Kiinnostuksen kohteena olisi tuollainen
A4 malli vuodelta -98.
Nyt vaan mietityttää, että kannattaako hankkia 1.8 vai 1.8 turbo?
Antaako turbo oleellista etua normaali käyttöön.Autosta ei ole tarkoitus tehdä "ralli" autoa vaan ihan normaali käytöön tulee.
Miten kulutus näiden kahden välillä ja yleenkkin on viisas hankinta?
Antakaa audi meihet ja naiset tulle nyt tekstiä.
Nyt sitä oikeasti tarvitaan :)
Kiitti
-Mike-
A4 -98 1.8 vai 1.8 Turbo ?
13
12779
Vastaukset
- Mike
Vai olisiko mahdollisesta 2.4 litran koneella paras valinta?
-Mike-- juha_koo
Moro! ota 1.8t, perusvarma kone jossa ihan riittävästi potkua, ei mikään tykki mutta ihan ok, itelläni a6 1.8t ja ihan jees. Kannattaa miettiä aina mitä isompi kone kuluttaa jne käyttömaksut, että sillain.
- jeppe
1,8t. Siinä on vääntöä ja kiihtyvyyttä aivan riittävästi. Kulutus on pienempi kuin 2,4 litraisessa, ja jos en väärin muista niin sama kuin norm. 1,8:ssa.
- audi4ever =)
Ilman muuta 1.8T. Itse hommasin moisen Saksasta ja vääntöä löytyy mukavasti. Ei tartte paljon keppiin koskea, kun vitosella menee tiúkatkin ylämäet ylös. 1.8T quattro olisi paras varsinkin näin talvisin. Quattro on kyllä kalliimpi huoltaa ja kuluttaa hieman enemmän.
A4 huollot eivät ole halvimmasta päästä, mutta eipä tuota ole tarttenut useasti turhaan käyttääkään huoltamolla.
1.8 ilman turboa on laiska, mutta ájo-ominaisuudet ovat toki samat kuin 1.8T:ssä, jos on sama jousitus. - ilman Turboa
Kohta vuosi täynnä A4 1,8 kanssa, hyvin menee kulkee jopa paremmin kuin 2,0 versiot muilla merkeillä, pitkästä imusarjasta laajavääntöalue.
Mutta bensaa syö reilusti, matka ajoon ilmoitetaan jopa alle 6litran, omalla taloudelisella ajotavalla menee 7-8litraa ja vähänkin kaupunkia niin 9litraa.
Ehkä tuohon 6litraan pääsee kun ajaa 60km/h nelosvaihteella (testaan kun ehdin).
No laatuauto on huono nimitys A4 Audeille, paljon teknisiä vikoja (huolimattomuutta ja suunniteltu keskieurooppaan), nitisee ja natisee (sisätilanlämmitin helpottaa talvella muttei poista kesä nitinöitä).
Niin onhan se hyvä ajaa, mutkat suoriksi, vaan kun kääntyy juuri siitä mistä kääntää (puskee harvoin), ei lähde talviliukkailla sladiin kovin helposti (uudet continental nastat alla), sohjossa peräpää heittelee (pitkä auto ehkä syynä).
Valot on tosi huonot (umpiot H4, -99 lähtien H7 voi olla parempi en tiedä).
Varaosa hinnat varmaan laskee kun niitä alkaa olla todella paljon liikenteessä.
Välillä tuntuu että pitäs myydä koko läjä pois mutta pienen autokauppa kiertelyn jälkeen istuu taas tyytyväisenä omaan jämäkkään kärryyn, nykyiset japanilaiset tehdään euroopassa joten olisikohan laatu heikentynyt mutta -98 vuoden Audi tuntuu paremmalta kuin -05 Japsi.
Oikea Turbo auto tottelee nimeä Saab joten koska samalla rahalla kuin A4 1,8T saa Saab 9-5:n turbolla 2,0t , 2,0T , 2,3t ,2,3T ja Aero, noista ehkä paras on 2,3t jossa 280Nm vääntöä mutta bensa kulut kohtuulliset. Volvojakin kannattaa vilkaista. Molemmat ovat ainakin tehty talviautoiksi:)
"Valoa vailla"- aadisti
9kk olen itse ajellut omalla -95 1.8 aanelkulla.
Ja käsi sydämellä täytyy minunkin sanoa, että ihan ok olen pärjäillyt tuolla 1.8 vaparilla.
"Ilman turboa"-nimimerkin kokemukset myöskin allekirjoitan, en ole myöskään Audi-silmälasit päässä kulkeva vaan objektiivisesti autoihini suhtautuva.
Eli miinuksia:
-huonot valot, paranivat vähän kun ostin tehokkaat polttimot
-pakkasella ja kylmällä autolla hattuhylly nitisee, muita nitinöitä en yllätyksekseni ole kuullut, en kesälläkään.
-tehoa ja vääntöä voisi olla tietysti lisää, etenkin alakierroksilla
-bensaa syö siinä 8l keskimäärin sekakäytössä. 6 litran kulutukseen olen päässyt tasaisella 80km/h ajamisella
-etuikkunan tiivisteet suhisevat 100km/h vauhdissa ärsyttävästi
-etupäässä liikaa osia jotka kuluessaan saattavat aiheuttaa kolinoita
plussat:
hyvän näköinen, etenkin mustana ja 10v vanhaksi autoksi :)
hyvä ajaa
yleinen laatuvaikutelma 10v vanhaksi autoksi tosiaan HYVÄ, kestää käydä autoliikkeissäkin katsomassa muita uudempiakin autoja.
oikeilla renkailla mukavan hiljainen
1.8 vaparillakin kyllä ohi pääsee kunhan kierroksia käyttää
summa summarum tuosta alkup. kysymyksestä:
Kyllä minäkin noin kysymyksen aseteltuna turbon ottaisin, mutta lisää hintaahan se tuo väistämättä.
Jos kysymyksestä hieman elaboroidaan ja ajatellaan vaikka turbollista, mutta huonompikuntoista ja hyväkuntoista turbotonta niin ei minulle ainakaan olisi vaikeuksia päätyä jälkimmäiseen. Etenkään jos olisi tuntuvaa hintaeroa jälkimmäisen hyväksi.
Loppukaneettina: jos seuraava autoni on A4 niin otan siihen turbon, mutta tulonikin ovat kasvaneet.
- audiko?
Mulla on kans mielessä audi A4 hankinta, joku 97 tai 98, mutta en tiedä millä koneella sitten pitäis olla. 1,6 1,8 vai 1,8T valintaan lähinnä vaikuttaa tietty kulutus ja mikä nyt on käytännöllisin.
Nykysin ajelen 1,6 primeralla vm 97 ja se ei ainakaan miltään hätäseltä tunnu mutta on aika taloudellinen tehoon nähden. Pitkällä matkalla 6l/100km kun 100 ajelee.
Mielipiteitä kiitoksia...- Nettiautosta
Itselläni oli ennen vm -95 1.6 Nissan Primera, nyt vm. -98 Audi A4 Avant 1.8T.
Toin Audin Saksasta itse ja nyt on reilut 50 tkm. takana. Kalliit määräaikaishuollot Nissaniin verrattuna, varaosat hiukan kalliimpia ja työ sikahintaista. Kaiken kaikkiaan n. 30% kalliimpi ylläpitää kuin Nissan.
Hyvänä puolena Audissa on tietenkin Nissania parempi ajettavuus, suorituskyky, mukavuus ja turvallisuus. Ero on samaa luokkaa kuin Ladalla ja Nissanilla...
1.6 kone on A4 Audiin ehdottomasti liian pienitehoinen ja ilman turboa oleva 1.8 on siinä ja siinä. Turbokoneen vääntökäyrä on melkoisen laaja ehkä tärkein tekijä koneen suorituskyvyssä ja käyttömukavuudessa.
Turbo kestää normaalikäytössä koneen käyttöiän (kuten maksa koko elämän ;-), polttoaineen kulutus voi toki kasvaa kohti ääretöntä ankarasti polkiessa, mutta rauhallisesti ajaessa pääsee 7l pintaan / 100 km. 130 km/h motarilla vie 8,5-9 l/100 km. kelistä ja renkaista riippuen.
Parhaiten pääset asista selville kun koejat Audia eri koneilla varustettuna. Nettiauto.com :sta löytyy melkoinen valikoima niin yksityisten kuin liikkeiden ilmoituksia. - Mike
Nettiautosta kirjoitti:
Itselläni oli ennen vm -95 1.6 Nissan Primera, nyt vm. -98 Audi A4 Avant 1.8T.
Toin Audin Saksasta itse ja nyt on reilut 50 tkm. takana. Kalliit määräaikaishuollot Nissaniin verrattuna, varaosat hiukan kalliimpia ja työ sikahintaista. Kaiken kaikkiaan n. 30% kalliimpi ylläpitää kuin Nissan.
Hyvänä puolena Audissa on tietenkin Nissania parempi ajettavuus, suorituskyky, mukavuus ja turvallisuus. Ero on samaa luokkaa kuin Ladalla ja Nissanilla...
1.6 kone on A4 Audiin ehdottomasti liian pienitehoinen ja ilman turboa oleva 1.8 on siinä ja siinä. Turbokoneen vääntökäyrä on melkoisen laaja ehkä tärkein tekijä koneen suorituskyvyssä ja käyttömukavuudessa.
Turbo kestää normaalikäytössä koneen käyttöiän (kuten maksa koko elämän ;-), polttoaineen kulutus voi toki kasvaa kohti ääretöntä ankarasti polkiessa, mutta rauhallisesti ajaessa pääsee 7l pintaan / 100 km. 130 km/h motarilla vie 8,5-9 l/100 km. kelistä ja renkaista riippuen.
Parhaiten pääset asista selville kun koejat Audia eri koneilla varustettuna. Nettiauto.com :sta löytyy melkoinen valikoima niin yksityisten kuin liikkeiden ilmoituksia.Hyvää kommenttia tuli ja olen päättänyt, että käynkin koeajamassa 1.8 ja 1.8T:n.
Koeajo varmaankin kertoo minulle sen onko turbo minun käytössä tarpeellinen vai ei.
Auto varmaakin hankitaan "saksasta" eli kohdemaasta johon se on tuotu saksasta.
-Mike-
- juha_koo
Hei! osta miulta jo varmaksi ja hyväksi havaittu audi a6 1.8t -98 pois, sis.kaikki herkut ja ajettu 130tkm, voin lähettää kuvia jos kiinostaa.
- temmi
minulla oli ennen 97 1.8 avant.
autossa runsaasti vikoja.
moottori japanilais tyyppinen eli kierroksilla tehoja koneesta(yäk). ajaa satasta niin kiertää melkein 3tonnia. ei ollut ensimmäinen audi joten laadun lasku yllätti. vielä kun jätti välille niin meni 10v pannaan.
nykyään alla -00 passat variant muuten kaikin puolin parempi kuin audi paitsi silmälle audi oli paljon nätimpi.- audiPassat
oon pahoillani, mutta Passat ja Audi A4 on identtiset tekniikkaansa osalta...kori vain on erilainen
- Turssiaudi
Turbo kulkee kevyesti vähemmällä polkemisella, ja jos kauheesti haluaa kulkua niin tehoa siitä saa kummasti...
Mulla on 1.8t 380000 km ja kestää hyvin, mitä laatuun tulee niin mulla on edelleen alkuperänen pakoputkisto paikallaan... ja auto on vuodelta 98, eli laatu on musta hyvä. Moni asentaja on sanonut että b5 koppa on se kestävin...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, tervetuloa
Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit264538Kela valvoo lasten tilejä.
Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen3013622TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun
Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.332610Olisit ollut varovaisempi
Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e372549- 1422157
- 551966
Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron
Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun1201851Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."
Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:91554Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."
Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s31452Sinulle, tahtoisin kertoa mitä
ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi201378