Vakavista asioista puhuminen, tulevaisuus

1907

Onko parisuhteesta enää mihinkään kun toinen ei kykene keskustelemaan vakavasti mistään asioita eikä mieti asioita yhtään eteenpäin, tulevaisuutta tai mitään.

Yhdessäkin on oltu jo useampi vuosi ja olemme molemmat hieman vajaa 30v joten ihan untuvikkojakaan emme ole. En ole miestä näistä asioista ahdistellut. Toisinaan vaan yrittänyt kysellä mitä hän tulevaisuudelta haluaa. Useimmiten mies alkaa vältellä koko puheenaihetta ja ikäänkuin karkaa koko tilanteesta, ja edelleenkään ei yhtään tiedä mitä haluaa. Tässä ja nyt riittää hänelle. Tuntuu että hänellä ahdistaa kaikki vakavat keskustelut ja useimpiin vakavampiin keskusteluihin hän vastaa "en tiedä"..

Turhauttavaa. Itse mietin tuhlaanko tässä vain aikaani.

18

56

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 14plus12

      Paras palsta saada femakoilta vastauksia tyyliin "jätä se sika"

      • 5o4673

        Ja siksipä sinäkin tähän vastasit näin tyhjänpäiväisen vastauksen?


    • kasssskasss

      Eiköhän se sinut halua, jos yhdessä olette, mutta kenties sinä et kaipaa häntä nurkkiisi kusemaan.

    • Suhde

      Pari suhteen tarkoitushan on nimenomaan yhteisen tulevaisuuden suunnitelu ja toteutukseen pyrkiminen eli yhteinen päämäärä luo turvallisuuden tunnetta ja jatkumoa suhteelle. sitä jos ei ole niin kovin on köykäistä elo.

      • PariSuhdettako

        Parisuhteen tarkoitus näkyy olevan kun naisten touhuja seurailee se että kumpi ehtii jättää ensin. Yleensä nainen kun naisilla on suurempi kysyntä. Jättäjä on aina voittaja ja jätetty on häviäjä.


    • 13579

      Mulla oli aikoinaan juuri tuollainen en tiedä- mies.
      Riitti just tämä hetki ja omat menot.
      Katselin, luovin muutaman vuoden ja lopulta tilasin muuttoauton.
      6v meni ja hän haikaili takaisin. Oli miettinyt ja nyt tiesi.
      Niin tiesin minäkin mutta jo paljon aiemmin.
      Kysy häneltä suoraan mikä on kun ei tiedä.

      • 12plus13

        Naisille se jättäminen tuntuu olevan kaikista helpoin tie joka asiaan. Mikäs siinä kun ei omaa tunteita miestä kohtaan niin sitten on vaan helppo piikitellä "niin tiesin minäkin" Parasta suhteissa on aina naisille saada mies tuntemaan syylliseksi joka jättämisiin vaikka yleensä suurin syy on uuden mulkun perään juokseminen.


      • riinaX

        Miten kuvittelet tunteiden pysyvän miestä kohtaan (tai naista), jos on toiselle itsestäänselvyys, jolle on turha edes jutella mitään? kyllä se kuule niin on, että parisuhteessa molempien tekemiset ja tekemättä jättämiset vaikuttavat hyvin paljon yhteiseen/keskinäiseen tyytyväisyyden tunteeseen, onneen ja elämänlaatuun.

        Jättäminen ei ole helpoin tie vain hyvin usein ainoa vaihtoehto. Yksin ei suhdetta kukoistamaan, se on varmaa.


    • lyhyestinäin

      Sanoisin niin, että miehesi ei ole sitoutunut samalla tasolla yhteiseen tulevaisuuteenne.

      Onko teillä muita ongelmia? Sinä tavallaan painostat miestäsi, jos koko ajan haluat vastauksia. Et painosta suoraan, mutta painostat kuitenkin.

      Itselleni kävi niin, että nainen painosti minua. Minä toivoin naisen tekevän suhteessamme asioita x, että olisin voinut alkaa harkita asioita vakavammalta kantilta, vaikka "elän päivän kerrallaan".

      No nainen ei huomioinut minun toiveitani yhtään. Sen päälle kun ei saanut omaa tahtoaan läpi, asiat meni vielä huonommiksi ja erohan siitä tuli.

      Ja se oli hyvä asia, molemmille.

      • 1907

        "En ole miestä näistä asioista ahdistellut. Toisinaan vaan yrittänyt kysellä mitä hän tulevaisuudelta haluaa.."
        En jatkuvasti kysele näistä asioista, ehkä 1kk sitten näistä oli puhe ja sitä ennen kesällä. Ja tosiaan ohimennen kyselen, en tenttaa. Ja kun mies ei osaa vastata niin annan asian olla. Näen että hän menee niin vaivautuneeksi että turha kysyä edes enempää.


      • 1907

        Jatkan vielä; olen mieheltä kysynyt haluaisiko hän minun tekevän jotain toisin eikä hän keksi mitään mitä muuttaisi. Ei ainakaan sillä hetkellä osaa sanoa. Mikään asia ei häntä kuuleman mukaan ärsytä tai vaivaa.

        Pitäisi varmaan siis tyytyä siihen että mies ei petä, ei ryypää joka viikonloppu päätä täyteen, eikä lyö? Hän ei vain suunnittele mitään tulevaisuuteen tai ainakaan minä en niihin hänen suunnitelmiinsa kuulu. Kavereidensa kanssa kyllä innoissaan suunnittelee reissuja.
        Kaikki yhteiset suunnitelmat ovat minun liikkeelle laittamiani, ja mies vain tuntuu tulevan matkassa. Esimerkkinä viime kesän festarireissu josta mies ensin innostui mutta lopulta tuntui vain murjottavan koko reissun ajan.

        En noista muista ongelmista edes ala nyt mitään kertoa.


      • varattumuttavapaa

        Seitsemäs vuosi menossa/takana? Teillä on suhteessanne paha vuorovaikutusongelma. Vaikea sanoa voiko sille enää mitään tehdä. Ehkä, jos saat miehen tajuamaan miten yksinäiseksi tunnet olosi parisuhteessanne? Kysy mieheltä suoraan, miksi kaverit ovat tärkeämpiä kuin sinä? Miksei hän halua osallistua reissujen ym. suunnitteluun? Miltä hänestä tuntuisi, jos tilanne olisi toisinpäin? Ennen kaikkea kysy mitä hän odottaa parisuhteelta?

        Miten teidän arki sujuu muuten? Osallistuuko mies kotona mihinkään? Millainen lapsuudenkoti miehellä on?


      • 17plus3
        1907 kirjoitti:

        Jatkan vielä; olen mieheltä kysynyt haluaisiko hän minun tekevän jotain toisin eikä hän keksi mitään mitä muuttaisi. Ei ainakaan sillä hetkellä osaa sanoa. Mikään asia ei häntä kuuleman mukaan ärsytä tai vaivaa.

        Pitäisi varmaan siis tyytyä siihen että mies ei petä, ei ryypää joka viikonloppu päätä täyteen, eikä lyö? Hän ei vain suunnittele mitään tulevaisuuteen tai ainakaan minä en niihin hänen suunnitelmiinsa kuulu. Kavereidensa kanssa kyllä innoissaan suunnittelee reissuja.
        Kaikki yhteiset suunnitelmat ovat minun liikkeelle laittamiani, ja mies vain tuntuu tulevan matkassa. Esimerkkinä viime kesän festarireissu josta mies ensin innostui mutta lopulta tuntui vain murjottavan koko reissun ajan.

        En noista muista ongelmista edes ala nyt mitään kertoa.

        Meillä suhteessa tilanne olikin juuri tuo että nainen päätti kaikki menot joten minun ei tarvinut päätäni vaivata näillä asioilla etenkään jos joskus ehdotin jotain niin vastaus oli aina että "tiedät että meillä on menoa silloin sinne ja seuraavana viikonloppuna tonne" Sitten sain juurikin haukkuja siitä kun en koskaan ehdota mihinkään menoa. Vitullako ehdotat kun joka ehdotus tyrmätään. Ymmärrän ukkoasi siinä suhteessa että järkkäät menot vaan omien mieltymyksiesi mukaan. Yhtälailla itsekin murjotin muutamissa menoissa koska asia ei kiinnostanut mua pätkääkään. Kotiin jääminenkään ei tullut kyseeseen koska silloin en ole muka kiinnostunut naisen asioista/menoista/kavereista joten yritä sitten luovia mukana naama norsunvitulla. Jos joskus ajattelisitte muutakin kuin vain itseänne saattaisi se suhteen vuorovaikutus toimia paremminkin. "Mies ei petä ei ryyppää ei lyö" Mainitsit juuri seikat minkä takia naiset yleensä jättävät miehet. Juurikin siksi jos hän ei tee mitään noista ei hän ole silloin mies jonka kanssa kehtaa elää. Auta armias jos miehesi tekisi jotain noista tai kaikkia niin eläisit niin onnellista ja auvoista elämää sillä se on niin nähty että väkivaltaisten juoppo miesten suhteet tuntuu kestävän hamaan tappiin ja naisilla ei ole mitään kiirettä päättää suhdetta.


      • 1907

        Luet rivien välistä mitä tahdot. Ikävä kuulla että sinun parisuhteesi on ollut tuollainen.

        Minä en itse aikuisen ihmisen puolesta päätä menoja, yritän ehdottaa kaikkea mukavaa yhdessä tekemistä. Vastaus on useimmiten ollut "ihan sama" ja sitten alkaa useimmiten tulla se negatiivisten asioiden lista tai huomaan hänen ilmeestään ettei innostu. Kavereidensa kanssa saa mennä juuri niinkuin haluaa ja näkeekin heitä aina kun tahtoo. Useimmiten lähdenkin sitten yksinään tai houkuttelen jonkun muun matkaan.


      • 1907
        varattumuttavapaa kirjoitti:

        Seitsemäs vuosi menossa/takana? Teillä on suhteessanne paha vuorovaikutusongelma. Vaikea sanoa voiko sille enää mitään tehdä. Ehkä, jos saat miehen tajuamaan miten yksinäiseksi tunnet olosi parisuhteessanne? Kysy mieheltä suoraan, miksi kaverit ovat tärkeämpiä kuin sinä? Miksei hän halua osallistua reissujen ym. suunnitteluun? Miltä hänestä tuntuisi, jos tilanne olisi toisinpäin? Ennen kaikkea kysy mitä hän odottaa parisuhteelta?

        Miten teidän arki sujuu muuten? Osallistuuko mies kotona mihinkään? Millainen lapsuudenkoti miehellä on?

        Emme ole niin pitkään yhdessä olleet, useampi vuosi kuitenkin yhdessä. Uskokaa pois, olen yrittänyt jutella ja kysellä. Miehen mielestä meillä menee hyvin.
        Meillä on ollut arjessa paljon ongelmia, joita miehen mielestä ei ollut olemassakaan. Minä olen vain hankala.. Tosiasiassa mies on saanut mennä niinkuin haluaa ja minä olen pääosin yksinäni pitänyt kotia pystyssä. Hän ei oikein osaa asettua toisen asemaan, luulen että tähän vaikuttaa se että miehen äiti on aika paljon tehnyt hänen puolestaan asioita, passannut pilalle.


      • jingjangdong

        Ihan selkeä vuorovaikutusongelma tuossa on, kuten edelläkin sanottiin. Kenties jo aikojen alusta? Itse harkitsisin eroa todella vakavasti. Eihän tuollaisesta yksipuolisesta suhteesta mitään kunnon parisuhdetta tule.


      • eihyvääpäivääjoo
        1907 kirjoitti:

        Emme ole niin pitkään yhdessä olleet, useampi vuosi kuitenkin yhdessä. Uskokaa pois, olen yrittänyt jutella ja kysellä. Miehen mielestä meillä menee hyvin.
        Meillä on ollut arjessa paljon ongelmia, joita miehen mielestä ei ollut olemassakaan. Minä olen vain hankala.. Tosiasiassa mies on saanut mennä niinkuin haluaa ja minä olen pääosin yksinäni pitänyt kotia pystyssä. Hän ei oikein osaa asettua toisen asemaan, luulen että tähän vaikuttaa se että miehen äiti on aika paljon tehnyt hänen puolestaan asioita, passannut pilalle.

        Se tyyppihän laiminlyö sinua ihan täysin. Ero tuosta tulee, jos ei joku muu suurempi kriisi.


    • 74367

      Ainoa kiva yhteinen asia on seksi, kunnes nainen tajuaa tämän ja loppuu seksikin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1448
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      992
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      741
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      705
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      687
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      660
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      659
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      634
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      608
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe