Miten liotan m$-lisenssitarran

win-to-out

Siis miten sen saa ilman raaputuksia pois, kun sain ilmaiseksi bios-lukitun läppärin ja nollasin sen salasanan.(kumma että ehdottivat jopa emolevyn vaihtamista, vaikka sain nykyisen pienellä näpräilyllä nollattua).

34

98

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei kannata raaputella, menee rumannäköiseksi.

      • Raaputtamalla_siististi

        Oikeanlaisella skraapalla (esim. sopiva jääskraappa) sen saa raaputettua pois ilman että läppärin kuori naarmuuntuu. Mahdolliset liimajämät sitten pyyhkii pois puhdistusaineella. Se microsoftin roskatarra kannattaa ilmanmuuta poistaa rumentamasta konetta.


    • Tarra_mekaanisesti_irti

      Veitsellä tai vastaavalla (ei liian terävä) irroitat itse tarran ja vaikka liuotinpohjaisella lasinpuhdistusaineella liimat pois, pelkästään liottamalla ei oikein lähde. Myös jääsraappaa tai vastaavaa voi käyttää veitsen sijaan mutta veitsellä saa paremmin.

    • Kostuta jollain ohuella öljyllä, (esim aseöljyllä) pariin kertaan tarra ja anna olla jonkin aikaa. Öljy ja sen liuotin pehmittää liiman ja tarra irtoaa vetämällä, eikä tarvitse raaputtaa. Öljyä ei tarvitse lotrata paljoa, vaan sen verran että tarra imaisee sen.

      • win-to-out

        Tosiaan en ole raaputtelemassa, vaan jälkiäjättämättä irrottamassa m$-tarran. Tuota aseöljyä löytyy kaapista, niin voin sitä kokeilla. Jospa aluksi tupsuttelen sitä vaikka paperitupolla...


    • irroitellut

      Lähtee kuumailmapuhaltimella. Tavallinen hiustenkuivaaja käy ja irtoaa helposti täysin ehjänä. Olen irroitellut niitä aika paljon ja M-Kar saa miettiä, miksi:D

      • woi_wittu_taas

        Pitää olla idiootti että ostaa moisen ongelmia aiheuttavan tarran.


      • Sitä_tyrkytetään_väkisin
        woi_wittu_taas kirjoitti:

        Pitää olla idiootti että ostaa moisen ongelmia aiheuttavan tarran.

        Joskus se tulee valmiiksi koneeseen liimattuna vaikka ei sitä haluaisikaan, varsinkin läppäreissä. Onneksi fiksut liikkeet myyvät läppäreitä myös ilman sitä rumentavaa tarraa.


      • tajuut_sä
        Sitä_tyrkytetään_väkisin kirjoitti:

        Joskus se tulee valmiiksi koneeseen liimattuna vaikka ei sitä haluaisikaan, varsinkin läppäreissä. Onneksi fiksut liikkeet myyvät läppäreitä myös ilman sitä rumentavaa tarraa.

        Pitää olla idiootti...


      • Et_ilmeisesti_tajua
        tajuut_sä kirjoitti:

        Pitää olla idiootti...

        Näköjään olet tosiaan idiootti kun et tajua.


      • et_tajua____et
        Et_ilmeisesti_tajua kirjoitti:

        Näköjään olet tosiaan idiootti kun et tajua.

        Ja mikä se sinä olet haukkumaan toisia.


      • Koita_tajuta
        et_tajua____et kirjoitti:

        Ja mikä se sinä olet haukkumaan toisia.

        Osoitit olevasi idiootti tuolla "Pitää olla idiootti..." kommentilla joten en haukkunut ketään.


      • lapsuus_sinulla
        Koita_tajuta kirjoitti:

        Osoitit olevasi idiootti tuolla "Pitää olla idiootti..." kommentilla joten en haukkunut ketään.

        Olet harvinaisen idiootti ja siis tyhmä.


    • Kertokaas nyt vanhalle kalkkikselle, että miksi se pitää saada irti?

      • Siistimistä

        Turhaan rumentamassa muuten siistiä konetta. Makuasia tietysti ja läppärissähän se on yleensä siellä pohjassa eli ei juuri edes näy.


      • win_to_wittuun

        Itse ainakin vihaan microsoftia ylikaiken, niin haluan eroon sen paskafirman kaikesta paskasta täydellisesti. (olen aloittaja)


      • irroitellut

        "Kertokaas nyt vanhalle kalkkikselle, että miksi se pitää saada irti?"
        Minä ainakin olen irroitellut niitä kierrätykseen menevistä rikkinäisistä koneista. Sillä tarralla on nääs ollut käyttöä...


      • win_mätösäkki
        irroitellut kirjoitti:

        "Kertokaas nyt vanhalle kalkkikselle, että miksi se pitää saada irti?"
        Minä ainakin olen irroitellut niitä kierrätykseen menevistä rikkinäisistä koneista. Sillä tarralla on nääs ollut käyttöä...

        Varmasti myyt sen huutonetissä kuvan kera, että kuvasta voi naputella koodin itselleen, "kuka vaan sen kerkeää". Jos myyt niin sumenna kuvan koodi, niin ne voi jopa toimia.


      • irroitellut
        win_mätösäkki kirjoitti:

        Varmasti myyt sen huutonetissä kuvan kera, että kuvasta voi naputella koodin itselleen, "kuka vaan sen kerkeää". Jos myyt niin sumenna kuvan koodi, niin ne voi jopa toimia.

        Kunnostettuja koneita, joissa toimiva "laillinen" Windows:)
        Pelkkiä koodeja en ole myynyt.


      • menkää_muualle
        irroitellut kirjoitti:

        Kunnostettuja koneita, joissa toimiva "laillinen" Windows:)
        Pelkkiä koodeja en ole myynyt.

        Roistot voisivat vaihtaa palstaa.


      • irroitellut

        Käypkö katteeksi? HEHEHEHEHEHHHEEEE!


      • win_ailahteleva
        irroitellut kirjoitti:

        Käypkö katteeksi? HEHEHEHEHEHHHEEEE!

        Kauppojen katteeksi tuskin windows käy, kun on niin epävarma tuote.


    • Ubuntuko_sairastuttaa

      Tämä viestiketju on kuin riivaajien keskustelupalsta....† Miten voi yksi tarra aiheutta ennen näkemättömän kiihkon jollekin....†

      • win-kiihkoilija

        Miksi et kertoisi sen itse.


    • liimanpoistaja

      Xsyleeniä saa rautakaupasta sillä irtoaa liima/2puoliteippi ainakin senämaalista ja melamiinisesta pöytäpinnasta jälkiä jättämättä. Siitä vois olla apua.
      Voi olla kyllä, että syövyttää myös muovia, en ole koittanut muoviin, mutta ainakin se haisee ihan järkyttävälle! Se on tosin aika kallista.

      • asetoni.ksyleeni

        Ksyleeni saattaa tosiaan liuottaa tietokoneissa käytettyjä muoveja.
        Asetoni tekee niin aivan varmasti.


      • hiljaa_hyvä_tulee

        Jääkaapista voita ja sen imeyttää, niin liima menettää otteensa. Käy myös esim aseöljy joka sekin hiljaa imeytyy ytimeen.


    • liimaa_kuvia

      Voi voi, Windows käyttäjillä on monenlaisia murheita: tarraliima on liian vahvaa.
      Onneksi kirjakaupoista saa ostettua kaikenlaisia pieniä tarrakuvalappusia joita voi liimailla Windows tarrojen päälle sen jälkeen on on vaihtanut tietokoneen käyttöjärjestelmän.
      Ennen vanhaan näitä "kuvalappusia" sanottiin liimattaviksi kiiltokuviksi. (vanhaan hyvään aikaan monet pikku tyttöset keräsivät tälläisiä kiiltokuvia ja liimailivat niistä kokoelmia vihkoihinsa)

      Kyllä näitä tarrakuvalappusia vielä saa kirjakaupoista ja askartelukaupoista. Kyllä niillä saa peitetyksi tuon häiritsevän m$-lisenssitarran. Mikä on kun Windowsin käyttäjät ovat unohtaneet vanhan harrastuksen?

      • muistan_hyvin

        Meilllä "tytöt" keräsivät "muisteja". Kaikenlaisia söpöjä kuvia ja niitä liimailtiin vihkoon.


    • lopullisesti_eroon

      Muovaa TNT:stä 200 gramman kartio sen tarran päälle. Aseta sytytin, viritä ja poistu paikalta.

    • onko-se-uskonto
      • vindows_itkee

        Applen ja Microsoftin hypettäminen ovat uskontoja.


      • huhhah_helevetti
        vindows_itkee kirjoitti:

        Applen ja Microsoftin hypettäminen ovat uskontoja.

        Microsoft on saatana ja sen tulessa lapsensa palavat.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1325
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1165
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      61
      906
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe