Museoautoprojektini peltityöt ovat käynnissä ja kerta auto hylsynä grillissä pyörii, tehdään projekti kunnolla.
Helmoissa ja akselien tms. kiinnityskohtien luona peltiä on usein useammassa kerroksessa jäykkyyden takia. Korjaus on luonnollisesti tehty vanhan mallin mukaan kerros kerrokselta sisältä ulospäin. Korjatut kohdat olen pyrkinyt maalaamaan joko normaalilla happopohjamaalilla tai hitsattavissa kohdin weld through - primerillä jotta koteloihin jäisi mahdollisimman vähän maalaamatonta peltipintaa.
Esim. helmakotelon uloimman pinnan vaihdon yhteydessä koteloon silti jää ainakin yksi sauma, josta suojaava maalipinta puuttuu. Monimutkaisemmissa kotelokohdissa paikkoja jää väkisinkin useampia. Kuinka olette maalanneet ko. kohdat? Tehtaan upotusmenettely ei luonnollisesti enää ole vaihtoehto... ;)
Olen pohtinut mm. pohjamaalin ohentamista reilusti ja koteloruiskua ja sen joustavan hajottajapäällä varustetun letkun käyttöä, mutta onko muita konsteja? Haluan sisäpuolellekin kunnon pohjamaalit ja ruostesuojaaineet laitan vasta maalin päälle.
Kaikki vinkit ovat tervetulleita!
Koritöissä koteloiden sisäpuolinen maalaus
Peltipeikko
0
281
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683199
- 2002811
- 222628
- 492598
- 202466
Kuule rakas...
Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl412315Miten hitsissä ulosoton asiakas?
On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez2101753Törmättiin tänään
enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v241707- 371570
- 181426