Lehdet ja muu media

mamutvedättävät

Vielä keväällä luin lehtiä uutisten takia. Nyt on mennyt siihen, että kaikki lehdet kirjoittavat sensaatiohakuisesti muistakin asioista kuin turvapaikanhakijoista. Koko ajan taustalla ajattalen, että ei tuo ole totta. Tähänkään asti en juuri iltapäivälehtiä ole ostanut, eikä tule tilattuakaan lehteä. Nyt en viitsi edes netistä näistä uutisia lukea, korkeintaan vähän otsikoita. Lehdet ovat menneet näiden "turvapaikanhakijoiden" vedätykseen mukaan. Lehdet luulevat, että tallaiset uutiset auttavat lehtien ostamista. Mutta moni minun tuttuni ei viitsi enää koko lehteä ostaa, aina sitä samaa vaan.

8

72

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • höpöJuttujaTietämätön

      typerää puhua iltapäivälehdistä ja muista lehdistä samassa yhteydessä. Tämä taisi olla jonkun seiska- ja iltis-lukijalta.
      Hän ei ole ilmeisesti mitään oikeita sanoma- ja aikakauslehtiä koskaan lukenutkaan. Suomessa on hyvä taso ja laatulehtiä valittavaksi

      • "höpöJuttujaTietämätön"

        Ei Suomessa laatu-lehtiä enää ole.
        Viimeisetkin lehdet ovat siirtyneet asia-keskustelusta sensuuriin.
        Pakottaen lukijansa keskustelemaan kuuluisan mäki-hyppääjän vaipan-vaihdoista.
        Huom!
        YLE:lläkin on kioskissaan vero-pilhu.

        H.


    • ö-Öö

      Pudotuspelit.

      Valtava kilpailu lukijoista kutistuvilla markkinoilla. Lehteä ei kannata tehdä, jos sitä kukaan ei osta. Paperilehdet eivät ole osanneet siirtyä internettiin. Tai kyllähän nykyään kaikilla lehdillä on nettitoimituksensa, kuluttajat vaan eivät ole halukkaita maksamaan mitään internetin sisällöistä. Ja netissä joutuu kilpailemaan globaalisti.

      Itseasiassa lehtien sisällöt eivät hirveästi ole muuttuneet. Käytännössä kaikki lehdet ovat jollain agendalla, ei ole pyyteetöntä tiedonvälitystä. Aikanaan, kun tuli lehti, sitä luettiin, kuin raamattua. Netin myötä on vertailukohteita. Asiat voi kertoa monista näkökohdista.

      Se totta, otsikot muuttuneet raflaavimmiksi. Eipä sitä muuten erotu uutisvirrasta. Etenkin netissä otsikointi tärkeää, kun valittavan useita uutisointeja samasta aiheesta, otsikko on se, minkä perusteella lukupäätös tehdään.

      Väänsin nopeesti kaks otskikkoa päivänpolttavasta aiheesta, erilaisia.

      -Suuri hyväntekijä ja valtiomies, pääministeri Sipilä, lahjoittaa kotinsa pakolaisten käyttöön ja kannustaa muitakin osallistumaan pakolaisten auttamiseen
      -Sipilä sai vuokrattua kunnalle vanhan talonsa hyvään hintaan

      Pieni ero, juusii, vaikka asia täysin sama.

      =DW=

      • "teevee"

        Minua tympivät netti-sivut, joissa ilman klikkausta alkaa joku typerä video

        huutamaan täysillä.
        (esim.Ilta-L)
        Seinän takana asuu vanhuksia.

        Kirjoitit kohtuu-hyvän kommentin.
        Monen hyvän-tekeväisyyden, varsinkin SPR:n uutisten takana on pahuus.
        Teko-hymyä on uutisissakin professori moittinut.
        Olen pelolla alkanut odottaa, josko Pelastus-Armeija alkaa laulaa kohilleen.
        Silloin ei minulla ole enää mitään jäljellä.
        Palo-kunta-nuoret korkeintaan.
        Nekin sitten tekevät jonkun Palo-kaapu-tyttö-kalenterin.

        H.


    • Anonyymi

      Lehtien taso on mennyt alas. Ei viitti juuri paljon lukea kun iltapäivälehdet herkuttelevat typerillä otsikoilla ja sisällöillä, hyvin kevyttä ja pinnallista on paljon. Äidinkielen taso on romahtanut. Kunnon sisältöjä, analysoivia tekstejä ja viihteet ja hömpät joutavat pois!

      • Anonyymi

        Lukekaa kunnon lehtiä. Hesari on kohtuullisen hyvä. Ainakaan parempaa ei ole.


      • Anonyymi

        Lue kunnon lehtiä. On muitakin kuin sinun lukemasi, joitten ei ole tarkoituskaan
        olla analysoivampia.
        En ole pannut merkille, että äidinkielentaso olisi toimittajilla romahtanut.


    • Anonyymi

      Nyt on medialla menossa 'rasismi-natsismi' jankutus, aivan älytön.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2062
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      167
      1599
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1537
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1348
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1280
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      277
      1137
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      132
      1041
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1022
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1003
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      53
      857
    Aihe