Uskovaisen ihmisen Koettelemukset nykyaikana

Peniel

Mitä ajattelette..joutuuko nykyään ihminen koettelemuksiin jolla Jumala pyrkii poistamaan pahuuksia ihmisen sielusta? Oletko itse kokenut koettelemuksia joista selvittyäsi olet tuntenut että ne olivat sinulle hyödyksi?

59

155

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tämä on minusta aika mielenkiintoinen näkemys koettaa selittää sitä, että miksi uskovaiset ovat aivan yhtä pahoja tai hyviä ihmisiä kuin uskonnottomatkin.

      Eli kun uskonnoton vaikkapa käy vieraissa ja pettää puolisoaan, hän tekee sen vain siksi, että hän on paha, kun hänellä ei ole jumalaa tai muuta mielikuvituskaveria.

      Kun taas uskovainen käy vieraissa ja pettää puolisoaan, hän ei tee sitä suinkaan siksi, että hän olisi paha ja huono ihminen, vaan siksi, että hänen jumalansa koettelee häntä.

      Kun uskonnoton tarttuu perjantaina pulloon, hän tekee sen siksi, että hän on paha ihminen, huono ihminen, kun hänellä ei ole jumalaa.

      Kun uskovainen tarttuu perjantaina pulloon, hän tekee sen siksi, koska hänen jumalansa koettelee häntä ja hän on kuitenkin hyvä ihminen, mutta jumala nyt vain tykkää kiusata ihmisiä ja katsella, että miten se raukka siitä selviää.

      Kun uskonnoton elää ihmisiksi, hän ei tee sitä siksi, että hän olisi hyvä ihminen, vaan siksi, että hän todennäköisesti näyttelee sellaista, koska uskonnoton ei voi olla hyvä ihminen.

      Kun uskovainen elää ihmisiksi, hän tekee sen siksi, koska jumala auttaa häntä olemaan ihmisiksi. Ei suinkaan siksi, että hän olisi hyvä, koska hänhän on kuitenkin äärettömän paha ja syntinen ja muuta kamalaa.

      • pyhpyhpyhpyhpyh

        Väitteesi ei edes pidä paikkaansa.


      • Peniel

        Bushmanni.... kysyin. . Mitä mieltä.? En esittänyt mitään faktaa..Ja nuo mitä esitit..on ihmisen heikkouksia...ei koettelemuksia..koettelemuksissa ihminen kärsii omatuntonsa kautta.. Hän tietää tehneensä väärin. Mistä olet kotoisin tai mistä lahkosta? Alkoholi ei ole kielletty...ei sianlihan syöminen. .eikä se että pyykit pyörii alushousuineen "ikkuna rummussa"! Jeesus opetti että kaikki mikä menee suusta sisään..Lopulta ulostuu..siten mikään ei ole kiellettyä. Mutta se mikä.. Mieti itse.. mikä ihmisen saastuttaa..


      • Peniel
        pyhpyhpyhpyhpyh kirjoitti:

        Väitteesi ei edes pidä paikkaansa.

        En väittänyt mitään.. kysyin kyllä.


      • Peniel

        ????? Lue uudelleen kysymys.?? Aivan todella... Lue. .ja ymmärrä!


    • Haluan.pois.elämästä

      Olen kokenut asioita, joita en toivo kenellekkään. Olin onnettomuudessa, jossa menetin kaikkien raajojeni toimintakyvyn, siis neliraaja halvaannuin. Vanhus nukahti ilmeisesti rattiin tai sai sairaskohtauksen ja menetti tajuntansa ja ajoi päälleni.
      Elämäni kuluu nyt rullatuolissa. Ajatukset pyörivät vain siinä, kuinka saisin itseltäni riistettyä hengen pois helpoiten ja kivuttomammin ja riittäkö rohkeus, koska elämä on täyttä paskaa ja kidutusta tällaisessa olomuodossaan. Tämä kokemus ei ole millään lailla ollut hyödyksi ja sen vuoksi jumaliin uskominen ei tule lainkaan enää kysymykseenkään. "Jumalat pyrkivät poistamaan pahuuden ihmisen sielusta koettelemusten ja kärsimysten kautta". Tämä on irvokkainta, mitä joku voi lausua tai kuvitella.
      Ennen sairastumistani olin myötämielinen uskon asioille ja ystävystyin useiden uskovaisten kanssa. Kun sitten jouduin sairaalaan ja pyörätuoliin katosivat myös kaikki uskovaiset ympäriltäni ja kukaan heistä ei käynyt edes minua katsomassa. Vain ne kävivät, jotka eivät tunnustaneet mitään uskoa ja olivat valmiit auttamaan sairaalasta kotiuttamisessanikin.
      Nykyään en usko enää mihinkään jumaliin ja se on yksi helpotus elämässäni, vaikka muuten onkin ollut rankkaa toipumisessa.
      Olenko siis kokenut, että koettelemukseni on ollut hyödyksi? Siinä mielessä kyllä, että olen tullut näkemään millaisia "tosi uskovat pyhät" ovat.

      • tarkastelua.nyt-hetkessä

        Rullatuolissa on ihmisiä ja näitä ihmisiä on "uskomassa" eri seurakunnissa.
        Ei se usko ole heissä kadonnut, siis mihin sinä uskoit? Usko on Kristus- perustuksella, vaikka olisi erämaassa.

        Olen itsekin fyysisen sairauden sitomana ja kotona. Omin puhelinyhteyden niihin "uskoviin", joita tapaan puhelimitse. Enkä vaadi heitä tulemaan, koska kullakin on omat kodit, omat lapset ja lapsenlapset hoidettavana työnsä ohessa.
        Onhan eri seurakunnissa erilaisia työmuotoja, diakonia, ystäväpalvelu jne.
        Mutta, tuskin heistä on tarkoitettu kotoutumishoitoihin, sillä parempi, että meidän terveysjärjestelmä hoitaa sen tärkeimmän, että pystymme asumaan siinä kotona. Juuri siksi kävin toissapäivänä sairaalamme palvelua hakemassa, ja sitä sain ja saa aivan riittävästi, että pystyn olemaan. On luiskaa rakennettu ulko-ovelle, Ovi levitettiin metriseksi, että mahtuu sisälle. On vessakorotetta, on sitä sun tätä apulaitetta.
        Mutta, itselleni on paras "ystäväpalvelu" puhelin. Siinä jaksan kohdata sen kirkollisen, joka enemmän "rasittaisi" kotona, koska joutuisin tarjoiluihin, koska en osaisi ottaa vierasta vastaan, etten kattaisi pöytää.

        Ei pidä syyttää seurakuntaa, vaan kyllä sana kehottaa meitä itse toimimaan, jos sitä tarvitsemme, siis jos joku sairastaa, kutsukoon seurakunnan vanhimman jne. Siis osoite on meihin.
        Ja tässä sinulla on se, että henkilökohtaisesti pyydät, että joku tulisi käymään, .. siis on edettävä uuden elämänvaiheen mukaan, ei vaatia, että se ystävä- tai ystävät tulisi siitä entisestä elämäntilanteesta käymään.
        Heillä voi olla ne muut leiviskät hoidettavissa ja siksi seurakunnassa on toimintamuodot rakennettu näihin uusiin elämäntilanteisiin "ystäväpalvelu" esimerkkinä.

        Siis raamatullisesti pallo on sinulla. Myös uskosi, mihin sen perustat?
        Iankaikkisen elämän armolahjaan, vai jotain muuta, jonka perustus on nyt pettänyt altasi.

        Henkilökohtaisesti elämä on valintoja ja rakkaussuhde Herraan ja hänen ristinsä tähden on liittosuhde, joka sanoo TAHDON, ...
        Siis mietipä liittosuhteesi uudelleen.


      • Peniel

        Kiitos että kirjoitit kokemuksestasi.. Arvostan! ! Jos haluat minut ystäväksi.tueksi tai mitä vain.. Olen täällä .


      • Peniel

        Oletko vielä tyhmäkin. Et vain vammautunut!!* mikä saa sinut luulemaan että voit loukata minua (; voin luvata jos haluat en rukoile puolestasi. Mistä päättelit minusta nuo asiat.? Todella en edusta mitään uskonto kuntaa saati lahkoa. .Anteeksi.. kiukustuin.. anteeksi.. Kun olen lukenut näitä kirjoituksia.kaikkea tätä moskaa. Anteeksi. Yritin. .yritin. tuoda jotain..aitoa. .todellista... kertoa..että vaikka fyysinen elämä... ..että henki on enemmän kuin ruumis... ja ... anteeksi... sielu on enemmän kuin ne molemmat ...mitä minä täällä ruikutan!! Vittu! Jatkakaa mihin jäit te! !!!!


      • Peniel
        Peniel kirjoitti:

        Kiitos että kirjoitit kokemuksestasi.. Arvostan! ! Jos haluat minut ystäväksi.tueksi tai mitä vain.. Olen täällä .

        Kiitos myös sille( allert yhtiö Ruotsista joka laitat mainoksen puheideni väliin) jatka samaa rataa.. vaihdan saittia!


    • Haluan.pois.elämästä

      Ja ettei nyt joku vääräleukauskovainen lisäisi, että minun tuleekin katsoa vain Jeesukseen, eikä ihmiseen, niin totean vain, että siihen Jeesukseen tai jumalaan, joka Raamatussa tuodaan esiin, ei minulla ole mitään tarvetta katsoa, koska olen saanut nähdä Jeesuksen ja seurakunnan palvelijoita, "uskovia pyhiä", jotka heijastavat "kauniilla tavalla" jumalansa kuvaa ja olen hyvin perillä, millainen se heidän Raamatusta löytämänsä jumala on.

      • kiinnostaa.lukea

        Muutoin, kuinka kirjoitat, tekniikalla, kun olet neliraajahalvaantunut?


      • Haluan.pois.elämästä
        kiinnostaa.lukea kirjoitti:

        Muutoin, kuinka kirjoitat, tekniikalla, kun olet neliraajahalvaantunut?

        Oletko noin tyhmä, vai esität vain olevasi tyhmä? Nykymaailmassa onnistuu puheen muuttaminen kirjalliseen muotoon vaivatta. Älä enää kysy typeryyksiä, joku voi tosiaan pitää sinua "pussieläimenä".


      • Peniel

        Satuttaa lukea mitä kirjoitat. Päläpi pälä...itselleni . Lempilauseeni on" älä heitä lasta pesuveden myötä.. " itse asiassa se tarkoittaa...Älä heitä sieluasi pois siksi että ihminen on paha. En ole kokenut maailmallista hyvää koskaan. Tai jos jokin oli ollut sitä hyvää.. en ole sitä ymmärtänyt.. voin kertoa jos tarvitset.. voin kertoa helvetistä. Yhden pienen maan päällisetä elämästä. Kuitenkin.. jos sinusta tuntuu.. (ja mono olis ihan hiljaa) kuulen sua kyllä.. autan jos voin.. Rukoillen..puolestasi peniel


      • Peniel
        Haluan.pois.elämästä kirjoitti:

        Oletko noin tyhmä, vai esität vain olevasi tyhmä? Nykymaailmassa onnistuu puheen muuttaminen kirjalliseen muotoon vaivatta. Älä enää kysy typeryyksiä, joku voi tosiaan pitää sinua "pussieläimenä".

        Toivottavasti olet "pussi " eläin seuraavassa elämässä.. älä kuule näe enää vaivaa. . EI sua kaipaa täällä kukaan. . Sääliksi käy. Seuraavan kerran kun pilkkaat täällä ihmisiä.. .mm en edes voi sanoa.mene vain pois!!


      • Peniel

        Oletko oikeasti..saanut sitä osaksesi. . Ihanaa.. sillä..Tajusin. . Et pitänyt siitä!?? Nöyryytetyistä nöyrinmäisenä. .joku reppu..ryppyjä Kallio. .tiesi paremmin mitä kaipaan tai tarvin..Tovin jo..Olen yrittänyt löytää ihmistä.. joka ymmärtää..En halveksi ihmisiä jotka seisovat leipä jonossa. Halveksi heitä joilla ei ole ikinä ollut niin tiukkaa.. saatana!!löydän ruuan.. helvetti.. Pitääkö mun oikeasti se käydä hakemassa taka pihojen jäte säiliöistä? ?ja kiitos.. mun lääkkeet.. siis ei huumaavia... ihan muut. No joo.. mulle kävi ku käläviällä...Jäin iliman. Lyhyeksi jää ehkä elämäkin. . Aaa!! Sepä hyvä! Taas olen pieneni taakka kaikille. Voin vaik saman tien nopeuttaa..


    • Peniel

      Mielenkiintoisia kirjoituksia jotka herättivät minussa uuden kysymyksen.. mistä tietää että jokin tapahtuma on koettelemus jolla yritetään jalostaa ihmisestä hyvää esille. Tunnen myötä tuntoa sinua kohtaan joka kirjoitat neliraaja halvauksestasi. Ymmärrän tunteesi.. tai ehkä en..Yritän kyllä samaistua tilanteeseesi. .luultavasti tuntisin samoin kuin sinä.

      • >>> mistä tietää että jokin tapahtuma on koettelemus jolla yritetään jalostaa ihmisestä hyvää esille >>

        No sen tunnistaa siitä, että jää kiinni.

        Jos uskova pettää puolisoaan, eikä jää kiinni, niin mitäpä tuosta sitten.

        Jos uskova jää kiinni, niin paras selitys lienee se, että en minä puolisoani pettänyt tarkoituksella, vaan minä jouduin tilanteeseen, jonka oli pakko olla Yläkerran Herran koettelemus minulle ja minä lankesin, joten sain opetuksen.

        Sitten pettäminen jatkuu kuten ennenkin ja jos jää kiinni, selitys on koettelemus, johon taas jouduttiin ja jos ei jäädä kiinni, mitäpä tuosta.

        Kun uskonnoton pettää ja jää kiinni tai ei jää kiinni, niin sellaisia ne uskonnottomat nyt vain ovat. Kauheita ihmisiä.

        Kun uskova pettää, sille on jokin syy ja se syy on tietenkin Herran pistämä koettelemus ja jos siihen lankeaa, ei ole vielä valmis, vaan pitää rukoilla yms enemmän, mutta ei se nyt niin haittaa, että petti.

        Jos ei Herra olisi laittanut koettelemusta, niin eipä uskovakaan olisi pettänyt, eikös niin?


      • kivinen.leipä
        bushmanni kirjoitti:

        >>> mistä tietää että jokin tapahtuma on koettelemus jolla yritetään jalostaa ihmisestä hyvää esille >>

        No sen tunnistaa siitä, että jää kiinni.

        Jos uskova pettää puolisoaan, eikä jää kiinni, niin mitäpä tuosta sitten.

        Jos uskova jää kiinni, niin paras selitys lienee se, että en minä puolisoani pettänyt tarkoituksella, vaan minä jouduin tilanteeseen, jonka oli pakko olla Yläkerran Herran koettelemus minulle ja minä lankesin, joten sain opetuksen.

        Sitten pettäminen jatkuu kuten ennenkin ja jos jää kiinni, selitys on koettelemus, johon taas jouduttiin ja jos ei jäädä kiinni, mitäpä tuosta.

        Kun uskonnoton pettää ja jää kiinni tai ei jää kiinni, niin sellaisia ne uskonnottomat nyt vain ovat. Kauheita ihmisiä.

        Kun uskova pettää, sille on jokin syy ja se syy on tietenkin Herran pistämä koettelemus ja jos siihen lankeaa, ei ole vielä valmis, vaan pitää rukoilla yms enemmän, mutta ei se nyt niin haittaa, että petti.

        Jos ei Herra olisi laittanut koettelemusta, niin eipä uskovakaan olisi pettänyt, eikös niin?

        Eli erinomainen kirjoitus siitä, miten maailmallinen ihminen sanoittaa sydämensä maailman tilannetta.

        Mutta, se on vain bushmannin pöydänääressä tuo. Syö vain evääsi, se riittää vain sinulle ja kaltaisillesi.

        Sillä sinulla on kivinen leipä ja käärme vakkarissasi.


      • kivinen.leipä kirjoitti:

        Eli erinomainen kirjoitus siitä, miten maailmallinen ihminen sanoittaa sydämensä maailman tilannetta.

        Mutta, se on vain bushmannin pöydänääressä tuo. Syö vain evääsi, se riittää vain sinulle ja kaltaisillesi.

        Sillä sinulla on kivinen leipä ja käärme vakkarissasi.

        >>> Eli erinomainen kirjoitus siitä, miten maailmallinen ihminen sanoittaa sydämensä maailman tilannetta. >>

        Minua nyt vähän kiinnostaisi tuon tekopyhän jorinasi sijaan kuulla se, että mikä tuossa minun versiossani oli väärin sinusta?

        Sillä näinhän se menee. Jos törppöilet ja jäät kiinni, kyseessä oli jonkin jumalan asettama koettelus ja sinä pieni ihminen vain nyt sitten satuit siihen koettelemukseen lankeamaan ja miksipä et lankeaisi, kun se koettelemus oli ylivertaisen älyn suunnittelema ja varta vasten sinulle tehty.

        Sitten jos et jää kiinni törppöilystä, niin ei se sitten ollut minkään jumalan asettama koettelemus, koska niistä tietenkin aina jäädään kiinni, koska ei niistä muuten mitään opi, niin jos ei jäädä kiinni, sitten vai pidetään suu supussa ja ollaan kuin ei mitään olisi tapahtunut.

        Sitten tietenkin mitä kyttäävämpi lahko, sitä herkemmin jäädään kiinni ja mitä voimakkaampi aivopesu, voi olla jopa mahdollista, että törppö itse menee tunnustamaan, että tällainen koettelumus taas oli, että eiköhän nyt rukoilla syntejä vaihteeksi hieman anteeksi, oikein joukolla.


      • Peniel
        bushmanni kirjoitti:

        >>> mistä tietää että jokin tapahtuma on koettelemus jolla yritetään jalostaa ihmisestä hyvää esille >>

        No sen tunnistaa siitä, että jää kiinni.

        Jos uskova pettää puolisoaan, eikä jää kiinni, niin mitäpä tuosta sitten.

        Jos uskova jää kiinni, niin paras selitys lienee se, että en minä puolisoani pettänyt tarkoituksella, vaan minä jouduin tilanteeseen, jonka oli pakko olla Yläkerran Herran koettelemus minulle ja minä lankesin, joten sain opetuksen.

        Sitten pettäminen jatkuu kuten ennenkin ja jos jää kiinni, selitys on koettelemus, johon taas jouduttiin ja jos ei jäädä kiinni, mitäpä tuosta.

        Kun uskonnoton pettää ja jää kiinni tai ei jää kiinni, niin sellaisia ne uskonnottomat nyt vain ovat. Kauheita ihmisiä.

        Kun uskova pettää, sille on jokin syy ja se syy on tietenkin Herran pistämä koettelemus ja jos siihen lankeaa, ei ole vielä valmis, vaan pitää rukoilla yms enemmän, mutta ei se nyt niin haittaa, että petti.

        Jos ei Herra olisi laittanut koettelemusta, niin eipä uskovakaan olisi pettänyt, eikös niin?

        Bushmanni.. älä viitsi.. tiedät itsekkin etten kysynyt noista..


      • Peniel
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Eli erinomainen kirjoitus siitä, miten maailmallinen ihminen sanoittaa sydämensä maailman tilannetta. >>

        Minua nyt vähän kiinnostaisi tuon tekopyhän jorinasi sijaan kuulla se, että mikä tuossa minun versiossani oli väärin sinusta?

        Sillä näinhän se menee. Jos törppöilet ja jäät kiinni, kyseessä oli jonkin jumalan asettama koettelus ja sinä pieni ihminen vain nyt sitten satuit siihen koettelemukseen lankeamaan ja miksipä et lankeaisi, kun se koettelemus oli ylivertaisen älyn suunnittelema ja varta vasten sinulle tehty.

        Sitten jos et jää kiinni törppöilystä, niin ei se sitten ollut minkään jumalan asettama koettelemus, koska niistä tietenkin aina jäädään kiinni, koska ei niistä muuten mitään opi, niin jos ei jäädä kiinni, sitten vai pidetään suu supussa ja ollaan kuin ei mitään olisi tapahtunut.

        Sitten tietenkin mitä kyttäävämpi lahko, sitä herkemmin jäädään kiinni ja mitä voimakkaampi aivopesu, voi olla jopa mahdollista, että törppö itse menee tunnustamaan, että tällainen koettelumus taas oli, että eiköhän nyt rukoilla syntejä vaihteeksi hieman anteeksi, oikein joukolla.

        Busssshhhhmannniiii! Voi sinua.... jos sinulla itsellä ei ole oikeasti kokemusta asiasta. .olisko hyvä hetki olla hiljaa??kysyin onko kellään kokemusta koettelemuksista...Näemme jo..sulla ei oo.. et voi laittaa "mustikka piirakka reseptiä" jos sulla ei oo kokemusta saati reseptiä. Enkä kysynyt niiltä joilla on jo "resepti" vaan yksittäisiltä ihmisiltä kokemuksia koettelemuksissa.


      • Peniel
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Eli erinomainen kirjoitus siitä, miten maailmallinen ihminen sanoittaa sydämensä maailman tilannetta. >>

        Minua nyt vähän kiinnostaisi tuon tekopyhän jorinasi sijaan kuulla se, että mikä tuossa minun versiossani oli väärin sinusta?

        Sillä näinhän se menee. Jos törppöilet ja jäät kiinni, kyseessä oli jonkin jumalan asettama koettelus ja sinä pieni ihminen vain nyt sitten satuit siihen koettelemukseen lankeamaan ja miksipä et lankeaisi, kun se koettelemus oli ylivertaisen älyn suunnittelema ja varta vasten sinulle tehty.

        Sitten jos et jää kiinni törppöilystä, niin ei se sitten ollut minkään jumalan asettama koettelemus, koska niistä tietenkin aina jäädään kiinni, koska ei niistä muuten mitään opi, niin jos ei jäädä kiinni, sitten vai pidetään suu supussa ja ollaan kuin ei mitään olisi tapahtunut.

        Sitten tietenkin mitä kyttäävämpi lahko, sitä herkemmin jäädään kiinni ja mitä voimakkaampi aivopesu, voi olla jopa mahdollista, että törppö itse menee tunnustamaan, että tällainen koettelumus taas oli, että eiköhän nyt rukoilla syntejä vaihteeksi hieman anteeksi, oikein joukolla.

        Höpö ..höpö. .jauhat...Peeetä. . Koettelemus on ihmisen huono omatunto!! Se on koettelemus että tietää tehneensä väärin haluaisi korjata sen.. mutta ei voi. Sinun tavalla.. jos se koettelemus on se viina pullo.. ja se pullo olisi se väärä teko. Eikä se yksilö voi peruuttaa tekoaan. Hän luultavasti menisi ja tappaisi itsensä. Jep.. Sinä olisit siellä syyttämässä. Aivan sama.. Jokainen meistä . Sinäkin.. öö.. sori.. oon samalla viivalla. .siis. Jokainen meistä samalla on .viivalla.. Olen uskova! Saattaa olla että olen.mutta edelläni on monia. Voihan... bueno notte! Si!


      • Peniel
        Peniel kirjoitti:

        Höpö ..höpö. .jauhat...Peeetä. . Koettelemus on ihmisen huono omatunto!! Se on koettelemus että tietää tehneensä väärin haluaisi korjata sen.. mutta ei voi. Sinun tavalla.. jos se koettelemus on se viina pullo.. ja se pullo olisi se väärä teko. Eikä se yksilö voi peruuttaa tekoaan. Hän luultavasti menisi ja tappaisi itsensä. Jep.. Sinä olisit siellä syyttämässä. Aivan sama.. Jokainen meistä . Sinäkin.. öö.. sori.. oon samalla viivalla. .siis. Jokainen meistä samalla on .viivalla.. Olen uskova! Saattaa olla että olen.mutta edelläni on monia. Voihan... bueno notte! Si!

        Et taida ymmärtää. .


      • Yksi-usko
        Peniel kirjoitti:

        Busssshhhhmannniiii! Voi sinua.... jos sinulla itsellä ei ole oikeasti kokemusta asiasta. .olisko hyvä hetki olla hiljaa??kysyin onko kellään kokemusta koettelemuksista...Näemme jo..sulla ei oo.. et voi laittaa "mustikka piirakka reseptiä" jos sulla ei oo kokemusta saati reseptiä. Enkä kysynyt niiltä joilla on jo "resepti" vaan yksittäisiltä ihmisiltä kokemuksia koettelemuksissa.

        Peniel kysyi: "kysyin onko kellään kokemusta koettelemuksista".

        Täytyy heti sanoa, että koettelemukseni eivät ole olleet suuria. Kuitenkin ne ovat lähentäneet Jumalaan. On ollut pakko sanoa: Tässä olen, Rakas Jeesus. Tapahtukoon Sinun tahtosi. Pahinta koettelemuksissa on vaipua itsesääliin.


    • Hep-

      Dan 12:10 kuvaa kyllä melko lailla hyvin ettei kukaan selviä ilman päätöksentekoa Jumalan puolelle.

      Pahat Henget kiusaavat ihmisistä ja osaavat puhua muillekin nekin.
      Kuitenkin rakkaussuhde Jumalaan- Jeesukseen- Raamatun Kristus missioon -syntiä vastustavassa metodissa auttaa havaitsemaan reittiä, ja oppii erottamaan henkiäkin.
      Pahat Henget ovat vaarallisia ja vaivaavat varsinkin niitä joilla on ohjelmaa ja vastuuta evankeliumin palveluksessa. >>> Tämä on tärkeä: >>> Jumalan 10- käskyn laki on se mittapuu millä henget arvostellaan! Jos on lakia vastaan juttu, niin saa toivottaa piut paut muitta mutkitta. Jumalan Henki ei voi puhua Jumalan valtakunnan perustuslakia vastaan koskaan sanallakaan; Room 3:20,31.

      Omat ongelmansa on sitten ihmisten kanssakäymisessä. Missä ihmisiä, on aina myös ristiriitoja ja poropeukaloita. Monenlaisia poropeukaloita hoiteleepi hommia, mutta taivaan kirjat ja yhdistyksien jäsenkirjat ovat kuitenkin eri asia.
      Ihmiset kun tuppaavat viihdyttelemään itsensä, pyytämämään omaa kunniaansa, käyttämään mielivaltaa, ja ajamaan oman perhepiirinsä edut itseään uhraavan palvelun sijasta.

      Siunauksia
      Jari Laurila
      keskustelija

    • Aloituksen kysymys: "Oletko itse kokenut koettelemuksia joista selvittyäsi olet tuntenut että ne olivat sinulle hyödyksi?"

      Tähän voin vastata, että kyllä olen, mutta todellakin vasta jälkeenpäin sen olen saanut nähdä uskon silmin. Koettelemuksen ollessa "päällä" ei ole aina siltä tuntunut.

    • Adventtikirkon sisällä on vielä käytössä tuo "nokkimisjärjestys". Eli mitä ylempänä olet lahkosi hierarkiassa, sen pienempi mahdollisuus jäädä kiinni, koska selustasi on turvattu, ellei sitten satu alapuolella arvoasteikon olemaan kateellinen "lahkosi harras ystävä" joka haluaa savustaa sinut johtajan palliltasi alas saadakseen itselle himoitsemansa aseman lahkon sisällä.
      Kun olet lahkossa esim. pastorin virassa, niin muut pastorit puolustavat ja suojelevat sinua, koska ovat keskenään sopineet, että kaveria ja kollegaa ei jätetä. Esimerkkinä tästä voidaan nostaa esille esim. Toivonlinnan pedofiiliskandaali, jossa lahkon vihitty pastori/nuorisopastori oli yhdyskuntansa muiden pastoreiden suojeluksen alla aivan viimeiseen asti. Vedotaan siihen, että pastori on yhteisönsä korkea auktoriteetti, opettaja sekä hyvä esimerkki ihanneihmisestä. Koska pastorin virka on jumalan siunauksella saatu, niin olisihan se perin kummallista, että jumala olisi erehtynyt nimitystä tehdessään?

      • pyhpyhpyhpyhpyh

        Puhut täyttä potaskaa ja valehtelet. Totuus Toivonlinnankin suhteen on ihan jotain muuta kuin väität.


      • «Esimerkkinä tästä voidaan nostaa esille esim. Toivonlinnan pedofiiliskandaali, jossa lahkon vihitty pastori/nuorisopastori oli yhdyskuntansa muiden pastoreiden suojeluksen alla aivan viimeiseen asti.»

        Pastorin tekemisistä ei lopulta löytynyt sellaista, mikä olisi täyttänyt rikoksen tunnusmerkit. Jotkut oppilaat olivat ilmeisesti kokeneet olonsa kiusaantuneeksi esimerkiksi käden hartioille laittamisesta. Pastori ei mitenkään salannut homoseksuuaalista taipumustaan, vaan käsitteli asiaa varsin avoimesti. Ehkä se lisäsi kiusaantumisen tunnetta.

        Erään opettajan osalta en ole varma, löytyikö hänenkään tekemisistään näyttöä varsinaisesta pedofiliasta. Käsittääkseni enintään rajatapauksista oli kyse.

        Ja sitten oli yksi ihan oikea pedofiilitapaus, mutta tekijä oli jo kuollut, kun asiaa lopulta ruvettiin selvittämään. Siinäkään ei tietääkseni ollut tietoista salailua, vaan hyvin vilpitöntä hyväuskoisuutta, joka toki jälkiviisaasti tarkastellen vaikuttaa kamalan typerältä. Siihen aikaan ei juuri puhuttu edes homoudesta, saati pedofiliasta. Se ei vain tullut johtavissa asemissa olevien mieleen.

        Sitten tiedän Adventtikirkon piirissä olleita yksittäisiä homoseksuaaleja, jotka ainakin yrittivät suhdetta alaikäisen kanssa. Mutta he eivät olleet Toivonlinnassa töissä.

        Tämmöisissä tapauksissa todellisuus on usein ikävystyttävämpi kuin tyhjästä nostettu kohu.


      • v.aari kirjoitti:

        «Esimerkkinä tästä voidaan nostaa esille esim. Toivonlinnan pedofiiliskandaali, jossa lahkon vihitty pastori/nuorisopastori oli yhdyskuntansa muiden pastoreiden suojeluksen alla aivan viimeiseen asti.»

        Pastorin tekemisistä ei lopulta löytynyt sellaista, mikä olisi täyttänyt rikoksen tunnusmerkit. Jotkut oppilaat olivat ilmeisesti kokeneet olonsa kiusaantuneeksi esimerkiksi käden hartioille laittamisesta. Pastori ei mitenkään salannut homoseksuuaalista taipumustaan, vaan käsitteli asiaa varsin avoimesti. Ehkä se lisäsi kiusaantumisen tunnetta.

        Erään opettajan osalta en ole varma, löytyikö hänenkään tekemisistään näyttöä varsinaisesta pedofiliasta. Käsittääkseni enintään rajatapauksista oli kyse.

        Ja sitten oli yksi ihan oikea pedofiilitapaus, mutta tekijä oli jo kuollut, kun asiaa lopulta ruvettiin selvittämään. Siinäkään ei tietääkseni ollut tietoista salailua, vaan hyvin vilpitöntä hyväuskoisuutta, joka toki jälkiviisaasti tarkastellen vaikuttaa kamalan typerältä. Siihen aikaan ei juuri puhuttu edes homoudesta, saati pedofiliasta. Se ei vain tullut johtavissa asemissa olevien mieleen.

        Sitten tiedän Adventtikirkon piirissä olleita yksittäisiä homoseksuaaleja, jotka ainakin yrittivät suhdetta alaikäisen kanssa. Mutta he eivät olleet Toivonlinnassa töissä.

        Tämmöisissä tapauksissa todellisuus on usein ikävystyttävämpi kuin tyhjästä nostettu kohu.

        Kuitenkin kun tarkastellaan asiaa seksuaalisesti valtavirrasta poikkeavan uskonlahkon jäsenen tai toimihenkilön näkökulmasta niin on selvää, että mm. pedofiilin "toiveuni" saa täyttymyksensä, kun hän pääsee tehtävään, jossa hänen valvovan silmänsä alaisuudessa on joukko ala-ikäisiä nuoria ja lapsia. Lahkojen sisäoppilaitokset työympäristönä ovat kaikkein tavoitelluimpia paikkoja juuri seksuaalisesti häiriintyneiden ja poikkeavien aikuisten keskuudessa. Ei siis tarvitse lainkaan ihmetellä, että mm. Toivonlinnassa tuli joitain yksittäisiä seksuaalihäirinnän tapauksia esiin. Suurin osa seksuaalihäirinnän saralla on varmuudella kuitenkin jäänyt Toivonlinnassakin rakennetun uskonnollisen kulissin taakse piiloon. Olen itse kuullut Toivonlinnassa olleen ja jo aikuisikään päässeen kertoneen, kuinka hänenkin kohdallaan oli tapahtunut henkilökunnan taholta sellaista, jonka lapsi vasta aikuisena pystyi tunnistamaan seksuaalihäirinnäksi. Lapselta puuttuu aikaisempi vertailukohta ja sen vuoksi aikuisen on helppo käyttää lasta hyväksi niin halutessaan. Aikuisena jäljellä on vain häpeä lapsena koetusta ja useimmiten sen häpeän saa kantaa hautaansa asti. Tämän tietää hyvin myös seksuaalisesti kieroutunut, joka käyttää lasta mieluusti hyväkseen, tiedostaen samalla lapsen hyväuskoisuuden.


      • Peniel

        En ymmärrä. Oletko syyllinen joka kadut.. vai mikä?? Tuo mitä kerroit. Sil ei ole väliä..Tuo ei kuulu tähän aiheeseen!


      • Peniel
        v.aari kirjoitti:

        «Esimerkkinä tästä voidaan nostaa esille esim. Toivonlinnan pedofiiliskandaali, jossa lahkon vihitty pastori/nuorisopastori oli yhdyskuntansa muiden pastoreiden suojeluksen alla aivan viimeiseen asti.»

        Pastorin tekemisistä ei lopulta löytynyt sellaista, mikä olisi täyttänyt rikoksen tunnusmerkit. Jotkut oppilaat olivat ilmeisesti kokeneet olonsa kiusaantuneeksi esimerkiksi käden hartioille laittamisesta. Pastori ei mitenkään salannut homoseksuuaalista taipumustaan, vaan käsitteli asiaa varsin avoimesti. Ehkä se lisäsi kiusaantumisen tunnetta.

        Erään opettajan osalta en ole varma, löytyikö hänenkään tekemisistään näyttöä varsinaisesta pedofiliasta. Käsittääkseni enintään rajatapauksista oli kyse.

        Ja sitten oli yksi ihan oikea pedofiilitapaus, mutta tekijä oli jo kuollut, kun asiaa lopulta ruvettiin selvittämään. Siinäkään ei tietääkseni ollut tietoista salailua, vaan hyvin vilpitöntä hyväuskoisuutta, joka toki jälkiviisaasti tarkastellen vaikuttaa kamalan typerältä. Siihen aikaan ei juuri puhuttu edes homoudesta, saati pedofiliasta. Se ei vain tullut johtavissa asemissa olevien mieleen.

        Sitten tiedän Adventtikirkon piirissä olleita yksittäisiä homoseksuaaleja, jotka ainakin yrittivät suhdetta alaikäisen kanssa. Mutta he eivät olleet Toivonlinnassa töissä.

        Tämmöisissä tapauksissa todellisuus on usein ikävystyttävämpi kuin tyhjästä nostettu kohu.

        Kuule "vaari" menisitkö muualle kiitos!


      • Peniel
        Adventtiairut kirjoitti:

        Kuitenkin kun tarkastellaan asiaa seksuaalisesti valtavirrasta poikkeavan uskonlahkon jäsenen tai toimihenkilön näkökulmasta niin on selvää, että mm. pedofiilin "toiveuni" saa täyttymyksensä, kun hän pääsee tehtävään, jossa hänen valvovan silmänsä alaisuudessa on joukko ala-ikäisiä nuoria ja lapsia. Lahkojen sisäoppilaitokset työympäristönä ovat kaikkein tavoitelluimpia paikkoja juuri seksuaalisesti häiriintyneiden ja poikkeavien aikuisten keskuudessa. Ei siis tarvitse lainkaan ihmetellä, että mm. Toivonlinnassa tuli joitain yksittäisiä seksuaalihäirinnän tapauksia esiin. Suurin osa seksuaalihäirinnän saralla on varmuudella kuitenkin jäänyt Toivonlinnassakin rakennetun uskonnollisen kulissin taakse piiloon. Olen itse kuullut Toivonlinnassa olleen ja jo aikuisikään päässeen kertoneen, kuinka hänenkin kohdallaan oli tapahtunut henkilökunnan taholta sellaista, jonka lapsi vasta aikuisena pystyi tunnistamaan seksuaalihäirinnäksi. Lapselta puuttuu aikaisempi vertailukohta ja sen vuoksi aikuisen on helppo käyttää lasta hyväksi niin halutessaan. Aikuisena jäljellä on vain häpeä lapsena koetusta ja useimmiten sen häpeän saa kantaa hautaansa asti. Tämän tietää hyvin myös seksuaalisesti kieroutunut, joka käyttää lasta mieluusti hyväkseen, tiedostaen samalla lapsen hyväuskoisuuden.

        Kuule.. ei nyt kaivata tota teidän välistä p....n ja. ..a.m . Mene pois.


      • puhukaatottakaikista
        Adventtiairut kirjoitti:

        Kuitenkin kun tarkastellaan asiaa seksuaalisesti valtavirrasta poikkeavan uskonlahkon jäsenen tai toimihenkilön näkökulmasta niin on selvää, että mm. pedofiilin "toiveuni" saa täyttymyksensä, kun hän pääsee tehtävään, jossa hänen valvovan silmänsä alaisuudessa on joukko ala-ikäisiä nuoria ja lapsia. Lahkojen sisäoppilaitokset työympäristönä ovat kaikkein tavoitelluimpia paikkoja juuri seksuaalisesti häiriintyneiden ja poikkeavien aikuisten keskuudessa. Ei siis tarvitse lainkaan ihmetellä, että mm. Toivonlinnassa tuli joitain yksittäisiä seksuaalihäirinnän tapauksia esiin. Suurin osa seksuaalihäirinnän saralla on varmuudella kuitenkin jäänyt Toivonlinnassakin rakennetun uskonnollisen kulissin taakse piiloon. Olen itse kuullut Toivonlinnassa olleen ja jo aikuisikään päässeen kertoneen, kuinka hänenkin kohdallaan oli tapahtunut henkilökunnan taholta sellaista, jonka lapsi vasta aikuisena pystyi tunnistamaan seksuaalihäirinnäksi. Lapselta puuttuu aikaisempi vertailukohta ja sen vuoksi aikuisen on helppo käyttää lasta hyväksi niin halutessaan. Aikuisena jäljellä on vain häpeä lapsena koetusta ja useimmiten sen häpeän saa kantaa hautaansa asti. Tämän tietää hyvin myös seksuaalisesti kieroutunut, joka käyttää lasta mieluusti hyväkseen, tiedostaen samalla lapsen hyväuskoisuuden.

        Adventtiairut: Kirjoitit tuohon parjaus kirjoitukseesi että olen kuullut, tiesitkös sen että kuulo ei ole koskaan tiedon väärti, se voi olla valhetta, se voi olla ajatelmia asiasta, se voi olla vain ihmisiä pahaan huutoon saamista ja tyhjästä temmaistua pahan puhumista, se voi olla että oma minä nousisi korkeamalle, että minä ainakaan en tekisi tuollaista, näitä kaikkia ajatteleva ihminen karttaa puheissaan ja kirjoituksissaan.
        Oletko ollut päikan päällä näitä näkemässä?


      • pahnpuheeirakenna
        v.aari kirjoitti:

        «Esimerkkinä tästä voidaan nostaa esille esim. Toivonlinnan pedofiiliskandaali, jossa lahkon vihitty pastori/nuorisopastori oli yhdyskuntansa muiden pastoreiden suojeluksen alla aivan viimeiseen asti.»

        Pastorin tekemisistä ei lopulta löytynyt sellaista, mikä olisi täyttänyt rikoksen tunnusmerkit. Jotkut oppilaat olivat ilmeisesti kokeneet olonsa kiusaantuneeksi esimerkiksi käden hartioille laittamisesta. Pastori ei mitenkään salannut homoseksuuaalista taipumustaan, vaan käsitteli asiaa varsin avoimesti. Ehkä se lisäsi kiusaantumisen tunnetta.

        Erään opettajan osalta en ole varma, löytyikö hänenkään tekemisistään näyttöä varsinaisesta pedofiliasta. Käsittääkseni enintään rajatapauksista oli kyse.

        Ja sitten oli yksi ihan oikea pedofiilitapaus, mutta tekijä oli jo kuollut, kun asiaa lopulta ruvettiin selvittämään. Siinäkään ei tietääkseni ollut tietoista salailua, vaan hyvin vilpitöntä hyväuskoisuutta, joka toki jälkiviisaasti tarkastellen vaikuttaa kamalan typerältä. Siihen aikaan ei juuri puhuttu edes homoudesta, saati pedofiliasta. Se ei vain tullut johtavissa asemissa olevien mieleen.

        Sitten tiedän Adventtikirkon piirissä olleita yksittäisiä homoseksuaaleja, jotka ainakin yrittivät suhdetta alaikäisen kanssa. Mutta he eivät olleet Toivonlinnassa töissä.

        Tämmöisissä tapauksissa todellisuus on usein ikävystyttävämpi kuin tyhjästä nostettu kohu.

        Sinulle vaari: myöskin vaikka oletkin jo vaari ties kuinka vanha, miksi sinulla on halu aina parjaukseen, oletko sinä niin täydellinen omissa silmissäsi ettei sinusta löydy moitteen sanaa.
        Luulisi että ihminen viisastuu vanhetessaan, mutta näyttää ettei se sinun kohdalla ole tapahtunut ainakaan viellä, mutta toivoahan on niin kauan kuin on elämää.
        Oletko ollut Toivonlinnassa paikan päällä näitä näkemässä, vai ovatko nämäkin vain kuulo puheita? joita joku pahan suopa ihminen on korvaasi kuiskutellut ja kun ne sanat osuivat suotuisaan korvaan niin sieltä ne lensivät tännekin, ehkä vain pikkuisen jo muuteltuina.


      • Peniel
        pahnpuheeirakenna kirjoitti:

        Sinulle vaari: myöskin vaikka oletkin jo vaari ties kuinka vanha, miksi sinulla on halu aina parjaukseen, oletko sinä niin täydellinen omissa silmissäsi ettei sinusta löydy moitteen sanaa.
        Luulisi että ihminen viisastuu vanhetessaan, mutta näyttää ettei se sinun kohdalla ole tapahtunut ainakaan viellä, mutta toivoahan on niin kauan kuin on elämää.
        Oletko ollut Toivonlinnassa paikan päällä näitä näkemässä, vai ovatko nämäkin vain kuulo puheita? joita joku pahan suopa ihminen on korvaasi kuiskutellut ja kun ne sanat osuivat suotuisaan korvaan niin sieltä ne lensivät tännekin, ehkä vain pikkuisen jo muuteltuina.

        Sano sinäkin. Että menevät pois.. Nuo joille puhuit.m


      • Peniel
        v.aari kirjoitti:

        «Esimerkkinä tästä voidaan nostaa esille esim. Toivonlinnan pedofiiliskandaali, jossa lahkon vihitty pastori/nuorisopastori oli yhdyskuntansa muiden pastoreiden suojeluksen alla aivan viimeiseen asti.»

        Pastorin tekemisistä ei lopulta löytynyt sellaista, mikä olisi täyttänyt rikoksen tunnusmerkit. Jotkut oppilaat olivat ilmeisesti kokeneet olonsa kiusaantuneeksi esimerkiksi käden hartioille laittamisesta. Pastori ei mitenkään salannut homoseksuuaalista taipumustaan, vaan käsitteli asiaa varsin avoimesti. Ehkä se lisäsi kiusaantumisen tunnetta.

        Erään opettajan osalta en ole varma, löytyikö hänenkään tekemisistään näyttöä varsinaisesta pedofiliasta. Käsittääkseni enintään rajatapauksista oli kyse.

        Ja sitten oli yksi ihan oikea pedofiilitapaus, mutta tekijä oli jo kuollut, kun asiaa lopulta ruvettiin selvittämään. Siinäkään ei tietääkseni ollut tietoista salailua, vaan hyvin vilpitöntä hyväuskoisuutta, joka toki jälkiviisaasti tarkastellen vaikuttaa kamalan typerältä. Siihen aikaan ei juuri puhuttu edes homoudesta, saati pedofiliasta. Se ei vain tullut johtavissa asemissa olevien mieleen.

        Sitten tiedän Adventtikirkon piirissä olleita yksittäisiä homoseksuaaleja, jotka ainakin yrittivät suhdetta alaikäisen kanssa. Mutta he eivät olleet Toivonlinnassa töissä.

        Tämmöisissä tapauksissa todellisuus on usein ikävystyttävämpi kuin tyhjästä nostettu kohu.

        Ei kuule voida.nostaa esiin meinaan. Voi hyvä tavaton!! Eikö teillä ole mitään omia saitte missä käsitellä lahkon pedofiliat? ? Eikö ole?


      • Peniel kirjoitti:

        Kuule "vaari" menisitkö muualle kiitos!

        Mikä nyt niin harmittaa?

        Kirjoitinko ikävästä aiheesta vai olinko mielestäsi väärässä?


      • pahnpuheeirakenna kirjoitti:

        Sinulle vaari: myöskin vaikka oletkin jo vaari ties kuinka vanha, miksi sinulla on halu aina parjaukseen, oletko sinä niin täydellinen omissa silmissäsi ettei sinusta löydy moitteen sanaa.
        Luulisi että ihminen viisastuu vanhetessaan, mutta näyttää ettei se sinun kohdalla ole tapahtunut ainakaan viellä, mutta toivoahan on niin kauan kuin on elämää.
        Oletko ollut Toivonlinnassa paikan päällä näitä näkemässä, vai ovatko nämäkin vain kuulo puheita? joita joku pahan suopa ihminen on korvaasi kuiskutellut ja kun ne sanat osuivat suotuisaan korvaan niin sieltä ne lensivät tännekin, ehkä vain pikkuisen jo muuteltuina.

        Mitä minä nyt olen parjannut? En ymmärrä.

        Tunnen henkilökohtaisesti asianosaisia ja vastuullisia ja tiedän aiheesta ihan oikeasti.

        Minä en mielestäni parjannut, vaan päinvastoin torjuin laajalle levinneitä huhuja.


    • Peniel

      Outoa... Osa koko keskustelusta on poistettu...???

    • Peniel

      Olen ehkä hiukan pettynyt..kysyin koettelemuksista...Arvostan niitä jotka laittoivat sydämestään. .kovia kokeneena.. ei ollut tarkoitus et tää kysymys olisi "tatami" jolla äärimmäisen uskovat ja ateistit painii.. Menkää omalle matolle..!! Etsin ihmisiä.. jotka yhä uskovat Luojan ja Taivaan Isään. Etsin Jeesuksen omia.. ette ole löytäneet omaa "uskon yhteisöä " etsin Ihmisiä. Elämä on ollut kovaa ehkä lapsesta lähtien..sairautta paljon..hylkäämistä.. yksinäisyyttä.tunnetta että kukaan ei välitä! Kuitenkin... Usko ja Sana on sinua kantanut. Niin kuin minua.. kaikki nämä vuodet.. läpi kivun..syövän.lapsuuden hyväksi käytön..äidin juoppouden. .kaiken kamalan.. Jumala kantoi kaiken läpi..Jeesus oli kanssani kun palelin ja näin nälkää. Etsin teitä. .jotka olette kokeneet saman.

    • Peniel

      Sapettaa.. ( sapiens kiehuu.närästää. ) sorry) kuka teitä pyysi höpöttämään noita mitä nytkin taas höpötätte? En edes kysynyt teiltä!! Pyydän anteeksi. ..tää ei ole kellekkään henk. Koht. (SAATANAA. .......) öö..sori kamut!

      • jätetäänateisteille

        Peniel aloituksesi oli hyvä, mutta tämmöistä täällä on aina jos tulee hyvä aloitus, sen tulevat sotkemaan nuo noin kutsutut ateisit vai mitä he ovatkaan tietävätkö he itsekkään mitä ovat, mutta kovia aloituksen sotkijia he ovat niin että lopuksi ei tiedä mitä se aloitus koskikaan.
        Siksi ei aina kannata tänne vastata eikä tehdä aloituksia, parasta jättää tämä palsta ateisteille kun he niin ovat tähän palstaan rakastuneet.


      • Peniel

        Juu ..Kiitos. sulle. . Olisin kuitenkin halunnut kuulla ..jos olis oikea kokemuksia. . =)


      • Peniel
        jätetäänateisteille kirjoitti:

        Peniel aloituksesi oli hyvä, mutta tämmöistä täällä on aina jos tulee hyvä aloitus, sen tulevat sotkemaan nuo noin kutsutut ateisit vai mitä he ovatkaan tietävätkö he itsekkään mitä ovat, mutta kovia aloituksen sotkijia he ovat niin että lopuksi ei tiedä mitä se aloitus koskikaan.
        Siksi ei aina kannata tänne vastata eikä tehdä aloituksia, parasta jättää tämä palsta ateisteille kun he niin ovat tähän palstaan rakastuneet.

        Kiitti opastuksesta. Mihin sitten menen??


      • Peniel
        jätetäänateisteille kirjoitti:

        Peniel aloituksesi oli hyvä, mutta tämmöistä täällä on aina jos tulee hyvä aloitus, sen tulevat sotkemaan nuo noin kutsutut ateisit vai mitä he ovatkaan tietävätkö he itsekkään mitä ovat, mutta kovia aloituksen sotkijia he ovat niin että lopuksi ei tiedä mitä se aloitus koskikaan.
        Siksi ei aina kannata tänne vastata eikä tehdä aloituksia, parasta jättää tämä palsta ateisteille kun he niin ovat tähän palstaan rakastuneet.

        Mihin menen? Kun etsin sielun kumppaneita. Kysyin koettelemuksista ihmisen elämässä. . Entä kaitselmus..se että kokee tulleensa suojelluksi pahalta? ?!! Olenko ainoa outo! ! Kummajainen? ? Jostatus tuntuu että on kokenut Koettelemukset. Sallimuksen...Ja nyt viimeisenä . Kiusaukset!!?* Eikö kukaan!!!Eikö??!!Eikö ....Kukaan. . ?


      • Peniel
        jätetäänateisteille kirjoitti:

        Peniel aloituksesi oli hyvä, mutta tämmöistä täällä on aina jos tulee hyvä aloitus, sen tulevat sotkemaan nuo noin kutsutut ateisit vai mitä he ovatkaan tietävätkö he itsekkään mitä ovat, mutta kovia aloituksen sotkijia he ovat niin että lopuksi ei tiedä mitä se aloitus koskikaan.
        Siksi ei aina kannata tänne vastata eikä tehdä aloituksia, parasta jättää tämä palsta ateisteille kun he niin ovat tähän palstaan rakastuneet.

        Itkettää.. itkettää .. en voi ymmärtää.. ettei edes täällä..tuntuu pahalta. Olenko ainoa. .?? Koettelemus. .kiusaus.. ja kaitselmus... Onko ne vain minun juttuni???


    • Peniel

      Ymmärrättekö. Mitä kerron nyt. Ruotsalainen allert yhtiö omistaa myös Suomi 24 'sen.m

    • Peniel

      Joko teille on tullut että laitetaan mainoksia keskelle sun kirjoituksia.? Missä muualla näistä voi puhua ilman että kapitalismi iskee näppinsä?

      • anneelina8eikirj

        Ei taida enää olla sellaista paikkaa täällä netissä ettei mainoksia tulisi.
        Minä uskon että kyllä meille uskovillekin tulee koettelumuksia, meillä jää niitä särmiä vaikka olemmekin uskossa ja vastoinkäymiset hioo meistä pois niitä särmiä, monet luulevat että Jumala aiheuttaa sairautta vaan Jumala ei tee kenellekään sairauksia ja vastoinkäymisiä, joskus se voi olla meidän oma vikamme joskus joku muu voi olla syynä me elämme maailmassa jossa sairaus ja kuolema vallitsee, sentähden me uskovat odotamme parempaa maata jossa ei tunneta sairautta ja kuolemaa.


    • kiljusieppo

      Todellakin on koettu juttuja. Osa vielä niin tuoreita, ettei pysty käsittämään, että ne oli tarkoitettu juurikin kasvattamaan, ei nujertamaan.

      • Peniel

        Kiljusieppo ?? Kuuluuko?? Täällä Viini käki. . Kuuluuko? ( Viinikka kuittaa..=)


      • Peniel

        Niin.. paskaa tapahtuu.. elämä ei ole "Tuhkimo tarina" mutta.. syys yössä o kiva kuunnella kalja Sepon laulua ja odottaa kevättä..kunnes taas keväällä..Kun muutto linnut palaa etelästä.. istutaan terassilla..kuunnellaan kun ruis....linnun.. ööö.. ruis viski linnun ääni soi kesä yössä...


    • Peniel

      Olen ehkä... Näiden .. pettynyt... kyllä.. muutaman vuoden olen etsinyt. Nyt on todettava etten löytänyt."läheisissä" on monta uskonnon edustajaa.Jehovan todistaja veljestä siskon muslimi mieheen. Ainoa mikä säilyi oli Taivaan Isä sisälläni. Aikani istuin..eri sere..monioissa. mm.......Olen niin väsynyt. Etsimään. . Tännekin olen "huudellut" ilman vasta kaikua..Odotin ehkä.. en tiedä..joku teistä. .olisi tullut ja ollut se oikea.. uskonto. .kohtasin vain riitoja. Ajattelin... jos tuolla on se yksi ja ainoa usko...joku niistä minut pelastaa..korjaa huomaansa. Ei korjannut.. Olisiko minulla ollut "suojelus" mukana? En tiedä. Enkä edes välitä. Ei haittaa vaikka sattuu . Tällä "some" taivalluksella ymmärsin. (2 vuotta) että ainakin somessa olevat "uskovat" ovat juuri niitä.. joita raamattu kutsuu..fariseuksiksi. He tuntevat kyllä sanan opetuksen..mutta eivät sitä..miten se oppi ..rakkauden oppi... tehdään eläväksi mmm. Tule sinäkin..tuomitse minut.. mitä luulet? Kumpi tuomitaan?höh.. jos tietäisit. En minä itseäni yritä pelastaa.. en edes sinua.

    • Peniel

      Olen väsynyt ja pettynyt.. Lähdin etsimään ihmisiä..jotka jakavat uskoni siitä.. että toisin kuin Luther sanoi. Ihmisen tärkein tehtävä on pyrkiä parannukseen. Ihmis elämän tärkein asia on yrittää olla parempi ihminen kuin on ollut siihen asti.voisin kirjoittaa tämän sydän verellä. Eikä kukaan enää ymmärrä! Eikö kukaan oikeasti ymmärrä mitä puhun?

    • Heidiiiz

      Mä ymmärrän.

    • Ihminen ainakin kokee valinnan hetkinä "koettelumuksina" saatanan kiusaukset.

      t. jarinhotelli

    • olisiko.itse.aiheutettu

      Miten se koettelemuksen tulkitsee.
      Jos sanotaan, että sattuu, kun lyö vasaralla sormeen. Koetteeko sitten joku, kun lyödessä siihen sormeen sattuu.

      Eikö parempi ole niin, että sanoo, että sattuminen on aivan omaa syytä.
      Tieto on, että ei pidä lyödä, mutta varomattomuudessa lyön.

      Eli meillä on suora tie olemassa, mutta itsehän siihen mutkamme teemme, niin miksi siitä syytetään tientekijää?

      Ehkä se "koetus" siten on tulkittava niin, että väärintekijällä kengässä kivi hiertää niin kauan, kuin ottaa kiven pois ja jatkaa matkaa hmm. -iloiten-.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    4. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    5. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    6. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    7. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    8. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    9. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    10. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    Aihe