Mikä on paras laiva Tallinnaan päiväreissulle

peeeeeeeeter_55

Kokeiltu on superstaria mutta heitätti niin vietävästi vaikka tuulta ei ollut paljoa. Mikä on paras laiva päiväristeilylle Tallinnaan?

97

2875

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Xprss

      Suosittelisin Viikaria.

      • viruvalkee

        meillä on vikström ja hyvin menee,pietariin viipuriin mutta en tiedä virusta.


      • autollaviruun

        parasta mennä autolla niin eipä keikuta.ja tauot saa pitää silloin kun haluaa.


      • Silja


      • Vain-Tukholmaan

        Ajaa vain Tukholmaan, ei Tallinnaan.


      • villiviikinki

        Myös minä suosittelen VikingLine:n XPRSS:sää.Olin sillä viime viikonloppuna ja tykkäsin laivasta,ei ollut mitenkään isokokoinen laiva ja kaikki palvelut löytyivät helposti.Tosin minä kävin yöristeilyllä,mutta kuitenkin käymisen arvoinen laiva.


      • xprsOK
        villiviikinki kirjoitti:

        Myös minä suosittelen VikingLine:n XPRSS:sää.Olin sillä viime viikonloppuna ja tykkäsin laivasta,ei ollut mitenkään isokokoinen laiva ja kaikki palvelut löytyivät helposti.Tosin minä kävin yöristeilyllä,mutta kuitenkin käymisen arvoinen laiva.

        Joo,ja lähtee Katajanokalta 11.30.Ei tarvitse "yöllä" herätä ja ängetä ruuhkabussissa Jätkään.


      • xprsOK
        xprsOK kirjoitti:

        Joo,ja lähtee Katajanokalta 11.30.Ei tarvitse "yöllä" herätä ja ängetä ruuhkabussissa Jätkään.

        Ainakin joku Viikinki lähtee 11.30


      • mooses2
        Vain-Tukholmaan kirjoitti:

        Ajaa vain Tukholmaan, ei Tallinnaan.

        Jo vain Tukholmaan. Miksi ryssien Viroon? varkaita koko sakki. Kokemusta on.


      • justusfi.Å

        Virolaiset menkööt Moskovaan. Sitten saatan käväistä EEEstimaan Talllinnnas


      • rydis81

        ECKERÖ on PARAS!!


      • mikkihiirimerihädässä
        Vain-Tukholmaan kirjoitti:

        Ajaa vain Tukholmaan, ei Tallinnaan.

        Kyllä menee Silja Tallinnaan. Sitäpaitsi sen nimi on nykyään Silja-Tallink, joten kai sekin jotain kertoo. Mutta Viking Line on kuitenkin kaikin puolin parempi. Eikä laivaa "ajeta".


      • Kipparinpoika
        mikkihiirimerihädässä kirjoitti:

        Kyllä menee Silja Tallinnaan. Sitäpaitsi sen nimi on nykyään Silja-Tallink, joten kai sekin jotain kertoo. Mutta Viking Line on kuitenkin kaikin puolin parempi. Eikä laivaa "ajeta".

        mikkihiirimerihädässä kommentoi: "..Eikä laivaa "ajeta"

        ..Ettäs nyt tiedätte että laivat jolla risteilette, ne on purjelaivoja!

        Ei helvetti mitä idiootteja täällä S24:ssa on :D :D :D :D


    • Määrittele "paras"

      - Taisin kyyti?

      - Paras viihdetarjonta?

      - Edullisimmat matkahinnat?

      - Edullisimmat hinnat laivalla?

      - Laivan yleisilme?

      - Millaiset oleskelutilat?

      • Tietty-noin

        Kaikennäköistä turhaa touhotusta.

        Tietty paras on se, missä matka tuntuu mukavimmalta.

        Vain matkustamaton lukutoukka alkaa tehdä tuollaisia listoja.


      • Jos.olisit.matkannut

        jos olisit joskus matkannut laivalla tietäisit mitä avaaja tarkoittui kysymyksellään.

        tosin taas hieman outoja termejäkin käytät, kuten "- Taisin kyyti?", mutta itsehän tiedät omat termisi ja niiden tarkoitusperän, eihän niitä ole mulle tarkoitettukaan.

        Ps. kokonaisuus on on hyvä mittapuu parhaasta, missä viihtyy parhaiten, missä homma toimii kuten odotatkin.

        Itse asiassa parhaaseen ei vaikuta hinnat, muutoin kuin persaukisten kohdalla, niin yhden ja tärkeimmän osakokonaisuuden listastasi unohdit, viihtyväisyyden ja palvelun laivalla, tuo jäi ilmeisestikin listastasi pois koska et liene koskaan matkanneen laivalla,


      • Jos.olisit.matkannut kirjoitti:

        jos olisit joskus matkannut laivalla tietäisit mitä avaaja tarkoittui kysymyksellään.

        tosin taas hieman outoja termejäkin käytät, kuten "- Taisin kyyti?", mutta itsehän tiedät omat termisi ja niiden tarkoitusperän, eihän niitä ole mulle tarkoitettukaan.

        Ps. kokonaisuus on on hyvä mittapuu parhaasta, missä viihtyy parhaiten, missä homma toimii kuten odotatkin.

        Itse asiassa parhaaseen ei vaikuta hinnat, muutoin kuin persaukisten kohdalla, niin yhden ja tärkeimmän osakokonaisuuden listastasi unohdit, viihtyväisyyden ja palvelun laivalla, tuo jäi ilmeisestikin listastasi pois koska et liene koskaan matkanneen laivalla,

        Mitä vittua sä sössötät???

        Paljon tekstiä, ei lainkaan asiaa :)


      • Tietty-noin
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Mitä vittua sä sössötät???

        Paljon tekstiä, ei lainkaan asiaa :)

        No minäpäs suomennan.

        Avainsana on "perstuntuma". Sen saa vain kokemuksen kautta. Siihen ei auta esitteiden tai mainosten lukeminen.

        Kuten yllä totesin "Tietty paras on se, missä matka tuntuu mukavimmalta."


      • Tietty-noin kirjoitti:

        No minäpäs suomennan.

        Avainsana on "perstuntuma". Sen saa vain kokemuksen kautta. Siihen ei auta esitteiden tai mainosten lukeminen.

        Kuten yllä totesin "Tietty paras on se, missä matka tuntuu mukavimmalta."

        Niin, mutta jos kysyn vaikkapa "millä tallinnan laivalla on halvin oluttuoppi" niin vastaus ei ole "olet persaukinen" tai "kuka nyt laivalle juomaan menee" "kyllä se laivalla selviää"

        Noh vastaukset ovat:

        Tallink 5,9€
        Eckerö 4,9€
        Vikingline 4,5€

        Eli vastaus on Vikingline... Simppeliä :)


        Itse olen mennyt Suomesta Viroon jopa niin erikoisilla laivoilla että kellään tällä palstalla ei ole kokemusta siitä :)


      • Xprss
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Niin, mutta jos kysyn vaikkapa "millä tallinnan laivalla on halvin oluttuoppi" niin vastaus ei ole "olet persaukinen" tai "kuka nyt laivalle juomaan menee" "kyllä se laivalla selviää"

        Noh vastaukset ovat:

        Tallink 5,9€
        Eckerö 4,9€
        Vikingline 4,5€

        Eli vastaus on Vikingline... Simppeliä :)


        Itse olen mennyt Suomesta Viroon jopa niin erikoisilla laivoilla että kellään tällä palstalla ei ole kokemusta siitä :)

        Suosittelin Viikaria. Kuitenkaan en ole vielä siellä juonut ainuttakaan tuopillista olutta, vaikka matkoja on kerrtynyt. Joten mittarisi ei ole kovin adekvaatti.

        Olet kokonaan unohtanut muutamat hyvin oleelliset seikat. Kuten sen, että Viikari lähtee Skatalta ja ne muut Hernesaaresta eli "sivummalta". Tai että Viikarista on lyhyt matka maihin ja liikenteeseen. Sekä se, että Viikarin terminaalit ovat mukavampia odotella laivaan pääsyä. Mutta nuo asiat selviävät vain käytännön kokemuksella.


      • Xprss kirjoitti:

        Suosittelin Viikaria. Kuitenkaan en ole vielä siellä juonut ainuttakaan tuopillista olutta, vaikka matkoja on kerrtynyt. Joten mittarisi ei ole kovin adekvaatti.

        Olet kokonaan unohtanut muutamat hyvin oleelliset seikat. Kuten sen, että Viikari lähtee Skatalta ja ne muut Hernesaaresta eli "sivummalta". Tai että Viikarista on lyhyt matka maihin ja liikenteeseen. Sekä se, että Viikarin terminaalit ovat mukavampia odotella laivaan pääsyä. Mutta nuo asiat selviävät vain käytännön kokemuksella.

        Itsellä tosiaan on suppea kokemus viron laivoista...

        Viking XPRS
        Eckeröline
        Navirail (juurikin se haamulaiva josta kenelläkään ei ole käytännön kokemuksia)

        Ja Viroon olen maktkannut vain auton kanssa, joten odottelussa ei paljoa eroa....


      • Taas-jäit-kiinni
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Niin, mutta jos kysyn vaikkapa "millä tallinnan laivalla on halvin oluttuoppi" niin vastaus ei ole "olet persaukinen" tai "kuka nyt laivalle juomaan menee" "kyllä se laivalla selviää"

        Noh vastaukset ovat:

        Tallink 5,9€
        Eckerö 4,9€
        Vikingline 4,5€

        Eli vastaus on Vikingline... Simppeliä :)


        Itse olen mennyt Suomesta Viroon jopa niin erikoisilla laivoilla että kellään tällä palstalla ei ole kokemusta siitä :)

        Taas jäit kiinni valheesta!

        Matka kestää 2½ tuntia. Ei siinä ajassa kuljettaja voi ölviä lipittää. Ei etenkään Viron tiukempien promillerajojen takia.


      • Taas-jäit-kiinni kirjoitti:

        Taas jäit kiinni valheesta!

        Matka kestää 2½ tuntia. Ei siinä ajassa kuljettaja voi ölviä lipittää. Ei etenkään Viron tiukempien promillerajojen takia.

        Mitä vittua sä sössötät taas??? Ei kai nyt promilleraja voi hintaan vaikuttaa :)

        Ja tosiassa virossa promilleraja on isompia koska 1,5 promilleen asti selviää pienellä rikesakolla... siinä missä suoemssa tulee ajokieltoa jo 0,5 promillesta


      • Saasta-olet
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Mitä vittua sä sössötät taas??? Ei kai nyt promilleraja voi hintaan vaikuttaa :)

        Ja tosiassa virossa promilleraja on isompia koska 1,5 promilleen asti selviää pienellä rikesakolla... siinä missä suoemssa tulee ajokieltoa jo 0,5 promillesta

        Myönnät siis olevasi rikollinen.

        Henkilö, joka tekee teon, mikä on laissa määritelty rikkeeksi tai rikokseksi, on rikollinen.

        Olet täysin moraaliton saasta!


      • pientä-reissua
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Niin, mutta jos kysyn vaikkapa "millä tallinnan laivalla on halvin oluttuoppi" niin vastaus ei ole "olet persaukinen" tai "kuka nyt laivalle juomaan menee" "kyllä se laivalla selviää"

        Noh vastaukset ovat:

        Tallink 5,9€
        Eckerö 4,9€
        Vikingline 4,5€

        Eli vastaus on Vikingline... Simppeliä :)


        Itse olen mennyt Suomesta Viroon jopa niin erikoisilla laivoilla että kellään tällä palstalla ei ole kokemusta siitä :)

        Kuinkahan erikoisilla laivoilla olet mennyt? Meikäläinen kulki 90-luvulla Estonian New Linen kantosiipipaateilla Piritan satamaan, tietysti aikoinaan Georg Otsilla ja myöhemmin Finlandialla Muugan satamaan. Samoin pienellä suomalaisella paatilla 90-luvun alussa.


      • näin-vaan-on
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Mitä vittua sä sössötät taas??? Ei kai nyt promilleraja voi hintaan vaikuttaa :)

        Ja tosiassa virossa promilleraja on isompia koska 1,5 promilleen asti selviää pienellä rikesakolla... siinä missä suoemssa tulee ajokieltoa jo 0,5 promillesta

        Virossa kuskin promilleraja on 0,00


      • pientä-reissua kirjoitti:

        Kuinkahan erikoisilla laivoilla olet mennyt? Meikäläinen kulki 90-luvulla Estonian New Linen kantosiipipaateilla Piritan satamaan, tietysti aikoinaan Georg Otsilla ja myöhemmin Finlandialla Muugan satamaan. Samoin pienellä suomalaisella paatilla 90-luvun alussa.

        Laiva on (huomaa lainausmerkit (ettei tartte nussia pilkkua)) Naivrailin laiva nimeltään Sailor...

        KENELLKÄÄN ei ole koko Suomi24:ssä yhtään kokemusta ko. laivasta Navirailin ajossa :)


      • Jos.olisit.matkannut
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Mitä vittua sä sössötät???

        Paljon tekstiä, ei lainkaan asiaa :)

        Kirjoitin ilmeisesti kirjoittamastasi kommentin joka joka osui kohsalleen eikä mielestasi kestänyt näkemyksesi mukaan päivän valoa, mutta hyvä jotta kirjoitit että osuin kohdalleen kommentissani sinun suhteesi taas kerran.

        Varmaan oli taas jokin "termi" sinun mielestäsi väärin ymmärretty


      • Neuvoja-
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Itsellä tosiaan on suppea kokemus viron laivoista...

        Viking XPRS
        Eckeröline
        Navirail (juurikin se haamulaiva josta kenelläkään ei ole käytännön kokemuksia)

        Ja Viroon olen maktkannut vain auton kanssa, joten odottelussa ei paljoa eroa....

        No kyllä hankolaiset tuntevat paatin ja voimakasiinin lähtöpaikkana.
        Minä asuin aiemmin Hangossa, nykyisin Helsingissä.
        Unohdit pikaveneet ja katit! Nordicin oli minusta ehdoton ykkönen.
        Niin ja Nykyisin Tallinkin nimeä kantavan varustamon aiemmat laivat.
        Keiden oletat vieneen Viroon jäänmurtajia ja mv:n partioaluksia?
        Häviät kirkkaasti!


      • Neuvoja- kirjoitti:

        No kyllä hankolaiset tuntevat paatin ja voimakasiinin lähtöpaikkana.
        Minä asuin aiemmin Hangossa, nykyisin Helsingissä.
        Unohdit pikaveneet ja katit! Nordicin oli minusta ehdoton ykkönen.
        Niin ja Nykyisin Tallinkin nimeä kantavan varustamon aiemmat laivat.
        Keiden oletat vieneen Viroon jäänmurtajia ja mv:n partioaluksia?
        Häviät kirkkaasti!

        Laivasta ei ole kenelläkään juurikaan kokemusta... Toinen vastaava "haamulaiva" on isabelle, mutta se on ymmärrettävbää johtuen sen reitistä


      • tutruw
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Niin, mutta jos kysyn vaikkapa "millä tallinnan laivalla on halvin oluttuoppi" niin vastaus ei ole "olet persaukinen" tai "kuka nyt laivalle juomaan menee" "kyllä se laivalla selviää"

        Noh vastaukset ovat:

        Tallink 5,9€
        Eckerö 4,9€
        Vikingline 4,5€

        Eli vastaus on Vikingline... Simppeliä :)


        Itse olen mennyt Suomesta Viroon jopa niin erikoisilla laivoilla että kellään tällä palstalla ei ole kokemusta siitä :)

        Tallinkilla tuoppi oli ainakin viikko sitten tasa 5 euroo ja samoin 3 viikoa sitten


      • tutruw kirjoitti:

        Tallinkilla tuoppi oli ainakin viikko sitten tasa 5 euroo ja samoin 3 viikoa sitten

        Tuoppi mitä ja minkä kokoinen

        0,5 litran nelosolutuoppi maksoi ennen 4,9€ kunnes korotettiin alkuvuonna 5,9 euroon....


      • sdfsfdsf
        pientä-reissua kirjoitti:

        Kuinkahan erikoisilla laivoilla olet mennyt? Meikäläinen kulki 90-luvulla Estonian New Linen kantosiipipaateilla Piritan satamaan, tietysti aikoinaan Georg Otsilla ja myöhemmin Finlandialla Muugan satamaan. Samoin pienellä suomalaisella paatilla 90-luvun alussa.

        Ja mitä tekemistä tuolla sinun ääliömäisellä pätemiselläsi on alkuperäisen kysymyksen kanssa? Juu, olet käynyt kaikenlaisilla laivoilla aikoinaan Tallinnassa, mutta tuo on nollan arvoinen tieto, josta tuskin kukaan täällä piittaa pätkän vertaa. Jos olet kerran käynyt Tallinnassa kaikenlaisilla laivoilla niin vastaa kysymykseen tai ole vastaamatta ja lopeta sonnan jauhanta.


      • Matkaltaja
        Xprss kirjoitti:

        Suosittelin Viikaria. Kuitenkaan en ole vielä siellä juonut ainuttakaan tuopillista olutta, vaikka matkoja on kerrtynyt. Joten mittarisi ei ole kovin adekvaatti.

        Olet kokonaan unohtanut muutamat hyvin oleelliset seikat. Kuten sen, että Viikari lähtee Skatalta ja ne muut Hernesaaresta eli "sivummalta". Tai että Viikarista on lyhyt matka maihin ja liikenteeseen. Sekä se, että Viikarin terminaalit ovat mukavampia odotella laivaan pääsyä. Mutta nuo asiat selviävät vain käytännön kokemuksella.

        >Kuten sen, että Viikari lähtee Skatalta ja ne muut Hernesaaresta eli "sivummalta".

        Väärin. Ne muut lähtevät Jätkäsaaresta. Hernesaaren laiturissa näkee nykyisin vain risteilyaluksia.

        Itse suosin Viking XPRS:ää jo senkin vuoksi, että 100 euron ostos laivan myymälässä tuottaa bonuskortin, jota hyödyntämällä seuraava matka on lähes ilmainen. Ei vikaa laivassa sinänsä muutenkaan.


      • Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Tuoppi mitä ja minkä kokoinen

        0,5 litran nelosolutuoppi maksoi ennen 4,9€ kunnes korotettiin alkuvuonna 5,9 euroon....

        Piti oikein katso Club onen "tiliote" ja tuopin kohdalta löytyi "30.03.2015 01.04.2015 5,9 EUR 147 Laivaostot"

        Ohhoh, ompas siitä viime reissusta aikaa... Ei kyllä tiedä vaikka ne olisi laskenut tuopin hinnan vitoseen (eli nostanut hintaa vain 10 centillä)


      • Sivussa-sekin
        Matkaltaja kirjoitti:

        >Kuten sen, että Viikari lähtee Skatalta ja ne muut Hernesaaresta eli "sivummalta".

        Väärin. Ne muut lähtevät Jätkäsaaresta. Hernesaaren laiturissa näkee nykyisin vain risteilyaluksia.

        Itse suosin Viking XPRS:ää jo senkin vuoksi, että 100 euron ostos laivan myymälässä tuottaa bonuskortin, jota hyödyntämällä seuraava matka on lähes ilmainen. Ei vikaa laivassa sinänsä muutenkaan.

        On se Jätkäsaarikin ihan yhtä sivussa.


      • viisiplusseittemän
        Xprss kirjoitti:

        Suosittelin Viikaria. Kuitenkaan en ole vielä siellä juonut ainuttakaan tuopillista olutta, vaikka matkoja on kerrtynyt. Joten mittarisi ei ole kovin adekvaatti.

        Olet kokonaan unohtanut muutamat hyvin oleelliset seikat. Kuten sen, että Viikari lähtee Skatalta ja ne muut Hernesaaresta eli "sivummalta". Tai että Viikarista on lyhyt matka maihin ja liikenteeseen. Sekä se, että Viikarin terminaalit ovat mukavampia odotella laivaan pääsyä. Mutta nuo asiat selviävät vain käytännön kokemuksella.

        Ihan sama, mihin satamaan Hesassa menee raitsikalla tai autolla. Aika monet tulevat seuramatkabussilla eniveis. Tallinnassa Vanhaan kaupunkiin on pisin matka kävellä Tallink Siljan terminaalista, josta vastaavasti on lyhin matka Tallinnan bussiaseman suuntaan.

        Tallink Silja on nopein ja kulkee useimmin. Se on viinaan menevälle tupakoitsijalle kotoinen ympäristö. Eckerö on usein halvin, ja siellä on pienemmän matkustajamäärän takia vähemmän jonoa mihin vain (mm. vessoihin). Viimeksi Tallinkin ja Eckerön matkustajat olivat jonoista johtuen paluumatkalla samaan aikaan Suomen terminaalin ulko-ovella, vaikka Tallink oli puolisen tuntia ennen perillä. Eckeröllä voi matkan aikana lähinnä syödä tai katsella merta, ei ole mikään viihdeparatiisi. Ruoka on halvempaa kuin muilla laivoilla ja mielestäni parempaakin.


      • isomökki
        pientä-reissua kirjoitti:

        Kuinkahan erikoisilla laivoilla olet mennyt? Meikäläinen kulki 90-luvulla Estonian New Linen kantosiipipaateilla Piritan satamaan, tietysti aikoinaan Georg Otsilla ja myöhemmin Finlandialla Muugan satamaan. Samoin pienellä suomalaisella paatilla 90-luvun alussa.

        Minä olen tehnyt matkan Tallinna-Kotka-Tallinna Suur Tõll-nimisellä museoaluksella. Taidan olla ainut suomalainen joka on matkustanut ko. aluksella.


      • tallinkonpaska
        tutruw kirjoitti:

        Tallinkilla tuoppi oli ainakin viikko sitten tasa 5 euroo ja samoin 3 viikoa sitten

        No toissailtana se tuoppi oli kyllä 5,90€. Aika nopeesi ja paljon on sit hinta noussu. Ja oli muuten vika kerta ku meen TallinkSiljalle, ihan perseestä. Viikkarilla ens kerralla. Halvempaa,parempaa palvelua,sata kertaa parempi buffet (ja halvempikin vielä) ym.ym...


      • tallinkonpaska kirjoitti:

        No toissailtana se tuoppi oli kyllä 5,90€. Aika nopeesi ja paljon on sit hinta noussu. Ja oli muuten vika kerta ku meen TallinkSiljalle, ihan perseestä. Viikkarilla ens kerralla. Halvempaa,parempaa palvelua,sata kertaa parempi buffet (ja halvempikin vielä) ym.ym...

        Noh kaikissa on omat hyvät puolensa....

        Vikiglinekin nosti tuopin hintaa eurolla, nyt se on 5,5€...

        Eli hetken aikaa "Silja" oli halvempi tuopin suhteen kuin vikigline...

        Itse en kuitenkaan mene laivalle syömään eikä se tuopin hintakaan ole pääasiasa.... KOKONAISUUS ratkaisee...


      • Kokemuksen-puutetta
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Noh kaikissa on omat hyvät puolensa....

        Vikiglinekin nosti tuopin hintaa eurolla, nyt se on 5,5€...

        Eli hetken aikaa "Silja" oli halvempi tuopin suhteen kuin vikigline...

        Itse en kuitenkaan mene laivalle syömään eikä se tuopin hintakaan ole pääasiasa.... KOKONAISUUS ratkaisee...

        Aina ensin mönkään ja sitten selittelyä.
        Kokemuksen puutteesta kertoo se.


      • Kokemuksen-puutetta kirjoitti:

        Aina ensin mönkään ja sitten selittelyä.
        Kokemuksen puutteesta kertoo se.

        Mikäs päivä se olitkaan kun sä olet lähdössä Gracelle...

        Miksi ihmeessä valitsit kyseisen laivan... Aijemminhan olet haukkunut turun laivat koska ne lähtee liian aikaisin tai liian myöhään :)


      • Kokemuksen-puutetta kirjoitti:

        Aina ensin mönkään ja sitten selittelyä.
        Kokemuksen puutteesta kertoo se.

        Hetkonen, sähän kirjoitit pari minsaa sitten nimellä Lapset-mekastavat

        Mitäs vittua sä säädät? pitäiskös tulla vetämään turpaan tommosta pelkuria?


    • Aloittaja tarkoitti mielestäni tämänhetkisiä laivoja Tallinnaan. Vähän ohi aiheen mutta itse tasokkaimpana Sea Catin loungessa matkustamista. Hyviä puolia oli hyvät sapuskat, alkoholi ja koneesta pääsi aina ensimmäisenä ulos, haittana oli että tuli humalaan. Tällä hetkellä matkaan Eckeröllä aina loungessa, on pientä suolaista, olutta, viiniä, rauhallinen paikka, ei tarvii notkuu käytävillä, s-bonukset, hyvä paikka säilyttää tavaroita. Laivassa emme istu baarissa eikä syödä buffeessa. Laivamatkan ja hotellin varaamme aina erikseen. Jos tulee muutoksia reissuun, voi muuttaa huoletta, hotellin tarvii maksaa paikan päällä, seuraavalla kerralla kokeilemme Estoria-hotellia. Siitäkin siis s-bonnukset, kun varaa suoraan.

    • ViikinkiKurko72

      Viikinkillä saa pilluu. Leskiltä.

      • Mennentullen

        No se... mut pullii ainakii saa ... lihapullat/nakit ja muusi pikaruokala koko laiva.
        Ei houkuttele vaikka takavuosina kun oli Viikingin myyntipiste Hesan keskustassa
        sieltä myivät menopaluita 12€ hintaankin. En ole "syömäkone" ja Hesalaisena
        tykkään, että laivat kulkee nopeasti ja mukavasti. Tallinnassa sitten herkuttelen.


      • Pisiasjadesuurkombinaad
        Mennentullen kirjoitti:

        No se... mut pullii ainakii saa ... lihapullat/nakit ja muusi pikaruokala koko laiva.
        Ei houkuttele vaikka takavuosina kun oli Viikingin myyntipiste Hesan keskustassa
        sieltä myivät menopaluita 12€ hintaankin. En ole "syömäkone" ja Hesalaisena
        tykkään, että laivat kulkee nopeasti ja mukavasti. Tallinnassa sitten herkuttelen.

        Jah, tõsi. Pulli peab saama ja nalja ka....ja vahest pitsi viin.


      • suomenkieli
        Mennentullen kirjoitti:

        No se... mut pullii ainakii saa ... lihapullat/nakit ja muusi pikaruokala koko laiva.
        Ei houkuttele vaikka takavuosina kun oli Viikingin myyntipiste Hesan keskustassa
        sieltä myivät menopaluita 12€ hintaankin. En ole "syömäkone" ja Hesalaisena
        tykkään, että laivat kulkee nopeasti ja mukavasti. Tallinnassa sitten herkuttelen.

        Mikä helvetti on Hesalainen??? Ja vielä isolla hoolla... Helsinkiläisen ja stadilaisen kyllä tiedän, mutta Hesalaisesta en ole kuullutkaan.


      • Tsadilaiset
        suomenkieli kirjoitti:

        Mikä helvetti on Hesalainen??? Ja vielä isolla hoolla... Helsinkiläisen ja stadilaisen kyllä tiedän, mutta Hesalaisesta en ole kuullutkaan.

        hesa = Helsinki
        hesalainen=helsinkiläinen
        Kirjainkoot voit vaihtaa mieluisiksi.


    • drya

      Eihän star ja superstar juurikaan hötkyile kovallakaan tuulella.. ettet vaan olisi ollut itse "heitätys" kunnossa ??

    • Varpu71

      Eckerö Line ehdottomasti! Meidän perheen valinta. Hyvä aikataulu, nopea matka-aika, edulliset päiväristeilyt. Maissa kerkee olla 7h. Plus erityishyvänä loistava laivaohjelma. Bingoa veti itse legenda risteilyisäntä Rami ja hänen kanssaan oli myös toinen risteilyisäntä, sellainen nuori parikymppinen tosi mukava poika

    • Minä olen käynyt Tallinnassa TALLINK -laivalla päiväseltään ja on hyvä kyyti ja halpa;))

      • Silläkin-pääsi

        Mikähän paatti tuokin on?
        Ei kai Vana Tallinn - nimi hieman väärin muistaen?


      • Tallinnaanhan pääsee kuudella eri Tallinkin laivalla (huom. olemme Suomi24:ssä) joten voisitko tarkentaa hieman???


      • Ei.ole-kuin-4
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Tallinnaanhan pääsee kuudella eri Tallinkin laivalla (huom. olemme Suomi24:ssä) joten voisitko tarkentaa hieman???

        Päiväreissulle kuudella laivalla?
        Ei ole kuin Star, Superstar, Xprss ja Finlandia. Sitten on kaksi katamaraania (ei siis laivaa).
        Mistä sait ne kaksi laivaa?


      • Ei.ole-kuin-4 kirjoitti:

        Päiväreissulle kuudella laivalla?
        Ei ole kuin Star, Superstar, Xprss ja Finlandia. Sitten on kaksi katamaraania (ei siis laivaa).
        Mistä sait ne kaksi laivaa?

        Totesin vain että Tallinnaan pääsee kuudella eri Tallinkin laivalla....


      • Mitkä-laivat
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Totesin vain että Tallinnaan pääsee kuudella eri Tallinkin laivalla....

        No kerropas sitten, mitkä ne päiväristeilylaivat ovat nimeltään.

        Minä kerroin jo neljä. Sinun ei tarvitse tietää kuin puolet vähemmän kuin minä.


      • Mitkä-laivat kirjoitti:

        No kerropas sitten, mitkä ne päiväristeilylaivat ovat nimeltään.

        Minä kerroin jo neljä. Sinun ei tarvitse tietää kuin puolet vähemmän kuin minä.

        Miksi kertoisin... Ei XPRS mikään Tallinkin laiva ole...

        Mainitsin vain että tallinnaan pääsee kuudella eri laivalla koska olemme Suomi24:ssä


      • pakettiautomaatista
        Ei.ole-kuin-4 kirjoitti:

        Päiväreissulle kuudella laivalla?
        Ei ole kuin Star, Superstar, Xprss ja Finlandia. Sitten on kaksi katamaraania (ei siis laivaa).
        Mistä sait ne kaksi laivaa?

        Pakettiautomaatti ilmeisesti vetää näsäviisaasti mukaan myös Tallinkin Seawindin.

        baltic queen on myös tallinnaan helsingistä liikennöivä tallinkin alus ...

        Pakettiautomaatti on tunnetusti "haka" näsäviisaudessaan


      • Siis-vain-4
        pakettiautomaatista kirjoitti:

        Pakettiautomaatti ilmeisesti vetää näsäviisaasti mukaan myös Tallinkin Seawindin.

        baltic queen on myös tallinnaan helsingistä liikennöivä tallinkin alus ...

        Pakettiautomaatti on tunnetusti "haka" näsäviisaudessaan

        Miten päiväristeilystä voi viisastella? Kyse kun on myytävästä paketista, jonka päällä lukee tuo päiväristeily.


      • seitsemänpluskolme
        Ei.ole-kuin-4 kirjoitti:

        Päiväreissulle kuudella laivalla?
        Ei ole kuin Star, Superstar, Xprss ja Finlandia. Sitten on kaksi katamaraania (ei siis laivaa).
        Mistä sait ne kaksi laivaa?

        Finlandia on Eckerö-linen alus.

        http://www.tallinksilja.com/fi/web/fi/aikataulut-helsinki-tallinna

        (Nimimerkkini ei viittaa laivojen määrään vaan suomi24:n visaisiin laskutehtäviin.)


      • Sen-tavanomaista-tietoa
        Mitkä-laivat kirjoitti:

        No kerropas sitten, mitkä ne päiväristeilylaivat ovat nimeltään.

        Minä kerroin jo neljä. Sinun ei tarvitse tietää kuin puolet vähemmän kuin minä.

        Minä taas oletan, että hän alkoi ajatella Turun laivoja ja kaipaamaansa reittiä Turku-Tallinna. Tosin Turusta ei ollut edes puhe, mutta koskas hän on moisesta piitannut.


      • pakettiautomaatista kirjoitti:

        Pakettiautomaatti ilmeisesti vetää näsäviisaasti mukaan myös Tallinkin Seawindin.

        baltic queen on myös tallinnaan helsingistä liikennöivä tallinkin alus ...

        Pakettiautomaatti on tunnetusti "haka" näsäviisaudessaan

        Koska olemme Suomi24:ssä niin pitää humioida pikkuseiatkin ettet tule nussimaan pilkkua...

        Joten eikös niin että Tallinnaan pääsee kuudella eri Tallinkin laivalla kuten sanoin...


      • Päiväristeilyjä
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Koska olemme Suomi24:ssä niin pitää humioida pikkuseiatkin ettet tule nussimaan pilkkua...

        Joten eikös niin että Tallinnaan pääsee kuudella eri Tallinkin laivalla kuten sanoin...

        No mitkä siis ovat ne kaksi lisälaivaa, jotka suorittavat päiväristeilyja?
        Muusta kuin päiväristeilyistä kun tässä ketjussa ei puhuta.


      • pakettiautomaatista
        Siis-vain-4 kirjoitti:

        Miten päiväristeilystä voi viisastella? Kyse kun on myytävästä paketista, jonka päällä lukee tuo päiväristeily.

        Pakettiautomaatti on oma lukunsa, hänellä on ollut ongelmia mm. eri hyttiluokitusten kanssa laivoilla, kallis oluen hinta verovapaana tuopissa laivalla verrattuna maissa oleviin verollisiin räkälöihinsä. Pakettiautomaatti kyllä kykenee tekemään myytävästä paketistakin itselleen ongelman ... ei siis mitään uutta suomi24:n keskusteluissa


      • Nyt-vain-neljällä
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Koska olemme Suomi24:ssä niin pitää humioida pikkuseiatkin ettet tule nussimaan pilkkua...

        Joten eikös niin että Tallinnaan pääsee kuudella eri Tallinkin laivalla kuten sanoin...

        Että päiväristeilyjä kuudella laivalla.

        No, ehkä joskus, vaan ei nyt.

        Nyt kaksi Tallinkkia, yksi Eckerö ja yksi Viking. Enempiä ei nyt vaan ole. Saisi kyllä olla, sillä nuo ovat kesällä täpösen täysiä.


      • Siinä-ne
        Nyt-vain-neljällä kirjoitti:

        Että päiväristeilyjä kuudella laivalla.

        No, ehkä joskus, vaan ei nyt.

        Nyt kaksi Tallinkkia, yksi Eckerö ja yksi Viking. Enempiä ei nyt vaan ole. Saisi kyllä olla, sillä nuo ovat kesällä täpösen täysiä.

        Sitten vielä isot veneet eli Lindan kaksi karamaraania.

        Siis laivoja vain ja ainoastaan neljä-


    • tapsantei

      Eekkerö on ainut suomalainen,ja paras!
      Olemme tehneet 45 matkaa.

      • Kaksi-suomalaista

        Vikin Line on myös suomalainen.


    • Vattumaista_vai_rentoa

      Eckerö on yhtä suomalainen kuin Vikingikin. Molemmat Ahvenanmaalle rekisteröityjä ja molemmissa myös Ahvenanmaalaista omistusta takana. Tallinkilla isoimmat laivat mutta Virolaisena myös surkein palvelu. Siljaa ei enää käytännössä ole olemassa, kuin nimessä, koska Tallink osti sen. Samalla muuttui palvelun taso. Vikingikin käyttää nykyään osittain virolaista halpishenkilökuntaa, kuitenkin ehkä hieman laadukkaampaa, kuin Tallinkilla. Eckerö ainakin aikaisemmin käytti palvelualtista kotimaista henkilökuntaa, mutta sillä matkustaa enemmän varttuneempaa väkeä. Bile-kansa, joka ei välitä palvelusta ja vetää pään täyteen menee, joko Tallinkille, tai osittain Viikkarille.

      Esim.tapaus Tallinkilla: maksoin seisovassa pöydässä isommalla setelillä juomista, jotka eivät kuulu hintaan (Vikingillä kuuluu rajaton olut viini) ja palvelija hävisi keittiön uumeniin, eikä tullut takaisin sulkemisaikaan mennessä. Painuin keittiöön sisälle ja etsin, sekä talutin kaverin saliin. Olin valmis vetämään lättyyn, jos olisi vielä juossut karkuun. Änkytti punaisena luulleensa n. 70 euroa kuulemma tipiksi.
      Myöhemmin kuulin että samaa on tapahtunut muillekin.

      • Tuplakossu

        Olikohan sama kaveri kun möi pelkkää tuoremehua ilman kossua, vajaa vuosi sitten.


    • meen

      Kumiveneellä. Voit sitten hakea turvapaikkaa, jos passi sattuu putoamaan mereen.

      • suki_suki2

        Kumeja saa veneellä automaateista.


    • juuppelituuppeli

      paras reissu on kun saat seksiä

      • St_Åndis

        Tallinkin baaritiskillä pyydettiin mukaan kimppakiva-hyttiin (hetero). Oli vaan taso sen verran huono, että jätin väliin. Ämmää löytyy muutenkin.


    • mävähäihmetten

      Itselläni aikas paljon ollut noita risteilymatkoja Tallinnaan. Mitä isompi ja uudempi laiva sen parempi kyyti

    • Kipparinpoika

      mikkihiirimerihädässä kommentoi: "..Eikä laivaa "ajeta"

      ..Ettäs nyt tiedätte että laivat jolla risteilette, ne on purjelaivoja!

      Ei helvetti mitä idiootteja täällä S24:ssa on :D :D :D :D

    • Itse olen mennyt sinne MS\Starilla. Se ei riipu laivasta vaan ajasta. Kävin Tallinnassa Helmikuussa.

    • alemuuskomplekti

      Ekörelinella ,henkilökunta suomalaisia,virolaisilla laivoilla palvelu ei ole aitoa kun ostos jälkeen käännät selkäsi,virolainen myyjä melkein irvistää ja mielestään ajattelee suomalainen kusipää.

    • Eckerö on paras, kun niiden pulloista ja tölkeistä saa pantin :D

      • Vähän kakspiippunen juttu tuo.

        Vikinglinekin mainostaa "Maksa sisällöstä, älä pantista" mut hinta on silti korkeampi kuin Virossa pantin kanssa :D

        Noh paras paikka ostaa lonkeroa on Selver ja kaljaa Konsum (Selverissä 1,5 litran lonkeropulla 2€ pantteineen ja 20 puolen litran kaljapulloa 12€ pantteineen)


      • Mitkä-kuusi-laivaa
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Vähän kakspiippunen juttu tuo.

        Vikinglinekin mainostaa "Maksa sisällöstä, älä pantista" mut hinta on silti korkeampi kuin Virossa pantin kanssa :D

        Noh paras paikka ostaa lonkeroa on Selver ja kaljaa Konsum (Selverissä 1,5 litran lonkeropulla 2€ pantteineen ja 20 puolen litran kaljapulloa 12€ pantteineen)

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/13780689/mika-on-paras-laiva-tallinnaan-paivareissulle#comment-80611314

        "Pakettiautomaatti

        4.9.2015 13:17

        Tallinnaanhan pääsee kuudella eri Tallinkin laivalla (huom. olemme Suomi24:ssä) joten voisitko tarkentaa hieman???"

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/13780689/mika-on-paras-laiva-tallinnaan-paivareissulle#comment-80612783

        "Totesin vain että Tallinnaan pääsee kuudella eri Tallinkin laivalla...."

        Voi voi. Eikös mennytkään kikkailusi kuin Strömsössä? Ylläpito ei pyynnöistäsi huolimatta poistanutkaan mokailujasi.

        Joten: mitkä kuusi laivaa?

        Ketjun aihehan oli "Mikä on paras laiva Tallinnaan päiväreissulle". Joten kyse on vain päiväristeilyistä!

        Joten: mitkä kuusi laivaa?


      • Tietoa_palstalaisile

        Tämä nimimerkkiä käyttävä "1516" on monilla palstoilla häiriköivä, tunnetaan tällä palstalla nimimerkillä "Pakettiautomaatti" kirjoittavana paremmin.

        Helppoa saada keskustelua itsensä kanssa aikaiseksi kirjoittamalla kahdelle eri nikillä samassa keskustelussa, mutta valitettava tosiasia tänäpäivänä


      • Tietoa_palstalaisile kirjoitti:

        Tämä nimimerkkiä käyttävä "1516" on monilla palstoilla häiriköivä, tunnetaan tällä palstalla nimimerkillä "Pakettiautomaatti" kirjoittavana paremmin.

        Helppoa saada keskustelua itsensä kanssa aikaiseksi kirjoittamalla kahdelle eri nikillä samassa keskustelussa, mutta valitettava tosiasia tänäpäivänä

        miksi sitten kirjoitat kahdella eri nikillä? :D


    • Kätevimmin

      Kätevimmin Linda Linellä Merlin tai Karolin.

      • Keikkuenmenevi

        Nehän sitten vasta "heitättää"... ja eikös ne ole kalleimmat.


    • näin.se.mennee

      Avauksen tehnyt kirjoittaja kyselee näemmä ensin mikä olisi paras laiva päiväreissulle tallinnassa, no vastaisin tuohon siten että kannattaa valita sellainen alus millä jää eniten aikaa Tallinnassa kulkemiseen jotta saa täyden hyödyn irti matkastaan.
      Heti perään hän taas kyselee päiväristeilyjen perään, se taas kannattaa valita sen mukaan mitä päiväristeilynsä ohjelmalta kaipaa. Vaikea vastata kun ei tiedä pitääkö avaaja humpasta vai rytkeestä

      • Lientärannasta

        Ei kaikki tarvitse aikaa koko päivää ja iltaa, monella riittää vähempikin. Viimeksi tuli aika pitkäksi.


      • Riippuu-säästä
        Lientärannasta kirjoitti:

        Ei kaikki tarvitse aikaa koko päivää ja iltaa, monella riittää vähempikin. Viimeksi tuli aika pitkäksi.

        Ei rahasta ollut mitään puhetta.

        Jos on tyyntä, ei ne katit heittele.


      • Keikkuenmenevi
        Riippuu-säästä kirjoitti:

        Ei rahasta ollut mitään puhetta.

        Jos on tyyntä, ei ne katit heittele.

        Kyllä ne pompottaa vähän aina ja kun aloittaja nimenomaan halusi ei keinuvaa, niin miksi se herkimmin keikkuva olisi sitten parempi?
        Yllä keskustelua onko tuoppi muutaman sentin kalliimpi vai halvempi, luulisi matkan hinta kiinnostavan enemmän.


      • Paljonko-stobe-maksaa
        Keikkuenmenevi kirjoitti:

        Kyllä ne pompottaa vähän aina ja kun aloittaja nimenomaan halusi ei keinuvaa, niin miksi se herkimmin keikkuva olisi sitten parempi?
        Yllä keskustelua onko tuoppi muutaman sentin kalliimpi vai halvempi, luulisi matkan hinta kiinnostavan enemmän.

        Ei matkan hinta ole tavallisesti koskaan kiinnostanut. Vain stoben hinta.


      • Keskellä.kämmentäkö
        Lientärannasta kirjoitti:

        Ei kaikki tarvitse aikaa koko päivää ja iltaa, monella riittää vähempikin. Viimeksi tuli aika pitkäksi.

        Keskustelun avaaja tosin juuri kysyi tätä, ehkä hänellä on parempi kunto kun kyselee koko päivästä, se on oma ongelmasi jos et kykene itse itsellesi kesksimään mitään puuhaa, Peukalo keskellä kämmentä ilmeisestikin.

        "monella riittää vähempikin. Viimeksi tuli aika pitkäksi"
        tuo ilmeisesti oli itsesi kohdalla koettua, ei siis kannata sitä yleistää jos et asiaa paremmin tiedä


      • KunEIKiinnosta
        Paljonko-stobe-maksaa kirjoitti:

        Ei matkan hinta ole tavallisesti koskaan kiinnostanut. Vain stoben hinta.

        Siis stoben joutuu itse maksamaan ja matkan maksaa joku muu...
        Kannattaa mennä tallinskin bisnesluokassa, jos oluen hinnalla on enemmän merkitystä eli kulutus on niin runsasta, että tulee halvemmaksi..., saa konjakkia vielä oluen painikkeeksi.


      • PäivänSeVieKuitenkin
        Keskellä.kämmentäkö kirjoitti:

        Keskustelun avaaja tosin juuri kysyi tätä, ehkä hänellä on parempi kunto kun kyselee koko päivästä, se on oma ongelmasi jos et kykene itse itsellesi kesksimään mitään puuhaa, Peukalo keskellä kämmentä ilmeisestikin.

        "monella riittää vähempikin. Viimeksi tuli aika pitkäksi"
        tuo ilmeisesti oli itsesi kohdalla koettua, ei siis kannata sitä yleistää jos et asiaa paremmin tiedä

        Kysyi vain päiväreissusta, se ei kerro pitääkö olla aamusta iltaan vai riittääkö vähempi. Laivojen aikatauluja katsomalla kukin löytää siedettävimmät vaihtoehdot itselle.


      • Määritä_päiväsi
        PäivänSeVieKuitenkin kirjoitti:

        Kysyi vain päiväreissusta, se ei kerro pitääkö olla aamusta iltaan vai riittääkö vähempi. Laivojen aikatauluja katsomalla kukin löytää siedettävimmät vaihtoehdot itselle.

        Oletko koskoskaan tullut miettineeksi miten päivän mitta todetaan, kuinka kauan on valoisaa, päivä tarkoittanee valoisaa aikaa, yleensä valoisa aika kestää juuri päivän ajan, aamusta iltaan. (yksinkertaista kun osaa ajatella, eikä esitä näsäviisasta)


    • Anonyymi

      Megastarissa on ylivoimaisesti mukavin kyyti ja tilat. Tosin Suomenlahden yli jaksaa olla vaikka karjavaunussa.

      • Anonyymi

        Jahas, taasen on vakiohäirikkömme syönyt pilleripurkkinsa tyhjäksi ja demonit ovat alkaneet riivata. Eikä saanut käyttää umpeutunutta alennuskuponkia matkan ostoon. Kostoksi nostelee ikivanhoja ketjuja.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4849
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      124
      4413
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2871
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      29
      1928
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1699
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1690
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      104
      1675
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1603
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1541
    Aihe