Minusta on ihanaa

eläänytten

Minusta on todella ihanaa olla suvaitsevainen. Elämä on kivaa, on paljon kavereita ja tosi mukavia harrastuksia. Juuri äsken chattasin kenialaisen pojan kanssa, joka on tosi ihana. Elämä siellä on ihan erilaista kuin täällä. Minusta on tosi jännä tutustua uusiin asioihin ja ihmisiin ja odotan innolla, että pääsen tapaamaan nyt tulleita pakolaisia. Mua vähän säälittää kun ne on tulleet niin pahoista oloista. Mä aion viedä niille jonkun lahjan, jotain sellasta pientä ja kivaa, josta ne tykkää. On todella hienoo, että nyt tulee tännekin jotain uutta eikä aina vaan tonne etelään.

48

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EinariNaari

      "Mua vähän säälittää kun ne on tulleet niin pahoista oloista."

      Olin tässä joku vuosi sitten töissä Irakissa (Bagdadissa). Turha sääliä, olot paremmat kuin useammalla torniolaisella.

    • perushuomalainnkukkola28

      Maahanmuuttajat tulevat hyvien tukien perässä suomeen hakemaan helppoa elämää ei hyvää suomalaisille veronmaksajille

    • KuudesOsaVäestöstä

      "Minusta on todella ihanaa olla suvaitsevainen."

      Niin minustakin. Mutta kauhulla ajattelen mikä on niiden maiden tulevaisuus, joista nyt rajamme yli tulevat miehet ovat lähteneet. Ovat kuulemma melkein kaikki verrattain hyvin koulutettuja, siis valtio satsannut heihin - niin kuin Suomikin satsaa nuoriin joita kouluttaa. Nyt nämä, esim. irakilaiset, jättävät maansa, johon jää vain vanhukset. Kuinka sellainen maa voi yleensä enää selvitä. Taitaa vaan jäädä joidenkin rosvojoukkojen temmellyskentäksi, kun nuoret miehet karanneet ulkomaille.
      Mikäs nyt oikein on sitä oikeaa suvaitsevaisuutta?

      • perusuoralalakokkokan13

        Paras ratkaisu minun mielestä olisi heti laittaa rajat kiinni mihin suomi tarvitsee maahanmuuttajia mieluiten takaisin lähtömaihin maahanmuuttajat tuskin siellä niin vaarallista on olla.


      • eläänytten

        'Nyt nämä, esim. irakilaiset, jättävät maansa, johon jää vain vanhukset. Kuinka sellainen maa voi yleensä enää selvitä.'

        Ei sellanen maa selviäkään. Somaliasta on kaikki kynnelle kykenevät lähteneet, siellä ei ole juuri kun rosvoja ja saamattomia jäljellä ja sä näät missä tilassa se on. Se oli hyvää vauhtia vaurastumassa ollut maa ennen kuin sota alkoi ja nyt se on ihan down.

        Mut onko se jotenkin erilaista kun täällä nuori jengi muuttaa pk-seudulle ja sitten alkaa vaatimaan, että niitten veroja ei saa käyttää maaseudun hyväks yhtään. Millä ne niitten mummot ja vaarit siellä sitte hoidetaan? Vai pitääkö nekin kuskata Hesaan. Musta meillä itselläkään ei oo paljoo vara arvostella.


    • eläänytten

      Miksi ihmeessä nuoret miehet lähtisi laumoittain oloista, jotka ovat paremmat kuin Torniossa, jonnekin tuhansien kilometrien päähän, jossa sataa puolet vuotta lunta? 316 e/kk ei kyllä ole mun mielestä kovin leveetä elämää ja sillä ei tosiaan monta kertaa kapakassa käy, ei edes yhtä kertää kuussa jos syödäkin tarttee.

      Luuletsä tosiaan, että ne niin paljon arvostaa jotain ilmaista hammashuoltoo tai rokotuksia, että talsii puoli Eurooppaa saadakseen ne?

      Avatkaa nyt vähän tota logiikkaanne.

      • unkarinmallikiitostoivon

        Paras ratkaisu olisi rajat kiinni loppuisi tämä maahanmuuttohöpötys olkoot vaikka missä muussa maassa. Ei kiinnosta turha maahanmuutto


      • eläänytten
        unkarinmallikiitostoivon kirjoitti:

        Paras ratkaisu olisi rajat kiinni loppuisi tämä maahanmuuttohöpötys olkoot vaikka missä muussa maassa. Ei kiinnosta turha maahanmuutto

        Musta on kiva, että ne on täällä. Ne on varmaan ihan mukavia tyyppejä.


      • Unkarinmallihyvä

        Rajat kiinni olisi hyvä vaihtoehto


      • vapaamatkustajateikiitos

        Tulevat Suomeen kun tutkivat netistä paljon koska suomesta saa helppoa rahaa tulevat yhteiskunnan elätettäviksi


      • eläänytten
        vapaamatkustajateikiitos kirjoitti:

        Tulevat Suomeen kun tutkivat netistä paljon koska suomesta saa helppoa rahaa tulevat yhteiskunnan elätettäviksi

        Mutta jos niillä Irakissa on älypuhelimet, muotivaatteet, luxusruokaa ja hienot asunnot, niin miksi ne tulee tänne käyttämään käytettyjä vaatteita ja elämään 316 e/kk ja syömään ruokaa johon eivät ole tottuneet tai palelemaan ilmastossa, joka on niille vieras?

        Sä olet vaan itse omassa päässäs keksiny ton mitä sanoit. Sä et tunne niistä ketään, sä et ole koskaan edes jutellu yhdenkään niitten kanssa. Sä et ole ollut niitten kotona, sä et ole koskaan käyny Irakissa, sä et ole ollut Euroopassa etkä sä ole nähnyt miten ne on siellä elänyt tai mitä ne on katsoneet netistä. Sä et oikeesti tiedä niistä yhtään mitään.


      • unkarinmallikiitos

        Älä puhu roskaa minä tiedän miten asiat ovat


      • unkarinmalli

        Maahanmuuttajat tulevat hakemaan helppoa elämää sosiaalitukien perässä ei heitä kiinnosta työnteko vaan tulla suomalaisten elätettäväksi. Faktaa ei fiktiota perussuomalainen ihminen ei vihreä pelle


      • eläänytten

        Eli siis nyt sun mielestä sun omat juttus on roskaa. Itsehän sä olet väittänyt, että ne ovat lähteneet rikkaasta maasta ja että niillä rahaa ja kaikki rikkaitten tavaroita. Ja sitten ne tulee tänne 'loisimaan' jollain kuppasella korvauksella, joka on pienempi kuin kantasuomalaisten saama.

        Sä et oikeasti tiedä mistään yhtään mitään. Sä vaan ajattelet sun omia dokaavia sukulaisias tai naapureitas ja ajattelet, että pakolaiset on samanlaisia. Sulle kaikki huonossa asemassa olevat on vaan dokaajia ja lusmuja, kun sä olet tottunut näkeen sellasia niin paljon itsesi ympärillä.


      • Joikhaaja

        "Miksi ihmeessä nuoret miehet lähtisi laumoittain oloista, jotka ovat paremmat kuin Torniossa .."

        Ennustus: Nämä nuoret miehet lähtevät täältä - laumoittain - takaisin päin viimeistään helmikuun loppupuolella.
        Pohditaan sitten, että miksi näin?


      • eläänytten
        Joikhaaja kirjoitti:

        "Miksi ihmeessä nuoret miehet lähtisi laumoittain oloista, jotka ovat paremmat kuin Torniossa .."

        Ennustus: Nämä nuoret miehet lähtevät täältä - laumoittain - takaisin päin viimeistään helmikuun loppupuolella.
        Pohditaan sitten, että miksi näin?

        No pohditaan sitten! Valehteliko toi joku tuolla sitten kun sanoi, että ne tulee rikkaista oloista. Miks te kirjotatte mitä sattuu, toinen toisianne vastaan. Ei herätä luottamista ainakaan mussa, tuntuu että te vaan yritätte pelotella ihmisiä ja keksitte kaikkea mahdollista sitä varten.

        Jos ne sit tulee paskoista oloista, niillä on köyhää eikä sosturvaa siellä eikä työtä millä tienata, niin mistä ne sit on saanu ne kännykät ja muotivaatteet, mistä te puhutte!

        En mä ainakaan usko teidän juttuja. Te yritätte vaan eristää ihmisiä näistä pakolaisista, että voisitte syöttää niille noita omia juttujanne. Te pelkäätte, että teidän valehteluita ei uskota, jos ihmiset itse keskustelee pakolaisten kanssa ja tutustuu niihin.

        Mä en usko teidän juttuja. Mä en edes ymmärrä, miksi te olette niin negatiivisia ja vihamielisiä.


      • tiätäjä
        eläänytten kirjoitti:

        No pohditaan sitten! Valehteliko toi joku tuolla sitten kun sanoi, että ne tulee rikkaista oloista. Miks te kirjotatte mitä sattuu, toinen toisianne vastaan. Ei herätä luottamista ainakaan mussa, tuntuu että te vaan yritätte pelotella ihmisiä ja keksitte kaikkea mahdollista sitä varten.

        Jos ne sit tulee paskoista oloista, niillä on köyhää eikä sosturvaa siellä eikä työtä millä tienata, niin mistä ne sit on saanu ne kännykät ja muotivaatteet, mistä te puhutte!

        En mä ainakaan usko teidän juttuja. Te yritätte vaan eristää ihmisiä näistä pakolaisista, että voisitte syöttää niille noita omia juttujanne. Te pelkäätte, että teidän valehteluita ei uskota, jos ihmiset itse keskustelee pakolaisten kanssa ja tutustuu niihin.

        Mä en usko teidän juttuja. Mä en edes ymmärrä, miksi te olette niin negatiivisia ja vihamielisiä.

        Elä ihan rauhassa omassa kuplassasi. Sekin valitettavasti puhkeaa sillä ikävimmällä tavalla sitten aikanaan.


      • tiätäjä
        eläänytten kirjoitti:

        No pohditaan sitten! Valehteliko toi joku tuolla sitten kun sanoi, että ne tulee rikkaista oloista. Miks te kirjotatte mitä sattuu, toinen toisianne vastaan. Ei herätä luottamista ainakaan mussa, tuntuu että te vaan yritätte pelotella ihmisiä ja keksitte kaikkea mahdollista sitä varten.

        Jos ne sit tulee paskoista oloista, niillä on köyhää eikä sosturvaa siellä eikä työtä millä tienata, niin mistä ne sit on saanu ne kännykät ja muotivaatteet, mistä te puhutte!

        En mä ainakaan usko teidän juttuja. Te yritätte vaan eristää ihmisiä näistä pakolaisista, että voisitte syöttää niille noita omia juttujanne. Te pelkäätte, että teidän valehteluita ei uskota, jos ihmiset itse keskustelee pakolaisten kanssa ja tutustuu niihin.

        Mä en usko teidän juttuja. Mä en edes ymmärrä, miksi te olette niin negatiivisia ja vihamielisiä.

        Siihen sinäKIN vain tokaiste sitten kun paska valuu jo lahkeesta että: en olisi ikinä uskonut!


    • PaksutPakarat

      Paras lahja on että viet heille itsesi ja pimppisi mutta käytä kortsua ettei tartu taudit ja ettet tule paksuksi.Tämä on todella sinun elämäsi tilaisuus.Tartu hetkeen tai pitäisikö sanoa tartu penikseen

      • eläänytten

        Mä päätän ihan itse kenen kanssa ja millon mä sekstaan, en mä tartte siihen sun neuvoja. Mä'olen avoin ihminen, mä nautin tutustua erilaisiin ihmisiin ja oppii tuntemaan niitä. Mä olen myös sillä tavalla avoin, että mä haluan keskustella täällä sun kanssa ja yrittää ymmärtää sun ajatusmaailmaa. Mä haluun ymmärtää sitä siks, koska sekin on mulle erilainen ja vieras, ihan niinkun pakolaistenkin maailma.


      • AjatteleEnsin

        Minä olen auttanut monia kaltaisiasi lapsenuskoisia,voisin kertoa monta kauhutarinaa tyttäräisistä jotka ovat menneet samaan lankaan,huumattu ja joukkoraiskattu.On suorastaan pelottavaa se ajatus että joku nuori tyttö näitä lukee ja uskoo sinua.Ajatusmaailmasi on hyvin sairas,voin vain todeta.Omalle ruumiillesi saat tehdä aivan mitä haluat mutta älä yllytä toisia rikokseen.Pelkään pahoin että olet jonkun vuoden jälkeen yhteiskunnan taakkana henkisen kolapsin kärsineenä ja mustien mukuloittesi kanssa.Mitenkään uniikki et ole jos sitä luulet,tarinasi on valitettavan tuttu


      • eläänytten
        AjatteleEnsin kirjoitti:

        Minä olen auttanut monia kaltaisiasi lapsenuskoisia,voisin kertoa monta kauhutarinaa tyttäräisistä jotka ovat menneet samaan lankaan,huumattu ja joukkoraiskattu.On suorastaan pelottavaa se ajatus että joku nuori tyttö näitä lukee ja uskoo sinua.Ajatusmaailmasi on hyvin sairas,voin vain todeta.Omalle ruumiillesi saat tehdä aivan mitä haluat mutta älä yllytä toisia rikokseen.Pelkään pahoin että olet jonkun vuoden jälkeen yhteiskunnan taakkana henkisen kolapsin kärsineenä ja mustien mukuloittesi kanssa.Mitenkään uniikki et ole jos sitä luulet,tarinasi on valitettavan tuttu

        Missä sä olet niitä auttanut? Täälä Torniossa ei ole tainnu olla pakolaisia kovin paljoo aiemmin. Mä en oikein usko sun juttuja, kun sä et tietenkään aio kertoo yhtään oikeesti. Kyl maailmassa tapahtuu rikoksia ja kaikennäköiset tekee niitä. En mä aio sen takia alkaa pelkäämään ihmisiä. Kyllä mä osaan pitää huolen itsestäni.

        Olet sä vai sitä mieltä, että tääkin nainen, jolla on nyt somalimies, rasittaa yhteiskuntaa:

        https://twitter.com/YleTampere/status/649916959774130176/photo/1?ref_src=twsrc^tfw

        Musta hän näyttää ihan hyvinvoivalta ja mä luulen, että sen mies kohtelee sitä paremmin kuin moni suomalainen mies kohtelee vaimoaan. Oletko sä ikinä auttanut niitä, ollu jossain turvakodissa töissä?

        Enkä mä ole ikinä yllyttänyt ketään rikokseen, noi sun juttusi ovat todella törkeitä. Miten sä viitsit kirjoittaa tuolla tavalla tuntemattomille ihmisille?


      • eläänytten
        eläänytten kirjoitti:

        sit tämän tutun tarinan kanssa http://yle.fi/uutiset/maahanmuuttajien_korkeaan_raiskaustilastoon_ei_loydy_yhta_patevaa_syyta/7877771

        Miksi sä käytät mun aloituksessa valitsemaa nimimerkkiä? Koska sä haluat vain olla ilkeä. Mitä toi sun tilasto nyt tähän liittyy? Mä voin laittaa sulle tilaston kuinka paljon suomalaiset miehet hakkaa ja surmaa vaimojaan. Mut ne on sulle varmaan vaan niitä yksittäistapauksia tai sitten naisen vika, kun se pitch nalkutti ja oli muutenkin niin luuseri, vai!

        Sä et tajuu kenelle sä kirjotat. Mä jouduin pakeneen äidin kanssa monta kertaa turvakotiin lapsena kun äijä riehui kännissä kotona. Selvinpäin se joskus oli maailman paras isä, mutta kun se oli aika harvoin selvinpäin. Ja sit humalassa se muuttu ilkeeksi ja sit väkivaltaseksi. Mä voisin kokemuksesta sanoo sulle, että #älkää koskaan ikinä ottako suomalaista miestä#. Mutta mä en tee niin, koska mä en ole oikeasti antanut sen kaiken tuhota mua. Mä voin kiittää mun kavereita, ne ovat olleet ihania ja tukeneet mua. Mä voin kiittää Vasemmistonuorten porukkaa, jonka kanssa mä olen saanut kokea kaikkea kivaa ja yhteisöllisyyttä ja uskoo siihen, että maailma voi mun lapsille olla parempi kuin se oli mulle. Ne on olleet mulle toinen koti ja on sitä vieläkin. Ja nyt koko tää maailma on mulle koti. Mä en ala ketään pelkäämään sun tilastojes takia.


      • kuuss
        eläänytten kirjoitti:

        Mä päätän ihan itse kenen kanssa ja millon mä sekstaan, en mä tartte siihen sun neuvoja. Mä'olen avoin ihminen, mä nautin tutustua erilaisiin ihmisiin ja oppii tuntemaan niitä. Mä olen myös sillä tavalla avoin, että mä haluan keskustella täällä sun kanssa ja yrittää ymmärtää sun ajatusmaailmaa. Mä haluun ymmärtää sitä siks, koska sekin on mulle erilainen ja vieras, ihan niinkun pakolaistenkin maailma.

        Näin on. Mutta tiedä se että sinua ei arvosta musta eikä valkoinen mies tipan vertaa. Olet pelkkää materiaa.


      • pukkijoulu123

        ei sinua kukaan pylsi! elää vain haaveissaan.


      • eläänytten
        kuuss kirjoitti:

        Näin on. Mutta tiedä se että sinua ei arvosta musta eikä valkoinen mies tipan vertaa. Olet pelkkää materiaa.

        Niissä piireissä missä mä liikun, kaikki kyllä arvostaa toisiaan ihmisinä ja siksi me halutaan puolustaa universaalia ihmisarvoa. Tuo mitä sanoit voi olla sun oma kokemus miehistä. Huolimatta mun kännäävästä isästä mä en yleistä, sillä mä olen tutustunut moniin mukaviin poikiin ja miehiin ja mulla on paljon myös miespuolisia kavereita. Ei kaikki meidän vasemmistonuorten porukassakaan ole naispuolisia, vaikka sitä aina julkisuudessa toitotetaan. Mut ei me edes ajatella toisiamme vaan sukupuolen kautta vaan ihmisinä.

        Jos sä voisit luopua tuosta vihastas ja kiihkostas niin säkin voisit oppia arvostamaan muita ja nauttimaan elämästä ihan oikeasti.


      • eläänytten
        pukkijoulu123 kirjoitti:

        ei sinua kukaan pylsi! elää vain haaveissaan.

        Kyllä sen verran kuitenkin, että mun ei tartte käyttää kaikkee aikaani ja energiaani ton asian miettimiseen. Siks mä voin tutustuu ihmisiin muutenkin ja nauttii niiden seurasta ja erilaisuudesta.


      • pukkijoulu123

        Minun puolesta voit nuolla maahantulioilta sitä paikkaa,mihin aurinko ei paista. (')


      • HOXHOX

        Hei ! ettäköös te ymmärrä ja huomaa että tuolla "eläänytten" sattuu olemaan itsellään erivärinen miehén roikale :D sillä on musta mies ja lapsi sen kanssa :) että silleesti se rakastaa nuita miehiä :D


      • totuudenpuhujaeisaa
        AjatteleEnsin kirjoitti:

        Minä olen auttanut monia kaltaisiasi lapsenuskoisia,voisin kertoa monta kauhutarinaa tyttäräisistä jotka ovat menneet samaan lankaan,huumattu ja joukkoraiskattu.On suorastaan pelottavaa se ajatus että joku nuori tyttö näitä lukee ja uskoo sinua.Ajatusmaailmasi on hyvin sairas,voin vain todeta.Omalle ruumiillesi saat tehdä aivan mitä haluat mutta älä yllytä toisia rikokseen.Pelkään pahoin että olet jonkun vuoden jälkeen yhteiskunnan taakkana henkisen kolapsin kärsineenä ja mustien mukuloittesi kanssa.Mitenkään uniikki et ole jos sitä luulet,tarinasi on valitettavan tuttu

        http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1444102337712.html
        Käänös suoraan tulkilta: Terve teille tulimme Suomeen ja mitä ne antoivat meille seinät ja jääkaapin katsokaa tätä kärsimystä missä elämme. Tämmöstä huijausta emme ole ikinä nähneet elämässäämme. Haluaa palata, täällä yhteiskunta on kaaosta meitä on petetty 14-15 kaveria on jo lähtenyt. Tukehdumme täällä ei ole tulevaisuutta ... HS - TV


    • Kkdkdkdk

      Minäkin haluaisin halata kaikkia pakolaisia, mutta se on täysi mahdottomuus. Saisikohan? tuolla järjestelykeskuksessa käydä halaamassa ja silittelemässä niitä.

      • Ddkdkdkd

        Minäkin haluaisin hakata kaikkia pakolaisia, syy on täysi orgasmittomuus. Saisikohan? tuolla järjestelykeskuksessa käydä nussimassa ja siittelemässä niitä.


    • dcv

      vielä näitä mielistelemään ja siellä netissäkin osataan huijat tyhmiä ihmisiä,ei kannate uskoa mitä kertovat.jonkun ajan päästä ne jo tahtovat rahaa.

    • KukaMaksaaKukaHalaa

      Kokoomusveteraani, ylipormestari Raimo Ilaskivi pohtii Puheenvuoron blogissaan turvapaikanhakijoista aiheutuvia kustannuksia. Hän arvioi, että maahantulijoiden aiheuttamat kustannukset ovat jo seitsemäosa Suomen valtion lainanotosta.



      Ilaskivi viittaa arvioihin, joiden mukaan yhden turvapaikanhakijan kustannus olisi noin 15 000 euroa vuodessa. Jos Suomeen tulee tänä vuonna arvioidut 50 000 turvapaikanhakijaa, hän laskee kulujen olevan 800 miljoonaa euroa tänä vuonna.



      -Jos ensi vuonna maahanmuuttajia tulisi tämänvuotinen määrä ja kustannuksetkin olisivat nyt arvioitua suuruusluokkaa, ensi vuonna budjettia rasittaisi 800 800 miljoonaa eli 1,6 miljardia. Samaan kumulatiiviseen kehitykseen olisi sitten syytä varautua myös tulevina vuosina. Uutta vanhojen päälle, Ilaskivi toteaa.



      Hänen mukaan Suomessa olisikin syytä pohtia nyt sitä, kuinka kustannuksista selvitään.



      -Se siis on arvioitavissa, paljonko maksaa. Siitä ei ole vielä puhuttu, kuka maksaa ja miten. Nostetaanko veroja, karsitaanko menoja vai otetaanko velanoton pysäyttämisen sijasta entistä enemmän lisää velkaa? Paistetut varpuset kun eivät putoile maassa makaajan suuhun, kuten sanotaan. Siksi tähänastiseen keskusteluun toivoisikin puolesta tai vastaan asettelun sijasta realismia. Paljonko maksaa ja kuka maksaa, Ilaskivi kommentoi.

    • näinkauppalehti

      Hyvä pohtia asiaa eri vinkkeleistä, mahdollisesti jostain keskivaiheilta löytyy se lähinnä todellisuutta oleva lopputulema.
      Tässä Kauppalehdestä poimittuja mielipiteitä.

      Muuttovirta pakottaa toimintaan, joka kasvattaa taloutta kaikissa niissä maissa, joihin pakolaisia virtaa. Vastaavasti lähtömaat uppoavat yhä syvemmälle sotiinsa, valtionrakenteet hajoavat, köyhyys ja kurjuus kurittavat kansoja.
      Maahanmuuton kasvu merkitsee huomattavaa taloudellista potentiaalia ikääntyvälle yhteiskunnalle. Onnistuminen potentiaalin hyödyntämisessä edellyttää tuloksellista kotoutumis- ja integraatiopolitiikkaa ja työmarkkinoiden joustavuutta- ja ennen kaikkea sitä, että Suomessa on riittävästi työpaikkoja luovia yrityksiä.
      Selvää on, että maahanmuutto kiihdyttää kaupungistumista ja väestön keskittymistä kasvukeskuksiin, erityisesti pääkaupunkiseudulle.
      Asuntojen kysynnän kasvusta hyötyvät rakennusyhtiöt. Rakentaminen käynnistyy kuitenkin hitaasti. Jo vuokra-asuntoja omistavat ja niitä vanhoista taloista hankkivien sijoittajien tuotot todennäköisesti nousevat nopeasti, mutta uustuotannossa viive on vuosia.
      Korkosijoittajan kannalta maahanmuuttajat pienentävät ikääntymisen kanssa painivan Euroopan huolia pitkällä aikavälillä, kun lyhyellä aikavälillä riskit liittyvät kotouttamiseen ja poliittiseen vakauteen.

      Kaikki kotimarkkinayritykset hyötyvät maahanmuutosta. Välitön hyöty on ollut jo nyt kuljetusyhtiöillä ja vähittäiskaupoilla. Palvelualoilla vaikutus on nopeinta. Ravintolatoiminta ja siivousala työllistävät ensi alkuun kielitaidottomiakin.

      Vientiyrityksetkin hyötyvät maahanmuutosta kun ne perustavat investointinsa työvoiman saatavuudelle.

      Nyt Suomeen saapuu parhaassa työiässä olevia nuoria miehiä, joita myöhemmin seuraa heidän perheensä. Nämä ihmiset eivät ole surkimuksia.

      Suomeen tulevat ne, jotka ovat koulutetuimpia ja osaavimpia, he ovat lähtömaissaan olleet keskiluokkaa, joilla on myös varallisuutta. Vähäosaiset ovat pakolaisleireissä sotaa käyvissä maissa.

      Maahanmuuttajamyönteisissä maissa on talouskasvu selvästi nopeampaa, kuin vähäisen maahanmuuton maissa.

      Suomessa vilkas maahanmuutto on vasta edessä. Jos turvapaikanhakijoiden kotouttaminen onnistuu, hyötyy siitä koko talous. Jos tulijoiden työllistämisessä ja kotouttamisessa epäonnistutaan, veronmaksajien lasku kasvaa.

      • käkkäräkäkkärävääää

        "Maahanmuuttajamyönteisissä maissa on talouskasvu selvästi nopeampaa, kuin vähäisen maahanmuuton maissa."

        Tietysti on, koska maahanmuuttajiin satsatut julkiset investoinnit ja kulutus luovat talouteen kysyntää. Tässä kun ei uskalleta säästää kansainvälisen maineen menetystä peläten.

        Omiin kansalaisiin sen sijaan ei saa satsata, se on moraalitonta lapsilta syömistä. On tämä naurettavaa. Ei saunankiuaskivi ollenkaan tästä maininnut kun oli kirjoittanut asioista? Olisi luullut, isänmaallinen reservinupseeri sentään, millä se kansallinen yhteinäisyys rakennetaan jos Putini alkaa valtaamaan.

        En kyllä odottanutkaan että Kauppalehti kertoisi asiasta sen syvällisemmin, kunhan vaan heitti ilmaan tilastollisen korrelaation, joka näyttää tukevan poliittista agendaa. Voi olla niinkin, ettei sen puljun "terävät analyytikot" edes tajua, taitaa enemmän anaalisointi olla niiden korvaa miellyttävää. Sekin ei tosin onnistu pimeässä, menee väärään reikään. Tai sitten viemäriin, niin sen lehden lukijoilta meni maailman suurin kännykkäfirma. Respect? NO.


      • omassakuplassamukavaa
        käkkäräkäkkärävääää kirjoitti:

        "Maahanmuuttajamyönteisissä maissa on talouskasvu selvästi nopeampaa, kuin vähäisen maahanmuuton maissa."

        Tietysti on, koska maahanmuuttajiin satsatut julkiset investoinnit ja kulutus luovat talouteen kysyntää. Tässä kun ei uskalleta säästää kansainvälisen maineen menetystä peläten.

        Omiin kansalaisiin sen sijaan ei saa satsata, se on moraalitonta lapsilta syömistä. On tämä naurettavaa. Ei saunankiuaskivi ollenkaan tästä maininnut kun oli kirjoittanut asioista? Olisi luullut, isänmaallinen reservinupseeri sentään, millä se kansallinen yhteinäisyys rakennetaan jos Putini alkaa valtaamaan.

        En kyllä odottanutkaan että Kauppalehti kertoisi asiasta sen syvällisemmin, kunhan vaan heitti ilmaan tilastollisen korrelaation, joka näyttää tukevan poliittista agendaa. Voi olla niinkin, ettei sen puljun "terävät analyytikot" edes tajua, taitaa enemmän anaalisointi olla niiden korvaa miellyttävää. Sekin ei tosin onnistu pimeässä, menee väärään reikään. Tai sitten viemäriin, niin sen lehden lukijoilta meni maailman suurin kännykkäfirma. Respect? NO.

        Niin että kaikki on roskaa, joka ei tue omaa näkemystä ?
        Mikä kompetenssi sinä olet tässä asiassa ?


      • käkkäräkäkkärävääää
        omassakuplassamukavaa kirjoitti:

        Niin että kaikki on roskaa, joka ei tue omaa näkemystä ?
        Mikä kompetenssi sinä olet tässä asiassa ?

        'Niin että kaikki on roskaa, joka ei tue omaa näkemystä ?'

        Aika usein. Miten se liittyy tähän?

        'Mikä kompetenssi sinä olet tässä asiassa ?'

        En ole kuten ne, jotka kumartavat uskontoa ja kuvittelevat koulutuksen todella kompensoivat aivojen puuttumisen. Elämä ei ole oppiarvojen ja kaverikerhon jakamien kehujen esittelemistä ja vertailua. Paitsi joillekin, mutta heitä yleensä myöhemmin hävetään.


        En ymmärrä loukkaantumistasi. Silkkaa kyrvätöntä osaamattomuutta ei siis enää saa arvostella? Sen sijaan sairaiden ja kärsivien ihmisten irvikuvien esittämistä tv:ssä jossain putous-paskassa pitää kutsua ammattitaitoisten ammattilaisten suureksi viihteeksi ja ennenkaikkea osaamiseksi, tehdäänhän sitä sinne maisterin oppiarvojen takaa. Tosin ihan yhtä suurella ammattitaidolla sitä tekee jokainen koulukiusaajakin, joilla on vielä elämänkoulun opinnotkin kesken. Kultalusikalla aikuisiksi saakka imetettyjen keskiluokan kakaroiden silkasta tylsyydestä rakennettua maailmankuvaako tässä nyt pitäisi pitää ihannoitavana tai peräti tavoiteltavana?

        Kauppalehden terävät analyytikot olisivat tietenkin voineet kertoa vaikka sen, että maahanmuutosta saatava halpatyövoima laskee kustannuksia ja luo hetkellisen kysyntäpiikin paikallisen talouteen ja sitä kautta lisää kauppataseen vajetta, koska vientiin sen vaikutus on pienempi tai olematon. Riippuu esimerkiksi siitä, laskeeko halpatyövoima pitsojen vai asuntojen hintoja. Mutta edes tämän vertaa ei analysoitu, vaikka tuon nyt olisi luullut istuvan suuren ja mahtavan "markkinatalouden" puolesta käytävään taisteluun suurta ja pahaa "marksilaisuuden" sutta vastaan. Tai nykyisinhän sitä ei enää nimetä. Itse kuitenkin ollaan nykyaikaisia ja edistyksen puolella, kuten, yllätys yllätys, olivat taistolaisetkin aikoinaan. Paitsi että heidän joukossaan oli sentään niitäkin jotka ymmärsivät jotain talouden toiminnasta. Siksi vaikkapa Esko Seppästä (joka itse asiassa ei ollut taistolainen, vaikka oli vasemmistolainen ja on vieläkin) on hankala verrata Juhana Vartiaiseen, joka osaa juuri ja juuri kävellä kaatumatta vatsalleen ja se onkin ainoa osa-alue hänen osaamisrekisterissään, joka tekee vaikutuksen. Oikeastaan ainoa teoreettinen kysymys, jota Juhana Vartiainen on koskaan saanut minut pohtimaan on se, että JOS hän kaatuisi vatsalleen, keinuisiko hän sen varassa kuten keinuhevonen. Vai lässähtäisikö sekin.

        Vai oletko aivan vakavasti sitä mieltä, että pelkkää halpahintaista poliittista edunvalvontapropagandaa suoltava roskajulkaisu olisi jotenkin merkittävä asiantuntijakeskustelun areena? Sittenhän sitä on joka kodin PIrkka-lehtikin.


      • Eiminun-mies-ikinä
        käkkäräkäkkärävääää kirjoitti:

        'Niin että kaikki on roskaa, joka ei tue omaa näkemystä ?'

        Aika usein. Miten se liittyy tähän?

        'Mikä kompetenssi sinä olet tässä asiassa ?'

        En ole kuten ne, jotka kumartavat uskontoa ja kuvittelevat koulutuksen todella kompensoivat aivojen puuttumisen. Elämä ei ole oppiarvojen ja kaverikerhon jakamien kehujen esittelemistä ja vertailua. Paitsi joillekin, mutta heitä yleensä myöhemmin hävetään.


        En ymmärrä loukkaantumistasi. Silkkaa kyrvätöntä osaamattomuutta ei siis enää saa arvostella? Sen sijaan sairaiden ja kärsivien ihmisten irvikuvien esittämistä tv:ssä jossain putous-paskassa pitää kutsua ammattitaitoisten ammattilaisten suureksi viihteeksi ja ennenkaikkea osaamiseksi, tehdäänhän sitä sinne maisterin oppiarvojen takaa. Tosin ihan yhtä suurella ammattitaidolla sitä tekee jokainen koulukiusaajakin, joilla on vielä elämänkoulun opinnotkin kesken. Kultalusikalla aikuisiksi saakka imetettyjen keskiluokan kakaroiden silkasta tylsyydestä rakennettua maailmankuvaako tässä nyt pitäisi pitää ihannoitavana tai peräti tavoiteltavana?

        Kauppalehden terävät analyytikot olisivat tietenkin voineet kertoa vaikka sen, että maahanmuutosta saatava halpatyövoima laskee kustannuksia ja luo hetkellisen kysyntäpiikin paikallisen talouteen ja sitä kautta lisää kauppataseen vajetta, koska vientiin sen vaikutus on pienempi tai olematon. Riippuu esimerkiksi siitä, laskeeko halpatyövoima pitsojen vai asuntojen hintoja. Mutta edes tämän vertaa ei analysoitu, vaikka tuon nyt olisi luullut istuvan suuren ja mahtavan "markkinatalouden" puolesta käytävään taisteluun suurta ja pahaa "marksilaisuuden" sutta vastaan. Tai nykyisinhän sitä ei enää nimetä. Itse kuitenkin ollaan nykyaikaisia ja edistyksen puolella, kuten, yllätys yllätys, olivat taistolaisetkin aikoinaan. Paitsi että heidän joukossaan oli sentään niitäkin jotka ymmärsivät jotain talouden toiminnasta. Siksi vaikkapa Esko Seppästä (joka itse asiassa ei ollut taistolainen, vaikka oli vasemmistolainen ja on vieläkin) on hankala verrata Juhana Vartiaiseen, joka osaa juuri ja juuri kävellä kaatumatta vatsalleen ja se onkin ainoa osa-alue hänen osaamisrekisterissään, joka tekee vaikutuksen. Oikeastaan ainoa teoreettinen kysymys, jota Juhana Vartiainen on koskaan saanut minut pohtimaan on se, että JOS hän kaatuisi vatsalleen, keinuisiko hän sen varassa kuten keinuhevonen. Vai lässähtäisikö sekin.

        Vai oletko aivan vakavasti sitä mieltä, että pelkkää halpahintaista poliittista edunvalvontapropagandaa suoltava roskajulkaisu olisi jotenkin merkittävä asiantuntijakeskustelun areena? Sittenhän sitä on joka kodin PIrkka-lehtikin.

        Olen monesti ajatellut, että kaikkia se puuro pukkaa ja leipä elättää. En ole vielä päässyt tästä Juhannasta selvyyteen missä sen viisaus on mitä me tarvitsemme hänen suoltamasta pa..asta tähän yhteiskuntaan. Tarviiko EK tämmöisiä torkkupeiton alla viiniä naukkailevia tyhjäntoimittajia elämään verorahoilla? Kaikki on ilmeisesti tervettulleita jotka vähänkin puhuu heidän pussiin. Sitä myös olen ihmetellyt miten näin vastenmielinen ihminen saa noin paljon ääniä. Ei taida olla tällä maalla toivoa!!!!


    • aerty

      voi helvetti oletko sairas päästä vai liiraako pahasti eläänytten ei sulla kyllä ole puhtaat jauhot pussissa.mamujen suosija kato peiliin.

      • vähänavaruuttaasiaan

        Kauppalehdessä ei juuri sairaat kirjoittele, toisin kuin täällä.
        Mielipiteet esittivät siinä: Jaakko Kiander, Juhana Brotherus, Risto Murto ja Stefan Bergheim.
        Saat ihan itse ihmetellä keitä he ovat, kun kommentista päätellen et taida tuntea.
        Nähtävästi ne Immosen kaverit on sinulle tutumpia, mikäli eivät ole aina valkoisissa kaavuissa.


      • eläänytten

        Mä en tiedä kenellä ne paskaantuneet jauhot on siel pusseissaan. Ei vaan tullu selvää, miks ne rikkaat kermapersekakarat nyt oli lampsineet sen pari tuhatta kilsaa ihan vaan jalan syödäkseen tienatakseen jotain plus kolmesataa euroo kuussa, kun sillä summalla bilettää niin vitusti. Se on varmaan suomalaisella yksinhuoltajaäidilläkin koko ajan täydet orgiat menossa, kun saa sentään enemmän.

        Ei kyllä mun äidillä ollu, sen voin kertoo ihan omasta kokemuksest!


      • asiastalöytyytietoa
        eläänytten kirjoitti:

        Mä en tiedä kenellä ne paskaantuneet jauhot on siel pusseissaan. Ei vaan tullu selvää, miks ne rikkaat kermapersekakarat nyt oli lampsineet sen pari tuhatta kilsaa ihan vaan jalan syödäkseen tienatakseen jotain plus kolmesataa euroo kuussa, kun sillä summalla bilettää niin vitusti. Se on varmaan suomalaisella yksinhuoltajaäidilläkin koko ajan täydet orgiat menossa, kun saa sentään enemmän.

        Ei kyllä mun äidillä ollu, sen voin kertoo ihan omasta kokemuksest!

        Kovasti on sulla sitten ymmärryksen puutetta, vai etkö ole tutustunut valtamediaan lainkaan ?
        Sieltä kyllä käy selville, miksi mistäkin lähdetään, tomppeli on lähinnä se, joka niistä oloista ei lähtisi. Ei paksukaan nippu paljoa lämmitä, kun yhteiskunnan rakenteet on sortuneet, eikä mikään juuri toimi.
        Ihmiset on maailman sivu lähteneet hakemaan parempia oloja, kun omassa maassa on oleminen käynyt heikoksi. Suomesta on kautta aikojen lähdetty hakemaan parempaa elämää, vasta hiljan on tänne alkanut puolestaan tulla ihmisiä paremman toivossa.


    • perussuomakemilainen

      Pakolaiset kuuluisi panna Syyrian, Irakiin selvittämään omat sotasotkut minua ei kiinnosta mitä siellä tapahtuu

    • AjatteleEnsin

      Itse aloitin työuran Ruotsissa kun täytin 18v.Sen sanon että jos ei ollu 9vuotta vanhempaa veljeä vähän perhänkattomassa olisin tehnyt tyhmyyksiä joita olisin saanut katua.Sai hänen kanssaan keskustella ja punnita eri asioita monelta kantilta,mm:varoitti tietyistä tyypeistä joiden kanssa ei kannate kaveerata.Olen kiittänyt häntä monta kertaa näin jälkeenpäin.Monelle Interrailaajalle olen antanut neuvon ettei kaikkea kannata uskoa,kun kertovat naiiveja tarinoitaan.Yksi virheliike joka saattaa taakoittaa koko loppuelämän

      • eläänytten

        Tossa sä tietenkin oot oikeessa. Erilaisista oloista tulevat ihmiset on niin toisenlaisia ja ne voi toimia ihan toisin kun on ite tottunut. Tietenkin se pitää ottaa huomioon eikä kannata tunkee itseensä vaikeuksiin. Mut mitä enemmän erilaisten ihmisten kans on tekemisissä, sitä paremmin niitä oppii tuntemaan.

        Voi se tietty olla että mä olen jotenkin liian avoin ihminen. Ehkä mä olen perinyt sen mun äidiltä ja ehkä sekin sen takia juuri meni yhteen isän kanssa. Mut se on silti mun luonteeni enkä mä halua muuttua, koska sen jälkeen mä en enää olisi mä. Silti mä olen monesti miettinyt mun perheen elämää ja verrannut sitä monien mun kaverien perheisiin. Niilläkin on monilla ollut ongelmia, toisilla aika erilaisia. Sit joitakin joilla on ollu melkein sellanen nk. ihanneperhe ja ihanne-elämä. En mä niillekään osaa olla kateellinen, koska nyt mun elämä on ihanaa. Se kaikki on takana, mä opiskelen ja melko varmasti mä työllistyn kun valmistun, ala on sellanen. Mulla on kavereita ja kivaa ja mä haluan ottaa takaisin paljon siitä, mitä mä jäin paitsi sillon lapsuudessa, ei koskaan käyty missään kylpylälomilla ja muistan sellasen joulunkin, et oltiin aatto- ja joulupäivä turvakodissa ja kun tultiin sieltä, niin poliisit haki isän ja se oli sit putkas.Mä itkin eikä se tuntunut yhtään joululta. Siksi mä olen niin kiitollinen, että mä voin nyt tuntea niin paljon positiivista. Ihan vaan siitäkin, että mun ympärillä on ihmisiä, jotka välittää musta ja jotka on mulle tärkeitä.

        Hyvää jatkoo sulle, sä olet oikeesti ihana ihminen kun sä välität muista.


    • lähimmäinekaukana

      http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1444102337712.html katso itse värjää ja napauta avaa.
      http://blogit.savonsanomat.fi/mita-sita-tyhjaa/valikoivaa-rakkautta/#cxrecs_s
      Inhottaa olla inhottava, mutta tänään en voi luonteelleni mitään… enkä totuudelle, joka liian usein ON inhottava…

      Luin Savon Sanomista ilahduttavan uutisen, että Suomeen on syntynyt ennennäkemätöntä halua auttaa heikompiosaisia. Tarkemmin sanottuna turvapaikanhakijoita. SPR:n suunnittelija Tuija Hännisen mukaan pelkästään Savo-Karjalan piirissä on parin viikon sisään ilmoittautunut vapaaehtoistyöhön jo peräti 300 henkilöä ja lisää on tulossa.

      TV-Kakkosen Pakolaisillassa SPR:n Johanna Matikainen iloitsi vielä suuremmista määristä; vapaaehtoisia on ilmoittautunut huikeat 7000 henkilöä! Auttamishalu on liikuttavan suurta. Maa pursuaa lähimmäisenrakkautta. Kaikki on siis siltä osin hyvin, MUTTA…

      Jututin päivällä erästä omaishoitajaa, jonka kehitysvammainen lapsi vaatii ympärivuorokautista hoivaa seitsemänä päivänä viikossa koko loppuelämänsä ajan. Jotta omaishoitajat saisivat edes hieman hengähtää, tarvittaisiin kipeästi auttavia käsiä lisää, esimerkiksi vapaaehtoisia. Vanhusten kohdalla on sama asia; ulkoiluttajia, juttuseuraa, pienten askarten tekijöitä, ostoksilla kävijöitä ja ylipäätään avuliaita lähimmäisiä toivottaisiin.

      Omaishoitaja kuuluu erääseen kuopiolaiseen yhdistykseen, joka on yrittänyt järjestää vapaaehtoisapua sekä kehitysvammaisille että vanhuksille. Nyt kun alussa kuvatun suuruinen rakkauden aalto on pyyhkäissyt yli maan, niin vapaaehtoisia lienee ilmoittautunut riesaksi asti? Onhan sentään kyseessä oman maan heikoimmat ja hauraimmat avuntarvitsijat.

      Joo. Kyynisimmät arvasivat oikein. Ei ilmoittautunut ainuttakaan.

      Oma äitini makaa dementikkona pohjoiskarjalalaisessa hoitokodissa. Koko talo on täynnä pyörätuoleihin ja vuoteisiin sidottuja vanhuksia. Heitä, jotka rakensivat tämän maan. Montako vapaaehtoista luulette ilmaantuneen sinne heitä ulkoiluttamaan, viihdyttämään ja huolehtimaan pikkuasioista – tai edes lukemaan satuja ja tarinoita? Oikein arvasitte jälleen. Eipä ole näkynyt edes sitä kuuluisaa ristinsielua.

      Mutta on se silti kivaa, että suomalaisilta löytyy niin valtavasti rakkautta, että jo peräti 7000 on ilmoittautunut, ja vyöry jatkuu…

      Tiedättekö mihin paikkaan NOIN valikoiva rakkaus oikeastaan pitäisi tunkea?

      Tällä kertaa arvasitte väärin. En tarkoita sitä pimeää loukkoa, jonne rasismin vastustajat banderollissaan kehottivat sullomaan koko isänmaan. (Ilta-Sanomat 3.10.2015). Tarkoitan yläpäätä.

      Ehkä se orastava rakkaudentynkä kannattaa tuupata hetkeksi takaisin sinne, mistä se nousikin: aivojen keveiden tavaroiden osastolle. Valuu sitten kokemuksen ja kärsimyksen kautta syvemmälle kudokseen jalostumaan, eli savolaisittain tekeytymään. Jospa siitä joskus kehkeytyy ihan aitoa rakkauttakin. Sillä niin kauan kun lähimmäisenrakkaus valikoi kohteitaan noin ronkelisti, antaisin sille ihan toisen nimen: tekopyhyys.

      Lue itse oiken on

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2713
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2300
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2060
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1797
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1711
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1686
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. Persuilla ja Saksi-Riikalla meni sitten pornon levittämiseksi koko touhu.

      Onko kenellekään yllätys?
      Perussuomalaiset
      92
      1612
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe