Mitä "normaalien" käytöstä vihaat eniten

aineiss4

No, heitetään esimerkki: ite vihaan kaikennäköstä alistamista, kuten se että joku lässyttää tai toruu mua ku viisivuotiasta. Plus sitten tämä: sosiaalinen eristäminen ilman että kertoo todellista syytä (oon epätyypillinen autisti ja tykkään olla ihmisten lähellä). Sit ei jumalauta, suuttuvat ku sanon "mä oon ylittänyt jo viisivuotiaan tasoisen". Näin tapahtuu eniten sossujen ja saikkujen keskuudessa.

83

1522

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dutdutrturtur

      Täällä toinen epätyypillinen autisti, hei vaan.

      Itse inhoan alentuvaa suhtautumista ja juuri sitä lässytystä.

      • Kärsin itse kuuloviasta vasemmassa korvassa ja joudun sen vuoksi kääntymään hieman vasemmalle kuullakseni paremmin. Samalla katson puhujaa kasvoihin. No puhuja katsoo ensin hitaasti ja rupeaa lässyttämään verkaisaan tahtiin kuin imbesiilille. Samalla hän katsoo, meneekö viesti perille. Se on todella loukkaavaa. Itse en ota nokkiini toisen yksinkertaisuutta, mutta ajattelen lähinnä muiden vastaavia kokemuksia vaivan jos toisen takia. Tsemppiä kaverit.


      • erityisherkkä

        itsellä tekee joskus mieli lyödä kädet korville sietämättömissä meteleissä, jos sellaisisa tilanteissa joutuu vastentahtoisesti olemaan. Sama koskee liian suuria ihmisjoukkoja, väenpaljouksia ja ruuhkia. Pyrin välttämään molempia, kuten huvipuistoja, hulluja päiviä - ja ylipätään hienoisen aistiyliherkkyyden vuoksi myös mm. hohtokeilausta ja muita kammotuksia, joihin toiset haluvat "virkistäytymään". Erityisesti työporukat.

        Voihan tuota kädet korville lyöntiä jotkut pitää epäkohteliaana eleenä kanssaihmisiä kohtaan, mutta eipä tuo metellöintikään järin kohteliasta ole. Joskin se syntyy yleensä "luonnollisesti" väenpaljoudessa ihmisten puheensorinassa; hyvä esim. opiskelijaruokala. (Menen sinne rauhallisimpan nurkkaan.) Kätevintä on poistua yksinkertaisesti pikimmiten paikalta tai olla hankkitumatta kyseisiin tilanteisiin. Luovimista elämä on, ja siinä olen mielestäni aika hyväksi jo kouliintunut.

        Mutta erityisherkkä siis olen, en autisti. Vaikeaa on vaan sietää meteliä tai esim. liian kovaa "musiikkia" (jälkimmäistä esim. kuntosaleilla. Pyydän volyymiä tällöin pienemmälle usein senkin uhalla, vaikka kanssaihmiset närkästyisikin.) Ja sitten on toki myös niitä tilanteita ylipäätään elämässä, joihin ei pysty itse vaikuttamaan. Vaan on siedettävä ja siedätyttävä. Onneksi kaikki ei kuitenkaan ole pakollista, vaan variaatioita toimintatavoissa eri tilanteissa löytyy.


      • jat_k_oa

        sosiaalialan opiskelijana inhokkityöpaikka olisi itselleni päiväkoti juuri överien desipelien vuoksi, vaikka lapsista pidänkin. Myös ryhmien koossa päiväkodeissa olisi toivomisen varaa, esim. liian paljon samanikäisiä pieniä suhteessa aikuisten määrään, mielestäni.


    • rhjkljgfh

      Inhoan jatkuvaa valehtelua ja tietysti myöskin henkistä alistamista, mikä ainakin joidenkin nenttien mielestä kuuluu elämään.

      • aineiss4

        Vähän sama mulla. Olisi kiva kun joku puhuis suoraan eikä mielinkielin.


    • älykkääpä

      Tuijottamista

    • Aspergerinfolainen

      Olette kaikki oikeassa. Jokainen vähänkin empatiaan kykenevä ajattelevainen ihminen tietää, että tuonlainen suhtautuminen kanssaihmisiin kertoo huonosta käytöksestä tai vastapuolen kyvyttömyydestä ottaa toisia ihmisiä huomioon.

      • jgddhklkhhh

        Muuten, korkea eettinen taju ja epäempaattisuus olisi epälooginen yhdistelmä, täten nähdäkseni aspergereilla, joilla korkea etiikan taju ei voi olla kovin huono empatiakaan.


      • ikäihminenäitiksi

        Olettepa "hyvätasoisia" autisteja. Oma poikani on aikuinen autisti ja kehitysvammainen, joka ei kyllä osaa kertoa mistään tunteistaan eikä muutenkaan puhu pitkiä eikä monimutkaisia lauseita. Kehitystasoltaan vastaa 5 - 7 vuotiasta. Onko autismi-diagnoosin saanti löystynyt sitten 90-luvun alusta lähtien?


      • koulunkäyntiavustaja
        ikäihminenäitiksi kirjoitti:

        Olettepa "hyvätasoisia" autisteja. Oma poikani on aikuinen autisti ja kehitysvammainen, joka ei kyllä osaa kertoa mistään tunteistaan eikä muutenkaan puhu pitkiä eikä monimutkaisia lauseita. Kehitystasoltaan vastaa 5 - 7 vuotiasta. Onko autismi-diagnoosin saanti löystynyt sitten 90-luvun alusta lähtien?

        Kyllä nykyään saa ainakin asperger- ja adhd-diagnoosin TODELLA HELPOSTI. Itsekin hieman ihmettelen näitä "hyvätasoisia" autisteja, mutta onhan tuo autismin kirjo tietysti laaja...


      • Pikkuautinäiti

        Laaja on kirjo. On monimuotoista kehitysvammaisuutta, mihin liittyy autismia ja ns. lapsuuden autismia, jolloin ihminen on kai yleisemmin ns.lasipallonsa sisällä ja kommunikointi on haastavaa. Itselläni on alakouluikäinen poika, joka on epätyypillinen autisti ja hän on hyvin sosiaalinen ja lahjakas. Ongelmia tulee lähinnä keskittymiskyvyssä ja ympäristön suhtautumisessa häneen. Voi kun meillä on täällä Suomessa paljon ymmärtämättömiä aikuisia ihmisiä, jotka suhtautuvat ennakkoluuloisesti kaikkeen valtavirrasta poikkeavaan. Kaikkia ihmisiä tulisi kohdella tasavertaisesti, kaikki olemme yhtä arvokkaita ihmisiä.


      • kjakddjkah
        ikäihminenäitiksi kirjoitti:

        Olettepa "hyvätasoisia" autisteja. Oma poikani on aikuinen autisti ja kehitysvammainen, joka ei kyllä osaa kertoa mistään tunteistaan eikä muutenkaan puhu pitkiä eikä monimutkaisia lauseita. Kehitystasoltaan vastaa 5 - 7 vuotiasta. Onko autismi-diagnoosin saanti löystynyt sitten 90-luvun alusta lähtien?

        Autismia esiintyy myös ilman kehitysvammaisuutta ja silloin ei olla 5-vuotiaan tasolla. Mikäs oli tämä nuori mies tv:ssä vuosia sitten, joka kommunikoi avustajan kädellä? Kirjotti kirjan, jossa kertoi opetelleensa ITSE laskemaan ja lukemaan kun oli pidetty kehitysvammaisena. Autismin toinen lievempi pää, jonne Aspergerin syndroomakin kuuluu, ei vaikuta älykkyyteen. Mutta. Kehitysvammaisellekin saa/pitää puhua ikätasoisesti, kuvia voi/käytetään apuna.


    • copy-paste

      Ei kannata vihata, sillä viha syö vihaajaa itseään.
      http://www.hs.fi/paivanlehti/20092015/a1442566177378

    • Enymmärrämitään

      Tässä nyt ei ole vihaamisesta kyse, mutta minä vain ihmettelen, että mitä se on se semmoinen hyväntahtoisuus, mikä ei ollenkaan edistä hyväntahtoisuuden kohteen tilannetta, vaan koko ajan heikentää sitä, mutta silti vakuutellaan, että varmasti tarkoitetaan vain hyvää. Ollaan vaan niin hyväntahtoisia, mutta hällä väliä kuinka se hyväntahtoisuuden kohteeseen vaikuttaa. En ymmärrä mitenkään kaikkea tätä epäloogisuutta joka puolella. Miksi juuri kukaan ei sano mitään, vaikka kohtaa ilmiselviä epäloogisuuksia ?
      Miksi siinä sitten vaan mumistaan hiljaa hämmentyneenä, eikä todeta, että tämähän tosiaan on epäloogista !!!!!

      • aineiss4

        Lääkäri X eristi oppilaan B luokastaan ja määräsi tämän terapeuttiseen toimintaan erityisluokkaan. B kuitenkin huomasi viikon eristyksissä ollessaan, että kaikki "erilaiset oppilaat" jotka joutuivat sisälle uuteen luokkaan, päätyivät opettamisen helpottamiseksi ja erimielisyyden välttämiseksi rauhoituslääkehoitoon. B yritti kertoa vanhemmilleen asiasta, mutta nämä luulivat B:n kasvaneen paranoidisia epäilyjä päähänsä, samoin hän kysyi itseltään opettajalta minkä vuoksi tämä toimenpide on suoritettava, vaan tämä vastaakin B'lle sen olevan "toimenpide kaikkien parhaaksi ja hyvinvoinnin vuoksi". Vasta muutaman vuoden päästä B'n vanhemmat tajuavat lapsensa olleen oikeassa.

        Tapahtunut oikeassa elämässä, mutta korvasin perhekodin ohjaajan "opettajalla". Olen tosin kuullut, että tän tyylistä erityisopetusta tapahtuu ihan oikeessakin elämässä kouluissakin.


      • Syrjintäävastaan

        Joku kansainvälinen sopimus muistaakseni pyrkii siihen, että mahdollisimman pitkälle kaikki oppilaat osallistuisivat samaan opetukseen ja erityisryhmistä pyrittäisiin luopumaan. Muistaakseni syrjinnän poistamiseksi tämä.
        Ilmaisin tämän nyt vähän liikaa omin sanoin, kun en muista mistä ne tiedot löytyvät, enkä valitettavasti tällä erää jaksa etsiä.


      • Nainen_50v

        Ei kv-sopimus, vaan meidän kotoinen uusi laki. Mutta aina iso yleisluokka ei ole oppilaan etu, siksi on vielä erityisluokkia.


    • cxzcew
    • PrööREkikidio

      Olen kaikin tavoin normaali ihminen ja joutunut usein lässytyksen kohteeksi, varsinkin nuorenpana. OLetko miettinyt millainen kampaus sinulla on ja miten pukeudut ja millainen on oma maneerisi. Vähäälyisille ulkonäön ylläpitäminen on sellainen saavutus kuin voisi verrata että normi henkilö kirjoitaa kirjan tai perustaa musiikki yhtyeen. vähän ontuva vertaus mutta jotkut ihmiset arvostaa todella paljon ulkoisia seikkoja ja pitää ali-ihmisenä sellaista joka ei täytä tiettyjä kriteereitä. Eli mietippä omia ulkoisia seikkoja, näytä inho ulospäin ilmeellä ei liian vahvasti keskisormella

    • Normaali_sana

      Miksi ihmisten pitää käyttää sana "normaali"? Hienostuneempi muoto voisi olla "ei-neurologinen".

      • Aspergerinfo

        Ei kukaan ole "normaali". Itse asiassa koko käsitteen voisi määritellä uudelleen taikka sitten poistaa kokonaan. Tuo on muuten hyvä huomio "hienostuneemmasta muodosta" puhuttaessa ihmisen neurologiasta. - Voiko ylipäätään "ihminen" olla ei-neurologinen "olento"? Vai pitäisikö silloin puhua "epäihmisestä" (joka on nähtävästi sukua apinalle) sen sijaan, että lajista vielä toistaiseksi käytetään hyvin yleistävää nimitystä "ihminen".


      • novoivoivoi
        Aspergerinfo kirjoitti:

        Ei kukaan ole "normaali". Itse asiassa koko käsitteen voisi määritellä uudelleen taikka sitten poistaa kokonaan. Tuo on muuten hyvä huomio "hienostuneemmasta muodosta" puhuttaessa ihmisen neurologiasta. - Voiko ylipäätään "ihminen" olla ei-neurologinen "olento"? Vai pitäisikö silloin puhua "epäihmisestä" (joka on nähtävästi sukua apinalle) sen sijaan, että lajista vielä toistaiseksi käytetään hyvin yleistävää nimitystä "ihminen".

        Sitä kutsutaan Terskaksi eli Terminaattori Arskaksi kuten monet elokuvat ovat todistaneet.


      • jahöpötihöpöti
        novoivoivoi kirjoitti:

        Sitä kutsutaan Terskaksi eli Terminaattori Arskaksi kuten monet elokuvat ovat todistaneet.

        Ja toisaalta puhutaan vaan immeisistä tai inehmoista, jotka voivat taas olla älyköille "käsittämättömiä" epäihmisiä!

        Liika äly kyllä johtaa sivupoluille - toivottavasti pikkusielut saavat kärsiä siellä.


      • kylmyöhävettäis
        jahöpötihöpöti kirjoitti:

        Ja toisaalta puhutaan vaan immeisistä tai inehmoista, jotka voivat taas olla älyköille "käsittämättömiä" epäihmisiä!

        Liika äly kyllä johtaa sivupoluille - toivottavasti pikkusielut saavat kärsiä siellä.

        Itseasiassa en kyllä kommetoinnut tähän vaan edelliseen "aspegerinfo"-tapaukseen, joka näyttää kadottaneen itsensä - Suoli24 taas teki omat yhdistelmänsä.

        Voisiko sanoa ihan epäneurologisesti neuraali-verkoissa yhden itseään hinkkaavan, tsippejä ahmivan ja "virvoitus-juomia" nauttivan pyskologi-opiskelijan "tahdon" mukaisesti?


      • dgjlgjhkljök
        kylmyöhävettäis kirjoitti:

        Itseasiassa en kyllä kommetoinnut tähän vaan edelliseen "aspegerinfo"-tapaukseen, joka näyttää kadottaneen itsensä - Suoli24 taas teki omat yhdistelmänsä.

        Voisiko sanoa ihan epäneurologisesti neuraali-verkoissa yhden itseään hinkkaavan, tsippejä ahmivan ja "virvoitus-juomia" nauttivan pyskologi-opiskelijan "tahdon" mukaisesti?

        Kertoisitko kuka hän on nimeltään?

        Tai ketä tarkoitat?

        Kuka on pyskologi-opiskelija?


      • en_kerro

        Herras-Assien ei tarvitse käydä turhanpäiväisiä yliopisto-opiskeluja lävitse, saavuttaakseen tittelinsä. Sitä paitsi yliopistothan tultaneen lakkauttamaan lähitulevaisuudessa.


      • lkgfddgjhddf
        Aspergerinfo kirjoitti:

        Ei kukaan ole "normaali". Itse asiassa koko käsitteen voisi määritellä uudelleen taikka sitten poistaa kokonaan. Tuo on muuten hyvä huomio "hienostuneemmasta muodosta" puhuttaessa ihmisen neurologiasta. - Voiko ylipäätään "ihminen" olla ei-neurologinen "olento"? Vai pitäisikö silloin puhua "epäihmisestä" (joka on nähtävästi sukua apinalle) sen sijaan, että lajista vielä toistaiseksi käytetään hyvin yleistävää nimitystä "ihminen".

        Kyllä kai apinatkin ovat neurologisia. Ei olisi apinoita ilman apinoiden neurologiaa.

        Ainakin tämä ketju osoittaa asenteita autismia kohtaan.

        Luulisin, että varsin harva autisti on ylimielinen, miksi heistä sellaista kuvaa halutaan antaa esim. tällaisissa ketjuissa, että olisivat ?
        (Ei liity edelliseen viestiin)


      • ä_lykkö
        jahöpötihöpöti kirjoitti:

        Ja toisaalta puhutaan vaan immeisistä tai inehmoista, jotka voivat taas olla älyköille "käsittämättömiä" epäihmisiä!

        Liika äly kyllä johtaa sivupoluille - toivottavasti pikkusielut saavat kärsiä siellä.

        tälle älykölle ei ainakaan tee pahaa murresanat vaikken niitä itse tässä nyt käytäkään, ja ei mitenkään ole sivistyksestä pois puhua esim. inehmoista; joskin vahahtava sana, suurten ikäluokkien suuhun sopiva. Ellei vielä vanhempien.


    • tunnekyvytön

      Ei ne mitään alista vaan käyttäytyvät samalla tavoin kuin heidät kasvattaneet keskinkertaisuudet - hirveä teini-uho jatkuu eläke-ikään asti ja siitäkin yli samalla härskiydellä kuin vanhemmillaan. Tätähän koulu-laitoskin edellyttää opinto-suunnitelmissaan - heikompia saa potkia ja pitääkin, eihän ilman sitä muuten kukaan voisi "kasvaa kansakunnanjohtajaksi" tai edes pikku-virkamieheksi muita kanssa-sisariaan ja -veljiään nöyryyttäväksi sadistiksi.

      Itse mietin aikoinaan miksi en menesty tai edes en pääse minnekään "järkevään" koulutukseen ja duuniin eli onko rotuni tai ulkonäköni syynä tää - nuu ei vaan meidät on jo ala-asteilla jaettu "hyväksyttäviin" ja niihii toisiin ihan vain perheen, taloudellisen aseman, ulkonäön, supliikin jne... mukaan kunhan päättäjät saavat seuraansa "samanhenkistä" porukkaa edelleen koulittaviksi - muut voivat sitten työskennellä valtsun kassalla, jos rutiinit kestää.

      Ja juuri tämä "rutiinien sieto" ja siitä hyötyminen on koitunut läpi elämäni kohtalokseni - en vain ole henkisesti "jaksanut" näitä rutiineita, joiden oikeastaan ainoa tarkoitus on tehdä suurimmasta osasta ihmisiä "paremmin hyödyntävien" lakeijoikta, joten olen pelleillyt läpi elämäni suurimman osan edes sitä tajuamatta niin perheeni, sukuni, "kaveripiirini" jne...vain koska en ole jaksanut sitä skiibaskaabaa, mitä useimmat kutsuvat "normaaliksi" elämäksi ja normaalihan tarkoittaa matematiikassa 90-asteen leikkausta suoraan nähden eli käytännön elämässä piikkiä lihassa vasten valtavirtaa.

      Jo kakarana ymmärsin olevani jollain toisella tasolla ajattelun ja ymmärryksen kautta, mitä ei tietysti hyväksytty, mutta valitettavasti minulla ei myöskään ollut taitoja (koska kukaan ei minua halunnut opastaa) tai härskiyttä huijata muita "taidoillani" viedäkseni itseäni parempaan tulevaisuuteen niin minusta tuli alkomaholisti - "no hui kauhea - kaikki ne lahjat ja sortui alkoholiin - olisi edes vetänyt kunnon huumeita". Vedin mä niitäkin, mutta pidän alkoholin pehmeydestä - mikään ei ole liian jyrkkää ja sitä saa myös lähi-kaupasta.

      Jotkut tietysti lulevat, että olen omassa paskassani pyörivä wannabee vaikka itseasiassa elän hyvässä suhteessa rakastamani naisen kanssa, joka on omalla ajattelua vaativalla alallaan arvostett, tietysti arvailee mitä välillä teen poistuttuani kuvioista "vähäksi aikaa", mutta suhteemme toimii silti vieläkin muutamankin vuosikymmenen jälkeen - minä autan häntä kun kykenen ja hän taas auttaa minua vain olemalla läsnä.

      Ja tietysti joku voi nimittää minua "tyhmä, tyhmä, tyhmä"-nimikkeellä, mutta usein se elämä menee näinkin ja hyvin pieneen osaan siitä voimme lopultakaan vaikuttaa - toisilla onnaa ja toisilla sitten taas ei. Ei ole "oman onnensa seppiä" vaikka "onnistuneet" niin haluavatkin vakuuttaa ihan vain omaa menestystään korostaakseen eli "jos minä siihen pystyin niin kuka pystyy" - ei se ihan mene vaan jokaista menestystarinaa kohden on useampi sata epäonnistujaa.

      Toivottavasti kummatkin nauttivat elämästään edes jollain tasolla aidosti ennenkuin hauta kutsuu.

      • hmhmhmhm

        No mikäs siinä sitten, kukin taplaa tyylillään . . .


    • 2222222222222222222222

      Kuvan häiskä ei kyllä ollut vammanen

    • Nainen_50v

      Aika monet sosiaali- tai terveydenhuoltoalan ihmiset lässyttävät asiakkaille. 20-vuotias tyttäreni oli yksityisellä terveysasemalla ja toimiston ihminen oli puhunut kuin lapselle. Itse asiassa kaikkein korkeimmin koulutetut, kuten lääkärit, harvemmin näin tekevät.

      Myös kuka tahansa joka kuuluu johonkin vähemmistöön saa kohdata tuollaista, kun nimimerkki kertoo.

      Mutta minä taas itse en mielestäni tiedä eri autismityypeistä tarpeeksi. Pyrin kyllä olemaan kaikille ihmisille asiallinen, lässyttämisestä en edes pidä. No, en olekaan sossu enkä saikku.

      • alentuva_autistiko

        Varsinkin sossut. He tuntuvat puhuvan kaikille asiakkaille alentuvasti ja lässyttävän.


    • Aspergerinfo
    • kovatonajat

      ja Hallitus propaganda yltää myös Autisteihin ja muihin sairaisiin, ironisesti voisi sanoa, että AIKA SAIRASTA! Mielestäni suomeksi sanottuna on sairasta, että Hallitus / Kokoomus/persut/ haluaa laittaa myös sairaat tässä yhteydessän= Autistit, mt-potilaat ( vaikeat mt-sairaudet myös, skitsofreenikot jne ) jollain tavalla OJENNUKSEEN, ikään kuin valinta olisi heidän, katsokaa Zyskowitsin virnuilevaa naamaa! ONKO SAIRAUS IHMISEN OMA VIKA, KYSYN VAIN!!!? Ja en puhu nyt mistään Pirkko 55 v " masentuneista" vaan IHAN OIKEASTI SAIRAISTA kuten autisteista, Skitsofreenikoista tai vaikka syöpäpotilaista ja aivo-vammaisista, MYÖS HE SAAVAT KÄRSIÄ SSS-MIESTEN LEIKKAUKSISTA, ja PERSUT SIELLÄ mukana virnuilemassa, Soinilla on hauskaa, katsokaa VITT* KYSELYTUNTEJA JOS ETTE USKO!!!!!!!!

    • pööllö

      mun miehellä on synnynnäinen moebieus-syndrooma. näkyy ulospäin kasvohermojen pysyvänä halvauksena. eli ei ole ilmeily mahdollista, ei voi hymyillä saati irvistää. järki ja kaikki muu kyllä toimii kuin ns. normaaleilla..
      usein olen suorastaan joutunut suuttumaan juurikin KELA:ssa ja TE-toimistoissa sekä Sossujen kanssa asioidessa, kun ne oikeesti alkavat "lässyttää" mun aikuiselle miehelle. viimeksi apteekissakin on henkilökunta syyllistynyt älyttömiin selittelyihin, kuin 3-vuotiaalle selitelleet.... GRR! Mies on 38v, armeijan ja ammattikoulun käynyt..
      (Ajokorttikin oli, mutta länkytysten takia juonut kortin hyllylle.. syyllisiä saa miettiä!)
      hää käy nyt sitte "lässyttäjien" pakottamana työtoiminnassa, vaikka pystyisi ja haluaisi oikeitakin töitä.. ei ymmärrä kukaan tuttavistakaan moista ALISTUSTA!

      • Muuko

        Outoa käytöstä, ihmiset osaavat kyllä olla ärsyttävän typeriä. Ei lapsille, eläimille tai muillekaan tarvitse lässyttää. Ikäänkuin moinen helpottaisi kommunikaatiota sen sijaan että puhuu selvästi ja normaalisti kuten aina.

        Sympatiani miehellesi, sen puupennin mitä se hyödyttää.

        Mutta mikä älyvapaa selitys tuo "länkytysten takia juonut kortin hyllylle"?

        Syyllistä ei tarvitse miettiä. Senkun sanot sille äijälle että raahaa itsensä peilin eteen ja katsoo syvälle sen syyllisen silmiin ja kytkee ne aivot edes hetkeksi päälle.

        Eipä tuo miehesikään ihan täysillä pytyillä tuntuisi aina käyvän jos jonkun "länkytys" muka saa hänet itsensä ns. vahingoittamaan omaa elämäänsä. Tuo on vain lapsellista toimintaa. Paraniko se suhtautuminen mystisesti sen ajokortin ryyppäämisen jälkeen vai jatkuiko ennallaan?


      • lasinenlapsuus

        Juoppojen ongelmiinhan on aina muut syyllisiä. Vaimo vielä mahdollistaa tämän touhun.

        (Ajokorttikin oli, mutta länkytysten takia juonut kortin hyllylle.. syyllisiä saa miettiä!)


      • Muuko

        Tuo mahdollistamiskommentti on aivan totta ja hyvä pointti.

        On toki hyvä ja tärkeää että läheiset tukevat tukea tarvittaessa, mutta se voi olla myös vahingollista, jos sitä tukea osoitetaan huonoihin tai vahingollisiin asioihin.

        Todellista välittämistä on se, että pelkän ymmärtämisen lisäksi pystyy tarvittaessa sanomaan että tuo ei ole järkevää tai hyväksyttävää ja sen on loputtava.

        Vielä etenkin jos se vahingoittaa sitä suojeltavaa henkilöä itseään.


    • Nalle-Puh-Huh

      "Asperger-potilaalle on usein ominaista alttius jatkaa yksityiskohtaista, monotonista tai nopeaa puhumista huomaamatta lainkaan, että toinen ei kuuntele tai haluaisi vaihtaa aihetta." Lainasin tuon Duodecimin terveyskirjastosta. Saanko diagnosoida tuon tilanteen 'kuuntelijan'? Oiskohan autisti (ei kuuntele mitä toinen puhuu) ja lisäksi ahdh (ei jaksa keskittyä ja haluaisi jo vaihtaa aihetta)?
      Vihaaminen on energian tuhlausta, mutta ihmetellä voi, ja ihmettelen suunnattomasti miten 'asennevammaisia' normaalit voivat olla.

      • Tigruptori

        Mutta jos on joskus vähänkin HC:nän aspergertapauksen kanssa koettanut keskustella, niin tietää että koko keskustelu voi mennä täysin absurdiksi.

        Kokemuksesta nimittäin tiedän että Aspergerit voivat olla äärimmäisen yksityiskohtaisia jostain heitä itseään kiinnostavasta aiheesta.

        Muistan erään keskustelun jossa yhdessä oli useampi henkilö pulisemassa niitä näitä, vaihtamassa kuulumia yms. osa vasta tutustui toisiinsa ja homma meni käytännössä siihen että seurueen AS dominoi ja kuljetti keskustelua uskomattomiin syvyyksiin, eikä lopettanut vaikka kaikki muut jo lopulta suoraan pyysivät että voitaisiinko puhua jostain muustakin kuin sen AS lempiaiheesta josta kukaan muu ei ollut erityisen kiinnostunut saati tuntenut sitä yhtään (eräs tietokonepeli).

        Kaikki muut hienovaraisemmat keskustelun aloitukset jäivät AS jalkoihin jopa kun joku yritti kysellä joltain toiselta jostain muusta aiheesta, tai vaikka tiedustella joltain henkilökohtaisia kuulumisia.

        Minä olen yleensä äärimmäisen kiinnostunut useimmista asioista maan ja taivaan välillä, mutta joku raja kuitenkin etenkin jos samassa porukassa on muitakin, joita esim. yksityiskohtainen keskustelu jostain tietystä aiheesta, vaikka siitä tietokonepelistä josta he eivät ole koskaan kuulleetkaan jatkuu ja jatkuu ja jatkuu.

        Jos ei itse kuitenkaan pysty osallistumaan keskusteluun koska ei tiedä aiheesta mitään ja jonka aihe kuitenkin voi olla täysin triviaali jolloin siitä ei lopulta voi oikein oppiakaan mitään erityisen hyödyllistä.

        Tällainen keskustelu toimii sellaisten henkilöiden välillä joista kaikki ovat kiinnostuneita samasta aiheesta, mutta ei tosiaan silloin jos ei vain monomaanisesti haluta keskittyä yhteen tiettyyn aiheeseen tai muilla osapuolilla ei yksinkertaisesti riitä tietämys sanoa mitään.

        Itse en mm. ole enää vuosiin, nyt varmaan n. 10v., omistanut tai katsonut televisiota kuin korkeintaan yksittäisiä minipätkiä jos on ollut esim. jossain kylässä tai muuten.

        Eipä siis paljon kiinnostaisi osallistua tai kuunnella paria tuntia keskustelua tahi monologia, jossa käsitellään jonkun täysin tuntemattoman sarjan yksityiskohtia.

        "Ja sitten se Rigde meni sinne ja jutteli Taylorin kanssa ja myöhemmin sinne tuli sitten Stephanie joka sitten sanoi..." jne. jne.

        Tai jos aihe oli liian lähellä, niin vaihtoehtoisesti käsitellä vaikka jonkun teknisen ratkaisun yksityiskohtia tai vaikka jonkun koodin rakennetta, josta joka viides sana on alan jargonia jota ei itse tunne.

        Se etten pidä tuollaista kovin hedelmällisenä ja aiheesta riippuen tuskastuisin itsekin toki meinaa että minäkin olisin esim. AHDH?

        Suosittelen että kokeilet ensin ja vasta sitten alat diagnosoimaan muita.


    • sieLUU

      Autisti, asperger ja adhd ovat kaikki aatelisia
      mut emme voi auttaa heitä, koska Toni W Kuningas ( puolisoni ) 1200
      tai Ismo Alanko aristokraattipuolisoni 1700
      eiv auttaneet olemaan kuninkaallinen tai aristokraattinen.
      ,,
      Saint Maria Salomea
      Toni osasi laulaa kuninkaallisesti
      ylväästi
      mahtipontisesti Kiila levyn jossa mahtailee omasta tuhostaan
      "kaaduimme polvillemme
      emme kultaa olleetkaan
      nenäämme maahan painetaan
      ei ole valtikkaa Kuninkaall eikä Kuningattarella"
      ,
      Muistan terveet tunteet, jotka olivat,
      itseni kunnioitus ja toisen kunnioitus
      Hän ei tahtonut itseään rakastettavan, ihailtavan,
      ( tahdoin siinä' hengessä tavata
      Mikä vain sanansa olisi ollut ihme ja ilo,
      mutta ei tahtonut tavata
      Hän tahtoi ilmaista että inhosi ja vihasi minua,
      vaikka emme olleet tavanneetkaan.
      Kääre oli ranteessa jonka aikoi leikata,
      depressio oli, Hän pelkäsi paha ahenkeä kateellisen naisen
      ;;
      Minusta meidän kuului asettua sitä naista yläpuolelle ja puolustaa
      tuhansien vuosien kehitystämme,
      kyse on ehkä muslimeista ja hinduista, kehittymättömistä sieluista
      tai rahvaasta tai kilpailevista aatelisista
      Uskon vain rakkauteen, totuuteen , oikeuteen
      Olen avuton, kun alhaisia Toni W ja Ismo alanko
      siksi heistä tehty rok kuninkaita
      TOIVon että Toni ei enää pröystäile julkisuudessa,
      kertaakaan
      Olen rakkaus, joka rakastaa kuulla hänestä
      ja käytti sitä törkeästi hyväksi.
      Hän ei saa esiintyä ainuttakaan kertaa.
      Hän ei jaa sitä menestystään
      Hänellä on portto, jolla ei ole ymmärrystä
      miksi kutsua teelle tms
      Joka ei kunnioita muita, eikä itseään
      hänellä on vain ihmisten ihailu heidän rok tähteyttä
      ja alhaisia iskelmiä kohtaan.

    • sieLUU

      en kyllä ensin tahtonut tai uskaltanut tavata Tonia on totuus...
      en lähettänyt osoitettanikaan!
      Olin liian ahdistunut mahdollisesta hylkäämisestä tms
      Mutta kun lähetin sitten sähköpostiosoitteen
      eikä siihenkään osaa vastata,
      Kun menin tapaamaan, Sipen kanssa kävelimme autoaan kohti, hän laittoi sanomalehden silmiensä, kasvojensa eteen, ja kaasutti pakoon
      Hän ei tiennyt kuka olin, mutta sai paholaiselta sanoman
      He kuuntelevat saatanaa "saatana sanelee" kuten Ilkka Alanko lauloi
      ;
      Kukaan ei suojellut pyhää
      mutta ehkä Jumala keräsi tulisia hiiliä heidän kidutuksekseen tuleville ajoille

      Heidän tunteensa ovat sitä suitsutusta mitä kansa antaa heille
      Tonin Ja Jannikan
      Ko0ska he ovat alhaisia heidän pitää elää ja kasvattaaa jälkikasvunsa
      alhaisella tasolla eikä kuninkaallisessa suitsutuksessa
      ( he eivät reagoi, jos vaikak kirjoitan ja pyydän kutsumaan St Salomen luokseen
      he ovat alhaisuuksia, ylpeitä kopeita ylimielisiä
      Jotka eivät auta

      Se on myöhäistä, koska minua raiskattiin
      ihmistä joka ei kestä sek murto osan kajoamista
      he eivät siitä piittaa
      ;,
      jannika luulee et hänel on jokin TOdellinen rakkaus
      mutta näen, että heidän energiansa ovat aivan erilaiset
      He eivät ole mitkään parisielut

    • sieLUU

      Katselin Ismo Alangon kirjaa sanoituksistaan, ja muistan terveitä tunteita,
      Eikö niitä pysty mitenkäänvalitsemaan?
      kun ne olivat hetkestä toiseen silloin,
      Vuodesta toiseen
      Niiden hengessä hän kirjoitti, "Uskon rakkauteen,
      vuosisata vuosisadan jälkeen tietää sen"

      Mutta kun tunteeni vahingoittuivat,
      ( Nyt jannikankin tunteet ovat kuolleet,
      Toni käytti vain hyväkseen, tuntevaa tummatukkaista )
      Mian kanssa, kaksi blondia, menivät aivan alas.
      ;
      Ismo ei anna mitään apua
      Ei ole urheutta, kunniallisuutta, vastuuntuntoa
      Joita odotan, kun olen vammautunut
      Minusta mies työntää pyörätuolissa vaimoa jne
      taluttaa sokeutunutta
      eikä etsi ja vaadi täydellistä
      ( Jos on vammautunut joku jolel lauloikin
      Tuun sun luo sä tuut mun luo
      Kuumana rakkautene
      Arjen pyhyyteen
      ( ja Pulu levyllä
      " Sielujen sinfoniaa ja henkien harmoniaa
      Ei sitä ole vastuuntunnottomuus
      epä hengellisyys
      Luulee pärjää sillä tähteydellä , kuuluisuudella
      Lakkasi uskomasta Jumalaan
      Sen sijaan että olisi ollu5t Jumalan kä'sivarret ja jala6t täällä
      Toni taasen kirjoitti "Jonka raajat kuolleet on"
      kun en enää menestynyt tanssijana!?
      Olin kuuluisa tanssija ed elämässä
      Pystyin elämään ylevänä yms.
      kateellinennainen oli, jonka ääntä hän kuunteli
      Jonak energiat valitsi
      sai olla ylimielinen oinas, härkä kauris..
      ( hän osasi olla nöyrä... ensin..
      "Mitä sä tahdot voisit kertoo"

      Toni ei sa aolla se kunnioitettu tähti
      hän menettänyt normaalin terveen nöyryyden
      Olen nähnyt Vain alhaisena hänet
      Hymyilemässä että lomailtiin!
      ja kehumassa jälkeläisen syntym9isestä
      Samanaikaisesti hän ei piittaa vaikak kertoisi hänelle raiskauksesta tai kidutuksesta,
      hän vain hymyilee julkisuudessa
      Hän luulee, että minua ei tarvitse kunnioittaa
      kun tunteeni vammautuivat, lamaantuivat
      tai kun minusta ei tullut julkkista
      ;;
      he ei pystyneet edes seurustelemaan , kaksi julkkista, kaksi laulajaa
      ei sellaista ollut,
      minä taistelin niiden pahojen henkien kanssa ( pysyin elossa )
      ne kuolivat ehkä..
      tms jotka saivat ne hyökkäykset aikaan
      ja hengenvaaran,
      ja sitten pröystäilevät julkisuudessa!
      Kun aiemmin ne pahat henget olisivat tappaneet
      Jos esitteli laulaja naista tyttöystävänä
      ;;

      h e pröystäilevät alhaisuudellaan?
      eivät enää herätä kateutta,
      ,,
      Kuninkaallisissakin o0n pilattu että olisi suuri se joka on
      Kate oli rinnat ojossa tajuamatta niistä mitään,
      häissä, rumasti ja sääriä kaikille tarjoamassa
      ja Prinssin antaneet naida porno esiintyjän
      alastonkuva Jos raiskaukset lisääntyneet Ruotsissa
      se alastonkuva "prinsessa" voi vastata niistä ?
      siinä on hänen tulevaisuus
      Miten maksaaa karman tuhansista raiskauksista?
      tai se hänen Prinssi
      Ne ovat myös Ismon ja Tonin yms aikaansaannosta
      Sen että kunnioittavat vain ulkonäköä,
      eivät sielua
      ( luin että Ruotsissa joka 9. minuutti raiskaus
      ja lisääntyneet n 100 % tms
      ,
      ( Tahdon että eroaa siitä alastonkuva esiintyjästä Prinssi.
      Koska sellainen ei ole koskaan puhdas

    • sieLUU

      Zepedee, et voi kohdella St Salomea tällä tavoin.
      odotamme että sinut kidutettu että ymmärrät mitä kidutus on
      koska vapaa ehtoisesti et tahtonut auttaa.
      Mutta älä pröystäile siellä siihen asti
      Minua kidutettiin 15 vuotta jne
      oikeamielisenä, Siveellisyyttä kannatavana,
      hengellisenä, 40 vuotta tms
      Tai ed elämässä, ne kuusi viim vuotta nälänhädässä ja
      kylmyydessä Warsowassa

    • sieLUU

      Voi kun olisi joku! Jonka luona syödä
      Voiko joku kutsua Aaronin ja minut syömään?
      me olemme kyllä mielenterveysvammaisia.
      [email protected]
      ;
      Voinko löytää jonkun jota rakastan?? En rakasta Aaronia,
      joka oli ed elämän isoisä Hän on liian erilainen
      Jota rakastaen , ja ihaillen katsoisin,
      Voinko toipua
      ( kun he tahtoi painaa minut alapuolelle heidän naisen
      navanalustason
      Minulla on vaikea hallita tunnetta, päässä
      Tarvitsen, jonkun, jonka nähdä, kuulla,
      Jonka hyväksyn että katson ihaillen ja kunnioittaen
      ;,
      esimerkiksi veljeni 1800 lu Mikko Kuustonen,
      olisi vain omahyväinen
      Hänen nainen kaunis joku antaisi hänelle vain energiantason että hän on hänon
      ;,
      Papit, olisivat rasittavia,
      ?? tarvitsisin sen poikaystävän
      VillE ja iSMO PETTI KUN PIDIN HEITÄ SUURINA
      ,,
      voiko Ismo reagoida oikein
      ne oikeat tunteet menneisyydestä.
      laulujen sanojen aikaan
      ;,
      tahdonko nyt oikeasti katsoa jotakin ihaillen..
      Siis tapahtui .. ketä katsoin satutti minua pahoin
      Tunteet lamaantui , entisestään..
      Hän tahtoi katsoa ihaillen , kunnioituksella alhaista ja pahaa
      Se jannika takuuvarmasti paha
      Hän olis hyvä vain kumartaen tms
      Hän on vaan ylimielinen, ylpeä yms
      en tahdo sitä kumarrustakaan, ei se auta
      Ehkä jos on pois tieltä, kun tapaan Tonia kahden kesken
      kerran viikossa ajan luokseen
      ja käymme kävelyllä
      Millaista se olisi? Siis minä olen ylhäisempi kuin Jannika
      Tämä on minun Kristinusko,
      hän on minua nuorempi 20 vuotta,
      Jos Toni antaa minulle sen kunnian joka kuuluu
      Minä päätän tahdonko tavata, ja milloin
      Minulle puhelinnumero, soitan kun tuntuu siltä
      Kun TUNTUU ja Jannikalta nuorempana, ja pahoin minua
      loukanneena, ei kysytä mitään, siinä tapauksessa.
      Minulla on tapaamis oikeus.
      Niin en tiedä miltä se tuntuu..
      Joel sai minut tuntemaan rakkautta! aivoissani pääässäni
      kun osoitti minulle kunnioitusta ja rakkaudellisuutta ennen nuorta epäkypsempää tyttöä Ja sehän on oikein! Tietysti että rakkaus, tunteet alkoivat tuntua päässäni,
      kuten tuntuivat 30 ensimmäistä vuotta

      en vain pitänyt sitä minään, erityisenä
      en tiennyt, että se on jotakin
      ;
      Minulle ovat tärkeät nuo ihmisuhteet
      Ensin ne, Ismo, Toni ,
      aviomieheni, ja alkukristityt
      ;,
      TE TULETTE NyT Suojaamaan minua! Missä voi.
      Minua EI puhutella kuin tuokin moukka äsken.

    • sfgdsgsfdhdfhfh

      Te ette ole autisteina oikeutetumpia mihinkään parempaan kuten eivät tavallisetkaan ihmiset. Miksi teitä pitäisi palvoa ja ylistää?

      • giikuna

        Kuinkas moni täällä on ylistystä kaivannut?

        Aloittajakin pyysi niinkin suuria että kohdeltaisiin suunnilleen kuten normia, eikä kuten tampiota sirkuseläintä. Sekö sinulle jo täyttää palvonnan piirteet?

        Voisin ymmärtää että itselläkin saattaisi palaa moisessa hihat vastaavaa joutuu kuuntelemaan päivästä toiseen.


    • kaikkeakuuleekin

      Onkohan diagnoosi ihan oikein tehty. Ja ehkäpä juuri sairautesi vuoksi "ymmärrät" väärin ihmisten ohjausta ja puhumistapaa. Ehkä se kuulostaa sinulta lässytykseltä, mutta on oikeasti vaan ystävällistä puhetta. Ja voi pojat/tytöt! Niin usein joutuu puhumaan hyvin yksinkertaisesti ihan tavalliselle porukalle, joilla ei mitään diagnooseja ole. Vääntämään rautalangasta, eikä sittenkään mene perille. Kun ihminen on virittäytynyt että lässytystä tulee niin siltähän se kuulostaa.
      Kun tuntuu, että kerrotaan kuin 5 vuotiaalle, niin aikuinen ei suutu, vaan saanoo, että ymmärränhän minä, siis tarkoitat...

      • molempiaesiintyy

        "Infantilizing" is a form of psychological abuse.

        Kuten myös huomiovan ystävällisen puheen puute voi olla sitä.

        Toivottavasti ystävällinen puhe ja "infantilizing" eivät mene sekaisin.
        Molempia varmasti on.


    • sieLUU

      se tila missä olen o0n akuuttti hätä
      Sellainen missä itkee tuskasta joka välittää
      ( kuten jos vauva itkee ei sitä voi kestää puolta minuuttia )

      Se miellyttää vain teidän alhaisia RAAKOJA naisia
      Pelle Miljoonat yms he ovat jo raakoja, jos ei s postiini ole ilmestynyt kutsua
      kylään yms
      Siis TUNNE elämäni on oikeasti aivovamman tilassa joss a olen hädässä
      koska en hallitse tunteita. Negatiivisia alhaisi8a tunteita pyrkii
      ja olen hyvin ylevämielinen joka en kestä vähääkään alhaisuutta
      ;
      MINÄ olen se ylevämielinen ei9ikä se tyylikkään näköinen ducheesse ( elokuvasta ) jolla ilkeät ilmeet vaihtelivat, pornokohtaukset, ja liikkeet eleet eivät luonnolliset MINÄKIN osaan liikehtiä kuin aatelisneito tms
      Minulal on hienostuneesti puhuvat kädet!
      et Pelle Miljoona näe muuta kuin ett tolla piialla on pitkä selkä!!!!!!!!
      ja seksikkäät kuteet
      ( ja hän oli r4aa asti cool
      Niin, Pellehän lähti pakoon välittömästi kun takahuoneessaan istuin alas, ja heti joku tuli tönimään pois
      en ollut suju7va
      mutta oikeasti olin Vainottu koska olen ylhäinen
      se kaunis mitätön olio sai olla rauhassa Tyylikkäästi istua ja pysyä siinä
      Ja toiseksi hän ooli niin alhainen että hän jollain mustan magian tai epä puhtailla keinoilla kei9notellen tiesi mitä tulee tapahtumaan
      Pahat henget usein tietävät mitä he voivat tehdä'
      Kuten he tiesivät pelle juoksee tiehensä
      kun joku on epätäydellinen
      Itse hän tekee niin alkeellista musiikkia, että en ole yhtäkää'n levyä kuunnellut tai hankkinut ne sopii varmaan niille tytöille
      Blondeille esimerkiksi

      t St Salome Ja Jeesus

    • sieLUU

      Ota Toni vastaan että sinun negatiivinentunne on kateellinen nainen

      Olen oikeasti eniten huolissani siitä että koska olen epäonnistunut
      tunnen joskus helposti vahingoniloa
      Pelkään tuntevani
      pelkästään se tapaaminen auttaa

      Tiedän Pellen koska hän kirjoitti kirjaansa Rakasteluksi jonkin yhden yön
      intim elämän Antoi väärää tietoa nuorille ( romaanissaan )
      sellaista ei voi kutsua rakasteluksi mikä on yhden yön naiminen
      Se vain vaurioittaa sielun , on alhaista, ihmistä häpäisevää, täysin välinpitämätöntä.
      piittaamatonta raakaa julmaa
      Mutta naiset tietysti ehkä oppineet että kiva vaan päästä eroon tuollaisista
      Minä ainakin vain inhoan teitä.
      Siis olette vain ällöttäviä.
      Mutta OLEN uskonut ihmiseen vuosituhansia,
      Kun saatoin kunnioittaa itseäni, ja toista ihmistä.

    • sieLUU

      Jeesus!! Sovitaan nyt se tapaaminen!!!!!

    • lignelindorf

      Lähde pois niiden keskuudesta, jotka talvea odottavat.

    • sieLUU

      Kohtaan mieluiten ensin Ismon
      Tonihan on poikanen Ismo voi vaikka ruoskan kanssa laittaa kuriin,
      pienempänsä.
      Miten röyhkeä sellainen on, joka ollut sitä 10 vuotta
      ;L
      Jostain syystä hän tahtoi kunnioittaa röyhkeitä naisia, joita istui hänen syliin,
      ääni nousi falsettiin että hän oli oi8kein pieni heille
      Nimikirjoitusjakotilaisuudessa
      ;;
      aiemmin hän oli terve,
      johon ei voinut koskea ( oli terävät huuli ja nenäkorut suojelemassa
      ja terveet ilmeet , jotka torjuivat tuollaiset
      röyhkeät oliot
      ;
      Ismo ei sentään ota tätejä syliin
      Ismo voisi olla isä

    • sieLUU

      Minusta tuntuu ett kirjoitin jo huonosti
      Mutta on se Duchesse elokuvakin kaamea
      ja Tudors!

    • sieLUU

      En minä oo sairaampi

    • sieLUU

      Minä en tiedä minä te pidätte minua jos ette kerro
      Mutta ymmärrän kyllä itse, että olen erinomainen!
      ;;
      Mutta en täydellinen

      Tahtooko autisti poika huomiota????
      Hänhän voi kirjoittaa llisää
      ( minä en lässyttänyt hänelle ?? )

      En kai ole loukannut?
      Minusta kaikkien pitäisi olla kurissa,
      Vammaisten ei pidä luulla että ovat terveen veroisia jne
      Kehitysvammaisia ei tarvitse päästää televisioon,
      Heillä on elinikäinen rangaistus jostakin vammassaan,

      Olen nähnyt että joutui poistumaan vierestä kehitysvammaisen..
      Se että he ovat kivoja ja itsevarmoja ei ehkä auta,
      Terveen pitää selviytyä vaikeammista asioista kuin mihin vammainen kykenee
      He eivät voi kaveerata
      Heillä on vaikea energia.
      Jeesus paransi ehkä halvaantuneet ja sairaat siksi että ei voinut olla heidän lähistöllään. ?
      Ei hän mennyt minen vain?
      Ei päässyt hänen luo kuka vain
      Päästäkää lapset minun luo, sanoi Jeesus
      ( koska ketä vain ei päästetty.
      Tänään olen sinun luonasi, aterioin,
      Sanoi Jeesus Sakkeukselle puussa,
      ( hän oli korkealla.. kiipesi puuhun.. )
      Ei Jeesus mennyt minne vain ? )
      Jotkut olivat entisiä kuninkaallisia..
      Ja parhaansa tekeviä Urantia kertoo että Jeesus olisi asunut Salomen ja Zepedeen luona kaksi vuotta
      Ennen kuin lähti Jerusalemiin ( Jonne Salomekin seurasi. ) Oli yksi 72;sta opetuslapsesta

      Mutta nykyään melkein kaikki ovat ylimielisiä yms
      Ja , minä tarvitsisin ”poikaystävän” jonka kanssa olla kahden
      Koska ei ole ollut yli 40 vuoteen, yhtäkään ihmissuhdetta.
      Rok tähdet valitsivat ulkonäön perusteella

      Tietysti Jeesus paransi sairaat siksi, että sääli,
      Siksi että tarvitsivat apua..
      Rakkaus voisi aloittaa ett Minä löytäisin
      Kun olen tuntenut,
      Ylhäinen ollut
      Voisiko kantaa vastuuta??? Toni vaikka
      ;
      Voimmeko me tuntea rakkautta?
      ( joka ei olisi ällöttävää
      Minä ainakin voin kertoa jos minua ällöttää

      ( Kerran vierelleni tuli vammainen poika ja suutuin
      Sitten menin takaisin pyytämään anteeksi
      Hän sai minut itkemään!!
      Hänessä oli jotakin, koska elämänsä ei ollut helppoa tms
      että herätti tunteen
      mitä kaik nuo hitaat laiskat elintaso pullapojat eivät tee

      Tuhlaamme kokoajan aikaa emme tunne mitään
      Tunne on Reagointia ärsykkeeseen
      Toni, Ismo eivät anna mitään
      joten ei voi tuntea mitään

      He haluavat nytkin viettää rauhallisen illan?
      Entä jos vietämme illan keskustellen???
      Jos tarvitsen aikaa, sitten tapaamme toistuvasti, usein

      ( Minä en tarvitse enkä tahdo kunniaa,
      vaan Jumalalle kunnia
      Teidän pää kutistuu jos minua kunnioittaisitte
      Minun pää on kutistettu! se on liian pieni

      Jos saan sen tunteen, mikä ollut yli 30 vuotta, selviän

    • sieLUU

      Me ollaan vainottuja! Se on mielenkiintoista!!
      olemme Johannes Apostoli josta tehty ihan epä älyllinen ja pieni,
      että he voisi pröystäillä kristinuskon rikkaudella

      me ollaan jotain vasta seur elämissä!!!!
      Jeesus voidaan tuntea elävänä!!
      että voi itse
      kertoa
      miten tahtoo oppiaan tulkittavan
      Toivotaan ett meillä on hyvä Jeesus ?

      Pappien Jumalanpalvelukset ovat ihania
      ( puheet usein ei minulel sovi, mutat silel ei voi mitään
      ( Kun Zepedeekin tuollainen

    • mitenpuhut

      Olen päiväkodissa töissä ja minulle puhuu lastentarhan opettajat kuin lapselle. Ovat varmaan mielestään "viisaampia" .

    • sieLUU

      En tietenkään tahdo mitään pahaa vammaisille Jos hoitajat eivät hoitaisi menisin itse hoitamaan
      Mutta olen itse vammautunut En pysty PYSTY ajattelemaan mitään sairaita
      meille tehty se mikä pahinta
      Jos tahdomem rakkautat emme saaneet rakastaa
      ( ei yhtä ihhmisuhdetta! )
      Jos oli älykäs ? hänestä tehtiin epä älyllinen?
      yms
      rakkaus on tärkein asia

    • autistit

      ostakaa naru......

      • Aspergerinfo

        Hei

        Kiitos sinulle vinkistä. Meillä on naruja vaikka muille jakaa, tosin sinunkaltaisillesi ne maksavat jonkin verran eli kertoisitko mistä kohdallasi on kyse?

        Jos osaat lukea sekä sisäistää lukemaasi, tiedät kuinka hienoja ihmisiä autismin kirjon henkilöt ovat. Narun tosi saat halvalla vaikka Etolasta. Narupalloiluharrastuksessa ei ole mitään väärää, esim. monet saksanpaimenkoiran omistajatkin treenailevat toisinaan "nartsoilla"..


    • hulujenhuone

      Huhhu teitä.. Kuinka moni on jaksanut muka lukea sieLUU:n litaniat?

      Tyhmäkin kyl tajuu jos toinen aikuinen ei tasavertaisena kohtele.

      Jos sulle lapsesta asti sanotaan ja jankutetaan että oot tyhmä ja huono ihminen,
      niin mitäs heikko erolapsi silloin aikuisena tekee?
      --saa käyttää ihan omia aivojaan--
      Vanhempien, hoitajien, yms kasvattajien puheet jäävät mieleen. piste.

      • muistista

        Noh varsinkin jos on erityismuistinen asterger tai autisti, niin sehän on ihan hirveää kun muistaa koko ikänsä jokaikisen kuulemansa typerän lauseen ja ne soittaa sitten päässä kuin cd. Tässä mielessä voisi ajatella paskan puhumisen autistille olevan normaalia vahingoittavampaa.


    • AspergerinfoYP

      Tuota noin..

      Älkää ihan oikeasti viitsikö.

      Ihan OK on kertoa omista tuntemuksista ja kokemuksista mutta voisitteko yrittää tehdä sen asiallisesti, koska siihen kuitenkin pystytte halutessanne. Kiitos.

      Mikäli tahdotte toimia toisin, olkaa hyvä, siihenkin teillä on oikeus.

    • sdghg

      jos teille puhuu kuin miehille te haastatte käräjille! piste.. sama kuin vammaista menee nussimaan niin käräjille pääsee

    • sieLUU

      Kuules Hullujenhuone nimimerkki palat alimmassa heelvetissä ja
      todenteolla

    • sieLUU

      tahdon muutoksen systeemkiin
      Täällä eivät enää röyhkeät saa loukata ylhäisimpiä.
      Tasa arvo on julistettu aatteena lakkautetuksi.
      Sen tarkoituskin oli vain että koti, vaatteet, ruoka, terveydenhoito oltava kaikilla, ei henkinen tasapäistäminen
      Se palaa helvetissä joka tuolla tavalla loukkaa Saint Maria salomea
      on erittäin terveellistä
      RAKASTAN sitä että ihmisiä tullaan rankaisemaan TIEDÄN sen kkoska Jumala opettanut kaiken aikaa.

    • sieLUU

      Ilmeisesti Hullujenhuone nimimerkkiin teki vaikutukisen että olemme mielenterveydeltä vaurioituneita
      Jos on Aaron, joka vammautunut , tässä helvetissä,
      St Salome, Luukas tai matteus joka idiootti ilmeisesti
      tässä elämänajassa pitäisi ymmärtäää että he kuitenkin ovat ylhäisimpiä On ehkä ylhäistä olla sairas
      ( kun on ydinvoimalat ydinaseet
      peruskoulut ja lukiot
      yms

    • sieLUU

      Ihmiset nauttivat röyhkeydestä
      Sitten ei ole rakkautta yms
      Jannikankin päästä tuli hapero

    • sieLUU

      Minä en välttämättä usko että on asperger autisti tai adhd vaan ruoskisin heidät
      Ruoskituttaisin, jos eivät tekisi parastaan ja käyttäytyisi
      Tiedän ainakin yhden adhd;n jota vain ei kukaan kasvattanut..
      saivat elää keskenään, ne nuoret polttaa hasista, imuroida, varastaa elokuvia internetistä,
      ihailla madonnan huoran tanssia
      Ei hänellä tietysti ollut päässä mitään vikaa, vaan hän oli vainottu
      En voinut auttaa, koska Ismo tai Toni eivät auttaneet minua
      Voisitko Toni välittää, tuo tavallinenkansa, joka kirjoittaa tänne
      etsii vastauksia voimatta löytää
      Minä en tahdo, että itse syntyisin nuoreksi jonnekin missä vanhempia jotka ismon Tonin kaltaisia
      todella neroja mutta tahtovat vain nussia kaunista kehoa
      ja mennä alas henkisesti
      ( se on TODElla loukkaavaa
      Sielu on tärkeämpi ulkonäköä
      Mut sielua ei tavattu
      Sinun TÄYTYY Toni huolehtia St Salomesta

    • sieLUU

      Voihan he löytää vas6tauksia
      Mutta ismo ja Toni olivat neroja

    • sieLUU

      Minulal on sellainen tunne ihmisistä
      että useinkin heitä saisi mäjäyttää
      ( kuinka kärsivällisiä h eitse olisivat jos olisivat Pyhimys St Salome
      ja heitä loukattaisiin kaiken aikaa
      Jos olisivat Jeesus joka heitettäisiin ulos kirkosta
      ( mutta en kyllä ole täydellinen
      pyydän Tonia, ismoa auttamaan sieluani kehittymään
      , nii meiän pitää nyt tavata!
      Se on kivaa!! Nähdään totuus!!!!!!!
      Ismo!! se arjen pyhyys,
      mitä se on
      ja kuuma rakkaus ja
      totuus kylmä
      Ismo nyt tavataan tänään!!!
      me ei voida epäonnistua kun me ollaan Jumalan valitut
      Olit se suuri Hassisen kone
      ja Rockin Kuningas Suomen
      ja sitten kehitytään eteenpäin!!!
      tarjolla tänään hassisen kONE
      SEN KANSS AKOKO sUOMEN KANSA ELÄNYT JA MAAILMA

      rappiolla on hyvä olla Ei huolet paina ei rasitu polla
      Ismo! minua ei kiinnosta seuraava levy vaan sitä seuraava
      Oikeasti! katsotaan miten vaikutta akun elämme todellista elämää yhdessä
      seuraava levy on roskaa..
      Tai se kertoo mielisairaan vaiheesta
      Psykopaatin joka kävelee vaan tiehensä, ja ettenpäin
      ei käyttäytymistapoja
      ( jotka palvelevat sielun elämää
      ;;
      Totuus on;; että se levy Ismon on
      ei kuten Hassisen kone jonka levy tehty paineesta koko nuoruuden
      elämästä joka viattomana, ei vielä tehnyt vääryyksiä
      Ny6t Ismo koetta atehdä levyä
      vääryydessä eläen
      "Totuus on lakaistu maton alle jokainen tietää sen
      lauloi 1996 Lamourha
      ..
      olen tyytyväinen vasta,. kun voimem elää Luostar8issa kaikesta sydämestä ja sielusta
      siihen voidaan se henki löytää
      kaikki ona ajanhukkaa ennen sitä
      siis oikea sielu
      ei roska amitä hävetä myöhemmin
      kelpa atämän ajan kehittymättömille
      ei kelpaa meidän omalle sielullemme
      Ismo ei rakasta itseään, ei ihmisiä

      Hän Voi 2 huoneess venus vaikkka löytää parhaan miten ilmentää
      ( esim olla kahden
      koska suuri joukko ihmiset ovat pahoja, pilaantuneita
      odotamme miten he tuhoutuvat jne
      Musta aurinko nousee, lauloi Juice..
      Me tiedämme, kunnioitus kunnia kuuluu meille
      mutta tässä ajassa ( siis pitäähän huolehtia että KAIKKi voivat hyvin
      Et voi sen harmaan kanssa styylata
      kun minulla asiat ei kuunnossa
      Mieluiten esittelisit jotain tyylikästä tyttöä
      että menee hyvin, mutat kun ei oikeasti mene
      ( minä kuulun sinun vastuullesi, koska olin vaimo 1700 ja 1800
      Tiedät sen Siksi kirjoitit minulle.

    • sieLUU

      ismo minulal ei ole rakkautta sille että opetan kansaa,
      esim että ne pitää kurittaa ne röyhkimykset
      vaan että ME aloitamme
      Mihnä oikeast9i rakastan Ylhäisiä
      Jumalaa Herraa
      Herr a on MEILLE pieni, koska olemm3e kuninkaallisia
      Jeesus on Kuninkaiden Kuningas
      Tiesit jo nuor3ena "Jeesus tulee oletko valmis " että he toteuttaa puutteellisesti sitä jeesuksen opetuksen
      " He Poika aseurasivat, tien unohtivat "
      Ismo on nero, joka ymmärtää oikean hengen
      " En tahdo tietää enkä opettaa,
      vaan tuntea ja oivaltaa"

      Onko se reikä niin tärkeä? minne se tökittiin
      se oikea henki vainnoksiin

      ( jotain sellaista
      en tiedä, koskA EN OLE KOSKETUKSISSA
      tUNNE ON REAGOINTIA ÄRSYKKEESEEN
      REAGOIN AINA OIKEIN
      MUT EI ANNETTU , MITÄÄNJ
      ETTÄ TEIDÄN NAVANALUS TASON KAUNIS KEHOINEN
      OLISI ENEMMÄN

    • sieLUU

      nainen joka kerjännyt vuosikausia 20 euroa Rautatieasemalla
      ( heikoimman oloisia joita näkyvillä )
      On You tube filmissä Tohtorinhattuinen nainen
      ( 1900 luvun alussa.
      Sellaistakin voi tapahtua

    • sieLUU

      Anteeksi, Hullujehuone nimimerkki,
      en tahdo että joutuisitet helvettiin
      En tahdo kenenkään joutuvan helvettiin
      ( ihmisille ei ole opetettu kunnioittavuutta,

    • sieLUU

      80 on täydellinen luku
      Minä voin olla 8
      Ismo rakastaa... tai hän voi olla.. 10 kanssa
      Mut hän ei tajua 11?
      Minä nii hänen rakakus 2. venus suuntautuu 9:ään
      jota minulal ei ole..

      En ole 9... Etsin kotiop3ettajat..
      ( ja suuri rakkaus! )

      ( ja sit me ylitetään se koko astrologia
      Koska voi olal niin monenlaisia karttoja vastasybntyneellä 1. päivän aikana Hänhän voi olla mitä vaan niistä
      Minulla voi olla aURINKO 12 hUONE..
      JA vENUS 12 hUONE
      ismo miten minä saan itseni uskomaan

    • piste_finito

      Hei, voisitko lopettaa? Osaatko? Skitsofreniastasi huolimatta, varmasti osaat jos haluat. Jokaisella on uskonnonvapaus, muttei omasta uskonsuuntauksesta tarvitse pitää meteliä.

    • Aspergerinfo_ARVOT

      Lääkäreitä, jotka ovat unohtaneet mitä lääkärin etiikkaan kuuluu. Sekä sellaisia kansalaisia, jotka eivät noudata perustuslakia tai toimivat YKn ihmisoikeussopimuksen artiklojen vastaisesti.

    • vammainensusivammaiselle

      mikä on semmoinen vammainen joka kiusaa toista vammaista

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      25
      1796
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1714
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      105
      1564
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1531
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1508
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1395
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      17
      1387
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1212
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1135
    Aihe