En pysty unohtamaan

Isä41v

Vaimoni kuoli 4kk sitten. Ikävä on kova ja varsinki teini-ikäiseen tyttäreemme se on vaikuttanut paljon. Oloani ei helpota mikään ja varsinkaan se ei auta kun näen tyttäreni voivan huonosti. Menee siis päin helvettiä. Tytär on käynyt juttelemassa kuraattorilla ja myös saanut tukea ystäviltään. Itseäni ei ole keskustelu auttanut, ei teraupeutin taikka ystävien kanssa. Mitä minun tulisi tehdä? Pelkään että sorrun juomaan, sillä viime aikoina viina on ollut ainoa helpotus....

6

56

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aamulvedänkäteen

      Viinaa menee tääl oulussakin..oletkos muuten oulusta? Mä olen 34v neitsytmies, päivääkää töitä tehhny, nytki kännis. Ei niitä akkoja kannata hommata niistä ei oo muutakuin HARMIA JA RAHAKUSTANNUKSIA!!!

    • sidokset

      Oletko saanut masennukseen/ahdistukseen lääkettä ammattilaiselta? se voisi hyvinkin helpottaa oireita ja auttaa pysymään sillä polulla, joka auttaa teitä perheenä pääsemään tästä kaikesta vähitellen jaloilleen.

      Pelkkä puhuminen ei koskaan riitä yksistään, kun kohdataan hyvin iso kriisi, mikä muuttaa elämän täysin. Siinä pitää oppia muuttamaan omia toimintatapojaan ajatella, käsitellä omia tunteitaan ja olla tässä hetkessä. Se on pitkä tie oppia keskittämään ajatukset hyvään ja siihen mikä on tärkeää nähdä tässä hetkessä, että pystyy uskomaan jälleen siihen että tuleva voi tarjota jotakin hyvää ja merkityksellistä.

      AA-kerhoon kannattaa mennä välittömästi, kun kerta pelkäät sitä että alat juomaan. Siellä on ihmisiä jotka ymmärtävät miksi juuri alkoholi tuntuu ratkaisulta hädän hetkellä ja ihmisiä jotka opettelevat käsittelemään asioita terveemmällä tavalla. Niin sinun kuin tyttäresikin kannalta on tärkeää että alat käsittelemään asioita heti.

      Kestää pitkään että tottuu siihen että tässä ollaankin ihan vain kaksistaan, siihen totuttautumiseen auttaa sen kun käsittelette asioita yhdessä, yritätte nauraa yhdessä ja muistatte näyttää toisillenne että olette tärkeitä toisillenne. Se voi olla vielä näinkin myöhään puolin tai toisin pelottavaa koska se on joskus kuin läimäys naamaan että tärkeä ihminen oikeasti puuttuu niin hyvistä kuin surullisistakin hetkistä. Se vaihe on kumminkin tärkeä käydä läpi uudelleen ja uudelleen, koska se avartaa vähitellen katsetta ihan uudella tavalla. Tulee ajatuksia, että tästä voi vielä oikeasti selviytyä ja olla onnellinenkin, edes välillä, kun vaan muistaa vaalia sitä mitä on jäljellä.

      Sinulla on rakas tyttäresi, pidä hänestä kiinni. Vaikka jotain hyvin rakasta ollaan menetetty, niin silti jotain hyvin kaunista on vielä tallella mitä te kaksi jaatte kaiken tapahtuneenkin jälkeen.

    • toivonkaikkeahyvää

      Osanotto.Muista nyt kumminkin se,että sinulla on nyt vastuullasi teidän yhteinen tyttärenne ja hän tarvitsee sinua vielä kauan.Voimia eteenpäin.

    • seonpakko

      Ainoa apu tulee ajankulusta , elämä ja siihen sisältyvät tapahtumat pitää yksinkertaisesti elää ja kestää parhaan mukaan . Ihminen kestää jos vain halua on . Joten älä pilaa toistenkin elämää tissuttelulla .

    • Hei Isä41v

      Otan osaa suruusi, menetyksesi on suuri ja siitä toipuminen kestää kauan. 4 kk on vielä kovin lyhyt aika, mutta päivä kerrallaan elämä kulkee eteenpäin. Juominen ei auta, sen varmasti tiedät itsekin. Älä anna sellaisen edes alkaa. Lopeta heti alkuunsa. Tyttäresi ja itsesi takia ja vaimosikaan ei haluaisi sinun juovan suruun. Suru vie voimia, anna itsesi olla väsynyt, mutta yritä silti olla ja pysyä mukana elämän arjessa ja tapahtumissa, älä jää yksin kotiin. Ole tyttäresi kanssa, tee hänen kanssa asioita, käykää kylässä, elokuvissa jne jne. Hyvä, että tytär on saanut apua. sinunkin kannattaa etsiä ja hakea apua. Terveyskeskuksen kautta voit mennä juttelemaan psykologin tai lääkäri luoksen, työterveydenhuollon kautta löytyy ehkä tukea, mutta yksi taho, josta tähän asiaan voi hakea keskusteluapau on seurakunta; joku pappi tai diakoni on henkilö, jonka kanssa voi tätä murheen taakkaa jakaa.

      Tämä surullinen elämänvaihe on nyt vaan läpikäytävä niin kipeä kuin se onkin. Mutta luota siihen, että tulee toisenlainenkin aika; iloiset päivät ja helpommat ajat, valo tulee esiin tunnelista.

      Voimia sinulle,
      Pirkko-pappi

    • Lippalätsä

      Läheisen menetys.
      Brasiliassa asuva Ronaldo selvisi hengissä auto-onnettomuudesta, jossa kuoli viisi hänen perheenjäsentään, mukaan lukien äiti ja isä. ”Olin sairaalassa kaksi kuukautta ennen kuin minulle kerrottiin, että he olivat kuolleet kolarissa”, hän sanoo.

      Goolaa: Tragedia – läheisen menetys.
      Osanottoni suruun.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      67
      1696
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1401
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1232
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1194
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1096
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      859
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      825
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      190
      758
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      93
      737
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe