Vitamiinien "huuhtoutuminen" runsaasta juomisesta

ällikällää

Eräs ihminen väittää, että ei kannata juoda reilusti, koska vesi huuhtoo vitamiineja elimistöstä. Tämän vuoksi ei hoida ummetustaan juomalla tarpeeksi. Mielestäni vain vesiliukoiset poistuvat ja niitä ei sen enempää poistu, vaikka joisi enemmän tai vähemmän (kunhan ei nyt viitta litraa kisko, kyse siis esim. litran vesimäärän juonnista kahvin ja maidon päälle). Mitä sanoa tällaiselle ihmiselle? Löysin jotain viitteitä, että kahvi voisi huuhtoa vitamiineja, mutta en löydä sellaista että vesi kohtuudella juotuna.

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näinhänsemenee

      Jos juo liikaa, niin suoloja poistuu elimistöstä ja silloin olisi hyvä juoda suolavettä eli esim. kesähelteellä tätä suositellaan.

      Ravintoaineet imeytyy kehoon ja varastoituvat.

      Synteettiset B-vitamiinit tulevat pissan mukana ulos, vaikka joisi mitä ja kuinka paljon. Sen näkee pissan väristä, joka on auringon keltainen.

      • ällikällää

        Joo, suolat nyt eri juttu, mutta niistä ei huoli talviaikaan ja kun ei tosiaan kyse kovin monen litran nestemääristä päivässä. Ja tuo ihminen kun käyttää ihan reilusti suolaa... ja mielestäni ei juo kuin kahvia ja maitoa. Vettä juo takuulla maksimissaan desin päivässä. Luulisi jo pelkäävän munuaiskiviä tai virtsatulehdusta pikemmin (mitä vähäinen juonti aiheuttaa) kuin mitään vitamiinien menetystä. Tuntuu tosi tyhmältä katsoa vierestä kun toinen vetelee luumuja ja ummetuslääkkeitä ja ne ei auta kun ei juo vettä!


    • mehua.raanaveteen

      Meikäukkoo haittaa jokapäivä outo nestehukka. Ei ennen tällästä ollu. Jano ei häivy ennen kun on yli litran nestettä kitannu.
      Syön lisävitamiineja purkista. Isompi haitta kuulemma se nestuhukka on kuin on vitamiinien huuhtoutuminen.

      • RAL

        Jospa verensokeri on liian korkealla. Se janottaa ja kusettaa.


      • juokaavettähanasta

        Normaali veden määrä on n. 2 litraa päivässä.

        Epänormaali jano ja runsas pissaaminen on merkki II-tyypin diabeteksesta.

        Joten sun kannattaa mennä vaikka lääkärille.

        http://personal.inet.fi/koti/magge/diabetes2.htm

        Liian vähäinen neste kehossa aiheuttaa mulla ainakin huonoa oloa.

        Ikääntyessään janon tunne vähenee ja kun vielä ikäihmiset pumpataan täyteen turhia lääkkeitä, niin pahoinvointi ja huimaus on valmis.

        No siihenkin sitten määrätään turhia lääkkeitä, vaikka vika on ravinnossa, ravintolisien puutteessa sekä nesteytyksessä.


      • mehua.raanaveteen
        RAL kirjoitti:

        Jospa verensokeri on liian korkealla. Se janottaa ja kusettaa.

        Käytän sokeria joka päivä mutta mielestäni kohtuullisesti. Iän ajan minulla on ollut joku glygojuttu, hoipertelen ilmeisesti sokerihumalassa.
        Minulla olisi mahdollisuus juoda hyvää lähdevettä, mutta reissu lähteelle suuntaansa 2 km, mutta vesisäiliöiden ja pullojen täyttö on työlästä.

        ll-tyypin diabetes on käyny mielessä. Se olisi kuitenkin näkynyt jo labrakokeissa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      289
      3213
    2. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      24
      2882
    3. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      22
      1965
    4. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      130
      1891
    5. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      35
      1744
    6. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      118
      1652
    7. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1400
    8. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      2
      1193
    9. Väliämme on noin 6 km

      Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä
      Ikävä
      9
      1143
    10. Odotatko vielä

      Häntä?????
      Ikävä
      62
      1093
    Aihe