Olen köyhä, jäin avun ulkopuolelle!

HaluaisinKuolla

Olen pitkään elänyt köyhyydessä ja nyt viimeisinä aikoina mulla ei ole ollut enää oikeutta työttömyystukeen, eikä edes toimeentulotukeen. Olen elänyt jo kolme kuukautta ilman tuloja ja kuukausi sitten loppui rahat. Siitä eteen päin oon rimpuillut leipäjonon turvin.... Sossuun soittanut myöhemminkin, että minähän kuolen nälkään. Auttaa eivät kuitenkaan voi. Elin kuitenkin toivossa, sillä mulla oli kuukausia sitten varaamani lääkäriaika täksi päiväksi eli 5.10.

Menin sitten vihdoin lääkäriin. Nälissään. Maha kurnien (olin kaksi viikkoa sitten yrittänyt itsaria, mutta pelkojeni vuoksi en uskaltanut saattaa tekoa loppuun).
Kerroin lääkärille syyn, miksen ole voinut nukkua kahteen kuukauteen... Ja että olen kaksi viikkoa sitten suorittanut koulun päätökseen, mutta en ole vielä saanut papereita. Ja että tällä hetkellä on tilanne, ettei voimat enää riitä työntekemiseen.. Aivoni vain ei toimi. Tunnen olevani syvästi masentunut.
Ja moni asia on kärsinyt tästä mielialan laskusta.... Ja unettomuudesta sekä nälästä!
Uskoin, että tilanteeseeni saataisiin vihdoin muutos. Mutta luulo oli väärä. Lääkäri sanoi: jos olet rahaton, niin ei sulla ole varaa yksityiseen psykoterapiaan, joten en kirjoita b-lausuntoa. Hän määräsi vain lääkkeitä, ilman TERAPIAA!!!! Ja seuraava lääkäriaika tammikuulle!!!

Joo-o. Köyhiin ei kannata panostaa.. Joudun taas alkaa harkitsemaan sitä itsemurhaa. Mutta miksi minä en uskalla tehdä sitä! Maha kurnii jo voimakkaasti ja hermot menee pienistäkin asioista.... Olen hakannut tämän tietokoneenkin puolikuntoiseksi, kun vituttaa tän jumittaminen ja ylipäänsä elämän kaatuminen! KOSKA EI OLE VARAA TERAPIAAN KÖYHYYDEN VUOKSI, EIKÄ RAHAA OLE LUVASSA, NIIN MITEN MINÄ TAPAN ITTENI? Ei ole järkeä tässä enää!

Vain rikkailla ja hyvätuloisilla on mahdollisuus apuun. Köyhät ovat auttamattomasti kaiken avun ulkopuolella! Täytyis vain riutua joidenkin lääkkeiden turvin, mutta ku ne lääkkeetki maksaa!!! Millä vitulla minä nuoki lääkkeet apteekista haen, jos tilini huutaa hallelujaa? Enkä edes usko mihinkään onnellisuuspillereihin! Niillä ei ole kukaan ennenkään rikastunut ja saanut talousongelmia kuntoon!

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • djfghfghhg

      Kerrot, että sinulle ei ole myönnetty toimeentulotukea, miksi, miten sosiaalitoimisto on sinulle sen asian perustellut?

    • EiköSinulla

      ole oikeus saada lääkäristä todistus, että olet tällähetkellä työkyvytön ja hakea kelasta sairauspäivärahaa ja asumismenoihin asumistukea. Työttömyyskorvaustahan ei saa, jos on työkyvytön ja saanut useamman karenssin ja työssäoloehto ei ole täyttynyt.

      Toimeentulotukea sinun kyllä pitäisi saada, mutta sekin vissiin maksetaan 20% pienempänä, jos et ole ilmottautunut työoimatoimistoon, tai käynnyt hakemassa lääkäristä todistusta työkyvyttömyydestäsi.

    • Ateistityttö

      Diakonit kirjottaa maksusitoumuksen apteekkiin. Ei tarvi kuulua kirkkoon. Kerran hain todella kalliit masennuslääkkeet apteekista mitä edes kela ei korvannut mutta ev.lut.seurakunta makso ne ilman et mul oli senttiäkään rahaa.
      Ruokaa ja lääkkeitä saat diakonilta.

    • Atomolic

      Ei kait itsemurhaa kannata tehdä jos nälästä kärsii. Kaupat on täynnä ruokaa. Voisit varastaa sieltä jos sinulla ei ole rahaa. Jos jäät kiinni niin ehkä joudut vankilaan, ja vankilassa saat ruokaa.

    • Linnasta-linnaan

      Miten ekakertalainen pääsee varppina vankilaan useammaksi vuodeksi tappamatta ketään? Itse olen pian nelikymppinen ja ihan voimat loppu jatkuvan byrokratiarumban ja rahattomuuden takia. Alkuperäinen syy juontuu lapsuuden uusioperhehelvetistä, jossa minusta tehtiin maan tavan mukaisesti syntipukki viranomaisavustuksella. Vankilassa ehkä saisi täsmäkuntoutusta, rauhan opiskella jotain ja taatun jokapäiväisen ruoan. Niin että miten sinne oikein pääsee kulkematta lähtöruudun kautta, jos ei tunnoilleen murhaa tai tappoa halua (vaikka tavallaan tekisi muuten mieli)?

      • dokupentti

        Talous rikos taitaa olla melko varma tapa. Kokeilit ehkä terveyskeskusta? Seuraavaksi menet vaikka päihde- ja mielenterveys poliklinikalle, vai mikä se oli nimeltään. Ellei apua heru sieltäkään, ja jos se teidän TK on yöllä kiinni, niin sairaalaan menet päivystykseen ja kerrot aikovasi itsemurhaa.
        Itsellä taisi olla 4. hoitava taho, josta vasta sain semmoisen paperin, etten ole työkuntoinen, vaan en vieläkään apua, mutta jotain kuitenkin.
        Ruokaa saa käsittääkseni varastaa. Kuulin tutulta, että laissa sanotaan jotakuinkin, joka nälkäänsä varastaa, häntä älköön tuomitko. Sosiaaliturva käytännössä kumoaa tuon, mutta ellet kerran sitä saa... Miten on edes mahdollista? Et saanut papereita täyteltyä?


      • linnasta-linnaan

        Ei vaan jaksa vuodesta toiseen jatkuvaa paperinpyörittelyä, tukien odottelua (nyt jo useampi vuodenaika vierähtänyt ja vieläkään ei päätöstä), toimimattomia ja tehottomia sattumanvaraisia hoitokontakteja väliinputoamisineen summuuta syrjäytettyjen asemaan liittyvää härpäkkää. Kaikki on pelkkää humpuukia, turhuutta. Tai no, kai joku silläkin lapsensa ruokkii verorahoista. Haluaisin saada olla rauhassa ja saada oikeanlaista tukea itseni kehittämiseen. Mun juttu ei selkeästi ole tukiviidakoissa surffailu jouheasti oikeassa kohdassa itkuun purskahduksineen lässytysjatkojen varmistamiseksi. Haluaisin tehdä jotain muuta. Ihan puhki tuommoisesta pelleilystä.


    • GriisiTilanteessa

      ööö. Ite hakeutuisin osastolle. Puhtaat vaatteet, ruokaa, ei puhelimia....
      Voit haista kuin hevosenpaska kedolla :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      68
      3139
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      200
      2791
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2588
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2578
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2446
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2295
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1733
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1677
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      36
      1535
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1396
    Aihe