Sydänten Vapahtaja

LightningStar

Jeesus on Vapahtaja, todellinen sydänten vapahtaja.
Hän ei jätä orjuuteen, seuraamaa sitä, mikä ihmistä ennen sitoi ja kahlitsi...
vaan Vapauttaa ja tekee Uudeksi. Vanhan tilalle Hän luo uutta, ja luo uuden luomuksen.


"Hänen kirkkautensa jään sulattaa.
Ja aamuaurinko viimein tilan saa.
On uusi mieli aamuauringon,
Pois kylmä routa, mennyt on"

13

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saat uskonelämän kuulostamaan todella ihanalta.
      Olen kipeä ja tiede ei ehkä pysty auttamaan.
      Elämää on jäljellä luulisin, ja menin AA-ryhmään.

      1.askel piti myöntää että se alkon otto on ollut hallitsematonta ja toisia ja itseä satuttavaa.
      Siinä pohjaa myöhemmille askeleille.
      Mutta minä olen vasta kakkosessa

      2.askel luotamme siihen että jokin itseämme suurempi voima voi tehdä minut terveeksi.

      Tässä ongelmat alkavat. Ei ole uskoa sellaiseen jumalaan joka haluaisi auttaa.

      Olen miettinyt jumalan jonain ns korkeana voimana joka on samalla ns älykäs suunnittelija kun on tehnyt tämän maailman, missä me yleensä onnellisina elämme.

      Mietin onko kuoleman jälkeen se tuollainen jumala sitten vastassa...

      En näe häntä kuolinvuoteellani auttamassa , se jumala pitäisi löytää nyt.

      Etsin mutta mitäs jos se on paha jumala jonka löydän? Se lyö minua viel kuolmean vakavallla taudilla ja on vain hiljaa...

      Niin hiljaa että kyseenalaistan kaikkien jumalasta puhuvien jutut.

      Oma jumalani on niin hiljainen ettei sitä ole.

      Voi itku.

      Toivon että löydän vastausken sisälläni. en löytänyt. Haluan sen hyvän jumalan, miksen sitä saa enkä löydä?
      Onko se todella vai satua ja höpötystä vain?

      • LightningStar

        Millaisesta Jumalasta ajattelet, että se turva ja apu on löydettävissä? Paraneeko ihminen pelon kautta vai rakkauden kautta, kumpi parantaa rikkimenneen haavat?

        Tulisiko uskon olla kokonaisvaltaista parantumista ja sisäistä eheytymistä, vai pelkästään jostain yksittäisestä riippuvuudesta eroon pääsemistä?

        ps. kyseenalaistaminenkin on täysin sallittua.
        Joka ei kyseenalaista ja "syö vain toisten kädestä", voi jäädä helposti esteisiin jumiin.


      • LightningStar kirjoitti:

        Millaisesta Jumalasta ajattelet, että se turva ja apu on löydettävissä? Paraneeko ihminen pelon kautta vai rakkauden kautta, kumpi parantaa rikkimenneen haavat?

        Tulisiko uskon olla kokonaisvaltaista parantumista ja sisäistä eheytymistä, vai pelkästään jostain yksittäisestä riippuvuudesta eroon pääsemistä?

        ps. kyseenalaistaminenkin on täysin sallittua.
        Joka ei kyseenalaista ja "syö vain toisten kädestä", voi jäädä helposti esteisiin jumiin.

        "Millaisesta Jumalasta ajattelet että se apu ja turva on löydettävissä?"

        Monet pitävät omaa jumalaa ystävänään ja sellaisena johon voi ahdingossa turvata,

        Minun jumalaa ei ole olemassakaan, epäilen myös toisten jumalia tai jumalan kuvia.

        "Paraneeko ihminen pelon kautta vai rakkauden kautta, kumpi parantaa rikkimenneen haavat?"

        Minusta nuo ovat vain tunteita, omiani myös. Eivät paranna.

        "Tulisiko uskon olla kokonaisvaltaista parantumista ja sisältä eheytymistä vai pelkästään jostain yksittäisestä riippuvuudesta eroon pääsemistä?"

        Kokonaisvaltaista parantumista.

        "Joka ei kyseenalaista ja "syö vain toisen kädestä", voi jäädä helposti esteisiin jumiin.

        Minulla on enemmän ennakkoluuloja uskovia koskaan kuin tästä huomaisi. Nyt olen luopunut niistä yhdestä..

        Kun palstalla monet sanoivat että olen joutumassa helvettiin näin jumalan jonain kiduttamishaluisena mörkönä. En kelvannut sille.

        Äitini sitten piti autossa mulle saarnaa kuinka jumala kurittaa meidän perhettä niin päätin kerrankin ihan vaan ottaa se vastaan mitä hän taas kerran läpätti.

        Kysyin miksi ja äitini kertoman sävy muuttui ihan täyisin kun hän sanoi että siksi kurittaa että luopuisimme pahoista tavoista.

        Se yksittäisestä riippuvuudesta luopuminen on sitä. Että uskoo jumalaan ja uskoo siihen että hänen voimallaan voi parantua alkosta.

        E nole ihan saanut kiinni miten jumala voisi auttaa. Minä itse sinnittelen selvänä ja kukaan jumala ei ole siihen mitenkään puuttunut.

        AA:n kakkoskäsky:"Uskoimme että meitä suurempi voima, jumala sellaisena kun hänet käsitämme, voi auttaa meitä parantamaan elämämme ja antamaan terveyden."

        JAtkan raittiutta ja aa-kerhoa ja puhun tuosta kakkoskäskyn vaikeudesta muille.

        Jumalakuvani on ankara ja jopa kohtuuttoman ankara jumala.

        Olisiko mulla jotain traumoja lapsuudesta kun isä oli valmis rankaisemaan pienemmästäkin.

        En usko että saan sen hyvän jumalan, johon voisi tässä parantumisasiassa luottaa.

        AA vaatii liikoja.


      • LightningStar

        Sanot: "Minusta nuo ovat vain tunteita, omiani myös. Eivät paranna."

        Niin toisaalta kyllä... mutta pelkoa luova jumalakuva on ankara... kun taas rakastava Jumala toimii rakkauden kautta.

        Ihminen voi kokea sisäisesti, olevansa rakastettu ylimaallisella tasolla.
        Rakkaudessa on voima, joka parantaa.


      • LightningStar kirjoitti:

        Sanot: "Minusta nuo ovat vain tunteita, omiani myös. Eivät paranna."

        Niin toisaalta kyllä... mutta pelkoa luova jumalakuva on ankara... kun taas rakastava Jumala toimii rakkauden kautta.

        Ihminen voi kokea sisäisesti, olevansa rakastettu ylimaallisella tasolla.
        Rakkaudessa on voima, joka parantaa.

        Siis MITEN?

        Henk.koht uskon ettei maailma ole voinut syntyä tyhjästä vaan on ns älykäs suunnittelija. Joka käytti evoluutiota luodessaan, ja jätti ihmisen yksin.

        Tulen kohtaamaan hänet kuolemani jälkeen ja jos hän onkin paha niin hän jättää minut ja meidät kaikki kuolleiksi.

        Silloin hän on paha ja välinpitämätön.

        Eli pelkään jumalaa, ja minun onkin suunnitelmissa ottaa yhteys erääseen sielunhoitajaan.

        Meillä meni välit katki 38 ystävyyden jälkeen ja kerran soitin hänelle että juteltais ja hän sanoi ettei ala mun hoitajaksi.

        Juuri oli saanut sielunhoitajan paperit.

        Sitten hän kertoili kuinka ei ole löytänyt miestä vieläkään ym.eli hän vaan ei halunnut sielunhoitajaksi.

        Se olisi melkein samanikäinen(ikäeroa on vuosi ja yksi päivä, eli syndejäkin ollaan yhdessä vietetty)ja siksi ymmärtää paremmin kuin joku 60-70vuotias jollainen sielunhoitaja useasti on ainakin meidän kylän seurakunnassa.

        Tai sitten se on ollut koko elämänsä uskossa eikä tajua mistään mitään.

        Puhuu päihteistä, kun minä puhun snipsnapseista ja kynttilän valosta ja miehestäni.
        Ja ystävistä.
        En kait olisi juonut mitään jos se kovin ikävää olisi ollut.

        Nyt vain on niin että maksa-arvoni on ekaa kertaa koholla ja alkaa olla aika tekemään asioille jotakin.


      • LightningStar

        Lähimmäisyys on vierelläoloa, ja toisten "taakkojen kantamista" parhaimmillaan. Jokainen kait tarvitsee sellaisia ihmisiä ympärilleen, joille voi sanoa asiat sellaisina kuin ne ovat, eikä koe sen kautta tulevansa torjutuksi.
        Kuuntelijan tulisi osata kuunnella, mitä toinen tahtoo todella sanoa.

        Ajattelisin niin, että kuuntelijan ei tule itsessään pyrkiä muuttamaan toista, vaan antaa toiselle tilaa käsitellä ja löytää ratkaisut henkilökohtaisesti. Lähimmäisen tulee vapautua taakoista, eikä häntä pyritä sitomaan taakkojen alle.

        .


    • voihan.nenä

      Harvoin käyn täällä saatan olla muutaman päivän kunnes kyllästyn samoin muissakin foorumeilla.
      Toit esiinn AA:aan itsekkin kävin aikoinaan, tuloksetta ei auttanut no sitten tuli kyllästyminen alkoon ja tupakkaan perkule ajattelin olenko tosiaan lapanen.
      Aloin keskittymään ajatukseen raittiudesta, keskityin että tuona päivänä oliko siihen kuukausi lopetan niin lopetin reilu 3 v.sitten hyvin meni niin kauan kunnes elämään tuli vaikea ongelma, tuli tartua pulloon ja tupakkaan voihan nenä näin on menny muutama kuukausi mutta olen alkanut taas keskittymään päästäkseni raittius olotilaa..

      • Uskovaisella ja aa-laisella ei ole paljon eroa.
        Kummassakin tunnustetaan virheet tai synnit ja tehdään jumalan vuoksi parannusta.


      • äläsyytä.muita
        auroraboreallis kirjoitti:

        Uskovaisella ja aa-laisella ei ole paljon eroa.
        Kummassakin tunnustetaan virheet tai synnit ja tehdään jumalan vuoksi parannusta.

        Siinäpä se, eli löydetään ongelman syy ja korjataan se.
        Sen hoksaaminen on sinuta ongelma.

        Jos autonmoottori vikuuttaa, on ongelma löydettävä ja todettava.
        Vasta senjälkeen se voidaan korjata.

        Mutta, auoraboreallis. Sinä syytät ongelmastasi ulkopuolista, et näe sitä ongelmaa itsessäsi ja tarvetta muuttaa suunta.
        Siksi ryvet ja olet aina huuhaa- ihminen. Mutta, ongelmasihan on oma ja niin saat ongelmasi pitää, mutta turhaa syyttä ketään siitä, jos on "kakkahousuissasi"... Se vain on itse siivottava.


      • äläsyytä.muita kirjoitti:

        Siinäpä se, eli löydetään ongelman syy ja korjataan se.
        Sen hoksaaminen on sinuta ongelma.

        Jos autonmoottori vikuuttaa, on ongelma löydettävä ja todettava.
        Vasta senjälkeen se voidaan korjata.

        Mutta, auoraboreallis. Sinä syytät ongelmastasi ulkopuolista, et näe sitä ongelmaa itsessäsi ja tarvetta muuttaa suunta.
        Siksi ryvet ja olet aina huuhaa- ihminen. Mutta, ongelmasihan on oma ja niin saat ongelmasi pitää, mutta turhaa syyttä ketään siitä, jos on "kakkahousuissasi"... Se vain on itse siivottava.

        Ketä minä nyt olen syyttänyt?
        Sanoin vain sille yhdelle jolla oli kokemusta aa:sta että sen periaatteet on samat kuin uskoontulossa.

        2.askel Opimme uskomaan, että itseämpi suurempi voima voisi palauttaa terveytemme.

        Itse ajattelen että minusta se on kiinni eikä minua voi mikään jumala auttaa tässä asiassa.

        En siis syytä ketään.

        Ellen jumalaa kuurupiilosta kun sitä ei huvita leikkiä.

        Jäljelle jää te uskovaiset, kenen kautta jumalan voisi saada kiinni. Te kun niin vakuutatte että hän on teissä tms.

        Sinäkin vain kuitenkin sen sijaan että toisit minulle jumalan maalaat valhekuvaa minusta että syytän muita.

        Ei jumalasta tietoakaan. Pelkkiä valheita.

        Nyt syytän sinua-valhettelusta. Äsken en syyttänyt ketään, paitsi itseäni siitä että olen päästänyt itseni tähän jamaan, että aa:ssa pitää alkaa käydä.

        Sen ohjelman omaksuminen vaatii uskoontuloa.


    • kuuliaisuusSanalle

      LS!
      Kirjoitit ylempänä, ettei niinkään tulisi lisätä kenenkään taakkoja neuvomalla. Miten sitten Jumalan Sana, eikö se puhtaana kelpaa olemaan neuvonantaja? Eikö koko Sanan voima vesity, jos ei sillä olekaan arvoa?
      Ehkäpä monet menevätkin siksi harhaan, kun kulkevat tunteidensa varassa, eivätkä ymmärrä, että se on juuri Sana, joka ihmisen tekee vapaaksi.

      • LightningStar

        Tarkoitit siis tuota kuuntelijan osaa, josta kirjoitin auroraborreliakselle.
        En tarkoittanut, että kuuntelijan täytyy olla täysin hiljaa kuunnellessaan, vaan kuunnella mitä toinen tahtoo sanoa ja käydä lähimmäisenä vierelle. Toki voi neuvoakin tarpeen vaatiessa, mutta kehenkään ei tulisi "runnoa ajatuksia", vaan antaa vapaus ottaa vastaan tai jättää ottamatta.

        En koe ongelmaksi olla lähimmäinen toinen toiselle ja jättää toiselle ihmiselle tila tehdä omat ratkaisunsa elämässään.

        Jeesus kehoittaa lähimmäisyyteen ja lähimmäisen rakkauteen.

        Jumalan Sana, Jeesus on mitä parhain neuvonantaja.


    • jo.on.kaksimieliä

      Jumalan sana on ihmisen tekemä omista sanoista sitten sanovat sen olevan jumalan sanaa. Tämä on vääristelyä laittamalla sanoja, mitä arvelet jumalan ajattelevan he käyttävät minua hyväksi tekemällä että minä olisin sanonut noin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe