Trustbuddy konkurssiin, jätänkö lainan maksamatta?

myriam77

Aiotteko maksaa trustbuddylta lainaamianne rahoja, nyt kun se on mennyt konkurssiin? Itse aion ainakin odotella mitä tuleman pitää. Yrityshän on myös perinnyt luvattoman suuria vuosikorkoja lainoista, niitä en ainakaan aio maksaa.
Jos ei ole pakko niin en maksa mitään osaa velasta takaisin. Voi tietysti olla ettei konkurssi estä millään tavoin niitä perimästä minun lainaa...

192

10821

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MaksaVelkasVaras

      Maksa velkas Spede!

      • Maksankovelkaa

        En ole Spede. Erehdyt henkilöstä. Spede on jo kuollut jos et sitä tiedä.


    • jklkg

      Ensiksi yleisellä tasolla:
      Konkurssipesän hoitajan oleellisimpiin tehtäviin kuuluu karhuta kaikki firman saatavat pois velallisilta. Konkurssitapauksessa ei tarvitse pohtia, pitääkö lainoja maksaa takaisin vai ei. Vastaus on aina, että kyllä pitää. Oleellinen kysymys on, että saatko maksaa lainasi takaisin alkuperäisen lyhennyssuunnitelman mukaan, vai irtisanotaanko laina maksettavaksi heti.

      Trustbuddystä:
      Trustbuddy ei ole lainanantaja, vaan välittäjä. Sen konkurssi ei vakuta lainaasi, vaan todellinen lainanantaja varmasti haluaa edelleen rahansa takaisin. Tämä on lainanottajan kannalta sinänsä hyvä asia, että Trustbuddyn konkurssi tuskin johtaa lainojen irtisanomiseen.

      • nojootuota

        Irtisanottiin tavallaan eli maksuaikaa annettiin 30 vuorokautta,

        Ajattelin kokeilla miten käy jos tuotakin vielä venyttää, kun luin että perinnän kautta tulee jopa halvemmaksi;)


    • Sekaannus

      Mä sentään maksoin viime kuussa lainani takaisin ennen konkurssia. Tämän konkurssin hoitaa ruotsalainen lakifirma eli Ruotsin laki. Se on varmasti eri asia kuin Suomen laki. Pystyykö edes hoitamaan lainoja takaisin? Jos tämä on tili on suljettu. Aika vaikea on soittaa ruotsalaiseen lakifirmaan. Jos Ruotsin kielen taito on surkea.

      • myriam77

        Laskin juuri että olen suorittanut niiden lainan pidennysmaksun 56 eur/kpl noin 50 kertaa samasta lainasta...aika kova korko oli...niin, oli, sillä kun totta puhutaan ei mulla ole varaa maksaa lainaa takaisin. Ei niiden verkkosivukaan enää näytä eloisan näköiseltä, eikä maksun myöhästymisestä ole enää tullut huomautuksia. Veikkaan että tämä ei päädy ikinä ulosottoon, toki voin olla täysin väärässä. Voihan olla että siinä vaiheessa pystyn taas maksamaan jos uhkaa mennä ulosottoon, ihan sama ottaen huomioon järkyttävän kokonaisvelka tilanteeni...

        Onko kenelläkään hyviä pikatienaus vinkkejä? ei varmaan, eihän köyhyyttä olisi sitten lainkaan.


      • roskapuett

        TB:n Suomen asiakaspalvelu toimii toistaiseksi aivan kuten ennenkin.

        Vastaavat viesteihin 12 tunnin sisällä...


      • Rujosaapas
        myriam77 kirjoitti:

        Laskin juuri että olen suorittanut niiden lainan pidennysmaksun 56 eur/kpl noin 50 kertaa samasta lainasta...aika kova korko oli...niin, oli, sillä kun totta puhutaan ei mulla ole varaa maksaa lainaa takaisin. Ei niiden verkkosivukaan enää näytä eloisan näköiseltä, eikä maksun myöhästymisestä ole enää tullut huomautuksia. Veikkaan että tämä ei päädy ikinä ulosottoon, toki voin olla täysin väärässä. Voihan olla että siinä vaiheessa pystyn taas maksamaan jos uhkaa mennä ulosottoon, ihan sama ottaen huomioon järkyttävän kokonaisvelka tilanteeni...

        Onko kenelläkään hyviä pikatienaus vinkkejä? ei varmaan, eihän köyhyyttä olisi sitten lainkaan.

        Sopiiko kysyä, mikä lainan summa alunperin oli?


    • ajattelinmaksaa

      Maksan, mutta hyvin hitaasti...

    • nonbuddy

      Ei kai ne konkassa ole, lainananto on kiinni kun ne selvittävät rahojen väärinkäyttöä. Luultavasti perivät kumminkin rahoja takaisin. Noita pidennyslainoja ei kannata maksaa. Itsekin maksoin ehkä kuusi kertaa sitten kyllästyin ja annoin mennä perintään. Korko on nyt 7,5% kun se Trustbuddyllä oli kai 400%. Maksan kuukaudessa 70 eur ja kohta on tuo 600 euro poismaksettu. Ei enää Buddyja minulle.

      • MiksiVarastat

        Miksi et maksa velkojas? Miksi varastat? Mikset huolehdi raha-asioistasi kuten aikuinen ihminen? Häpeä!


      • nonbuddy

        No tuossahan juuri kommentoin että kohta se koko laina on maksettu, korkojen ja kulujen kera. Että mikä oikein mättää? Tietysti aikuisen ihmisen ei pitäis Trustbuddyn tapaisesta ryövärifirmalta lainaa ottaa, mutta se on ihan eri asia.


      • myriam77

        Kiitos sinulle maksamisideasta! Voisi olla ihan siedettävä kk-erä.


      • Luetaanjaymmärretään

        "Konkassa ovat" Siitähän tässä on koko ajan ollut kyse.


    • maxanjosjaxan

      Tahallani olen jättänyt maksamatta konkurssiuutisen jälkeen. Nyt 32 pv myöhässä. Ensimmäistäkään karhua ei ole tullut, joten eipä nuo voi luottotietohäiriötäkään (normaalisti 60pv alkuperäisestä eräpäivästä) ilmoittaa ilman karhukirjeiden lähettämistä.

      Katsotaan tuleeko kirjeitä. Jos ei tule niin en maksa.

      • mullesanottiin

        Eivät laita perintään ennen kuin joulu-tammikuussa.

        TBn asiakaspalvelu lopettaa 2.12.


      • Kysytty

        Mietin itsekin tuota maksuhäiriömerkintää, mulla myös kuukauden nyt myöhässä. TB:stä sanoivat että menee perintään vasta joulu-tammikuussa. Kerralla en voi velkaani maksaa ja maksusuunnitelmaa ei vielä voi tehdä. Pahimmassa tapauksessa menee yli 60 päivän. Tosin, ei ole tullut maksumuistutusta eikä edes varoitusta maksuhäiriömerkinnästä joka lain mukaan pitää ilmoittaa (useimmiten maksumuistutuksen yhteydessä). TB:sta sanoivat kuitenkin että perintäkirjettä voi jäädä odottamaan jos haluaa tehdä maksusuunnitelman.


      • jooniinsanoivat
        Kysytty kirjoitti:

        Mietin itsekin tuota maksuhäiriömerkintää, mulla myös kuukauden nyt myöhässä. TB:stä sanoivat että menee perintään vasta joulu-tammikuussa. Kerralla en voi velkaani maksaa ja maksusuunnitelmaa ei vielä voi tehdä. Pahimmassa tapauksessa menee yli 60 päivän. Tosin, ei ole tullut maksumuistutusta eikä edes varoitusta maksuhäiriömerkinnästä joka lain mukaan pitää ilmoittaa (useimmiten maksumuistutuksen yhteydessä). TB:sta sanoivat kuitenkin että perintäkirjettä voi jäädä odottamaan jos haluaa tehdä maksusuunnitelman.

        Kunhan nyt se perintäkirje tulisi joku päivä, mutta taitaa olla hiukka ruuhkaa, Mulla on yksi 261 euronen maksamatta, joka olisi pitänyt maksaa 19.11...otan varman päälle ja maksan pois ennen 19.12 niin ei ainakaan mitään häiriömerkintöjä tule...


    • Mikael332

      Onko mitää uutta tietoa?
      Itsellä oli 716e velkaa sinne jonka maksoin 30.11 pois mutta ei ole tähän päivään saakka omille sivuille kirjautunut maksetuksi ja 52 päivää myöhässä.... Kuumottaa maksuhäiriömerkintä vaikka olen siis koko summan maksanut jo pois

      • eisinneenääkirjaudu

        Sivut eivät enää toimi, mutta jos on maksanut, ei mene perintään...näin vastasi asiakaspalvelu minulle.


    • enolemaksanut

      Minulle sanottiin, että jos ei maksa, menee perintään (mikä ei siis tarkoita maksuhäiriötä) ja sitten voi sopia maksusuunnitelman. Kuulemma perintätoimisto lähestyy kirjeitse. Sitä odotellessa.

      • saattaajoutuaodot

        Tammikuulle taitaa mennä ennen kuin lähestyvät eli paljonko lie korot ja kulut silloin...


    • onkokukaan

      Onko kukaan saanut perintäkirjettä Trustbuddyn konkkapesästä?

      • kerrottiinnäin

        Ei se konkkapesä niitä lähetä vaan perintätoimisto, jonka kanssa voi sitten halutessaan tehdä maksusuunnitelman.


      • noniinniinniin
        kerrottiinnäin kirjoitti:

        Ei se konkkapesä niitä lähetä vaan perintätoimisto, jonka kanssa voi sitten halutessaan tehdä maksusuunnitelman.

        Sitä juuri tarkoitin...


      • Nono
        kerrottiinnäin kirjoitti:

        Ei se konkkapesä niitä lähetä vaan perintätoimisto, jonka kanssa voi sitten halutessaan tehdä maksusuunnitelman.

        Niin kun tietäis sen perintäfirman vois olla yhteydessä!?


      • seonnimeltään
        Nono kirjoitti:

        Niin kun tietäis sen perintäfirman vois olla yhteydessä!?

        Lindahl...


    • Minttu-0

      Mulla lasku myöhässä eräpäivästä 60 päivää. Uskallanko maksaa kyseiselle tilille vai odotanko perintäkirjettä? Ilmeisesti kuitenkaan mitään merkintöjä ennen perintää ei voi tulla. Miten toimia neuvoa kaipailen.

      • asiakaspalvelusanoi

        Kun asiakaspalvelu toimi, vastasivat minulle: jos maksat entisin tiedoin, ei peritä.


      • Nono

        Itse mietin ihan tuota samaa,voivatko laittaa maksuhäiriömerkinnän.
        Enkä löydä maksutietojani,eikä saa mihinkään yhteyttä.
        Uskaltaako odottaa perintäkirjettä,maksu kohta myöhässä sen 60 pv.


    • heionkskellään

      Onko kenellekään edelleenkään tullut perintäkirjettä?

      • TBmaksettu

        Mulla oli TB laina perinnässä (Ok-Perintä) Kysyin heilta jotakin a mainitsin että miten TB maksut kun se kuulemma on konkassa. No perintätoimistolle se oli uutuus, sanoivat ettei muuta mitään mun velassa ne ovat ostaneet velat. Ehkä konkkapesän kanssa järestelyt on hakusissa.


      • niinsiistuota

        Asiakaspalvelun mukaan perintäyhtiö on kyllä Lindahl...mutta periaatteessa mulle sama, kun nyt lähettäisivät jonkun kirjeen...


    • kyllävarmaanokuperii

      http://www.lindahl.se/trustbuddy Tässä lisää tietoa Trustbuddystä. Tuo Lindal on vissiin konkurssipesän selvittää. Kaipa ne pikku ilaa laittavat maksamattomat lainat onnekin peritään

    • ajattelinmaksaa

      Mitään perintäkirjettä ei kuulu, mutta ajattelin kuitenkin maksaa viimeiset 150 euroa pois,

    • onsjekääääkklö

      Onko kenenkään postiluukusta tipahtanut perintäkirjettä?

    • No_helkkari

      Ei ole tipahtanut,ei auta kun ootella

    • kysymysmerkkinä

      Luonnollisesti haluaisin maksaa lainani pois, mutta kun ei pysty kokonaan kerralla. Ja vaikka pystyisinkin en tiedä uskaltaisinko muutenkaan entiselle TB:n pankkitilille suorituksia tehdä. Kyllä ärsyttää. Mitenkähän toimisi? Tuleekohan perintätoimet laillisessa ja normaalissa järjestyksessä mahdollisesti maksujärjestelyineen vai mitä...

      • Asiakaspalvelukertoi

        Tuhanteen kertaan täälläkin asia kerrottu: vanhat tilitiedot antoi asiakaspalvelu niin kauan kuin toimi (joulukuun alkuun), ja sieltä kerrottiin että perintään menee joulu-tammikuussa eli mitä ilmeisimmin sitten tammikuussa kun kukaan ei ole saanut kirjeitä vieläkään.


      • kysymysmerkkinä
        Asiakaspalvelukertoi kirjoitti:

        Tuhanteen kertaan täälläkin asia kerrottu: vanhat tilitiedot antoi asiakaspalvelu niin kauan kuin toimi (joulukuun alkuun), ja sieltä kerrottiin että perintään menee joulu-tammikuussa eli mitä ilmeisimmin sitten tammikuussa kun kukaan ei ole saanut kirjeitä vieläkään.

        Juu. Kiitos vastauksesta:) Toivottavasti vaan vois tehdä maksusopimusta ennen mitään häitiömerkintöjä.


      • laitontaolisi
        kysymysmerkkinä kirjoitti:

        Juu. Kiitos vastauksesta:) Toivottavasti vaan vois tehdä maksusopimusta ennen mitään häitiömerkintöjä.

        No ainakin Suomen lain vastaista olisi ilmoittamatta mitään sellaista tehdä. Ja erittäin todennäköisesti Ruotsinkin. Tuskin Lindahl oikeuteen haluaa...


    • huolestunut123

      Onko kenelläkään yli 60 päivää myöhässä? Tullut siitä mitään merkintää?

    • VähemmänHuolestunut

      On myöhässä yli 60 päivää eikä merkintää ole tullut eikä tule.

    • hhmmm

      Niin no. Kyllä varmaankin peritään, mutta luulisi ettei olisi kenenkään intresseissä lähteä liikkeelle häiriömerkinnät edellä - ennemminkin maksusopimukset eka jotta saisi omansa pois. Eri juttu jos ei sittenkään makseta...

      • trustbuddynperintä

        Mitä olen lukenut juttuja, niin Trustbuddyn perintä oli niin lempeä aikoinaan, että tuli yleensä halvemmaksi antaa mennä perintään kuin maksaa lasku ajallaan...


    • Tirppana10

      minä maksoin velkani ajallaan ja pyysin s-postiin tyttöseltä viestin, että olen kuitannut koko velan. Pääsee paljon helpommalla näin.

      • miltätyttöselyä

        Asiakaspalvelu lopetti joulukun alussa, joten tuskinpa olet tyttöseltä mitään pyytänyt...


      • Tirppana10
        miltätyttöselyä kirjoitti:

        Asiakaspalvelu lopetti joulukun alussa, joten tuskinpa olet tyttöseltä mitään pyytänyt...

        Maksoin sen ennen joulukuun alkua ja viesti sieltä tuli ja tallessa on!


    • onkotietoa

      Liekö kenelläkään uusia tietoja asiasta? Lindahlin sivuilla on harkintaa suuntaan jos toiseen...

      • tjaasiistuota

        Mitähän tuo harkinta tarkoittaa suomeksi?


    • maksaminen1

      Ootteko vielä makselleet lainoja TB:n tilille? Itsellä ois tossa mahdollisuus nyt, mutta miten lie perille meno?

      • Perintääodotellessa

        Itse en ole ainakaan vielä maksanut, kun ei ole mitään takeita että menee laina sieltä enää perille. Odottelen perintätoimistolta kirjettä. Parempi se niin.


      • juu12

        Juu niin.

        Pakko kai tässä vaiheessa odottaa. Kunhan ei tulisi mitään aivan ihmeellistä soopaa lopulta korkojen ja perimiskulujen jne. suhteen. TB:llä oli viime vuonna itsellään monta oikeusjuttua vireillä niitä vastaan, jotka ei suostuneet sen ylisuuria perintäkuluja maksamaan.

        Hovi hylkäsi TB:n vaatimukset. TB valitti KO:hon. KO ei tiennyt mitä tehdä!!! Ja kysyi EU:sta neuvoa. Ennenkuin EU vastasi, TB veti syksyllä vaateet pois, ilmeisesti konkan takia. Eli saapas nähdä nyt.


      • omituistapuhetta
        Perintääodotellessa kirjoitti:

        Itse en ole ainakaan vielä maksanut, kun ei ole mitään takeita että menee laina sieltä enää perille. Odottelen perintätoimistolta kirjettä. Parempi se niin.

        Miksi pesänhoitaja asianajotoimisto/perintätoimistolla ei olisi TB:n tilinumerot tiedossa/hallinnassa?


      • levvesesare
        omituistapuhetta kirjoitti:

        Miksi pesänhoitaja asianajotoimisto/perintätoimistolla ei olisi TB:n tilinumerot tiedossa/hallinnassa?

        No voihan ne olla, mutta millä varmistat, että maksu kohdistuu oikein?


      • enymmärrätaaskaan
        levvesesare kirjoitti:

        No voihan ne olla, mutta millä varmistat, että maksu kohdistuu oikein?

        Mihin ne sitten kohdistuisivat?


      • ullataalasmaa
        enymmärrätaaskaan kirjoitti:

        Mihin ne sitten kohdistuisivat?

        Eivät välttämättä mihinkään.
        Mitä siinä panikoitte, maksatte jos haluatte, mutta älkää ihmeteltkö, jos tulee uusia laskuja jo maksetuista? Eräpäivät on joka tapauksessa menneet nyt. Alkuperäisten laskujen siis.


      • Tumpelohövelö

        Viisainta vaan ootella perintätoimistosta postia,tapaus TB on sen verran poikkeuksellinen konkkapesäksi.


      • samaamieltä1

        Totta!


    • uglihhp

      millon tää kerjääminen täällä suomessa loppuu? on vaan pleikan pelaajia ja puolialastomia ihmisiä telkkari yötä myöten täysi jos ei tuu mainoksia. tietokonepelien pelaajatko tän maan pelastaa? Toiseksi asiaksi en vaan ymmärrä mistä helskutista se raha tänne maapallole tuodaan kun kaikilla Afrikkalaisillakin pitää olla villasukat ja topparotsit, että ihmisoikeudet voidaan pitää hallinnassa. Mun koulussa opetettiin matematiikkaa silleen, että jos kiposta jossa on rahaa, ottaa jokainen hitusen vuorollaan, niin vääjäämättä se LOPPUU, ellei jostain toiselta planeetalta käy välillä tuomassa lisää, kyllä tuo kasvusta hössötäminen on utopiaa,kun sen jälkeen pitää vielä hoitaa kaikki ötökätkin et niil menee hyvin :))

    • näinonasia

      Jos alkuperäiset lainaajat ei vaadi rahojaan, niin mitään ei tarvitse maksaa.

      • niinsiistuotatuota

        Miksi eivät vaatisi?


      • VeikkoMe
        niinsiistuotatuota kirjoitti:

        Miksi eivät vaatisi?

        Sitä ei tiedä miten levällään homma tuolla on. Onko ylipäätään tiedossa, minkä verran kenenkin rahoja on kullekin lainattu. Voi olla aika suossa koko juttu, lainaajien näkökulmasta katsottuna.


      • pohdintaavain
        niinsiistuotatuota kirjoitti:

        Miksi eivät vaatisi?

        Nostaisitko sinä velkomuskanteen ranskalaista vastaan Ranskan tuomioistuimessa esim. 20€ saatavan takia? Jos on antanut tuonne esim. 2000€ edelleen lainattavaksi, niin se on lainattu ehkä 50:lle eri ihmiselle eri maihin. Tarkoittaa viittäkymmentä kannetta useissa eri maissa. Kannattaako ja kuka sitä kannetta siellä päässä ajaa? Ilmaiseksi ei kukaan ja jos velallinen riitauttaa kanteen tai on varaton, niin lainaajan alkuperäinen sijoitus ei riitä edes yhden kanteen ajamiseen liittyviin kuluihin. Sijoittamiseen liittyy aina riski ja tässä tapauksessa se konkreettisesti ilmeni. Sijoittajien vaihtoehtoja on kaksi. Yrittää saada omat pois tai hävitä järkyttävän paljon alkuperäisen sijoituksen päälle.


    • MattiHUU

      Onneksi lopetti!
      Itse aikoinaan otin ko lainan..
      600 euroa..loppujen lopuksi maksoin...2400..Kun olin erän maksanut..seuraava odotti..stten tuli tieto pankkitili vaihtunut..käytä ko viitettä.maksoin..pian tuli uusi kirje..emme ole saaneet suoritusta..taas maksoin...loppujen lopuksi olin maksanut 2400 e..SITTEN TULI KIRJE...laina loppuunmaksettu! Tätä kikkaa käyttää aika moni lainan antaja&perintäfirma...näin häippäseee rahat rikollisten taskuun.....

      • peekootee

        No vain hölmö maksaa 600 euron lainasta 2400 euroa. :)


      • trollimikätrolli

        Edes sinä et ole noin tyhmä...


    • NoJepsJoo

      Maaliskuu kohta tuloillaan,tekis mieli maksaa noi muutamat vipit pois.Kun ei vaan mittää kuulu ???Ottakaa yhteyttä TrusdBuddy velalliset :[email protected]

      • vippailijaaaa

        miksi ottaisin yhteyttä?


      • Ted_Nugent
        vippailijaaaa kirjoitti:

        miksi ottaisin yhteyttä?

        Ryhmäkanteen takia


    • kuntokieppinen

      Että tekisitte ryhmäkanteen siksi, kun ette voi maksaa? Just.
      Minä ainakin oon ihan tyytyväinen, jos eivät ikinä velkaa peri.

    • FreeLoan2016

      Aika pitkään on nyt mulla ollut velka maksamatta Trustille. Eikä kyllä ainuttakaan kirjettä oo saapunut tähän päivään mennessä missä vaadittais jotain maksettavaksi... Eikä taida ikinä kuuluakkaan. Ilmaisia lainoja on siis olemassa.

    • myriam77

      Hyvä ettei ole tarvinnut maksaa mitään, en ole puoleen vuoteen maksanut mitään. Ei ole kirjeitä tullut, eikä ole tuttavallenikaan jolla myös laina mitään kirjeitä tullut. Itse en aio maksaa ikinä?
      terv. ketjun aloittaja.

    • myriam77

      No tänään tuki emaili vk-Creditiltä vai mikä sen perintäfirman nimi nyt olikaan. Eivät enää hoida trustbuddy perintää, mutta vakuuttelivat kirjeessä että perintä tulee jatkumaan myöhemmin, lisätietoja lindhallin sivuilla.

      Mutta perintälaskun voisi riitauttaa oikeudessa, koska trustbuddy kiskonut laittomia korkoja, siitähän on ennakkotapaus olemassa oikeudessa. Ryhmäkanne? Kiinnostaako ketään?

      Tosin en itse maksa kuitenkaan mitään, perinnässä jo valtava summa kulutusluottoja, eikä mitään ulosmitata kun olen minimi tukirahoilla.

    • Neveragain63

      Lähetin viestin asioiden hoitajaille ja vastasivat seuraavaa. Voit maksaa kuten ennenkin tai odottaa heidän yhteydenottoaan, kunhan asiat etenevät joskus. Odottelen siis.

      • mönkäänmeni

        Ulosotto viranomaiset ovat riitauttaneet kaikki trustbuddy:n laskut jotka ovat ihmisillä joutuneet ulosottoon, liaan suurien korkojen takia. Itse tiedän tämän koska minulle tuli ilmoitus että asia on riitautettu. Soitin uo:n kansilaan ja kertoivat että viranomaiset ovat itse puuttuneet trustbuddyn toimintaan ja nostaneet kanteen sitä vastaan. Tulosta en tiedä mutta mitkään trustbuddyn laskut eivät ole ainakaan vielä vireillä ulosotossa


      • sdgnjnkjhcfdf

        EIköhän se ole käräjäoikeus, joka tutkii viran puolesta niitä korkoja ja säätää sitten niitä tarpeen mukaan. Tuomioita Trustbuddyistä kyllä saa vieläkin, vaikka olisi miten konkassa, että ei kannata tuudittautua siihenkään.


    • trustbadi

      Miten olette maksaneet trustbuddyn velan pois nyt kun on konkurssi? Olenko yhteydessä lindahliin? Onko heillä suomen kielistä asiakaspalvelua?Vai odottanko heidän yhteydenottoa jos joskus semmosta edes tulee?

    • Jos on massii niin maksa pois johonkin ne menee.Kukaan ei tiiä minne.

    • Masentunut65

      Ulosotto viranomaiset!
      Eipä puuttuneet silloin? Kun maksoin 600 e laskun 1400 euroa korkoja! Ulos otosta vain sanottiin..että pitää maksaa! Niinpä tein kuten neuvottiin!

    • Ilostunut

      Haaahhhhhhaaaaah, olet varmasti ainoa, onneksi olkoon.

    • odottavainen

      En ole maksanu mitään lainasta. odotellaan myös mitä käy

    • laitontaköyhänkusetusta

      Perintäkuluja nuo firmat kerää kasaan lähettämällä ensin 5-6 kirjettä /40 e kipale-

      • oooooooooooooooo

        Älä puhu paskaa.


    • sikojentouhua

      Kyllä lähettävät alektum ja flexcash pahimpia.Se on 40 e lisää perintäpottiin.Ennätys on kaikki 6 laitonta perintäkirjettä,ujot maksaa.

    • noniinii

      Alektum perii trustbuddya,kirjeitä liikkeellä

      • Sillaikai66

        Niinpä tekee. Pyysin siirtämään eteenpäin heti.


      • haakanamana

        Ei niillä ole kuitenkaan velvollisuutta tehdä sitä, siis siirtää oikeuteen.


    • mullakanslaina

      Mitä tarkotat eteenpäin siirtämisellä

    • mullakasnsaivot

      Siinäpä oli kaksi sanaa, jos niitä on vaikea ymmärtää, ehkä sinullekin löytyy muualta oma, parempi palsta, jossa voit kysellä tyhmiä vertailtasi.

    • juurinäinnn

      Itse sain eilen kirjeen Alektum perintätoimistolta, jossa peritään 8.10.2015 ottamaani 300 euron lainaa Trustbuddylta. Kirjeessä sanotaan, että lainanantajat ovat kuulemma TB:n konkurssin jälkeen muodostaneet yhtiön nimeltään TB's Debt Collection Company AB:n, joka on määrätty vastaanottamaan lainani. Tämä yhtiö on antanut perintätoimisto Alektumille tehtäväksi periä saatavat. En ole ensinnäkään saanut lainan ottamisen jälkeen yhden ainutta laskua siihen liittyen. En sähköpostiin enkä paperiversiona. Tuosta uudesta yhtiöstä ei löydy netistä mistään pikaisesti katsomalla ainakaan minkäänlaista tietoa. Velkojana kirjeessä lukee sellainen kuin TB:s indrivningsbolag AB. Maksuaikaa ovat antaneet laskulle 15.7 saakka eli kaksi viikkoa. Kannattaako tuohon nyt mitenkään reagoida? Onko teillä joillain tarkempaa tietoa asiasta ja onko kukaan muu saanut noita kirjeitä? Vievätkö asian käräjille ja onko toiminta edes laillista?

      • hmmm11

        No käsittääkseni jossakin vaiheessa koko TB:n lainananto on katsottu Suomessa laittomaksi, koska korot ovat käytännössä valtavat kaikkine pidennysmaksuineen jne. Jossakin edellä olevissa kommenteissa taisi olla myös että ulosotto ei ole ottanut käsiteltäväkseen noita TB:n tapauksia. En tiedä tarkemmin. Miten lienee jatkossa nuo kiemurat ja kuinka, oliko se Alektum, koettaa nyt luikerrella rahat ihmisiltä.


    • grooihe

      Joo tuli Alektumilta kirje ja tosiaan 15.7. eräpäivä. Oli lisätty joku perustamismaksu 44 euroa velkasaldon lisäksi.

    • kiusaus

      Niinpä tuli Alektumilta ilmoitus velasta. Ei siis mikään perintäkirje vaan ilmoitus velasta , jota Alektum hoitaa. Asiaa täytyy oikein pohtia ja kysellä onko mahdollista enää periä, koska yli puoli vuotta kulunut ainakin viimeisestä huomautuksesta tai lie jo enemmänkin.
      Ainakin kannattaa ottaa yhteyttä Alektumiin ja kysellä maksuaikaa.

      • 6ujnmki7

        Oletteko olleet yhteydessä? Onko kenelläkään mitään uutta tietoa asiasta?


    • myriam77

      Taidanpa selvittää perinnän laillisuutta oikeudesta tai ulosottomieheltä tai oikeusavustajalta...Asia täytyy selvittää perinpohjin, että onko alektumin peloitteluilla mitään todellisuuspohjaa vai onko kyse tyhjistä uhkauksista. Ja jos on perusteet heillä, niin mikä summa on laillista periä takaisin, kun tb llä on ollut niitä laittoman suuria korkoja. Otan myös selvää voiko kaiken kiertää jotenkin, teen sen tuttavieni puolesta. Omia velkojani, yht. 40 000 - 50 000 eur, en maksa, ellei lottovoittoa tai työtä saa, ikinä. Toivon kyllä että ansaitsen rahaa jonakin päivänä ja pyrinkin siihen, yrittäjänä tms. Ei haittaa että luottotiedot ovat menneet, sillä en juurikaan tarvitse alkupääomaa omassa ideassani.

      Onko kukaan jo selvittänyt tätä tb-lainojen nykytilan perinnän laillisuutta?
      Kertokaa heti jos olette saaneet jotain uutta tietoa?

      Alektumin johto voi sillä välin mennä vaik jollekin sikatilalle...sieltä löytyy varmasti jotakin jota voi naida...

    • myriamtunteesiat

      Hienoa myriam77, että joku jaktaa itseään säästämättä tutkia muiden asioita. Jos sinulla on ensikäden tietoa sikatiloista, joissa naidaan jotakin, niin anna vielä omakohtaisia vinkkejä ja kokemuksiasi tänne auttamaan muita yhtä vajaita kuin sinä.

    • myriam77

      Minulla kyllä testien mukaan keskimääräistä melko paljon suurempi ÄO, joten älähän vajakiksi minua hauku...

      Ja kyllä, en halua että ystäväni maksavat turhasta, ja välitän heistä joskus liikaakin. Mutta onhan tämä tb juttu minunkin asiani, en vain tutki muitten asioita.

      Eikä minulla ole kokemusta sikatiloista, meinasin vain että alektumin johtoa voisi kiinostaa, sillä kaltaiset vetävät varmaan puoleensa...

      • hienoa1

        myriam77 toivottavasti jaksat selvittää asiaa. Kuulostaa tosi hienolta!


      • hhhhohhhoijjaaa

        Kuulostaisi vielä hienommalta, jos ihmiset lukisivat ne luottosopimusehdot mitkä hyväksyvät lainaa ottaessaan. Tai herraparatkoon maksaisivat takaisin sen lainan minkä ovat (korkoja ja kuluja myöten) hyväksyneet tilillensä tupsahtavan :)

        Jännä että muilla on aina velvollisuuksia, mutta itsellä ei koskaan..


      • myriam77

        OK, mutta oliko minulla paljoa vaihtoehtoja siinä tilanteessa kun otin lainoja? Paitsi että olin pitkäaikaistyötön, niin en saanut MITÄÄN tukirahoja en asumistukea, en työttömyysrahaa, en toimeentulotukea. Nyt joku tietysti sanoo että kyllä näitä suomessa saa, mutta en vain saanut. Halusin vain pitää katon pääni päällä.

        Olisiko pitänyt ryöstää kioski lainan oton sijasta? Töitä tuskin olisin saanut siihen hätään mistään, enkä allergian ja rustotulehdusten takia voi edes ajatella siivousta tai ulkotöitä, kuten mainostenjakoa. ja minulla on lääkärintodistukset noista myös. Ja tokkopa edes olisin jaksanut tehdä töitä muiden silloin diagnosoimattomien sairauksien takia, joista nyt on diagnoosit myös.

        Toki pyrin siihen että pystyn lainat joskus myöhemmin maksamaan ja että oma elintasoni on myös tulevaisuudessa korkeampi, ei ole mitenkään mukavaa elää pienillä rahoilla! Olen kuitenkin erittäin kiitollinen siitä että nykytilanteessani en joudu enää ottamaan lainaa.


      • hhhhohhhoijjaaaaa

        Jos on lainoja ottaessaan tiennyt ja ymmärtänyt, ettei niitä todennäköisesti pysty maksamaan takaisin, on turha ainakaan koroista ja kuluista märistä jälkikäteen tai syyttää lainantarjoajaa. Viime kädessä se vastuu on kuitenkin aina lainanottajalla, jolla on luottoehdot luettavanaan ennen hyväksymistä. Jos ei niitä ymmärrä kunnolla, tulee pyytää tulkkausapua joltain joka ymmärtää. Jos hyväksyy ne ymmärtämättä, ei voi syyttää kuin itseään.

        En tiedä mikä juuri sinun tilanteesi on. Peräänkuulutan vaan aina ja kaikkialla, että yksilöllä on myös velvollisuuksia. Nykymaailmassa kun tunnutaan huutavan vain niiden oikeuksiensa (kuviteltujenkin) perään. Ja petokseen, vilppiin tai muuhun kieroiluun syyllistyneet ovat yleensä melko kovaäänisesti huutelemassa niitä oikeuksiaan. Aika naurettavaa sinänsä.


    • sonvakta

      Eteenpäin siirtäminen voi tarkottaa vaikka mitä,ei se perintätoimisto vie oikeuteen ennen un on lähettänyt 4-5 perintäkirjettä ,siit saa liää perttävää.Velan ottja n kuluttaja,kusettaa oi aika helposti.Oikeudessa homman hoitaa sijaiskanslistijoka ei paljon laillisuuksia tutki.Velkajärjestelyyn kanattaa pyrkiä jos vain kelpaa.

      • niinhänluulet

        Kirjoitusasusta päätellen elämänkoulun tokaluokka on edellisellä kirjoittajalla jäänyt kesken, mutta vastaan silti.
        Kuluja voi ottaa kahdesta maksuvaatimuksesta. Tämän jälkeenkin kirjeitä saa lähetellä vaikka maailman tappiin asti, mutta kuluitta. Poislukien vanhentumisen katkaisukirje, josta saa veloittaa, vaikka velallinen olisi keskeyttänyt vapaaehtoisen perinnän.

        Perintätoimisto voi haastaa yhden maksuvaatimuksen jälkeen tai monen vuoden jälkeen tai ei ollenkaan. Toimeksiantajalla on myös iso ja painava sananen sanottavanaan tässä, että haastetaanko vai ei. Turha sitä sontaa haastamattomuudesta on yksin toimeksisaajan (= tässä tapauksessa perintäyhtiö) niskaan kaataa.

        Käräjillä tutkitaan todellakin viranpuolesta laillisuuksia, kuluja ynnä muuta. Ja kyllä, tiedän mistä puhun. Sinä näköjään et.


    • niih

      Alektumia kannattaa selvittää etelä-suomen aluehallintovirastosta.

    • nininin

      Mulle tuli kans Alektumin kirje ja aion maksaa velan pois, jaksa enää tämmöisen kanssa säätää enempää. Onhan tässä jo hyvän aikaa ollut rahaa kerätä maksamiseen.

    • JörgenW

      En ole lainannut euroakaan TB:s indrivningsbolag AB-nimiseltä yhtiöltä. Laillinen velkoja on TB:n konkurssipesä, joka ei ole ollut aktiivinen asiassa. En näillä perusteilla maksa, koska maksu kohdentuu väärin ja saattaa olla mitätön. Nämä neuvot lakimieheltä, jolle Alektumin ilmoituksen näytin.

      • åplökjhgfgdfs

        Ihan vaan mielenkiinnosta: Missä on teidän mielenkiinto lakiin ja sen noudattamiseen silloin, kun olisi kyse teidän omista velvoitteistanne? Lakimiestä ja oikeusoppinutta tuntuu pyörivän jokatoisen pikavippaajan ympärillä, kun olisi maksun aika. Ehkä he voisivat opettaa teille laista ja velvotteista yhtä ja toista muutakin :)


      • myriam77

        Kiitos väliaika tiedoista, Jörgen. Tuota samaa olin itsekin ajatellut, että enhän ole heidän uudelta yhtiöltä mitään lainannut! Eli katsotaan edelleen mitä tuleman pitää.

        Olisi pitänyt alkaa lakinaiseksi, mielenkiintoinen työ.

        Oikein hyvää kesän jatkoa sinulle JörgenW.


    • velkasimo

      En aio minäkään maksaa Alektumille mitään. Jos käräjille mennään, niin sitten käydään vastatoimiin.

      • kotunveijari

        Mitä ne vastatoimet on? Suoli24 palstalla itkemistä, kun yrittävät periä omiaan pois? Luuletko, että se vipin pääoma oli sulle joku ilmainen lahja?


    • Sebaleisson

      Onkohan kellään nyt mitään faktatietoa asiasta, kun sain myös TB:s indrivningsbolag AB laskun lainasta, ja kommenteista ymmärsin, että tuolle yhtiölle ei pitäisi maksaa mitään, vaan konkurssipesälle. Minkäänlaista maksuhäiriömerkintää en tahdo, vaan selvittää oikean yrityksen/tilin jne minne summa siirretään.

    • Näsäinen

      Kuten aiemmissa viesteissä on osin todettu, tässä olis vähän faktaa Toyota Mark 2:sta

      1. Ette te ole koskaan lainanneet rahaa TrustBuddy:lta, vaan TrustBuddy on välittänyt ja jakanut eri yksityisiltä lainaajilta tulleita rahoja.

      2. Konkurssipesä edustaa velkojia, tässä tapauksessa noita yksityisiä lainaajia, ei TrustBuddyä.

      3. Hoitamattomia lainoja on tapana, täysin laillisesti, myydä arvopaperina eteenpäin (halvempaan hintaan). Siinä tapauksessa uusi lainan haltija (joka voi olla pankki tai perintätoimisto) on ihan yhtä oikeutettu saamaan lainan takaisin kuin alkuperäinen lainaaja.

      Eli suomeksi sanottuna TrustBuddyn konkurssi ei vaikuta mitenkään lainantakaisinmaksuvelvollisuuteen. Eikä myöskään se, jos lainat on myyty eteenpäin.

      • hupaisaaluettavaa

        Paljonko sinulla meni trustbuddyn konkurssin myötä rahaa?

        Suosittelen tutustumaan lainasopimukseen ja sen ehtoihin.


      • naurattaasinunkinviesti

        Samaa suosittelen lämpimästi vippaajille firmasta riippumatta :) Ei tarvitse sitten itkeä koroista ja kiskonnasta, kun on tutustunut ehtoihin ennen hyväksymistä, kuten jokaisella on velvollisuus ja vastuu tehdä :) :)


      • VilleVelaton

        Vaikutat tietävän asioista... Mitenkä se olikaan.. Oliko lainanantajilla mahdollisuus periä lainaa minkä tahansa yrityksen kautta. Vilkaise lainasopimusta ja kerro meille? :)


    • eikaimitenkään

      Otetaan esimerkiksi tuo kohta 2. Voitko kertoa miten konkurssipesä on asiassa toiminut?

    • kysynvaan1

      Onkohan kenelläkään uusia uutisia tältä rintamalta?

    • maddpk

      Olen ottanut lainan 2012 vuonna. 600 euroa otin. Vk credit yritti puoli vuotta sitte periä sitä mutten kerennyt maksaa ku he siirsivät sen konkurssipesä lindahlille hoidettavaksi. Mitään ei ole kuulunut. Laitoin sähköpostilla kyselyä. Ei vastausta. Laitoin myös alektumille kyselyä. Tiedoillani ei löytynyt mitään. Onko laina kenties vanhentunut? Tarviiko maksaa kun ei tiedä mihin maksaa ja mistään ei kuulu.

    • penisonja

      sain lainan Sr.John Luther, hän on erittäin hyvä laina lainanantaja, jos tarvitset lainaa Haluan sinun ottaa yhteyttä häntä nyt ja hän antaa sinulle laillinen laina, riippumatta oman taloudellisen ongelma ota yhteyttä Sr.John Luther hänen sähköposti [email protected] ja hän auttaa aidolla laina ja tarpeeksi rahaa.
      Hän auttoi minua, kun olin erittäin huono ja hän voi auttaa myös.
      yhteyttä häneen jos tarvitset lainaa [email protected]
      Kiitos

    • niinpä1

      Olettekos makselleet????

    • niinpä2

      Maksuhäiriömerkintöjä?

      • harmittaa123

        Varmaan tarttis saada kunnollinen lasku ennen merkintöjä. Mihin voisi edes maksaa?


    • fftff

      Maksanut olen Alektumille ja tyytyväinen olen että pääsen tästä paskasta eroon.
      Joo jättäkää vaan maksamatta ja ottakaa häiriömerkintä, itse en sellaista halua. Helpommalla pääsee kun maksaa suosiolla, aika veemäinen se merkintä on sitten tämmöisen takia.

      • eipahalla

        Hyvä että olet maksanut. Joku sillä rahalla epäilemättä jotain tekee. Semmoinen pikku juttu sullekin tiedoksi, että trustbuddyn velkaahan et maksullasi kuitannut, vaan maksoit laskun niin sanotusti täysin turhaan. Niin ja vielä toinen pikku juttu on se, että yksityisten välisistä luotoista ei maksuhäiriömerkintää tule kuten esim. jonku pikavippifirman luotosta.

        Oisko lisää hyviä vinkkejä?


    • Janne7719

      Onkohan kukaan jättänyt alektumin laskua maksamatta? Onko tullut uusia muistutuksia? Jotkut väittivät Alektumin luopuneen perinnästä koska perinnälle ei olisi tässä tapauksessa laillisia perusteita.

    • Älämaksah

      Netanttila meni konkurssiin niin jätin laskut maksamatta monen tonnin edestä. Tuli joku uusi lasku että kuolinpesälle pitäisi maksaa mutta en maksanut sitäkään maksujen eräsopimusta kun en ole enää mitään tämän kuolinpesän kanssa tehnyt! Siitä on nyt vuosi kun tilasin netanttilasta eikä vieläkään ole haastetta pistetty oikeuteen!

    • Nillittäjä

      Minua mietityttää, miten korko lasketaan, kun perintä on keskeytetty ja sitä aletaan periäsitten joskus esim. perintätoimiston tai ulosoton kautta.

      • näinsevainon

        Ei sitä tulla perimään ikinä. Yksikään tuomioistuin ei ole alkuperäistä korkoa suomessa vahvistanut eikä tule vahvistamaan. Ei kannata suotta stressata. Lainaa et joudu maksamaan takaisin koskaan, sitä ei yksinkertaisesti voida periä sinulta.


      • myriam77
        näinsevainon kirjoitti:

        Ei sitä tulla perimään ikinä. Yksikään tuomioistuin ei ole alkuperäistä korkoa suomessa vahvistanut eikä tule vahvistamaan. Ei kannata suotta stressata. Lainaa et joudu maksamaan takaisin koskaan, sitä ei yksinkertaisesti voida periä sinulta.

        Kiitos tiedoista, tämä on hyvä asia ystäväni kannalta, jolla on niin paljon murheita muutenkin ja jotka eivät ole hänen syytään. Hyvä, etten joudu murehtimaan minäkään enää muitten asioita. Tai ainakin on yksi asia vähemmän huolen aiheena :).


      • jampe1969

        joo..tossa tullut kommentteja paljonkin, enkä kaikkia ole jaksanut lukea, ite otin ko. firmasta 2 lainaa, kun oli jo luottotiedot kuralla, vuosi oli 2013. jostain toisesta asiasta soitin pirkanmaan käräjäoikeuteen, ja sieltä ohjeistettiin, että älä maksa, koska he eivät käsittele TB:n velkoja,,eli sitä odotellessa


      • eistämiltäkuulostaa

        Kannattaa ottaa huomioon, että kaikki TB:n velat eivät ole konkurssipesässä, vaan niitä on aiemmin (ennen konkurssia) myyty toisille firmoille, eli ovat aivan validia perittävää ja kyllä niistä on käräjäoikeuden tuomioitakin tullut, ihan tämän vuoden puolella.


      • ijkoijkoi

        Lainasopimuksen sisältö määrittää pitkälti asian. Viimeisissä sopimuksissa ennen konkurssia oli selkeästi se että trustbuddy toimii aina velkojana. Miten lie aiemmin ollut?


    • mitäää

      Onko tämä alektum kadonnu kun ei vastaa viikkoon sähköpostiin,ei mitään oo kuulunu,laitoin postia 7 pvä viimeksi ei vastausta

      • 84mmm

        saitko vastausta Alektumilta? Mikä on tilanne asiassa? tietääkö kukaan?


    • Puupuupuu

      Sain Alektumilta perintäkirjeen Trustbuddyn lainasta, jossa oli merkintä, että alkuperäinen velkoja Trustbuddyn konkurssipesä. Erikoisinta on, että perittävä summa on todella paljon pienempi kuin mitä Vk Credit yritti periä aikoinaan.

      • Myösvelkaa

        "Puupuupuu"
        Minä sain myös samanlaisen kyseiseltä firmalta,ja maksuaikaa 29.3.
        Ilmoitetaan että vkcredit Finland on luopunut velan perinnästä


      • Tännekkin tuli samoilla tiedoilla kirje.

        Saatavina haetaan alkuperäistä summaa johon ei käytännössä ole korkoa tullut lainkaan reilussa 2.5 vuodessa. Olin jo maksamassa laskua pois kunnes huomasin että summa on eri paperilaskulla kuin verkkopalvelussa.

        Jos nyt maksaa paperilla olevan summan niin joutuuko lypsettäväksi kun summat ei täsmää (verkkopalvelussa isompi summa)?


      • uusavuttomuutta
        humhum kirjoitti:

        Tännekkin tuli samoilla tiedoilla kirje.

        Saatavina haetaan alkuperäistä summaa johon ei käytännössä ole korkoa tullut lainkaan reilussa 2.5 vuodessa. Olin jo maksamassa laskua pois kunnes huomasin että summa on eri paperilaskulla kuin verkkopalvelussa.

        Jos nyt maksaa paperilla olevan summan niin joutuuko lypsettäväksi kun summat ei täsmää (verkkopalvelussa isompi summa)?

        Soita ja kysy.


    • Kiinnostaamuitakin

      Ja kerro toki mitä sanoivat?

    • Alektum_postia

      Tänne tuli kanssa Alektumilta kirjettä joka oli saanu tehtävä hoitaakseen,. kirje tuli 29.3 ja maksupäivä oli 29.3 Entiedä ryssikö posti vai alektum, muuta mailia tökkäsin sinne menemään. Aiempaa karhuntaa eiole tapahtunut KO lainan osalta, ainakaan minulle asti tullut. Joten ihmettelen hiukan tätä karhua. Katsotaan mitä vastaavaat sieltä. Jos kaikki asiallista niin maksaa pois , mutta jos vähänkään tuntuu asia oudolta niin odottelen mitä tapahtuu (luottotieto remontti)

      • j00p4j00

        Täällä sama homma. Ei ole aikaisempaa karhua tullut KO lainan osalta. Aikoinaan VKcredit laittoi laskua ja sovimme osamaksun. Maksoin ensimmäisen erän, jonka jälkeen en saanut enään yhtään laskua postitse. Myöhemmin huomasin, että laskuja oli saapunut harvoin käyttämääni sähköpostiini ilman mitään ilmoitusta. Annoin asian olla ja nyt 2 vuoden päästä tulee tämä ALEKTUM lappunen.


    • myriam77

      Joissakin tapauksissa alektum perii tb n konkurssipesän velkaa,(kuten minulla), ja minun ystävällä taas alektum perii TB indrivningsbolagt velkaa, ja olen tyytyväinen ettei minun ystäväni joudu maksamaan tuolla perusteella, ellei käräjäoikeudelta muuta ilmoiteta.

    • jokunen228

      En aijo. noin700euro pyytävät. lainoja otettu 2013 kesäkuussa. ei ole mitään perintäkirjeitä tullut melkeen 4vuoteen. Katsotaan saako Alektum tuon ulosottoon. tuskin saavat?

      • mmbbbnnnv

        Tuskin saavat perittyä mitään, jos kolmeen vuoteen ei ole tapahtunut perintää, niin velka on vanhentunut. Ikävää heille.


    • wouwouwou

      Tänään oli tullut Alektumilta taas kirje. Erikoista tässä on se että tämä on toinen kirje heiltä ja toistamiseen kirje tippuu postiluukusta aamuyöllä?? Ei siis edes postin mukana..

      600e olen ottanut lainaa 25.1.2013 eli 4 vuotta sitten?? Takaisin vaativat nyt 791e.. maksaako vai eikö maksa, siinäpä vasta pulma

      • Pulmasiinä

        Jos kukaan ei ole 3 vuoteen yrittänyt periä, niin velka on vanhentunut.


      • jaaha2013velka

        nyt sit tuli käräjäoikeudesta puhelu et toimeksianto Alektumilta trustbuddystä. ihme homma et ne saa sen laitettuu ulosottoon?, jos ei kiistä. ku 2013 jälkeen ei oo hirveesti kuulunu mitään vast ku kesällä 2017 tuli alektumin kirjeitä. no katotaan mitä postissa tulee ja selvitellään


      • neiti39
        jaaha2013velka kirjoitti:

        nyt sit tuli käräjäoikeudesta puhelu et toimeksianto Alektumilta trustbuddystä. ihme homma et ne saa sen laitettuu ulosottoon?, jos ei kiistä. ku 2013 jälkeen ei oo hirveesti kuulunu mitään vast ku kesällä 2017 tuli alektumin kirjeitä. no katotaan mitä postissa tulee ja selvitellään

        Kuka siinä oli velkojana, trustbuddy vai se TB indrivsningsbolag? Kumpa niistä on saanut velan ulosottoon? Mitä ne sanoivat oikeudessa, kun ne soitti?


      • jaaha2013velka

        trustbuddy AB konkurssipesä. Sano vaan et tämmönen nyt ois tullu et selvitä Alektumine kanssa. ilmeisesti pitäis joku 800e maksaa.


      • neiti39

        No, mulla ja mun läiheisellä on kummallakin otettu 2xtrustbuddy laina aikoinaan, eli jotain 1700 eur kummaltakin on vaadittu, alektumista tuli kirje viimeksi syyskuussa. Saa nähdä onko postilaatikossa jotain uutta tänään? Mulla oli toi konkurssipesä, ei haittaa kun ulosotossa on jo ennestään suuret summat, enkä niin kauan kun oon vaan tukirahoilla niitä maksa. Mutta läheiselläni on velkojana ollut alektumin kirjeissä, tb indrivningsbolag, eikä ole tähän asti joutunut maksamaan, ei ole tb/alektum saanut ulosottoon, onko asia nyt muuttunut? Voisiko vielä sopia alektumin kanssa osamaksusta, sitä ne on ehdottanut tutulleni viimeksi syyskuussa, MUTTA vain jos tämä uhkaa mennä ulosottoon, eihän muuen kannata todella vähistä rahoista maksaa mitään mun läheisen. UO:n kanssa tuskin voi enää neuvotella osa-maksusta? Ehkäpä soitan käräjäoikeuteen ja kysyn miten tb: n velat menee?


      • Jaaha2013velka

        Sain keväällä maksettua kaikki UO velat niin sen takia alektum laittoi sen vasta nyt käräjille-UO. Ilmeisesti perintätoimistot seuraavat UO tilanteita ja laittavat sitten vasta sinne kun todennäköisempää saada rahaa. Esim. intrum ei laita välttämättä kaikkia velkoja UO.


      • neiti39

        No, mun läheisellä ei ole mitään UO:ssa ennestään ollutkaan koskaan, eikä varmaan alektumillakaan, joten se ei selitä mitään hänen kohdallaan miksei ole peritty UO:ssa aiemmin tai miksi perittäisiin nyt sitten? Tosin tällä mun läheisellä on vanha luottotieto merkintä 4finance oy:ltä, mutta velka maksettiin silloin ennenkuin ehti mennä UO:hon, mutta 4finance kerkesi siis tämän merkinnän laittaa hänelle. Mitä jos merkintä poistuu omasta tiedosta ensi helmikuussa, ryhtyykö tb/alektum toimiin sen johdosta? Olisko peräti niin että minulla, jolla tb konkurssipesä /alektum on velkojana niin olisi jopa tb mennyt uo:hon, en pysy kärryllä noitten omien asioitteni kanssa. Mutta siis läheiselläni ei ole tb vielä mennyt UO:hon, kun velkojana TB indrivningsbolag/alektum, joka ei pysty laillisesti perimään?


      • Jaaha2013velka

        En osaa vastata tuohon. Mutta arvelisin että on noin kuten sanot.ettätuo TB indrivningsbolag ei pysty laillisesti perimään.


      • neiti39
        Jaaha2013velka kirjoitti:

        Sain keväällä maksettua kaikki UO velat niin sen takia alektum laittoi sen vasta nyt käräjille-UO. Ilmeisesti perintätoimistot seuraavat UO tilanteita ja laittavat sitten vasta sinne kun todennäköisempää saada rahaa. Esim. intrum ei laita välttämättä kaikkia velkoja UO.

        Onkos sulle tullut syksyllä ja kesällä alektumin kirjeitä? Meidän velat oli muistaakseni otettu myös 2013?


      • jaaha2013velka

        Joo siis nyt 2017 kesällä ja syksyllä tullut Alektumin kirjeitä on tullut aika monta. en muista tuliko jo keväällä, En reagoinnut niihin mitenkään kun luulin että eivät pysty laittamaan niitä UO, ehkä olisi kannattanut sopia maksusuunnitelma. Nyt joudun sit pulittamaan tuon 800e jos siis pystyn vielä maksamaan sen Alektumille.


      • neiti39
        jaaha2013velka kirjoitti:

        Joo siis nyt 2017 kesällä ja syksyllä tullut Alektumin kirjeitä on tullut aika monta. en muista tuliko jo keväällä, En reagoinnut niihin mitenkään kun luulin että eivät pysty laittamaan niitä UO, ehkä olisi kannattanut sopia maksusuunnitelma. Nyt joudun sit pulittamaan tuon 800e jos siis pystyn vielä maksamaan sen Alektumille.

        Siis meinaat että voit ehkä vielä maksaa suoraan alektumille osittain, ettei uo:hon osamaksusopimuksella?


      • Jaaha2013velka

        Siis en usko että mitään sopimuksia pystyy tekemään alektumin kanssa enää.pitää siis maksaa tuo koko summa 14pv sisällä niin vetävät tuon käräjin pois.näin luulen.selvitän asian tänään kun soittelen sinne


      • neiti39
        Jaaha2013velka kirjoitti:

        Siis en usko että mitään sopimuksia pystyy tekemään alektumin kanssa enää.pitää siis maksaa tuo koko summa 14pv sisällä niin vetävät tuon käräjin pois.näin luulen.selvitän asian tänään kun soittelen sinne

        Niin, ettei mitään osa-maksua pysty enää uo:n kanssa? Joko siis osamaksu alektumiin ennenkuin asia mennyt uo:hon tai sitten uo:h koko summa 14 vrk sisällä?


      • Jaaha2013velka

        Nyt siis velka vasta käräjillä vireillä ja 14pv aikaa vastata/riitauttaa tai maksaa alektumille koko summa kerralla 14pv sisällä. Tai velka menee riitauttamattona UO:n ja sinne voi tietysti sopia maksusuunnitelman.


    • Jaaha2013velka

      UO:n kanssa voi sopia maksusuunnitelman jos ottaa sinne heti yhteyttä kun esimmäinen lasku tulee sieltä. Tai siis jos siellä ei ole muita velkoja.

      • neiti39

        ok...joo, erittäin hyvä tämän läheiseni kannalta, kun hänellä ei muita velkoja tosiaan ole. olet
        ihana :) kiitos avusta:) Voikohan velkoja silloin vielä maksaa pienehköissä kk-erissä? esim. 50-100 eur/kk? Aiotko itse tehdä sopimuksen, jos saan kysyä? Aiotko riitauttaa velan uo:ssa? Onko sulla jotain, mitä haluaisit kysyä meidän veloista? jos voin mitenkään auttaa?

        Onko muille tullut yhteydenottoja UO:sta koskien tb/alektum? Jos on, niin kuka velkojana, tb konkurssipesä/alektum vai tb indrivningsbolag/alektum?


      • Jaaha2013velka

        Uo:n kanssa tuskin pystyy ihan pieniä maksusoppareita tekemään.luulisin että haluaa vähintään 200-300e /kk paha tilanne kyllä että sopiiko perinnän kanssa vai ei ottaako riskin meneekö ulosottoon.perinnän kanssahan tietysti saa valita maksuerät aika pieniksi ja ei maksuhäiriömerkintää tule. Omaan tilanteeseen vastasin toisessa viestissä.eli selvitän tänään asiaa...


      • neiti39
        Jaaha2013velka kirjoitti:

        Uo:n kanssa tuskin pystyy ihan pieniä maksusoppareita tekemään.luulisin että haluaa vähintään 200-300e /kk paha tilanne kyllä että sopiiko perinnän kanssa vai ei ottaako riskin meneekö ulosottoon.perinnän kanssahan tietysti saa valita maksuerät aika pieniksi ja ei maksuhäiriömerkintää tule. Omaan tilanteeseen vastasin toisessa viestissä.eli selvitän tänään asiaa...

        Ok...Itse olen peluri, mutta läheiseni ei. Täytyy tosiaan soittaa sinne käräjäoikeuteen nyt etukäteen koskin tb /indrivningsbolag as /alektum-tapauksia yleensä, sitä että meneekö kaikki ulosottoon.
        Sitten meidän täytyy miettiä tätä läheiseni kanssa. Tietty jos myyn vähän irtaimistoani, niin pystyisin parikin sataa kuussa maksamaan velkoja, olen ollut koko ajan varautuneena tähän. asia kun on niin että tämä läheiseni otti velkoja mun takia, käräjä oikeus voi pitää mua rikollisena, jos niille selviää että velat oli otettu mua varten toisenhenkilön nimissä, eihän niin saisi tehdä. Joten aion huolehtia nyt siitä että ne tulee maksetuksi, ja ettei syyttömälle tule merkintöjä. jos ne täytyy maksaa siis.


    • neiti39

      Muuten, läheiseni velka olikin otettu joulukuussa 2014 (velkojana tb indrivningsbolag AS), elikkäs eri aikaan kuin sinun 2013 velka. Mun oma velka oli otettu 2013, kuten sulla, ja siinä velkojana tb konkurssipesä.

    • jaaha2013velka

      Pohdin aikani tätä, kyselin kuluttujaneuvonnasta. He selvittelivät asiaa, mutta ei sitten mitään kait tapahtunut. Nyt sitten vastasin käräjäoikeuden kanteeseen. Vastustin koska velat ovat vanhentuneet. Katsotaan mitä käräjäoikeudessa tapahtuu. tulee varmaan suullinen käsittely. ellei Alektum vedä haastetta pois.

      • neiti39

        Hienoa että et heti suostu roistofirmojen, kuten tb:n ja alektumin vaatimuksiin :) Itse juttelin haastemiehen kanssa, ja sanoi että tb:n velkoja tosiaan mennyt ulosottoon viimeaikoinakin. Ei osannut sanoa, onko mennyt molemmilta velkojilta: tb konkurssipesältä ja tb indrivningsbolag as? UO-mies voisi tietää paremmin asiasta.

        Meillepäin ei ole tullut mitään uusia alektumin kirjeitä syksyn jälkeen :)

        Onko kaikki noihin aikoihin otetut velat vanhentuneet yhtälailla?


      • aoidfjnvxlc
        neiti39 kirjoitti:

        Hienoa että et heti suostu roistofirmojen, kuten tb:n ja alektumin vaatimuksiin :) Itse juttelin haastemiehen kanssa, ja sanoi että tb:n velkoja tosiaan mennyt ulosottoon viimeaikoinakin. Ei osannut sanoa, onko mennyt molemmilta velkojilta: tb konkurssipesältä ja tb indrivningsbolag as? UO-mies voisi tietää paremmin asiasta.

        Meillepäin ei ole tullut mitään uusia alektumin kirjeitä syksyn jälkeen :)

        Onko kaikki noihin aikoihin otetut velat vanhentuneet yhtälailla?

        Velat ei vanhene muutamassa vuodessa mikäli niistä muistuttaa jollain tapaa 3v välein (5v välein, jos on haettu käräjäoikeuden tuomio ja tässä tapauksessa esim. ulosottoon uudistaminen riittää vanhentumisen katkaisuksi).


    • neiti39

      Alektumilta tuli taas kirje, onko muut saaneet?

      • jaaha2013velka

        Hei ota yhteys kuluttaja-asiamieheen, jos kyseessä on trustbuddyn velat.
        Sitten kun asia menee oikeudelliseen(kärjäoikeus) perintään kuluttaja-asiamies ei voi tehdä mitään,
        En tiedä missä vaiheessa oma asiani on, ei ole kuulunut mitään sen jälkeen kun vastasin käräjäoikeuden haasteeseen.


    • neiti39

      kiitos neuvosta :)

      kerro toki myöhemmin minkä vastauksen sait käräjäoikeudesta. toivottavasti et joudu maksamaan mitään :)

    • trustnobuddy

      Itselle tipahti nyt ulosotolta kirje vireilletuloilmoituksesta sekä maksukehoitus liittyen TrustBuddyn lainaan. Kyseisen lainan maksoin jo viime kesänä pois Alektumille. Hieman hämmentävä tilanne. Konkurssipesällä ei ole kotisivuja / yhteystietoja, josta asiaa tiedustella. Miten muut ovat asian kanssa edenneet? Maksoin kesällä velan pääoman pois joka oli reilut 200 euroa, nyt konkurssipesän velassa oli jälleen pääomaa reilut 60 euroa ja muita kuluja 420 euroa...

      Todella hämmentävää.

      • aduhvnlankdv

        Siis jos olet maksanut pelkän pääoman pois, niin kaikki muut kulut lainasta ovat jääneet avoimeksi, perintäkulut ja nyt viimeisenä sitten tullut oikeudellisen perinnän kulut. Olet kuitenkin saanut tiedoksiannon haastemieheltä kun asiasi on mennyt käräjäoikeuteen. Miksi et ole siinä kohtaa reagoinut?


    • Kapitalisti_991

      Muistakaa tarkastaa, onko 3-vuoden määräaika kulunut umpeen ennen ensimmäistä Alektumin muistutuskirjettä. Eli viimeinen suoritus Trustbuddylle - Alektumin ensimmäinen muistutuskirje Trustbuddyn konkurssipesän saatavista. Kärjistetysti voidaan todeta, että velka on mahdollisesti vanhentunut / riidanalainen.

      • fbjlfnhbjnf

        Ei viimeinen suoritus Trustbuddylle vaan jos sen jälkeen on vielä tullut joku muistutus erästä/eräännyttämisilmoitus tai muu vastaava, niin vasta sen lähettämispäivästä laskekaa 3v.


    • Kapitalisti_991

      Totta edellisestä kirjoittajalta. Näitä muistuksia lienee vaan harva saanut. Tarkoitus oli nyt herätellä ihmisiä selvittämään onko 3-vuoden vanhentumisaika mennyt umpeen, ennen kuin Alektum on näitä ostamiaan velkoja on ruvennut muistuttelemaan/perimään. Tarvittaessa pyytäkää Alektumilta täydellinen rekisteriseloste omista tiedoistanne!

    • jtl12

      NIIN kaikille Trurtbuddy....jolle olette velkaa...soitin n. 5 vuotta sitten Tampereen käräjäoikeuteen...toisesta velasta...jan sanoivat sitten tästä TB.n velasta...ettei tarvitse maksaa...koska käräjäoikeus ei tule niitä käsittelemään..kun ei ole selvää lainsäädäntöä....on tullut vieläkin laskuja...mutta en ole niihin reagoinut...t. jtl

    • Jaaha2013velka

      Kyllä se mun velka vaan meni käriksen käsittelyyn 2017 lopussa, viimeisin vastaus 2018 heinäkuussa. Ei ole päätöstä vielä tullut, mutta hyviä uutisia ainakin tuossa https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/268595-kansanedustaja-satu-taavitsainen-iloitsee-vihdoinkin-saatiin-yksi-pois-kiusaamasta?fbclid=IwAR0_0eXRBsRomzs8EcL6VH5fWMi98pyWqkgZMTJxsZI6EsZ0p_XOVqbvkaw

      • N-77

        Annomen jatkaa Alektumin touhuja. Kirje tuli jo TB:n velasta. Saahan sitä yrittää periä.


      • Anonyymi

        Päätös tuli. Kanne hylätty.eli voitto minulle


    • Anonyymi

      Onkohan mun kohdalla toimittu ihan oikein? Viimeisin yhteydenotto Trustbuddylta ollut 04/2014 ja seuraava yhteydenotto ollut 02/2018 kun Alektum siirsi velan Ulosottoon. Käräjäoikeus on kuitenkin antanut päätöksen jo 2016, että ei-riitautettu osuus tulee maksaa (yllätys).

      • Anonyymi

        Meni vähän ohi toi, tarkennatko vielä vähän, "päätöksen jo 2016" ?


      • Anonyymi

        Onko Annomen laittanut kellään ulosottoon?


    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2833
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2400
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2170
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      1982
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1826
    6. 166
      1820
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1777
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1726
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      132
      1513
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe