Jeesus ei kumonnut lakia!

RitariOlevainen

Jeesuksesta ei tehty ainuttakaan kuvaa tai patsasta koska laki kielsi sen.
Alkuseurakuntalaiset elivät lain alla, eivätkä tehneet Jeesuksesta minkäänlaista kuvaa, patsasta tai muotokuvaa.

39

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinäpä.sen.murjasit

      Matteus 5
      17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.

      • sinäpä.sen.murjasit

        Matteus 5
        18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.


      • sinäpä.sen.murjasit

        Matteus 5
        19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.


      • Saul-PaulToivonen
        sinäpä.sen.murjasit kirjoitti:

        Matteus 5
        19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.

        Roomalaiskirje 3
        31 Teemmekö siis lain mitättömäksi uskon kautta? Pois se! Vaan me vahvistamme lain.


      • Saul-PaulToivonen
        sinäpä.sen.murjasit kirjoitti:

        Matteus 5
        19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.

        Roomalaiskirje 7
        12 Niin, laki on kuitenkin pyhä ja käskysana pyhä, vanhurskas ja hyvä.


      • näin.semenee

        Niin, mutta kun tuo liha on heikko, eikä taivu Jumalan laina alle, niin eikös tehdä niin, että kumotaan se laki, ettei enää uudessaliitossa sido, niin olemme vapaat elämään niinkuin vanha aatami tykkää elää.
        Paljon parempi on tämä, että laista ei puhuta halaistua sanaa, vaan nostetaan se omavanhurskainen jumalanpalvelus esiin, ja kerrotaan, että meidän luterilainen jumala elää tämän kansan keskuudessa ja siihen synnytään lapsikasteveden kautta, ripitetään nuorena, käydään ehtoollisella säännöllisesti ryyppäämässä synnit anteeksi ja pappi lopussa siunaa maahan, jonka me olemme valinneet pyhäksi.
        Näin ollen ristien rivi kertoo kunkin maan jumalan palveluksen ja kuka missäkin on vanhurskautunut opin ja mielen mukaan.
        Se on pyhää, minkä ME sanomme pyhäksi, ja kellään ei ole nokankoputtamista asiaan.


      • Saul-PaulToivonen
        näin.semenee kirjoitti:

        Niin, mutta kun tuo liha on heikko, eikä taivu Jumalan laina alle, niin eikös tehdä niin, että kumotaan se laki, ettei enää uudessaliitossa sido, niin olemme vapaat elämään niinkuin vanha aatami tykkää elää.
        Paljon parempi on tämä, että laista ei puhuta halaistua sanaa, vaan nostetaan se omavanhurskainen jumalanpalvelus esiin, ja kerrotaan, että meidän luterilainen jumala elää tämän kansan keskuudessa ja siihen synnytään lapsikasteveden kautta, ripitetään nuorena, käydään ehtoollisella säännöllisesti ryyppäämässä synnit anteeksi ja pappi lopussa siunaa maahan, jonka me olemme valinneet pyhäksi.
        Näin ollen ristien rivi kertoo kunkin maan jumalan palveluksen ja kuka missäkin on vanhurskautunut opin ja mielen mukaan.
        Se on pyhää, minkä ME sanomme pyhäksi, ja kellään ei ole nokankoputtamista asiaan.

        1. kirje Timoteukselle 1
        6 Muutamat ovat hairahtuneet niistä pois ja poikenneet turhiin jaarituksiin,
        7 tahtoen olla lainopettajia, vaikka eivät ymmärrä, mitä puhuvat ja minkä varmaksi väittävät.
        8 Mutta me tiedämme, että laki on hyvä, kun sitä lain mukaisesti käytetään


    • >Alkuseurakuntalaiset elivät lain alla, eivätkä tehneet Jeesuksesta minkäänlaista kuvaa, patsasta tai muotokuvaa.
      Miten he edes olisivat voineet sellaisen tehdä, kun evankeliumeissa tai missään muualla ei inahdeta sanaakaan Jeesuksen ulkonäöstä?

      • RitariOlevainen

        "Miten he edes olisivat voineet sellaisen tehdä, kun evankeliumeissa tai missään muualla ei inahdeta sanaakaan Jeesuksen ulkonäöstä?"

        Mitä sinä tuolla tarkoitat?

        Väitätkö ettei kukaan alkuseurakuntalainen ollut itse nähnyt Jeesusta?
        Väitätkö ettei historiallista Jeesusta ole ikinä ollut olemassakaan?
        Miten esim. Urho Kekkosesta on voitu tehdä muotokuva, kun evankeliumeissa tai missään muualla ei inahdeta sanaakaan Urho Kekkosen ulkonäöstä?
        Siten että joku näki hänet omin silmin ja piirsi Urhosta kuvan, eikä siihen tarvittu ainuttakaan evankeliumia, katekismusta, ristin voittoa, Aku Ankkaa tai allakkaa.


      • RitariOlevainen kirjoitti:

        "Miten he edes olisivat voineet sellaisen tehdä, kun evankeliumeissa tai missään muualla ei inahdeta sanaakaan Jeesuksen ulkonäöstä?"

        Mitä sinä tuolla tarkoitat?

        Väitätkö ettei kukaan alkuseurakuntalainen ollut itse nähnyt Jeesusta?
        Väitätkö ettei historiallista Jeesusta ole ikinä ollut olemassakaan?
        Miten esim. Urho Kekkosesta on voitu tehdä muotokuva, kun evankeliumeissa tai missään muualla ei inahdeta sanaakaan Urho Kekkosen ulkonäöstä?
        Siten että joku näki hänet omin silmin ja piirsi Urhosta kuvan, eikä siihen tarvittu ainuttakaan evankeliumia, katekismusta, ristin voittoa, Aku Ankkaa tai allakkaa.

        Ainakin evankeliumien teksteistä puuttuvat ulkonäön kuvaukset viittaavat siihen, että niiden kirjoittajat eivät itse olleet nähneet Jeesusta. Ja kun ihmisten keskimääräinen elinikä oli erittäin lyhyt, voi olla että enää vuonna 40 ei enää elänyt kuin muutama Jeesuksen nähnyt.
        Kekkosen ulkonäköön voi tutustua vaikkapa sadoista valokuvista. Oletko vähän yksinkertainen?


      • RitariOlevainen
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Ainakin evankeliumien teksteistä puuttuvat ulkonäön kuvaukset viittaavat siihen, että niiden kirjoittajat eivät itse olleet nähneet Jeesusta. Ja kun ihmisten keskimääräinen elinikä oli erittäin lyhyt, voi olla että enää vuonna 40 ei enää elänyt kuin muutama Jeesuksen nähnyt.
        Kekkosen ulkonäköön voi tutustua vaikkapa sadoista valokuvista. Oletko vähän yksinkertainen?

        "voi olla että enää vuonna 40 ei enää elänyt kuin muutama Jeesuksen nähnyt."

        "Oletko vähän yksinkertainen?"
        Olet!

        Alkuseurakuntia perustettiin HETI Jeesuksen poismenon jälkeen!

        EI ODOTELTU 40 VUOTTA alkuseurakuntien perustamisen kanssa kuten yrität luulotella ja väittää meille!

        LUE RepeRuutikallio Apostolien Teot jos et muuten usko!

        Kyllä sinä RepeRuutikallio todellakin olet harvinaisen tyhmä mies!
        Antaisit vaimosi huolehtia sananselittämisestä ja sinä huolehtisit vain siitä sanankuuntelemisesta!
        Sunnuntaina, aina kun tulet tulet kirkosta kotiin, kysyt sitten vaimoltasi selitystä niihin asioihin jotka jäivät sinulle epäselviksi saarnasta.


      • RitariOlevainen
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Ainakin evankeliumien teksteistä puuttuvat ulkonäön kuvaukset viittaavat siihen, että niiden kirjoittajat eivät itse olleet nähneet Jeesusta. Ja kun ihmisten keskimääräinen elinikä oli erittäin lyhyt, voi olla että enää vuonna 40 ei enää elänyt kuin muutama Jeesuksen nähnyt.
        Kekkosen ulkonäköön voi tutustua vaikkapa sadoista valokuvista. Oletko vähän yksinkertainen?

        "voi olla että enää vuonna 40 ei enää elänyt kuin muutama Jeesuksen nähnyt."

        VAIN 10 vuotta Jeesuksen poismenon jälkeen???
        "ei enää elänyt kuin muutama Jeesuksen nähnyt."

        Mikä ihmeen trolli sinä RepeRuutikallo oikein olet?
        Mene RepeRuutikallo ulos paukuttelemaan nallipyssyäsi ja leikkimään hiekkalaatikollasi äläkä enään sekaannu täällä aikuisten ihmisten puheisiin kun et ymmärrä niistä yhtikäs mitään!


      • RitariOlevainen kirjoitti:

        "voi olla että enää vuonna 40 ei enää elänyt kuin muutama Jeesuksen nähnyt."

        VAIN 10 vuotta Jeesuksen poismenon jälkeen???
        "ei enää elänyt kuin muutama Jeesuksen nähnyt."

        Mikä ihmeen trolli sinä RepeRuutikallo oikein olet?
        Mene RepeRuutikallo ulos paukuttelemaan nallipyssyäsi ja leikkimään hiekkalaatikollasi äläkä enään sekaannu täällä aikuisten ihmisten puheisiin kun et ymmärrä niistä yhtikäs mitään!

        Olen sellainen trolli, että olen kirjoitellut suomi24:ssä enemmän tai vähemmän noin 14 vuotta rekisteröidyllä nimimerkillä, tosin suurimman osan aikaa muilla kun uskontopalstoilla. Entäs sinä? En muista sinua ennestään, mutta varmaan olet jokin tärkeäkin tappinen kun niin pullistelet.
        Elinajanodotteeksi ajanlaskumme alun lapselle olen nähnyt arvoidun 18 vuotta. Vanhahkoiksi eläneet löytyivät entisajan yleiseen tapaan siitä pienestä joukosta jonka ei juuri tarvinnut tehdä fyysistä työtä.
        Luonnollisesti en lukenut Jeesuksen nähneisiin sitä arvatenkin suurta nähneiden enemmistöä, joka oli hänet jossain havainnut mutta ei pitänyt muita maankolkan komeljanttareita kummempana.


      • RitariOlevainen
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Olen sellainen trolli, että olen kirjoitellut suomi24:ssä enemmän tai vähemmän noin 14 vuotta rekisteröidyllä nimimerkillä, tosin suurimman osan aikaa muilla kun uskontopalstoilla. Entäs sinä? En muista sinua ennestään, mutta varmaan olet jokin tärkeäkin tappinen kun niin pullistelet.
        Elinajanodotteeksi ajanlaskumme alun lapselle olen nähnyt arvoidun 18 vuotta. Vanhahkoiksi eläneet löytyivät entisajan yleiseen tapaan siitä pienestä joukosta jonka ei juuri tarvinnut tehdä fyysistä työtä.
        Luonnollisesti en lukenut Jeesuksen nähneisiin sitä arvatenkin suurta nähneiden enemmistöä, joka oli hänet jossain havainnut mutta ei pitänyt muita maankolkan komeljanttareita kummempana.

        Täh? Täh? ........... Mitä ja mistä sinä oikein höpötät koko ajan?

        Aloituksessani luki seuraavaa:
        "Jeesuksesta ei tehty ainuttakaan kuvaa tai patsasta koska laki kielsi sen.
        Alkuseurakuntalaiset elivät lain alla, eivätkä tehneet Jeesuksesta minkäänlaista kuvaa, patsasta tai muotokuvaa."

        Et RepeRuutikallo ymmärrä lukemaasi ja siksi kirjoitat vain puuta heinää vastauksissasi! Et tajua mistään yhtikäs mitään!


      • RitariOlevainen kirjoitti:

        Täh? Täh? ........... Mitä ja mistä sinä oikein höpötät koko ajan?

        Aloituksessani luki seuraavaa:
        "Jeesuksesta ei tehty ainuttakaan kuvaa tai patsasta koska laki kielsi sen.
        Alkuseurakuntalaiset elivät lain alla, eivätkä tehneet Jeesuksesta minkäänlaista kuvaa, patsasta tai muotokuvaa."

        Et RepeRuutikallo ymmärrä lukemaasi ja siksi kirjoitat vain puuta heinää vastauksissasi! Et tajua mistään yhtikäs mitään!

        Ahaa, sinusta kysyminen näkyy olevan arka paikka mutta toisia arvioit parin viestin perusteella oikein innokkaasti. Huomaa että olet uskomassa.:)
        Niin ja juu, alkuseurakuntien vakiinnuttua ei tosiaan ollut enää mukana monia jotka olisivat Jeesuksen omin silmin nähneet. Tässä pienessä joukossa tuskin oli myöskään ainuttakaan hommansa osaavaa kuvanveistäjää, vai kuvitteletko tosissasi että oli?


      • RitariOlevainen
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Ahaa, sinusta kysyminen näkyy olevan arka paikka mutta toisia arvioit parin viestin perusteella oikein innokkaasti. Huomaa että olet uskomassa.:)
        Niin ja juu, alkuseurakuntien vakiinnuttua ei tosiaan ollut enää mukana monia jotka olisivat Jeesuksen omin silmin nähneet. Tässä pienessä joukossa tuskin oli myöskään ainuttakaan hommansa osaavaa kuvanveistäjää, vai kuvitteletko tosissasi että oli?

        Kirjoitat sekavia, asian vierestä tyhmyyksiäsi. Jotkut ehkä pitävät sinua viisaanakin kun eivät kehtaa tunnustaa etteivät ymmärrä sinun sekavista jutuistasi yhtään mitään. Pullistelet kuin markkinapallo. Millä palstalla olet pullistellut ne 14 vuotta kun en aikaisemmin ole saanut iloa lukea löpinöitäsi? Jollain ipana-/leikki-/pyhäkoulupalstalla vai? Oletko edes koskaan lukenut sanaakaan Raamatusta? Olet tainnut vain heilutella sitä hurskaan ja tärkeän näköisenä, tarinoillesi sillä tahtia lyöden. Taitaa Raamattusi olla suurinta kokoa, villisiannahkapäällysteisillä kansilla ja kullatulla vetoketjulla. Kyllähän sitä kehtaa esitellä uskomuksen-/ ja luulotteluntovereille. RepeRuutikallon Luxusraamatussa sivutkin vielä toisissaan kiinni? Millähän nahalla ne RepeRuutikallon Raamatun kannet loppujen lopuksi onkaan päällystetty? Kenen veri juotu, kenen ruumis syöty, kenen nahka käytetty tekohurskaan tosiuskiksen Raamatun kansien päällystämiseen?
        Kyllä olet tosi pullea markkinapallo, voi pyhä sylvi sentään!
        =´0`=


      • RiipinRaapin
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Ainakin evankeliumien teksteistä puuttuvat ulkonäön kuvaukset viittaavat siihen, että niiden kirjoittajat eivät itse olleet nähneet Jeesusta. Ja kun ihmisten keskimääräinen elinikä oli erittäin lyhyt, voi olla että enää vuonna 40 ei enää elänyt kuin muutama Jeesuksen nähnyt.
        Kekkosen ulkonäköön voi tutustua vaikkapa sadoista valokuvista. Oletko vähän yksinkertainen?

        RR on täys urpo, ihan uskomattoman tyhmä `(Ö)´


    • Laki.armo.vai.molemmat
      • RitariOlevainen

        ihmisoppilinkkisi vastaan Jeesuksen Oppi:

        Matteus 5
        18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

        Luukas 16
        17 Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.

        Sinä uskot ennemmin muita ihmisiä kuin Jeesusta?!


      • RitariOlevainen kirjoitti:

        ihmisoppilinkkisi vastaan Jeesuksen Oppi:

        Matteus 5
        18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

        Luukas 16
        17 Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.

        Sinä uskot ennemmin muita ihmisiä kuin Jeesusta?!

        Muilta ihmisiltä voi jopa kysellä tarkennuksia ja keskustella heidän kanssaan heidän sanomisistaan. Yritäpä samaa Jeesuksen kanssa. Siihen pystyy vain Juhani Starczewski. Tosin olet sen luokan hörhö, että saatat olla vaikka itse hän.


    • UskoToivonen

      Muistakaa lain täyttäjät täyttää laki viimeistä piirtoa myöten, muutoin ..

      10. Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee".
      11. Ja selvää on, ettei kukaan tule vanhurskaaksi Jumalan edessä lain kautta, koska "vanhurskas on elävä uskosta".
      12. Mutta laki ei perustaudu uskoon, vaan: "Joka ne täyttää, on niistä elävä".

      Kuinka monta lain täyttäjää tiedätte?

      • RitariOlevainen

        UskoToivonen kumosi nyt vielä tämänkin Jeesuksen puheen:

        Matteus 24
        35 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa.

        Usko Toivosen elämäntyönä on kumota Jeesuksen puheita ja yrittää selittää ne valheiksi!
        UskoToivonen pitää Jeesusta valehtelijana!
        UskoToivonen ei usko Jeesusta!


    • täsmennystä

      Ei mikään laki kieltänyt kuvia ja patsaita. Niitähän oli Jerusalemin temppelissäkin.

      Sen sijaan pakanoiden harjoittama patsaiden palvonta oli kielletty. Kielto koski siis epäjumalien palvontaa, ei itse taideteoksia.

      • RitariOlevainen

        2. Mooseksen kirja 20
        4 Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.

        5. Mooseksen kirja 4
        15 Ottakaa siis itsestänne tarkka vaari-sillä te ette sinä päivänä, jona Herra puhui teille tulen keskeltä Hoorebilla, nähneet hänestä minkäänkaltaista muotoa-
        16 ettette menettele kelvottomasti ettekä tee itsellenne jumalankuvaa, ette minkään muotoista patsasta, ette miehen tai naisen kuvaa,
        17 ette maan päällä liikkuvan nelijalkaisen eläimen kuvaa, ette taivaan alla lentävän siivekkään linnun kuvaa,
        18 ette maassa matelevaisen kuvaa ettekä vesissä maan alla olevan kalan kuvaa;


      • OpetustabyRO

        Kymmenen käskyä ovat osa Mooseksen lakia!
        Etkö ole koskaan kuullut kymmenestä käskystä?

        5. Mooseksen kirja 5
        6 'Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.
        7 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
        8 Älä tee itsellesi jumalankuvaa, älä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
        9 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
        10 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.
        11 Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.
        12 Ota vaari lepopäivästä, niin että sen pyhität, niinkuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt.
        13 Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi;
        14 mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi, sinun härkäsi, aasisi tai muu juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on, että palvelijasi ja palvelijattaresi saisivat levätä niinkuin sinäkin.
        15 Ja muista, että itse olit orjana Egyptin maassa ja että Herra, sinun Jumalasi, vei sinut sieltä pois väkevällä kädellä ja ojennetulla käsivarrella. Sentähden Herra, sinun Jumalasi, käski sinun viettää lepopäivän.
        16 Kunnioita isääsi ja äitiäsi, niinkuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt, että kauan eläisit ja menestyisit siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa.
        17 Älä tapa.
        18 Älä tee huorin.
        19 Älä varasta.
        20 Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi.
        21 Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa. Älä halaja lähimmäisesi huonetta, älä hänen peltoansa, älä hänen palvelijaansa, palvelijatartansa, härkäänsä, aasiansa, äläkä mitään, mikä on lähimmäisesi omaa.'


    • PasiToivonen

      Jos sinulla on kuvallinen henkilötodistus, joudut helvettiin.

      • koomikonketku

        Toivosen tahallinen(?) kuvienkumartelun väärinkäsittäminen alkaa saada koomisia piirteitä.


    • RitariOlevainen

      ★ Kristityt uskovaiset YLLÄPITÄVÄT LAKIA, syytellessään uskontovereitaan (m.m. muista lahkoista) näiden rikkomuksista!

      Roomalaiskirje 4 1992
      15 Laki tuo mukanaan Jumalan vihan; ellei ole lakia, ei ole rikkomustakaan.

      ★ LAKIA EI OLE KUMOTTU koska uskovaiset pitävät toistensa synneistä kirjaa!

      Roomalaiskirje 5 1992
      13 Olihan synti maailmassa ennen lain antamistakin, mutta missä lakia ei ole, siellä ei synneistä pidetä kirjaa.

      ☺ Quod erat demonstrandum. ☺

    • Kristus täytti lain. Jos kerran Kristus on Henkensä kautta uskovassa, on lain täyteys näin ollen uskovassa. Näin ollen uskova on Kristuksen tähden lain edessä siis vanhurskas.

      Tämä on juuri se syy miksi Kristuksessa ja Häneen uskoen voidaan todellakin pelastua!

      Koska jokainen ihminen on lain edessä rikkonut, jokainen Jumalan edessä syyllinen.
      Mutta vain Kristus on nuhteeton lain edessä, ainoa lain täyttäjä.
      Sen tähden tämä lain täyteys on nyt uskon kautta Häneen saatavilla jokaisen osaksi joka Häneen uskoo!

      • RitariOlevainen

        Matteus 19
        17 Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sinä minulta hyvästä kyselet? On vain yksi, joka on hyvä. Jos haluat päästä sisälle elämään, noudata käskyjä."
        17 Niin hän sanoi hänelle: "Miksi kysyt minulta, mikä on hyvää? On ainoastaan yksi, joka on hyvä. Mutta jos tahdot päästä elämään sisälle, niin pidä käskyt."

        ★ "On vain yksi, joka on hyvä." Jeesus tarkoittaa tuossa Jumalaa, joka yksin on hyvä!

        Markus 10
        18 Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ainoastaan Jumala on hyvä, ei kukaan muu.
        18 Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin.

        Luukas 18
        19 Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ainoastaan Jumala on hyvä, ei kukaan muu.
        19 Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä, paitsi Jumala yksin.


      • RitariOlevainen

        Galatalaiskirje 3
        13 Kristus on lunastanut meidät vapaiksi lain kirouksesta tulemalla itse kirotuksi meidän sijastamme, niin kuin on kirjoitettu: "Kirottu on jokainen, joka on ripustettu paaluun."

        nikojt! Onko epäjumalasi kirottu?!?
        Minun ja veljeni Jeesuksen Jumala ei ole kirottu! Eikä Jumalan Kristukseksi ja ylipapiksi voitelema ja korottama ihminen Jeesus ole kirottu!


      • Kyllä Jeesus tuli kirotuksi, aivan kuten kirjoitukset ilmoittavat. Hän lain täyttäjänä, vanhurskaana, kantoi sen kirouksen joka jokaisen meidän osaksemme olisi kuulunut. Hän otti sen, jotta meidän ei tarvitsisi.

        Mutta ei siinä ole koko evankeliumi.
        Hän näet myös nousi kuolleista, voittaen KUOLEMAN ja tuli nostetuksi ylös taivaisiin, syntyen TAKAISIN siihen HERRAUTEEN joka Hänellä jo hamaassa ikuisuudessa oli!

        Nyt Hän on kuningas ja vain Hänen lain täyteydessään uskova voidaan lukea vanhurskaaksi.


      • Mutta sitä en ymmärrä, miksi ritariolevainen kutsut Herraa Jeesusta, Häntä kenestä Raamattu ilmoittaa ja kenen nimeen minä turvaan, epäjumalaksi edellä!?


      • RitariOlevainen
        nikojt kirjoitti:

        Mutta sitä en ymmärrä, miksi ritariolevainen kutsut Herraa Jeesusta, Häntä kenestä Raamattu ilmoittaa ja kenen nimeen minä turvaan, epäjumalaksi edellä!?

        Jesaja 42
        1 Katso, minun palvelijani, jota minä tuen, minun valittuni, johon minun sieluni mielistyi. Minä olen pannut Henkeni häneen, hän levittää kansakuntiin oikeuden.

        ★ JEESUS ON JUMALAN PALVELIJA! ★

        ★ JEESUKSEN VIRKA on JUMALALTA SAATU PAPPEUS! ★

        ★ JEESUS ON VÄLIMIES JUMALAN JA IHMISTEN VÄLILLÄ! ★

        Psalmit 110
        4 Herra on vannonut eikä sitä kadu: "Sinä olet pappi iankaikkisesti, Melkisedekin järjestyksen mukaan".

        Heprealaiskirje 8
        1 Mutta pääkohta siinä, mistä me puhumme, on tämä: meillä on sellainen ylimmäinen pappi, joka istuu Majesteetin valtaistuimen oikealla puolella taivaissa,

        Heprealaiskirje 8
        6 Mutta tämä taas on saanut niin paljoa jalomman viran, kuin hän on myös paremman liiton välimies, liiton, joka on paremmille lupauksille perustettu.

        Heprealaiskirje 9
        15 Ja sentähden hän on uuden liiton välimies, että, koska hänen kuolemansa on tapahtunut lunastukseksi ensimmäisen liiton aikuisista rikkomuksista, ne, jotka ovat kutsutut, saisivat luvatun iankaikkisen perinnön.

        1. kirje Timoteukselle 2
        5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,

        ★ Mutta sitä en ymmärrä, miksi nikojt ei itse lue Raamattua ja/tai ala käymään pyhäkoulua!?

        Heprealaiskirje 2
        17 Sentähden piti hänen kaikessa tuleman veljiensä kaltaiseksi, että hänestä tulisi laupias ja uskollinen ylimmäinen pappi tehtävissään Jumalan edessä, sovittaakseen kansan synnit.


    • Kuuntelen.pyhää.sanaa

      Vanhan liiton sotahistoria ei ole Uuden liiton kristityille voimassa olevaa opetusta. Jeesus antoi Uuteen liittoon uuden perustuslain:
      "UUDEN käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut - että tekin niin rakastatte toisianne. Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus." Joh. 13:34,35.
      Tuo on mahdollista vain uskoon tulleille, joille Jeesus käskyn antoikin. Nimikristityt eivät kykene itse tekemään itsestään rakkaudellisia.
      Opetus Jeesuksen vuorisaarnasta.
      "Te olette kuulleet sanotuksi (vanhassa liitossa): 'Silmä silmästä ja hammas hampaasta.' Mutta minä sanon teille (uuden liiton kristityille): älkää tehkö pahalle vastarintaa; vaan jos joku lyö sinua oikealle poskelle, käännä hänelle toinenkin...
      Te olette kuulleet sanotuksi (vanhassa liitossa): 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi.' Mutta minä sanon teille (uuden liiton kristityille): rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat, että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä Hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin." Matt.5:38-45.
      Uuden liiton raamatullisesta kristillisyydestä tarkemmin tässä helluntaisaarnaajan videossa:
      https://youtu.be/UrYRsG-vv1s

      • RitariOlevainen

        Tuolla sinun "uudella liitollasi" ei ole lainvoimaa!

        Sinun "uusi liittosi" perustautuu vain tuohon Johanneksen evankeliumin kolmaanteentoista lukuun sekä jonkun helluntaisaarnaajan videoon!

        Johanneksen evankeliumi kirjoitettiin vasta toisen vuosisadan alussa joten ainakin siihen saakka oli vielä "se vanha liitto" voimassa.
        "Se vanha liitto" oli ehkä vielä voimassa aivan viime vuosiin saakka kunnes tuo helluntaisaarnaaja vihki sen "uuden liiton" VIRALLISEKSI "uudeksi liitoksi" tuolla videollaan halle...j.n.e. Se video sen "uuden liiton" vahvisti ja sinetöi halle...j.n.e. ?!?

        Kuuntelen.pyhää.sanaa erään helluntaisaarnaajan videolta, sanoo nimim. Kuuntelen.pyhää.sanaa!


    • PasiToivonen

      >>Toivosen tahallinen(?) kuvienkumartelun väärinkäsittäminen alkaa saada koomisia piirteitä.>>

      Onneksi meillä on ISIS joka pitää kiinni Mooseksen laista.

    • Vanhin

      Linkissä oli raitishenkinen puhe. Suosittelen katsomaan videon.

    • Nähty_on

      Jeesus oli tollanen Jone Nikulan näkönen jantteri.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2605
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2223
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1927
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1661
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1655
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1616
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      35
      1589
    8. 89
      1530
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      116
      1403
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe