Lippumäen uimahalli

Sakotettu

Meninpä lippumäen uimahalliin uimaan, ensimmäistä kertaa. Ajoin auton parkkiin lähinnä sisäänkäyntiä olevan autorivin keskelle, siinä kun näytti olevan yksi vapaa paikka.
Poistullessani uimareissulta pysäköintivalvoja oli autorivin kimpussa ja sakkolappu roikkui jo oman autoni tuulilasilla. Kyselin pysäköinninvalvojalta sakotuksen perustetta ja hän sanoi autoni olevan pysäköintikieltoalueella. No, sitten aloin etsiä pysäköintikieltomerkkiä enkä löytänyt sitä, kunnes lappuliisa sanoi sen olevan tuolla noin 300 metrin päässä ns:Lidlin risteyksessä. Voi ...kele ! Jututin sitten lappuliisaa, jotta onko hänen mielestään pysäköintikielto tarpeeksi selkeä? Vastaukseksi sain vaikka mitä, ja kehotti tekemään valituksen kaupungin pysäköinninvalvojalle, "niin ne muutkin tekevät".
Lisäksi hän perusteli sisäänkäynnin lähistölle pysäköinnin estävän mahdollisen palo-ja pelastusautojen toiminnan. Siinä hän oli aivan oikeassa, ja minä en ainakaan enää mene Lippumäkeen uimaan, koska on muitakin jotka eivät ymmärrä sitä kaukaista liikennemerkkiä oven edustalle yhdistää. Ja nyt jos jotain sattuisi, vaikka tulipalo, se on tosi vaarallinen paikka. Autot edelleen töröttävät siinä vaikka kuinka sakottaisi.
Ja sitten vielä tästä Kuopion kaupungin pysäköintivalvonnasta, soitin minä sinnekin kyselläkseni jotta onko pysäköintikielto-merkintä mielestänne riittävä? Vastattiin jotta on, eikä enempiä merkkejä haluta koska alueesta tulisi liikennemerkkiviidakko. No ei tietenkään haluta, menee hankkeet.( Toivotaan vaan ettei mitään satu ) Minulta myös kysyttiin milloin olen saanut ajokorttini yms. asiaankuulumatonta.
Katselkaapa ohikulkijat Lippumäen sisäänkäynnin vasemmalle puolelle, siinä on aina vaan autoja pelastusteitä tukkimassa.
Kun eivät ymmärrä liikennemerkkejä.

8

7658

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Snorkkeli

      No joo. Kadun alussa on selvä liikennemerkki pysäköintikieltoALUE. Ja sallitut P-paikat on merkitty selvästi P-merkeillä. Ei sinne muita merkkejä tarvita. Aina löytyy näitä, joiden täytyy saada auto oven eteen, ettei tartte kävellä muutamia metrejä. Sallittuja P-paikkoja on Lippumäessä taatusti riittävästi. Jos ei katsele tai ymmärrä voimassaolevia liikennemerkkejä, vika löytyy katsomalla peiliin.

      • sakotettu

        ..kyllä P-paikat on selvästi merkitty ja peiliin on vilkaistava, väärässähän minä olin. Mutta ensikertalainen ei ihan heti sitä alue-merkkiä hokase, oikeesti. Minun lisäksi paikalla oli viisi muutakin yhtä hölmistynyttä. Ne, jotka tietoisesti / laiskuuttaan ajavat oven edustalle on asia erikseen. Eikä minusta olisi liikaa laittaa edes lappunen oviin joka muistuttaa edustan pysäköinnistä. ( Kuten keskustan uimahallilla pysäköintikiekosta ).


    • raisa kyselee infoo

      hei tää on iha kaisan kakka pyllystä ! Monelta se uimahalli aukee alle 18.v tytsyille ?;))) ei löyetä netistä eikä voi soittaa sinne kesken yltä ku ois tarkotus mennä 8 aamulla!:3 EI PIERUN MARJAT SANNOO RAISA LEMMENSÄÄRI !

      • lemmensääri

        no voi räkä


    • Marke4

      Lippumäen uimahallilla on selvät pysäköintialueet, jos viitsii ja jaksaa kävellä muutaman 10 metriä pitempään. Olen aloittanut käynnit uimahallissa vuoden alussa muutettuani paikkakunnalle. Kertaakaan ei ole tullut mieleenikään pysäköidä ovien lähelle.
      Hieman viihteliäisyyttä toivoisin kirjoittajalle.

    • vakituinen kävijä

      Aivan oikein, erittäin selvät pysäköintisäännöt/merkinnät uimahallin parkkipaikoilla. Ainoat jotka eivät näytä niitä ymmärtävän ovat romaanit ja jääkiekonharrastajat jotka tuovat jälkikasvuaan harjoituksiin ja peleihin. Pientä järjenkäyttöä toivottaisiin eikä turhaa jurinaa...

    • simputettu

      Aukioloajat, katso Kuopion kaupungin sivuilta. MIKSI? Sinne eksyy.
      Miksi niitä aukiolöoaikoja ei voi laittaa uimahllit sivulle selkeästi otsikon alle tiedot aukioloajoista ja poikkeuksista. Onko se niiiiin vaikeeeta.

      • perkeleen.kyrvät.stana

        Päättäjät Kuopiossa ovat selvästi luonnevikaisia kyrpiä jotka tekevät tällaisia simputuksia ja kyykytyksiä (katso aukioloajat netistä) saadakseen sadistista tyydytystä nöyryyttäessään hallintoalamaisia.
        Ei ihme ettei Suomi nouse lamasta kun "palveluasenne" on ddr:stä ja neuvostoliitosta kotoisin...


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1335
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1165
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      62
      926
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      702
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      701
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      679
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      666
    Aihe