan tulee kääntyvät etupyörät ja kumirenkaat, niin kannatan lämpimästi.
- trollikanpuolella
Käykää nyt kaikki ratikkakannattajat ensin kokeilemassa Tallinnan trollikkaa (=kumipyöräinen nivelbussi jossa sähköjohdot yläpuolella), nopea, tehokas, äänetön ja varmasti taloudellisesti järkevin vaihtoehto. Tällainenhan Tampereella oli aiemminkin ja olisi varmaan vieläkin jos...
- Ratikkaseonhuono
Se on selvä, että ratikaa ei pidä rakentaa. Olen sitä mieltä, että ei myöskään trollikkaa. Sen sijaan sähköbussit voivat olla hyvä vaihtoehto. Niitä tulee olemaan tarjolla hyvissä ajoin ennen kuin ratikka ehtisi valmistua. Ja toistaiseksi on edullisinta jatkaa normaalien bussien kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kyllä suoraan
Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.752300Voisitko nainen kertoa mulle
Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun1751781- 1621639
Miehelle naiselta
Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te501402- 901398
Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa
Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-2961271Olen syvästi masentunut
En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi1361133- 1131083
- 751062
Nainen, millainen tilanne oli
kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin55958