Käärinliinoissa ei ole taskuja

VuokrallaParempi

Miksi ottaisin stressiä ja velkaa ostaakseni tämän vuokrakämppäni omaksi? En ymmärrä. Voin asustella tässä ihan rauhassa, ja jos alkaa putki- tai ulkoseinäremontti, sanon heipat.

Olen vapaa kuin taivaan lintu.

Jos jääkaappi hajoaa, pyydän vuokraisäntää ostamaan omilla rahoillaan uuden. Sama juttu hellan kanssa, ja vessanpytyn.

Jos tämä olisi oma, joutuisin maksamaan jääkaapin itse ja ehkä hellankin.

On helppoa kun ei tarvitse tehdä mitään. Makailen nytkin sohvalla, päästelen tuhnuja ja juon olutta. Töihinkään ei tarvitse aamulla mennä. Ei huolen häivää.

Jos minulla olisi velkaa, joutuisin nousemaan aamulla töihin.

Minulla ei ole naista eikä siten perillisiä. En hyödy mahdollisesta asunnon arvon noususta mitään. Kun minusta aika jättää, minut laitetaan puupalttooseen. Mitään en saa mukaani, joten mitä tekisin rahallakaan? Ja jos joskus tulisikin jälkeläisiä, kyllä hyvinvointivaltio pitää heistä huolen.

Käärinliinoissa ei ole taskuja. Helppoa elämää. Hullu paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä. Siksi asun vuokralla.

10

145

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 22337777

Tämä 'kääriliinoissa ei ole taskuja' sanonta on aika paljon smaa vastaava kuin sanonta 'happamia ovat sanoi kettu pihlajanmarjoista' Näin vaikka ei sen sanojat sitä smaa asiaa tarkoittavana pidä.
      Taitaa olla jokseenkin harvinaista että omaisuutta omaavat olisivat juurikaan vähemmän omaa kuolevaisuuttaan tiedostavia ja sitä tiedostavia että ei kuoltuaan mukaansa mitään saa. Oma elinaikainen toimeentulo sitä vaan pyritään turvaamaan, ja myös lapsilleen tai muille perillisille monet haluavat jotain jättää.
      Sitten on vielä yksinäiset ihmiset joilla ei lapsia eikä välttämättä muitakaan perillisiä. Jos näillä on jotain omaisuutta vähänkin merkittävämmin, niin tyypillisesti näistä sanotaan että 'mihin sekin niitä varojaan kerää, menisi ja törsäisi varansa vaikka jossain matkustellen ja ilotaloissa' Mutta kun se varallisuuden pitäminen ja kartuttaminenkin saattaa yksinäisellä ihmisellä olla juuri se asia mikä tekee elämästä mielekkään ja mikä pitää tavallaan elämässä kiinni, ja onhan varallisuudesta aina jotain turvaa elämässä loppuun asti. Eikä kaikkia yksinäisiä kiinnosta pätkääkään mitkään turhat törsäilyt eikä kaukomaiden matkustelutkaan, mistään turistiryhmämatkoista yksin sinne osallistuen nyt puhettakaan.

• noin_se_menee

"Oma elinaikainen toimeentulo sitä vaan pyritään turvaamaan, ja myös lapsilleen tai muille perillisille monet haluavat jotain jättää. "
        Totuus näyttää olevan, että eläkeläisenäkin joutuvat elättämään vielä aikuisia lapsia ja heidän perhettään, kun nämä kermaperseet ovat tottuneet elintasoon, johon heillä ei ole varaa. Itse haetaan marketista tarjouskanaa ja -50% tuotteita ja pihistellään. Ensi viikolla on taas se aika vuodesta, jolloin mummon ja vaarin kukkarolla käydään ja kunnolla. Tullaan tyhjin käsin valmiiseen pöytään ja lapsenlapset haluavat niitä kalliita kovia paketteja.

• eläke-ukko

noinko menee teilläkin

• Vapaa ja huoleton elämä. Sen takia vuokralla mäkin. Jos löytää jonkun kivan kissan jostain, jonka luokse pääsee bunkkaamaan irtisanon vaan vuokrakämpän ja pistän haisemaan. Ei töitä, ei asuntovelkaa, ei huolia. Fattalta saa riittävästi fyffee ja ylimääräistä saa jos pystyy järjestelmään asioista vuokraläskin kanssa.

• LentsuLeena

Kyllähän ihminen voi eläessään teettää käärinliinat, joissa on taskut, vaikkapa oikein vetoketjullisetkin. Säilytyspaikaksi luonnollisesti sama, missä testamentti on.

Luulenpa, että olisi melkoisen vetävä markkinarako, jos joku ompelutaitoinen alkaisi tehdä tilauksesta taskullisia käärinliinoja. Yritysidea on vapaasti kenen tahansa käytettävissä.

Jos elämänsä aikana kerää omaisuutta, siitä saattaa olla ihan korvaamaton hyöty sinä päivänä, kun ei enää itse kaikessa pärjää ja joutuu ostamaan palveluita. Jos ei ole rahaa, ei voi palkata ketään käymään puolestaan kaupassa tai siivoamaan asuntoa ja vaihtamaan puhtaita lakanoita - puhumattakaan siitä, kun joutuu muuttamaan "palvelutaloon", jossa joka sanasta ja askeleesta veloitetaan erikseen.

• akateeminen

Minulla on velkaa ja talo. Silti vietän mukavaa elämää.

• VuokrallaParas

Mutta joudut käymään töissä, etkö vain? Et ole vapaa, olet pankin torppari, työnantajasi orja.

• Itse666

Ole onnellinen jos haluat elää PAn. Minulle se ei käy ja siksi olen asunut jo 5 omistamassani asunnossa ja myynyt ne voitolla. Tietenkin verovapaana etteivät sinunkaltaisesi huijarit pääse saaliinjaolle.

• eläke-ukko

Asiassa on molemmat puolet. Nykypäivänä, kun ei ole niitä elämän mittaisia työpaikkoja on helpompi siirtyä paikasta toiseen ,kun ei ole velkainen asunto taakkana. Toisaalta velaton asunto antaa taloudellista turvaa, jos osaa asiansa hoitaa.
      Tarvittaessa saa helpommin velkaa kun on vakuuksia.

• 22344kkk

No on juuri nämäkin tärkeitä asioita. Joskin jo näihinkin voisi heitttää muitakin näkökulmia jotka saman suuntaisestikkin sopivia. Eikös se työnantajakapitalisti/hallintobyrokraatti/politikko sekin pidä huonona asiana tai uhkana sitä jos kansalaisille kerääntyisi varallisuutta mistä näille jotain toimeentulotturvaakin olisi. Huonona asiana siksi kun tästä voisi olla uhkana se, että nämä eivät sitten enää olisikaan niin nöyriä ja mobiileja juoksemaan minkä tahansa työn perään mihin tahansa. Toki muitakin näkökulmia voisi tähän heittää, mutta en nyt jaksa näistä tähän enempää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Selvästi näyttää siltä, että SDP:n kannattajat hyväksyy kiusaamisen

ja seksuaalisen ahdistelun, kun puolueen kannatus pysyy korkealla. Mitä tämä kertoo demari-äänestäjien moraalista?
      Maailman menoa
      167
      4950
    2. Kenen joukoissa Suomi seisoo maailmalla, jos SDP voittaa seuraavat vaalit?

SDP on ainoa pohjoismainen sosialidemokraattinen puolue, joka edelleen kuuluu Sosialistiseen internationaaliin. Sitä ka
      Maailman menoa
      62
      1565
    3. Kukka kuoli ja kukka tappo Kokkolassa?

Ouluntiellä tapettu nainen torstaina kukka tappo?
      Kokkola
      12
      1529
    4. Jos mies oikeasti haluaa sinut

Hän ei ota riskiä että menettäisi sinut. Ei pienintäkään. Mies ei jätä vastaamatta viesteihin eikä pidä sinua epätietois
      Ikävä
      121
      1421
    5. Helena Puolakka laukoo suorat sanat Vappu Pimiän MasterChef -pestistä

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Kokenut keittiömestari ja ravintoloitsija Helena Puolakka laukoo suorat s
      Tv-sarjat
      9
      1163
    6. Ketä ehdotatte seuraavaksi kuntanne johtohahmoksi

Ei ole teitä riitaisia kehityksen jarruja helppo yrittää kohti valoa ohjata. Siinä on teille pähkinä purtavaksi.
      Lappajärvi
      95
      1037
    7. Voiko ryyppäämisellä tienata elantonsa?

Lassi Kuhlman on rappiostriimaaja. Hän kuvaa omaa päihteiden käyttöään pitkissä somestriimeissä. Katsojat voivat lahjoit
      Maailman menoa
      42
      977
    8. Persuille 1,8 prosenttiyksikköä laskua. Keskusta meni ohi ja Vasl hengittää niskassa

Erityisesti työväestö on hylkäämässä persut. https://yle.fi/a/74-20208249
      Maailman menoa
      298
      925
    9. Vasemmistoliitto menossa perussuomalaisten ohi!

Keskustapuolue meni jo...
      Maailman menoa
      153
      827
    10. Hinduille tiedoksi

USA Pressa sanoi '' kansakuntaa ei voi johtaa ilman Raamattua''. Tämä löytyy sitaateista. Raamatusta tulee kaikki julmu
      Hindulaisuus
      279
      747
    Aihe